2019-01-26, 22:29
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tittar man på ratsit.se som uppdaterar adresser snabbt så står mamman inte skriven på hans adress. Hon bor några km därifrån och är folkbokförd där och bor ensam.
Han är den enda som är folkbokförd på adressen.

Titta men däremot på merinfo.se så står dom skrivna på samma adress och den sidan är inte så snabb med att uppdatera adresser har jag sett tidigare.
Nej, Ratsit är snabba och stämmer med folkbokföringsregistret.
Citera
2019-01-26, 22:30
Medlem
Vilken hemsk människa. Framstår som en skithög med lågt IQ och till råga på det gnälldialekt också. Jävla mördare alltså. Tvi! En kränkt usel man som borde tagit sitt ansvar och låtit grabbarna leva.
Citera
2019-01-26, 22:31
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tycker inte det är ett konstigt inlägg för hon måste helt klart befinna sig i chockartat tillstånd och det finns ingen möjlighet i världen hon skulle uttrycka sin fruktansvärda sorg i ett första skede. Även om alla på flashback bara älskat om vi fått läsa något groteskt eller om hon ens försvarat sig. Nej vi får nog allt vänta längre

Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Skrivet för 5h sedan
"Karin Andersson Tack för att ni hedrar mina vackra barn"
https://www.facebook.com/Salapastorat

Nu blir jag lite fundersam att mamman är inne så mycket på internet o fifflar med posts, likes och gör sin instagram privat.

Jag tror självklart inte hon är en psykopat som honom men detta är verkligen märkligt. Jag hade varit helt förstörd o hade varit sängliggande i ett år efter något som detta. Shock-teorin håller inte för mig...

Det kanske inte ens är hon själv som skriver och grejar, jag tror knappast hon sitter helt oberörd och slösurfar de här dagarna, hon har nog annat att tänka på. Förmodligen är mamman omgiven av familj och vänner just nu som kanske hjälper henne med att göra hennes instagram privat mm, bara för att skydda henne. De är säkert fullt medvetna om denna tråd t.ex och vet att tusentals nyfikna scannar av alla hennes konton just nu.
Citera
2019-01-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Men sluta sprida en massa skit. Det där har du ingen aning om. Snacka om fantasier ni frossar i. Räcker det inte med det som hänt? Nu blir han väl snart seriemördare också? Han gjorde väl Mari*anne sjuk också så att hon fick åka akut till sjukhus. Och föräldrarna dog väl knappast en naturlig död?

Det är tillräckligt hemskt som det redan är.

Jag håller med om det, börjar bli för mycket av att lägga skulden på en och samma för något han gjorde för någon dag sedan. Var väll någon som var inne på det tidigare i dag om M*ri*nne och föräldrarna och skrev när dom dog osv. Det var något om föräldrarnas födelsemånader och dödsmånader om jag nu inte missminner mig helt.
Citera
2019-01-26, 22:34
Medlem
Som jag skrev innan så gråter han bara att han vet att hans eget liv är slut. Inte för att barnen är döda, det är mer en parantes.
Hade han fått välja - om han sluppit straff - hade han levt vidare och dessutom nöjd eftersom han nu hade sabbat Karins liv för evigt. Så han mådde inte så dåligt. Då han velat dö oavsett. (Min uppfattning)
Citera
2019-01-26, 22:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
https://streamable.com/rotcj
FY FAN Jag tittade på videon en gång till nu och upptäckte en sak.
SR är helt samlad och det finns ingen gråt när han slår igång videon.
Kolla när han säger... hallå... är jag online nu... och kollar runt lite...
Sen börjar föreställningen och han gapar som en 5 åring som inte får som han vill men han är samtidigt tillräckligt samlad för att höja volymen på telefonen när han gråter sina krokodiltårar med torra kinder.

Sån där gråt brukar resultera i helt blöta kinder och snoret rinner.
Levde han skulle jag säga till honom... Sök in vid dramaten

Senast redigerad av Timeout 2019-01-26 kl. 22:40.
Citera
Medlem
pansarbrittas avatar
Det känns som att efter att ha förlorat en flickvän, och saknat kärleken, så blev Samuel väldigt fäst/tillgiven till Karin när han väl träffade henne. Han hade väldigt stora känslor för henne.

Att hon träffat Anabola-Afghanen innan han kommit över henne gjorde honom nog bara ännu mer arg och besviken, och fick honom att vilja hämnas på något sätt.

Jag kan säga att om man är instabil och ens stora kärlek lämnar en, så är det lätt hänt att känslorna svajar mellan hämndkänslor och "ta mig tillbaka" osv. Det kan vara väldigt svårt att hantera sina känslor.

Han har förlorat sina föräldrar för några år sedan, och även sin bästa vän för bara veckor sedan, och andra olyckligheter har inträffat. Minns inte riktigt allt så här på en gång, men mycket är det.

När hans bästa vän gick bort, det var nog droppen. Där brast det nog för honom. Hans bästa vän var hans kudde att luta sig emot när allt var jobbigt. Han kände sig väldigt ensam när hon var borta. Jag tor det var då någonstans han började planera detta. Det var den 14:e Januari som hon gick bort.

Krossat hjärta, förlorat sin vän, möjligtvis någon också väldigt viktig för honom.. Allt detta förstörde honom. Ha alla dessa händelser i baktanke när du tänker dig i hans sits. Jag tycker det låter som en VÄLDIGT möjlig förklaring om inte att jag inte har fullprick.

Detta talar för en mycket sjuk man, och inte ondska.

Såklart rättfärdigar det ingenting, men han var i en sån sits att han inte kunde kontrollera sina känslor längre.

Tragiskt..
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-26 kl. 22:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det var inte mamman som skrev det. Jag läste det också men det var någon annan men det är borttaget nu! Kommer ej ihåg namnet på den som skrev, en kvinna iaf!

Samma kvinna som skrev det under Liven,
Skrev nästa dag Vila i frid. Det är borttaget. Istället skrev hon, "det här var för magsrarkt för mig" det är också borttaget.

I samma veva kommer rykten och uppgifter om att han ska ha skickat sms eller mms till K.

I övrigt tror jag att S ser K's framlysen på bilen vid liven och tror att det är polisen. När han skjuter tror jag hon åker en bit bort och väntar in polisen från Sala. Som i sin tur väntat in en styrka från Västerås. Varför det inte synkar med tiden tror jag beror på att Karin har meddelat polisen innan filmen sänds, om ett mord på pojkarna. Brottet är redan gjort... från Västerås och Möklinta är det drygt 50 minuter i det här väglaget och tack vare plogningen på Saladammvägen alternativt Broddbovägen.

Spekulerar.
Citera
2019-01-26, 22:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Det känns som att efter att ha förlorat en flickvän, och saknat kärleken, så blev Samuel väldigt fäst/tillgiven till Karin när han väl träffade henne. Han hade väldigt stora känslor för henne.

Att hon träffat Anabola-Afghanen innan han kommit över henne gjorde honom nog bara ännu mer arg och besviken, och fick honom att vilja hämnas på något sätt.

Jag kan säga att om man är instabil och ens stora kärlek lämnar en, så är det lätt hänt att känslorna svajar mellan hämndkänslor och "ta mig tillbaka" osv. Det kan vara väldigt svårt att hantera sina känslor.

Han har förlorat sina föräldrar för några år sedan, och även sin bästa vän för bara veckor sedan, och andra olyckligheter har inträffat. Minns inte riktigt allt så här på en gång, men mycket är det.

När hans bästa vän gick bort, det var nog droppen. Där brast det nog för honom. Hans bästa vän var hans kudde att luta sig emot när allt var jobbigt. Han kände sig väldigt ensam när hon var borta. Jag tor det var då någonstans han började planera detta. Det var den 14:e Januari som hon gick bort.

Krossat hjärta, förlorat sin vän, möjligtvis någon också väldigt viktig för honom.. Allt detta förstörde honom. Ha alla dessa händelser i baktanke när du tänker dig i hans sits. Jag tycker det låter som en VÄLDIGT möjlig förklaring om inte att jag inte har fullprick

Ja, en möjlig förklaring till självmord eller t.o.m. mord på Karin.
Aldrig till mord på två oskyldiga små pojkar!

Vad är det med er vanliga friska människor att ni inte kan förstå detta?

Tusentals människor går igenom värre tragedier varje dag utan att ens snudda vid tanken på att döda sina barn.

Allt han varit med om är inte och kommer aldrig bli tillräcklig förklaring till att han kallblodigt planerat och dödat Walter och Melker.
Senast redigerad av Rosamund 2019-01-26 kl. 22:52.
Citera
2019-01-26, 22:41
Medlem
Sedan vill jag bara avsluta mitt deltagande i denna tråd genom att upplysa övriga engagerade deltagare i tråden. Lämna mamman utanför denna händelse. SR tog livet av hennes barn! Hör ni själva.. Tog livet av hennes barn!!! Hur många här skulle orka med det?
Citera
2019-01-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
FY FAN Jag tittade på videon en gång till nu och upptäckte en sak.
SR är helt samlad och det finns ingen gråt när han slår igång videon.
Kolla när han säger... hallå... är jag online nu... och kollar runt lite...
Sen börjar föreställningen och han gapar som en 5 åring som inte får som han vill men han är samtidigt tillräckligt samlad för att höja volymen på telefonen när han gråter sina krokodiltårar med torra kinder.

Sån där gråt brukar resultera i helt blöta kinder och snoret ringer.
Levde han skulle jag säga till honom... Sök in vid dramaten

Jepp. Helt neutral tills han förstår att det är igång. Och alla små uppehåll i showen när han tittar på kommentarerna.
Citera
2019-01-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HK1975
Om ingen redan postat detta, tror jag kan ha hittat den som SR var svartsjuk på, enligt honom "anabola afghan", som KA eventuellt då hade inlett förhållande med som han ej gillade. Han är vän med henne på FB och gillat hennes profilbild. Han har precis bytt profilbild, men den bilden som fanns uppe innan har hon gjort ett hjärta på. En chansning dock. https://www.facebook.com/mohamad.ahmadi.102977

Såg inger hjärta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in