2019-01-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruckentelefon
Finns hans live video att se någon stans?

https://streamable.com/md44u
Citera
2019-01-26, 23:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Nej, om känslorna inte finns där så har man inget behov av att hämnas.. Han hade grova psykiska problem pga alla händelser som inträffat. Det jag gjorde var att tänka mig in i hans situation, hur man skulle tänkas må, och agera.

Det är inte logiskt nånstans att vilja ha kontroll över någon man inte bryr sig om. Dina argument backas inte upp med någon logik alls.

"Andra som verkar känna honom" skriver fina saker på hans fb-sida. Det backar upp mitt argument till hundra procent, och talar för att händelser inträffade och fick hans psyke att skela. Du har inget bevis alls på att han har personlighetsstörning. Han var instabil enligt vänner ja, för att han mådde dåligt. Det var dock ingenting som alltid varit där utan först när detta händelseförlopp med alla tråkigheter började.. Det är inget permanent, och det talar inte för personlighetsstörning.
Du kan inget om narcissister och deras kontrollbehov och svartsjuka är ju helt klart.
Att börja prata om logik när det gäller en sådan personlighetsstörning gör det ännu mer klart att du inte har en aning om vad du pratar om.
Det finns ingen logik i hans tankesätt. Bara ett stort ego och kontrollbehov och svartsjuka.

Andra som verkar känna honom... bla bla bla... Ja så brukar människor skriva när folk dör oavsett vem han var eller vad han gjorde. Han var säkert trevlig utåt mot andra.
Jag har sett flera inlägg på hans sida som numera är borttagna från folk som har förstått vad han har gjort och några har ifrågasatt, men dom har tagit bort dom inläggen och vill inte förknippas med honom längre.
Hade han varit så omtyckt som du vill ha det till hade det funnits hundratals inlägg, det finns 12.
Det har funnits ca 2 gånger fler inlägg där men folk har raderat dom.

Inte många har sett hur han var i familjen och av dom som har fått känna på honom är den första sambon död, hon hängde sig. Varför då kan man undra?
Den andra sambon lämnade honom och då mördade han deras barn som hämnd.
Orkar inte käbbla med någon som inte kan och vet vad det handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Det verkliga offret här är förutom de två mördade pojkarna, modern! Hon har utsatts för det grymmaste en människa kan råka ut för. Jag är själv kvinna men jag brukar ofta ta män i försvar men i detta fall finns det absolut ingen förståelse för detta as.

Han tyckte synd om sig själv ja. Extrema narcissister tycker också jävligt synd om sig själva. Men lämnar inte en sådan person ostraffat. Bakom tårarna finns bara hämndlystnad och hat. Hans mord var hämnd för att hon ev träffat andra.

Han ville inte att hon skulle få ett skit från honom inte ens barnen. Dessa typer ser människor som ägodelar. Ofta charmiga och deras mörker går under radarn för många människor. Oftast är det mest partnern som får erfara deras kontrollbehov och skevhet.
De är experter på smutskastning och ryktesspridning.

Det finns kvinnor som är likadana som denne man... även om de flesta inte mördar...men det finns såna också....och tro mig jag skulle aldrig gråta för dem heller.
Jag gråter för pojkarna och deras mor.
Citera
2019-01-26, 23:22
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
En psykopat är mästare på att dupera och dressera sin omgivning. Kanske något att tänka på nu när vi har facit i hand.

Grejen är att det du påstår är bara raka gissningar. Du kan inte argumentera emot logik/psykologi med en gissning på vad han skulle kunna tänkas ha för diagnos. Jag ser inte vad du försöker säga?

Det jag säger är att han gått igenom så mycket, att för en sårbar själ så räcker allt det för att påverka psyket så pass mycket. Det behövs inte någon konstig diagnos. Det räcker det han fått genomlida lixom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Stämmer. "Två timmar bort".
Just d! Exakt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Att ställa diagnoser är ju något vi gör i min arbetsgrupp. Men visst jag kanske var för kategorisk men jag bedömer inte att GM var psykotisk innan dådet (han hade hästar i träning och tävling). Möjligen (och där rättar jag mig själv) skulle han kunna vara så deprimerad att det skulle ha kunnat bedömas som en "allvarlig psykisk störning" i lagens mening.

Visst jag kan ha fel men detta är flashback och inte en disputation.

Just för att det är Flashback... så ska man kanske vara försiktig med egna diagnoser om man inte har bra fakta. Men tack för de du skrev....
Citera
2019-01-26, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Det känns som att efter att ha förlorat en flickvän, och saknat kärleken, så blev Samuel väldigt fäst/tillgiven till Karin när han väl träffade henne. Han hade väldigt stora känslor för henne.

Att hon träffat Anabola-Afghanen innan han kommit över henne gjorde honom nog bara ännu mer arg och besviken, och fick honom att vilja hämnas på något sätt.

Jag kan säga att om man är instabil och ens stora kärlek lämnar en, så är det lätt hänt att känslorna svajar mellan hämndkänslor och "ta mig tillbaka" osv. Det kan vara väldigt svårt att hantera sina känslor.

Han har förlorat sina föräldrar för några år sedan, och även sin bästa vän för bara veckor sedan, och andra olyckligheter har inträffat. Minns inte riktigt allt så här på en gång, men mycket är det.

När hans bästa vän gick bort, det var nog droppen. Där brast det nog för honom. Hans bästa vän var hans kudde att luta sig emot när allt var jobbigt. Han kände sig väldigt ensam när hon var borta. Jag tor det var då någonstans han började planera detta. Det var den 14:e Januari som hon gick bort.

Krossat hjärta, förlorat sin vän, möjligtvis någon också väldigt viktig för honom.. Allt detta förstörde honom. Ha alla dessa händelser i baktanke när du tänker dig i hans sits. Jag tycker det låter som en VÄLDIGT möjlig förklaring om inte att jag inte har fullprick.

Detta talar för en mycket sjuk man, och inte ondska.

Såklart rättfärdigar det ingenting, men han var i en sån sits att han inte kunde kontrollera sina känslor längre.

Tragiskt..
Tragiskt? Alla förlorar vi nära och kära under livets gång, inte mördar vi våra barn eller anklagar våra ex för det. Varför är det så speciellt synd om honom??
Han var en vuxen man med ansvar för två barn.
Senast redigerad av Nosework 2019-01-26 kl. 23:26. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Sedan vill jag bara avsluta mitt deltagande i denna tråd genom att upplysa övriga engagerade deltagare i tråden. Lämna mamman utanför denna händelse. SR tog livet av hennes barn! Hör ni själva.. Tog livet av hennes barn!!! Hur många här skulle orka med det?

Håller absolut med!! Så fruktansvärt för mamman, det värsta som kan hända har hänt.

Ge henne styrka, kärlek, empati m.m. Vet att vi är många som tänker på henne ..så fruktansvärt!

Vila i frid Walter o Melker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ja. För sådana diagnoser krävs observation under flera veckor, samt samtal. Att sätta diagnoser efter en 3,5-minuters video - direkt efter en kille dödat sina barn, och är fullständigt nedbruten - otroligt okunnigt.
Och jag är säker på att alla tårar kommer från chocken av barnens döda blodiga kroppar. Sen går han ut med varför han gör detta. Hade han fått en timme på sig så misstänker jag att berättelsen hade blivit djupare och inte så hysterisk och ytlig.

Så sant!
Citera
2019-01-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Är det nån som tror att Samuel hade blivit hjälpt med elchocksbehandling ?
Hur kan du tro det?
Citera
2019-01-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
FY FAN Jag tittade på videon en gång till nu och upptäckte en sak.
SR är helt samlad och det finns ingen gråt när han slår igång videon.
Kolla när han säger... hallå... är jag online nu... och kollar runt lite...
Sen börjar föreställningen ...

https://streamable.com/rotcj

Min tolkning: Han blir lättad (eller får någon slags verklighetskontakt) när han ser att denne Andreas är online. Då kommer känslorna brakande.
Följande har inte diskuterats hittills:
Han säger att han planerat detta en tid. Såväl dåd som livesändning, tänker jag. Självklart har han då planerat och aviserat sin sändning (via sms till kompisar?). Tänk själva; vilka är oddsen för att dina bekanta skulle se dig sända från första stund om du inte flaggat för det?
Det var några av mina reflektioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Är det nån som tror att Samuel hade blivit hjälpt med elchocksbehandling ?

Nej, det ger man endast och oftast till djupt deprimerade människor, och då menar jag djup. Ofta oförmögen att ens ta sig ur sängen, att ta sig för enkla vardagliga sysslor. Nedstämdhet är inte samma dom deprimerad. Dessutom används elchocker ytterst sällan.
Citera
Medlem
Han måste väl sitta i poolen vid liven? Det låter ju verkligen så i bakgrunden och det förklarar också varför han inte har ngn tröja på sig. Troligtvis så har han tvättat av sig i poolen efter skotten då det onekligen borde ha stänkt påhonom, han talar ju också om att han ska ”lägga sig i poolen och dö” eller något liknande på filmen, talar också för att han redan sitter i poolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in