2019-01-26, 20:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaBarker
Ska vi släppa familjejuridiken nu då.....vad säger ni om att ryktet säger att hästägare och bra resultat uteblev p.ga att han inte var snäll med hästarna........fundera på det ni familjejurister, paralellen mellan att vara dum mot djur och människor är ju fastställd genom forskning........jag menar, han var ju ett löfte, men upp som en sol ned som en pannkaka..........inte många hästägare kvar på slutet, bara M, och när hon gick bort försvann ju den inkomsten också.........

Är man deprimerad kan man knappt ta hand om sig själv eller familjen. Tror inte hästarna kunde prioriteras även om han nog ville och försökte. Han hade väl inte råd att anställa en skötare heller.
Citera
2019-01-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lise.h
dom bodde inte ihop
Nej men tidigare...och sånt kan man nog processa om ett bra tag...
Citera
2019-01-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Jag hoppas att det blir en utredning angående vad psykvården och socialtjänsten har gjort för att hjälpa GM. Har det t.ex. lämnats någon orosanmälan och vad har i såna fall den lett till?

Killen har ju mått dåligt under några år, travverksamheten har gått utför, han har haft ekonomiska svårigheter och sålt av mark. Till detta har kommit bråk med ex-frun och tydligen gränslös svartsjuka. Han lär ha haft kontakt med psykvården och fått medicin men har kontakten följts upp?

”Utpressningen” som han påstår att exet har ägnat sig åt kan ju ha med barnen att göra. Att hon har t.ex. hotat med att ”ta barnen”, att försöka få hela vårdnaden för att han är så mentalt nedgången?

Jag har sett live-filmen. Killen verkar ju vara helt under isen - i ett kaos av olika känslor. Hat, sorg, svartsjuka, rädsla, övergivenhet, misstro, exhibisionism, omtanke, ordning, hämnd, vilsenhet mm mm. Det måste snurra som fan i skallen på honom. Om han verkligen tror att pojkarna inte vill vara hos mamman och afghanen...vem ska ta hand om dem om han tar livet av sig själv? Ska de behöva leva med vetskapen att pappa tog livet av sig? Vem ska hjälpa dem att komma över det om mamman är så hemsk som han tycker att hon är. Killen tror nog att han gör grabbarna en tjänst genom att låta dem ”slippa” men samtidigt vill han göra deras mamma så illa han kan.

I kaos kan man ändå ibland skärpa till sig utåt, jag ser inget konstigt i att GM läser vad folk skriver medan han snörvlar och ”förklarar”, han är faktiskt fortfarande vid medvetande. Jag ser heller inget konstigt i att mamman har skrivit två kommentarer på nätet, det kanske f.ö. inte ens är hon som har skrivit personligen, hon kan ha fått hjälp av någon av dem som med största säkerhet är i hennes närhet sedan onsdag kväll. Har man själv varit i stor kaosartad sorg, eller nära någon som har varit det, vet man att irrationellt uppträdande ofta hingår som en del i sorgen.

Nyanserat inlägg utan massa hat.
Citera
2019-01-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är en klassiker, de flesta gärningsmäns anhöriga och vänner säger just "han som var så snäll och god..."

De måste säga så, de vill inte erkänna de gillar en mördare
Citera
2019-01-26, 20:08
Medlem
Citat:
''

ja

Ok,tack för svar, fick känslan då du skrev här inne.
Citera
2019-01-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Jag själv.

Jojo. Trovärdighet noll om du inte kan uppge en pålitlig källa.
Citera
2019-01-26, 20:12
Medlem
Citat:
'
jaså det kan jag tycka han älskade sina barn dom ville inte va med mamman

På fotografierna som jag sett, ser det ut som de verkligen älskar sin mamma. Tror dessa foton var från augusti 2018.

Sitter pappan o pratar skit om mamman så brukar barn säga det föräldren vlll höra !!

Tror inte att du har barn..
Citera
2019-01-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Jojo. Trovärdighet noll om du inte kan uppge en pålitlig källa.

Men snälla lilla vännen, tänk så här.
Om du blir vittne till en händelse, är inte du då källan eller är det först när expressen skriver det som du har en källa?
Citera
2019-01-26, 20:13
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Jag själv.

Tror dig. Hur var Samuel som person. Var han en ärlig person generellt och om sina problem? Hade folk i hans absoluta närhet samma intryck av hans person som de i hans bekantskap.
Citera
2019-01-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det finns miljoner människor som har gått igenom en skilsmässa utan att blåsa skallen av sig själv och ungarna. Hans handling var avskyvärd och oförlåtligt. Han har ingen som helst äganderätt till sina barn's liv .

Finns alltid undantag, så även vad gäller sådana här hemskheter
Citera
2019-01-26, 20:17
Medlem
Citat:
Men snälla lilla vännen, tänk så här.
Om du blir vittne till en händelse, är inte du då källan eller är det först när expressen skriver det som du har en källa?

Även Expressen måste väl i sin tur ha en källa
Citera
2019-01-26, 20:21
Medlem
Citat:
Jag själv.
Bra att du bekräftade att KA var först där. Jag hade inte heller gått in i huset. Kan du säga något om ett eventuellt sms/mms som några har skrivit att han skickade till henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in