2019-01-27, 22:15
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han pratade mest till Andre*s. Det var inte avsett för andras öron.

Bra poäng. Kanske ville han bara lätta på sitt hjärta innan det hela tog slut. Samtidigt tror jag inte att han vet vilka han pratade till. Andreas hade kommenterat. Han ser frågande ut när han säger "undra om hon tittar nu" -- ungefär som om han inte kunde se vilka som tittade.
Citera
2019-01-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Nej, det ger man endast och oftast till djupt deprimerade människor, och då menar jag djup. Ofta oförmögen att ens ta sig ur sängen, att ta sig för enkla vardagliga sysslor. Nedstämdhet är inte samma dom deprimerad. Dessutom används elchocker ytterst sällan.

Faktafel och sakfel. ECT är inte alls så ovanligt som du vill få det till. Tvärtom, det är en relativt vanlig behandling för ett återkommande klientel med olika underliggande psykiatrisk problematik.
Inte heller är klientelet enkom de ’djupt deprimerade’ du vill få det till. Att man har problem i det vardagliga livet till den grad att man inte fungerar - är ett vanligt symptom och skäl till behandlingen. Sedan att anamnesen är olika är inte ett dugg ovanligt, många med bland annat PTSD går även behandlingen. Behandlingen är något helt annat än vad den var för 15-25 år sedan. Och många blir som nya människor efter behandling utan större symptom utifrån anamnes.

Verkligen hatar när man framför fakta- och sakfel om en behandling som är något helt annat.
Citera
2019-01-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cSk666
Det jag svarade på va just om det va planerat eller helt spontant. Vad som ingick i planerna är omöjligt att säga. Kanske bara hans liv som skulle tas från första början. Eller hennes kanske?

Fruktansvärt är det oavsett..

Finns väl INGEN som inte fördömer den vidriga handlingen att mörda sina söner!
Citera
2019-01-27, 22:18
Medlem
Citat:
Han sökte bara ngn mänsklig kontakt innan han tog livet av sig, han är chockad full av ångest över vad han gjort och om sekunder skall göra dvs ta sitt liv. Det finns givetvis inget manus eller tanke på minnesbild. Det är osammanhängande .... och brottstycken som nämns utan ordning eller betydelse. Han orkade inte längre ...

Framförallt inte att bokstavsanalyseras på detta forum.

EDIT. Planeringen tror jag gällde framförallt eget självmord, familjegården, hästarna mm. Något fick honom att inkludera sönerna. Vad vet bara han.

Så bra skrivet, tack!
Citera
2019-01-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Bra poäng. Kanske ville han bara lätta på sitt hjärta innan det hela tog slut. Samtidigt tror jag inte att han vet vilka han pratade till. Andreas hade kommenterat. Han ser frågande ut när han säger "undra om hon tittar nu" -- ungefär som om han inte kunde se vilka som tittade.

Ja, han märkte att Andreas var där ...
Citera
2019-01-27, 22:24
Medlem
Citat:
Han sökte bara ngn mänsklig kontakt innan han tog livet av sig, han är chockad full av ångest över vad han gjort och om sekunder skall göra dvs ta sitt liv. Det finns givetvis inget manus eller tanke på minnesbild. Det är osammanhängande .... och brottstycken som nämns utan ordning eller betydelse. Han orkade inte längre ...

EDIT. Planeringen tror jag gällde framförallt eget självmord, familjegården, hästarna mm. Något fick honom att inkludera sönerna. Vad vet bara han.
Tror inte det var avsett just för Andre*s! Jag tror att när han började sända så fick han avisering om att Andre*s tittar på din live just nu, eller att Andre*s skrev nåt direkt när när han låg live! Typ! "Tjena Samuel" Usch vilken hemsk upplevelse för Andre*s! Jag tänker också såhär om alla hyllningar till Samuel. Samuel är död och en död människa kommer aldrig åter och blir ofta på ett sätt helgonförklarade! Om Samuel hade överlevt sitt självmord eller låtit bli att ta sitt liv, så tror jag inte hyllningarna hade varit desamma!
Citera
2019-01-27, 22:25
Medlem
Citat:

Mycket bra skrivet!

Någon som vet något om KA? Finns det släkt vänner och föräldrar som stöttar henne? Är hon från byn?
Citera
2019-01-27, 22:26
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Om du sätter dig i bilen och åker dit så är det för att du tar hotet på allvar.

Då försöker man avvärja ett mord på sina barn istället för att sitta i bilen och vänta in några poliser.

Jag tror de flesta mammor skulle riskera en kula mot att eventuellt kunna stoppa mordet på sina barn. Sen hur hon skulle kunna stoppa det är en annan diskussion

Håller helt med om detta, finns inte en chans i helvete att jag skulle sitta kvar i bilen om mina barn fanns inne i huset, döda eller levande.
Citera
2019-01-27, 22:26
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Det är fruktansvärt att se. Många ångrar sig säkert att de tittade och mår dåligt.
Det enda vettiga som kan komma av detta är OM människor ser till att bli klokare (lära av detta fall + läsa på) och därmed lär sig se varningsflaggor i sin närhet och i framtiden kan bidra till avslut som inte är slutgiltiga.
Fruktansvärt att se, nyfikenheten tog över och jag ångrar att jag fick se hans desperation. Så oerhört tragiskt och sorgligt att K blir uthängd som orsak till det hemska han gjorde. Stackars pojkar som fick avsluta sitt liv som hämnd. Fruktansvärt.
Citera
2019-01-27, 22:27
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tror inte det var avsett just för Andre*s! Jag tror att när han började sända så fick han avisering om att Andre*s tittar på din live just nu, eller att Andre*s skrev nåt direkt när när han låg live! Typ! "Tjena Samuel" Usch vilken hemsk upplevelse för Andre*s! Jag tänker också såhär om alla hyllningar till Samuel. Samuel är död och en död människa kommer aldrig åter och blir ofta på ett sätt helgonförklarade! Om Samuel hade överlevt sitt självmord eller låtit bli att ta sitt liv, så tror jag inte hyllningarna hade varit desamma!
Vi hade då fått tillgång till FUP så småningom. Media hade kunnat bevaka fallet på ett annat sätt. Nu blir det nedtystat. Trist.
Citera
2019-01-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Uppenbarligen hade hon dåligt omdöme för män då hon levde ihop med en barnamördare. Hon borde ha varit rädd för honom. Vilket jag tror hon var eftersom han var kontrollerande. Kanske till och med hade keylogger på hennes telefon eftersom han visste att hon skickade kärleks sms till män.
Ja jag har tänkt lite på det där och det hade nog inte varit så smart att rusa in i huset vid det tillfället! Han hade mkt väl kunnat skjuta henne i stundens hetta om hon överraskat honom! Han trodde ju att det var polisen och kommer hon in då så hade han nog avfyrat!
Citera
2019-01-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vi hade då fått tillgång till FUP så småningom. Media hade kunnat bevaka fallet på ett annat sätt. Nu blir det nedtystat. Trist.

Det avgörs inte av live-sändningen. Det är Lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in