2019-01-25, 23:46
Medlem
Toolmans avatar
Barnamördaren gråter om de fasansfulla sms:en som exet sände, jag uppfattade det som att barnamördaren läste sms:en mellan henne och hunken. Spionprogram på hennes telefon möjligen.
Svartsjuk och läsa deras kåtchattande, vilken självtortyr.
Citera
2019-01-25, 23:48
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Det skrevs ett avskedsbrev. Jag skulle också vilja säga och beklaga sorgen till de anhöriga som verkligen brydde sig om grabbarna. Vila i frid ni små underbara änglar.
SR säger att barnen inte tyckte om att vara hos mamman, detta kan ha bidragit till att han gjorde det fruktansvärda TYVÄRR!! ingen ursäkt för hans illdåd men en sjuk hjärna tänker inte som en frisk. I hans hjärna kan det TYVÄRR vara så att han ville dö men kunde inte låta barnen vara hos mamman,någon skrev tidigare att SR hade kontrollbehov, det fick han in i det sista.
Att mamman lät honom ha barnen är för mig ett ? Hon borde vetat om att han mådde piss osv var antagligen en del av anledningarna till separationen och ny pojkvän. Detta var som jag förstått det ett planerat dåd så SR spelade antagligen att han mådde bra och därav fick han sin chans. Sjuk och trasig människa. Dags att regeringen ser över psykvården som prio 1, händer alldeles för mycket för att de ska fortsätta blunda. Tyvärr så ville SR att mamman skulle straffas och på det vidrigaste sättet man kan tänka ;(

Vila i frid ni söta små änglar <3 <3

Alltså hallå? Har de delad vårdnad samt påskrivet avtal om umgängesrätt så kan inte mamman låta bli att följa detta. Det går bara att göra om hon fått SR tvångsvårdad. Och uppenbart har han själv agerat på ett sätt som går i tron att det fungerar bra. Så snälla, sluta med det där beskyllandet på mamman
Citera
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Källa tack.
Du måste skämta, men ok då.

https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/relationer/svartsjuka
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RLKing
Polisen får larmet ca 21.30..så han har skjutit barnen bra mycket tidigare...och vilka barn i den åldern sover vid den tiden? Morden kanske skedde redan 20- -20.30..känns märkligt

Svenska barn sover typ kl 19 på en vardag, tro mig jag bor i ett svenskt radhusområde
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Dog hästen efter att han skrivit över den till henne? Mycket drama kring denne mannen. Omöjligt att veta om det hela var en konsekvens av honom eller enbart ännu en orsak till hans självmord.

Han kanske lurade henne. Fick reda på att hästen blev sjuk och sålde den sedan till K utan att informera henne. Tänk hur arg hon måste blivit när hästen dog 2 månader senare och veterinären berättade att den varit sjuk ett tag.

Måste ju finnas rätt många anledningar till att hon lämnade pappan till sina barn. Det gör man inte så lättvindligt. Man står ut med en hel del för att hålla ihop familjen för barnens skulle annars.
Citera
2019-01-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Troligtvis har Afghanen som hans ex är ihop med ett MINST lika tungt bagage som han har. Jösses, många människor som lever i vårt land har sett vänner och familj slaktas på gatorna, har dålig ekonomi och usel framtidsutsikt, men ändå så är det en 50-årig svensk som sitter och gnölar om att exet är taskig som blockat honom på sociala medier, har fel intressen i hans tycke osv som begår det här brottet.

Och nej, att folk dött i hans omgivning är inget som ökar min förståelse. Är man 40+ så börjar folk trilla av pinn på löpande band i omgivningen, somliga dör av olyckor, andra pga sjukdom och vissa av ålder. Sånt är livet.

han verkar inte ha klarat det. hängt upp sig på detta o inte accepterat
Citera
2019-01-25, 23:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Ett första sätt är att inte ursäkta kallblodiga barnamord med att GM hade psykiska besvär eller haft en svår tid, hur svår den än må varit. Tycker inte heller man ska hylla hans minne. Det är viktigt att inte sådant upprepas.

Sedan är resurser till psykvården vitala.
Det handlar inte om att ursäkta utan att förstå hur det kunde spåra som det gjorde.
Rimligen borde han plockat Afghanen och exet.
Citera
2019-01-25, 23:52
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han kanske lurade henne. Fick reda på att hästen blev sjuk och sålde den sedan till K utan att informera henne. Tänk hur arg hon måste blivit när hästen dog 2 månader senare och veterinären berättade att den varit sjuk ett tag.

Måste ju finnas rätt många anledningar till att hon lämnade pappan till sina barn. Det gör man inte så lättvindligt. Man står ut med en hel del för att hålla ihop familjen för barnens skulle annars.

Eller så tog hon inte hand om den. Eller så var det bara slumpen. Omöjligt att veta
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vilket bra inlägg!!!!!!! Vi vill veta mer om Melker och Walter, säkert två personligheter som bör och skall uppmärksammas istället för deras sjuka far
Ja precis tycker jag med! Hur kan det vara så synd om män som har bra ställt och ändå väljer att mörda sina barn av ren egoism? Fokus hamnar på dessa, barnen ägnar inte dessa hyllare en endaste tanke åt!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan
Frågan är hur mycket piller psykiatrin lyckats lura på honom. Har själv varit i deras klor och inom loppet av ett halvår satt jag med flera olika antidepp mediciner. Två självmordsförsök fick mig att ifrågasätta pillren så jag slutade med dem. Idag blir jag mörkrädd för vad dem gjorde med mig och att jag höll på att lämna mina barn. Idag finns det inte på världs kartan att göra nåt som skulle skada dem.

Nu kan ju dessa piller också vara räddningen för folk. De kan vara avgörandet mellan totalt mörker o hyggligt liv. Vet inte vad du fick för sorter, men du verkar helt klart felmedicinerad.
Citera
Medlem
https://www.facebook.com/Salapastorat
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Kommentaren är skrivet i en lokal grupp.
Citera
Medlem
Gavle112s avatar
Varför verkar det BARA vara kvinnor som försvarar detta svin? Trodde kvinnorna skulle känna empati för modern och särskilt de unga barnen. Psykologisk mekanism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in