2019-01-24, 10:41
Medlem
Doping kan vara med i bilden. Leder ofta till psykisk sjukdom.
Citera
2019-01-24, 10:42
Medlem
Aramidhearts avatar
Läste att han hade tillgång till vapen.
Var han jägare eller sportskytt?
Citera
2019-01-24, 10:43
Medlem
Såg nu också att det har blivit en minnessida. Det har även kommit upp en första kondoleansstatus från en av hans vänner. Hur kan denna jävel beklaga sig över sin saknad efter SR när han vet att han har tagit livet av två små oskyldiga pojkar?
Citera
2019-01-24, 10:44
Medlem
Finns hans live video att se någon stans?
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Åh fan, är det travkusken alltså?

Ja hans sista lopp blev på Solvalla 21 november.
Han blev oplacerad med hästen justwalkonby (bara gå vidare).
Citera
Medlem
Angående fanskapets ekonomi så sålde han Sauron Pil till Kristian H*seli*s för miljonbelopp under 2015. Duktig hästmänniska som sålt och och köpt hästar med goda resultat. Sauron Pil köptes in för 20 000 kr till exempel. Rent inkomstmässigt har han gått runt helt ok iallafall.

Något som är lite märkligt är att han startade häst igår vid 19:51 på Solvalla. Fjärdeplats och 7500kr. Lite märkligt att skicka iväg häst om man planerat något sånt här? Om han skippat Facebook-videon så skulle alltså transportören av hästen återkommit med hästen till tre lik. Får mig att fundera över hur planerat det egentligen var.

Må fanskapet brinna i helvetet för evigt.
Citera
2019-01-24, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Fann denna bild på S.R
https://www.travronden.se/nyheter/ovrigt/langskott-med-longlegs
Inte jättetrevlig med tanke på vad som hänt..

Tillgång ger möjligheter....
Citera
2019-01-24, 10:45
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldt101
J

Nyseparerad från barnens morsa, detta i kombination flera förluster av nära stående familjemedlemmar (hans farsa verkar ha gått bort samt en nära vän till familjen, en marianne, samma kvinna som postade videon på barnen och som ska ha gått bort för två veckor sen) och allmänt dålig psykisk hälsa har gjort att han bestämde sig för att ta livet av barnen, sen posta ett självmordsbrev i form av en livesändning innan han efter detta även tog livet av sig själv.

Bara tragiskt rent ut sagt, det faktum att han dessutom genomför det på barnens mammas födelsedag tyder ju på ett djupare motiv om hämnd, kanske pga den dåliga separationen i kombination med att frugan träffat en ny man (spekulerar bara)

GM miste bägge sina föräldrar relativt nyss (1-2år sedan) enligt en tidigare länkad artikel.

https://www.travronden.se/nyheter/landet-runt/kanslosam-seger-rehn-i-amatorfinalen-115477

Båda mina föräldrar och min moster dog förra året inom några veckor och hästarna gick dåligt, så förra julen var det fruktansvärt jobbigt. Jag har alltid varit en glad gubbbe, men då var jag väldigt deprimerad och läkarna sa åt mig att jag behövde ta ett break för annars skulle jag inte orka. Jag har två barn, fyra och sex år, så för deras skull har jag valt att varva ner.”

Att detta skedde på hans ex-frus födelsedag behöver ju inte innebära att det är planerat.
Kanske var det minnet av alla födelsedagar de tidigare firat tillsammans, som blev den berömda droppen?

Mamman till barnen har just råkat ut för det värsta en förälder kan drabbas av, och jag har väldigt svårt att se anledningen till att hennes namn skall hängas ut här.

En separation kanske också innebar att han inte skulle ha råd att bo kvar, kanske skulder eller missbruksproblem. <- ren spekulation baserat på det faktum att just tunga förluster kan sätta igång ett missbruk.
En helt obeskrivligt grym händelse oavsett varför, givetvis. Att han mått vidrigt dåligt är inte något konstigt..
Men att mörda sina barn.. ofattbart
Senast redigerad av Cating 2019-01-24 kl. 10:54.
Citera
2019-01-24, 10:47
Medlem
Könlösa Pojken?s avatar
Någon som sparat livesändningen?
Citera
2019-01-24, 10:48
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Han ser psykisk ostabil på bilden. Mycket alkohol inblandat.

När man läser sådana här inlägg där människor uttrycker sig om människor som ni inte ens känner så kan man egentligen undra vem som egentligen är psykisk ostabil🤔
Att uttrycka sig så genom att bara titta på en bild på en person som man inte ens känner tycker jag säger en hel del. Du verkar känna gärningsmannen eftersom du skriver som du gör? Eller gör du som dom flesta...bara spekulerar i något du inte vet ett skit om?
Citera
2019-01-24, 10:49
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Kommer aldrig gå att förstå varför eller vad som gick genom hans huvud. Depression och självmord är inga nya företeelser, länken däremellan går att resonera fram, världen är bättre utan mig osv. Men detta är något annat, väldigt annorlunda, som hänt.

Som sagt, självmord är inte så svårt att förstå eller ens relatera till men att bokstavligen rikta ett vapen mot ett barn och ta dennes liv, två gånger, är oförklarligt. Har svårt att förstå hur en sådan individ kan fungera i ett samhälle, än mindre ta hand om barn, samtidigt som tankar på att mörda sina barn och självmord kretsar i huvudet utan att väcka misstanke. Nivån av psykisk ohälsa kan omöjligt gått obemärkt och om fallet är att han fick vård så är det ännu värre.

Mina totalt grundlösa och helt oanständigt spekulativa gissningar:

Något vi inte vet -> skilsmässa -> svartsjuka? -> hat mot sitt ex -> ett hat som växer sig starkare än kärleken till sina och exets barn

En "bra" ide om att skada den man hatar genom att som födelsedagspresent ta ifrån henne det käraste hon har, hennes barn.
Att skada henne så mycket som möjligt genom att ta ifrån henne möjligheten att straffa sina barns mördare
genom att ta sitt eget liv. Dessutom låta henne leva vidare med smärtan.

Kanske i kombination med någon psykisk störning?

Eller inte.
Vad vet jag?
Citera
2019-01-24, 10:50
Medlem
Hur kan han resonerat kring barnen? Dom ska inte behöva bli ensamma och lida? Får inte jag ha dom så ska ingen annan heller?

Sjukt oavsett. Bara tanken att han skjutit dom. Kanske i sömnen, kanske när dom var vakna - men gissar på förstnämnda. Och sen sätter han sig, går in på Facebook och filmar allting, innan han skjuter sig själv.

Man kan bara tänka vad som försiggår i huvudet dom där minuterna.

Skönt att lämna livejordet på det här sättet. Stämplad som mördare för alltid. Måste vara toppen för barnens mamma. Eller deras klasskamrater. Övrig släkt.

Tack du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in