2019-01-26, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Oerhört roande!

1. Mord och dråp är brottsrubriceringar. Avrättning är inte en brottsrubricering.
2. För att avrättning egentligen skall vara tillämpbar som term så skall dödandet ske genom att en myndighet verkställer ett utmätbart dödsstraff. All annan användning av ordet är bara ett modernt sätt att på ett grafiskt sätt beskriva tillvägagångsättet av ett mord.
3. Mord skulle alltså skilja sig från avrättning genom att det förstnämnda är planerat och att det alltid finns en vinning eller avsikt i handlingen? Har bokstavligen svårt att sluta skratta åt den meningen.
4. Det finns mängder med avrättningsmetoder genom historien där den dömde inte dött/dör direkt. Jesus Kristus kanske du har hört talas om?
5. Det finns mängder med avrättningsmetoder genom historien där den dömde inte har dött av hjärt/huvudskador.

Det är skönt att se att det ännu finns tänkande människor.
Citera
2019-01-26, 09:46
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag ser nog alla fyra inblandade parter som offer, men på olika sätt. Mest lost tycker jag förstås det är för barnen, som är helt oskyldiga i hela soppan. Barn som får agera slagpåsar i sina föräldrars twistade relationsproblem. Fy för sådant.
Pappan är INTE offer här. Han är förövaren.
Han mördade föri.....sin egna barn! För att få hämnd. Vad är det ni inte förstår???
Skilsmässa är inte roligt för någon. Men att mörda sina barn som hämnd borde väl få er att inse att denna person inte är ett normal person! Att han omöjligtvis kan ha varit lätt att leva med med tanke på vad han var kapabel till.
Citera
2019-01-26, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Jag håller med dig, men vad säger att modern är i sina sinnens fulla bruk?

Ingenting, därför skulle de vara bra om man fick lite fakta/info men förmodligen kommer de inte fram något då gm är död och ingen fup blir av då ingen finns att åtala. Polisen kommer ju utreda och få fram mycket uppgifter men inget allmänheten får veta.
Citera
2019-01-26, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Polisen säger att polisen var där först. Han säger det samma i videon. Så det finns två oberoende källor på det. Vad är din källa på att mamman skulle ha varit där först? Vadå bekräftat? Vem har påstått det? Fantisera inte!
Vad jag sett så finns det inget som bekräftar att mamman var där först. vad är det du inte förstår med den texten?
Citera
2019-01-26, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Enligt polisens hemsida inkom larm kl 21.24 om att en man hotade att skjuta sina barn och ta livet av sig. Hade det varit personer som såg livesändningen så borde polisen ha fått larm om att två barn hade blivit skjutna eftersom det framkommer att de redan är döda. Rimligtvis borde han ha haft kontakt med någon innan eftersom polisen dyker upp under hans live sändning enligt honom, han säger nu kommer polisen. Kan han ha ringt polisen själv? Om han hade skickat ett sms/video till barnens mamma, borde han inte säga nu kommer K istället för att utgå ifrån att det var polisen?

Vilken tid va de han sände live?
Citera
2019-01-26, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Vad jag sett så finns det inget som bekräftar att mamman var där först. vad är det du inte förstår med den texten?

I någon tidning så polis att dom va först på plats men i tråden skrev någon rätt tidigt att mamman va först på plats.
Citera
2019-01-26, 09:52
Medlem
whatthefucks avatar
https://streamable.com/md44u

Fan i helvete, två planerade mord pga att hans barns mamma inte vill vara med han. Varför ville hon inte det kan man ju undra? Jag tycker det är uppenbart att han har kraftiga problem.

Rena vansinnet..

Det sjuka är också att han lägger det på mamman.

Stackars denna kvinna som förlorat sina barn pga en person som inte klarade av att hon inte "valde" han. JÄVLA EGOIST JÄVEL. KAN MÄN SLUTA MÖRDA KVINNOR OCH BARN FÖR ATT DE INTE FÅR SOM DE VILL. HA IHJÄL VARANDRA ISTÄLLET.

Nu är jag så vidrigt upprörd så jag blir manisk och aggressiv. Ber om ursäkt. så jag tackar för mig för stunden. Så jag inte skriver något värre.

Jag gråter 😢 😢
Citera
2019-01-26, 09:54
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti

Det finns inget som bekräftar att det inte var en rymdvarelse där först heller, varför förvirra och förvilla genom att skriva om allt som inte är bekräftat? Det är det som startar trådsanningar.
Citera
2019-01-26, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Jag håller med dig, men vad säger att modern är i sina sinnens fulla bruk?

Klassiskt i början av en vårdnadstvist. Mamman vill skriva över barnen på sin adress - för att få mer av kontrollen. Det är skatteverket som hanterar sådant - inte Soc - och skatteverket följer slaviskt regler - t ex om hur stor del i % barnen vistas på varje ställe. De bryr sig inte om orsak.
Således kan mamman ful-ljuga för en period och få barnen hos sig genom hävd eller backat av interimistiska beslut.

Pappan kan inte göra något.
Citera
2019-01-26, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Pappan är INTE offer här. Han är förövaren.
Han mördade föri.....sin egna barn! För att få hämnd. Vad är det ni inte förstår???
Skilsmässa är inte roligt för någon. Men att mörda sina barn som hämnd borde väl få er att inse att denna person inte är ett normal person! Att han omöjligtvis kan ha varit lätt att leva med med tanke på vad han var kapabel till.

Håller med fullständigt! Vilken jävla självömkande människa. Varför var han tvungen att MÖRDA sina barn? Hade räckt med sitt eget självmord! Fy fan säger jag vilken jävla ”tyck synd om mig” mentalitet!
Citera
2019-01-26, 10:00
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bedirxan
Här har kommer snyftvalsen från Sveriges mest ynkliga och största egoist.

Vet du vilken tid han sände?
Citera
2019-01-26, 10:00
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck

Fan i helvete, två planerade mord pga att hans barns mamma inte vill vara med han. Varför ville hon inte det kan man ju undra? Jag tycker det är uppenbart att han har kraftiga problem.

Rena vansinnet..

Det sjuka är också att han lägger det på mamman.

Stackars denna kvinna som förlorat sina barn pga en person som inte klarade av att hon inte "valde" han. JÄVLA EGOIST JÄVEL. KAN MÄN SLUTA MÖRDA KVINNOR OCH BARN FÖR ATT DE INTE FÅR SOM DE VILL. HA IHJÄL VARANDRA ISTÄLLET.

Nu är jag så vidrigt upprörd så jag blir manisk och aggressiv. Ber om ursäkt. så jag tackar för mig för stunden. Så jag inte skriver något värre.

Jag gråter 😢 😢

Jag har ärligt fällt en tår jag med trots man är blåljuspersonal. Ofattbart, varför, finns många frågor som vi inte kommer få svar på. Men att Samuel inte vart i toppform, psykiskt är uppenbart, i komb med alkohol :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in