Citat:
Ursprungligen postat av
Arnoldt101
J
Nyseparerad från barnens morsa, detta i kombination flera förluster av nära stående familjemedlemmar (hans farsa verkar ha gått bort samt en nära vän till familjen, en marianne, samma kvinna som postade videon på barnen och som ska ha gått bort för två veckor sen) och allmänt dålig psykisk hälsa har gjort att han bestämde sig för att ta livet av barnen, sen posta ett självmordsbrev i form av en livesändning innan han efter detta även tog livet av sig själv.
Bara tragiskt rent ut sagt, det faktum att han dessutom genomför det på barnens mammas födelsedag tyder ju på ett djupare motiv om hämnd, kanske pga den dåliga separationen i kombination med att frugan träffat en ny man (spekulerar bara)
GM miste bägge sina föräldrar relativt nyss (1-2år sedan) enligt en tidigare länkad artikel.
https://www.travronden.se/nyheter/landet-runt/kanslosam-seger-rehn-i-amatorfinalen-115477
”
Båda mina föräldrar och min moster dog förra året inom några veckor och hästarna gick dåligt, så förra julen var det fruktansvärt jobbigt. Jag har alltid varit en glad gubbbe, men då var jag väldigt deprimerad och läkarna sa åt mig att jag behövde ta ett break för annars skulle jag inte orka. Jag har två barn, fyra och sex år, så för deras skull har jag valt att varva ner.”
Att detta skedde på hans ex-frus födelsedag behöver ju inte innebära att det är planerat.
Kanske var det minnet av alla födelsedagar de tidigare firat tillsammans, som blev den berömda droppen?
Mamman till barnen har just råkat ut för det värsta en förälder kan drabbas av, och jag har väldigt svårt att se anledningen till att hennes namn skall hängas ut här.
En separation kanske också innebar att han inte skulle ha råd att bo kvar, kanske skulder eller missbruksproblem. <- ren spekulation baserat på det faktum att just tunga förluster kan sätta igång ett missbruk.
En helt obeskrivligt grym händelse oavsett varför, givetvis. Att han mått vidrigt dåligt är inte något konstigt..
Men att mörda sina barn.. ofattbart