2019-01-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HK1975
KA har likeat ett hjärta på hans förra profilbild den med solbrillorna.

Såg de nu o även skrivit nice! För en vecka sen
Citera
2019-01-26, 23:06
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Jag är väldigt okunnig när det gäller sociala-medier. Det som slår mig är någon har kunnat börja filma innan streamen ens börjat. Eller sparades streamen en stund, och att man på så vis kunnat filma den i efterhand?

Ligger kvar som video när liven avslutats. I detta fallet lär den legat i 10 timmar innan FB efter påtryckningar tog bort den.

Edit: #2
Citera
2019-01-26, 23:08
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De som skrivit fina saker gjorde säkert detta innan det riktigt gått in vad han gjort
Nja, en lång harang har lagts upp för nån timme sen eller två. Men mynten har två sidor. Tyvärr så raderas allt gott om en människa, i ett sånt här forum, så fort samma människa begår ett sånt här fruktansvärt dåd. Likaså i Bjärred. En fantastisk familj. Tills de dödade sina två barn och sig själva. Plötsligt så är de vidriga människor, har alltid varit, och bara varit vidriga mot barnen i hela deras liv, samtidigt som de är narcissister, psykopater och hur kan folk överhuvudtaget inte sett detta hos dom? Troligtvis har de dessutom misshandlat sina makar genom hela äktenskapet/samboförhållandet.
Citera
2019-01-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Samma kvinna som skrev det under Liven,
Skrev nästa dag Vila i frid. Det är borttaget. Istället skrev hon, "det här var för magsrarkt för mig" det är också borttaget.

I samma veva kommer rykten och uppgifter om att han ska ha skickat sms eller mms till K.

I övrigt tror jag att S ser K's framlysen på bilen vid liven och tror att det är polisen. När han skjuter tror jag hon åker en bit bort och väntar in polisen från Sala. Som i sin tur väntat in en styrka från Västerås. Varför det inte synkar med tiden tror jag beror på att Karin har meddelat polisen innan filmen sänds, om ett mord på pojkarna. Brottet är redan gjort... från Västerås och Möklinta är det drygt 50 minuter i det här väglaget och tack vare plogningen på Saladammvägen alternativt Broddbovägen.

Spekulerar.
Japp, det är samma kvinna vi tänker på! Läste också det där med magstarkt!
Har för mig att hon även skrev: Är det nån som är på väg till Samuel ?
Senast redigerad av Regnflingan 2019-01-26 kl. 23:15.
Citera
2019-01-26, 23:10
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De som skrivit fina saker gjorde säkert detta innan det riktigt gått in vad han gjort

Nä. De är mycket medvetna om vad han gjort, och det skriver dem också. De kände dock honom för den personen han var. Det har vissa också sagt... Det är ingenting som jag hittar på. De är inte helt efterblivna och förstår att han blev förstörd och inte kunde tänka klart.

Säg vad du vill om det. Skyll på ondska eller nått
Citera
2019-01-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Könlösa Pojken?
Någon som sparat livesändningen?

https://streamable.com/md44u
Citera
2019-01-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, en möjlig förklaring till självmord eller t.o.m. mord Karin.
Aldrig till mord på två oskyldiga små pojkar!

Vad är det med er vanliga friska människor att ni inte kan förstå detta ovanstående?

Vad är det "friska" ska förstå?

Korrekt är att det aldrig kan vara en ursäkt men en GMs förklaring är helt individuell, i synnerhet inom relationsdraman och inget varken du eller jag kan utröna logik i för att komma till ro.

Om SR blåste ut lågorna för sina egna avkommor av illvilja och hämndlystnad gentemot KA eller för att bespara dem ett lidande som var ett reellt och överhängande hot eller bara en uppdiktad projektion i hans eget sinne, är alla alternativ på förklaringar till vad han utförde, hur svårbegripligt det än är att acceptera för närstående eller oss som utomstående.

Jag tror att du får skilja på begreppen.
Citera
2019-01-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topgris
Någon som vet vad som sägs i videon på FB?
https://streamable.com/md44u
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Nä. De är mycket medvetna om vad han gjort, och det skriver dem också. De kände dock honom för den personen han var. Det har vissa också sagt... Det är ingenting som jag hittar på. De är inte helt efterblivna och förstår att han blev förstörd och inte kunde tänka klart.

En psykopat är mästare på att dupera och dressera sin omgivning. Kanske något att tänka på nu när vi har facit i hand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Men... psykologer har inga sjuksköterskor. Sjuksköterskor arbetar med somatiska sjukdomar. Och psykologer arbetar inte med somatiska sjukdomar. Hittar man somatiska sjukdomar i sitt arbete som psykolog så kommer psykologen hänvisa till ett sjukhus. Och detta är väldigt off topic.

Off topic eller inte...
Det finns ett särskilt team (Läkemedelscentralen) med sköterskor som har ett nära samarbete med psykologerna. Dessa har möte med psykologerna 1 ggn i veckan för att prata om just patienter de pratat med under veckan om medicinering och mående.
Citera
2019-01-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Japp, det är samma kvinna vi tänker på! Läste också det där med magstarkt!
Har för mig att hon även skrev: Är det nån som är på väg till Samuel ?

Stämmer. "Två timmar bort".
Citera
2019-01-26, 23:20
Medlem
Är det nån som tror att Samuel hade blivit hjälpt med elchocksbehandling ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in