Citat:
Att barnen inte trivdes hos mamman, det är hans ord.
Många barn med en bitter förälder säger det som de tror/vet att föräldern vill höra. Om inte annat så kan ledande frågor ge svar som passar den bittre perfekt, alltså har avrättningarna räddade sönerna från en hemsk tillvaro hos mamman.
Hans skäl till att ta livet av sig är att han inte tänker hamna i finkan, nån ånger över morden nämner han inte ens. Han har redan förklarat att han skjutit dom, två skott vardera och de märkte inget. Så var det överstökat.
Han hoppas att mamman har tittar på livesändningen, varför, om han har skickat en video till henne?
Han har planerat det länge, frågan är om barnenningick i planen från början?
Många barn med en bitter förälder säger det som de tror/vet att föräldern vill höra. Om inte annat så kan ledande frågor ge svar som passar den bittre perfekt, alltså har avrättningarna räddade sönerna från en hemsk tillvaro hos mamman.
Hans skäl till att ta livet av sig är att han inte tänker hamna i finkan, nån ånger över morden nämner han inte ens. Han har redan förklarat att han skjutit dom, två skott vardera och de märkte inget. Så var det överstökat.
Han hoppas att mamman har tittar på livesändningen, varför, om han har skickat en video till henne?
Han har planerat det länge, frågan är om barnenningick i planen från början?
Växte själv upp med skilda föräldrar och de separerade när jag var ungefär lika gammal som de här killarna. Kan aldrig påstå att jag gillade vare sig min mors nya förhållande, eller min fars. Hade jämnåriga kompisar som delade ungefär samma erfarenheter och syn på det hela. Styvmamma eller styvpappa har sällan någon positiv klang. De barnen blir sällan lika älskade av någon annan än den biologiska fadern eller modern. Det är väl så det är. Vi människor är programmerade att ta hand om vår biologiska avkomma, inte någon annans. Är väl bland annat därför man åtminstone förr använde denna fras vid en vigselgudstjänst, "Jag, NN, tar dig, NN, nu till min hustru/maka/man/make, att älska dig, dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt."
Med det sagt tror jag faktiskt att det stämde det Samuel sa i videon. Pojkarna gillade inte deras mors nya bekantskap. Sedan är det förstås jävligt twistat att agera som han gjorde pga det. Han borde istället umgåtts ännu mer med barnen och givit dem ännu mera kärlek.
Polisen uttalade sig i alla fall om insatsen med: "vi visste att han var beväpnad så vi tog oss försiktigt upp mot fastigheten"...