2019-01-27, 16:48
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Så uppfattade inte jag hans kommentar. Jag tyckte han sa att han inte klarade att ha barnen varannan vecka.

Det kan jag tolka på två sätt:
Han klarade inte att ha barnen enbart varannan vecka, dvs det blev för lite tid med barnen
eller
han klarade inte att ensam ha barnen varannan vecka, dvs det blev för mycket att ta hand om barnen.
Jag har lyssnat på just den meningen flera gånger. Jag hör: "jag klarar inte det där varannandagslivet". Han kan ha sagt fel i och för sig. Han är hysterisk. Så fort han ser att Andreas är online bryter han ihop.
Citera
2019-01-27, 16:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag har lyssnat på just den meningen flera gånger. Jag hör: "jag klarar inte det där varannandagslivet". Han kan ha sagt fel i och för sig. Han är hysterisk. Så fort han ser att Andreas är online bryter han ihop.

Varannan dags? Kan det vara så illa att mamman ville ha varannan dags istället för varannan vecka?
Det är ju i så fall verkligen inte bra för barnen att hoppa från hem till hem hela tiden.
Citera
2019-01-27, 16:54
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varannan dags? Kan det vara så illa att mamman ville ha varannan dags istället för varannan vecka?
Det är ju i så fall verkligen inte bra för barnen att hoppa från hem till hem hela tiden.
Ärligt talat tror jag han sa fel. Han är ju inte klar i huvudet nånstans i videon.
Citera
2019-01-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Mycket diskussioner om arv här.
Det är endast bröstarvingar (dvs barn, barnbarn osv) som har rätt till laglott.
Laglotten är 50% av tillgångarna.
Make, maka, sambo ärver inte automatiskt sin partner.
Däremot så kan partnern äga hälften eller delar av tillgångarna efter vissa komplicerade regler.
Finns det inga bröstarvingar eller partner, enligt ovan, så ärver föräldrar eller syskon allt.
Allt utom laglotten (och ev. orubbat bo) kan testamenteras bort.

LÄS HÄR

Blir lite off-topic. Delvis rätt och delvis fel.

Vad gäller laglott som är hälften av arvslott så stämmer det vid särkullebarn och om makarna inte är gifta att denna utgår utan förbehåll. Är man gift gör den det inte. Laglott kan inte testamenteras bort medan arvslott delvis kan det vad gäller den del som överstiger laglotten.

Som gift har man normalt förtur till arv före gemensamma barn, undantaget särkullebarn som kan kräva sin arvslott eller som minst sin laglott om testamente som säger annat inte finns. Laglott undantaget.

Som sambo är man i det närmaste oskyddad om inget testamente finns.
Citera
2019-01-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Ockhams rakkniv;

- Hatet till x-et gjorde att det brann i skallen på S, rena härdsmältan.
- Han sköt sina barn och tog livet av sig som en ren hämnd.

Hatet och hämnden var det enda som höll honom uppe och igång fram till den planerade dagen för hämnden...hennes födelsedag.

Innan dess var han kanske, eller kanske inte, ungefär som du och jag...lite lagom glad, lite lagom ledsen, lite lagom impulsiv, lite lagom festlig, lite lagom farsa till grabbarna, lite lagom i största allmänhet.

Men till skillnad från dig och mig, så trodde han att han ägde sin familj.

Man kan inte äga någon annan, inte sin sambo, inte sina barn...ingen alls faktiskt.
Man kan bara förtjäna dem och deras kärlek och man har det till låns...det missade han grovt.

Älskade barn, kära x-sambo...jag saknar ord!
Precis! Inte någon är en förlängning av dig själv. Ingen!
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2019-01-27 kl. 17:12.
Citera
2019-01-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
1. Jag är man.
2 Leta reda på mina tidigare inlägg i denna tråd och läs dem.
3. Kryp tillbaka under stenen du kom ifrån.

1. Om du är man är väl en definitionsfråga.
2. Jag har nu läst dina inlägg i tråden. Korta meningar utan djupare resonemang. Allt verkar gå ut på att mamman är god och mannen är ond. Ren spekulation från din sida om nästan allt.
3. Kanske var det något sådant som mamman och Anabolafghan sade till honom. Det är alltid fascinerande när sk goda människor av misstag visar vem dom verkligen är. FEGA MOBBARE! En av de största orsakerna till sälvmord är just mobbare som du. Tänk om du en vacker dag kunde inse ditt ansvar med ditt mobbande.

Tråkigt med att dessa människor skall förpesta tråden med icke trådrelaterat hat. Är det någon som har mer information om Anabolafghanen. Jag tror att där en stor del av förklaringen till vad som har skett. Tänk om ni var två småbarn som var tvungna att sluta umgås med dina lugna, stabila pappa för att i stället vara tvungna att kalla Anabolafghan för din pappa och behöva stå ut med hans anabolraseri. Kanske var det bäst att det blev som det blev?
Citera
2019-01-27, 17:17
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Hon kan ta sig till vad som helst för att jävlas med honom tyvärr
Citera
2019-01-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SitnamRumel
1. Om du är man är väl en definitionsfråga.
2. Jag har nu läst dina inlägg i tråden. Korta meningar utan djupare resonemang. Allt verkar gå ut på att mamman är god och mannen är ond. Ren spekulation från din sida om nästan allt.
3. Kanske var det något sådant som mamman och Anabolafghan sade till honom. Det är alltid fascinerande när sk goda människor av misstag visar vem dom verkligen är. FEGA MOBBARE! En av de största orsakerna till sälvmord är just mobbare som du. Tänk om du en vacker dag kunde inse ditt ansvar med ditt mobbande.

Tråkigt med att dessa människor skall förpesta tråden med icke trådrelaterat hat. Är det någon som har mer information om Anabolafghanen. Jag tror att där en stor del av förklaringen till vad som har skett. Tänk om ni var två småbarn som var tvungna att sluta umgås med dina lugna, stabila pappa för att i stället vara tvungna att kalla Anabolafghan för din pappa och behöva stå ut med hans anabolraseri. Kanske var det bäst att det blev som det blev?
Nu var det ju inga barn som inte fick umgås med sin pappa, de bodde ju delvis hos honom dessutom var han inte stabil sedan länge utan skrev en massa svarta långa inlägg på FB som han raderade. Finns inte en enda uppgift om någon ny partner förutom från inlägget från mannen och om det fanns sanning i detta lär ju vännerna redan vetat det och inte ännu en gång behövt upplysas om detta på filmen
Citera
2019-01-27, 17:22
Medlem
exoticspices avatar
Det är ju allmänt känt att djur har positiv effekt på människors psykiska hälsa.

Alla som har husdjur eller umgås med en hund, katt eller häst vet att dom hjälper en att må så otroligt mycket när man är deprimerad och mår psykiskt dåligt. Dom ger oss en mening att fortsätta kämpa när man mår som sämst och se ljusare på tillvaron.

Han jobbade och omgavs av hästar dygnet runt. Varför kunde han inte ta en av sina hästar och ta ut den på banan för så många varv som behövdes för stunden, när han fick sina negativa tankar, för att få honom att rensa huvudet från det som fladdrade runt rörande Karin och mord på sina barn.

Fattar inte.....
Citera
2019-01-27, 17:35
Medlem
emotallts avatar
Kan någon sammanfatta, lägga upp alla länkar i början på tråden?

Den där omtalade videon, finns den att beskåda online? Länk?
Citera
2019-01-27, 17:37
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emotallt
Kan någon sammanfatta, lägga upp alla länkar i början på tråden?

Den där omtalade videon, finns den att beskåda online? Länk?

https://streamable.com/md44u
Senast redigerad av Max3x 2019-01-27 kl. 18:18.
Citera
2019-01-27, 17:41
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu var det ju inga barn som inte fick umgås med sin pappa, de bodde ju delvis hos honom dessutom var han inte stabil sedan länge utan skrev en massa svarta långa inlägg på FB som han raderade. Finns inte en enda uppgift om någon ny partner förutom från inlägget från mannen och om det fanns sanning i detta lär ju vännerna redan vetat det och inte ännu en gång behövt upplysas om detta på filmen
Det här handlade nog inte alls om barnen överhuvudtaget. Det är en mix av: sorg från föräldrars och bästa vännens död, det är en separation, det är känslan att ha blivit bortvald, det är svartsjuka, det är ekonomisk ruin (?). Han knäcktes. Och tyckte uppenbarligen det var en bra idé att förutom ta livet av sig själv, passa på att straffa barnens mamma. Barnen blev ett redskap. Han ville skicka ett budskap till barnens mamma samtidigt som han själv slapp livet. Tror jag. Det kan naturligtvis varit enbart exet allt handlade om. Det är ju henne han nämner hela tiden. Fan vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in