2019-01-25, 23:41
Medlem
Frågan är hur mycket piller psykiatrin lyckats lura på honom. Har själv varit i deras klor och inom loppet av ett halvår satt jag med flera olika antidepp mediciner. Två självmordsförsök fick mig att ifrågasätta pillren så jag slutade med dem. Idag blir jag mörkrädd för vad dem gjorde med mig och att jag höll på att lämna mina barn. Idag finns det inte på världs kartan att göra nåt som skulle skada dem.
Citera
2019-01-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Usch. Vem vill ha honom som läkare?. Om vi ska snacka psykopater, så verkar denne passa bra in

Absolut. Han var/är en kallsinnig typ. Men fjäskar uppåt och såg till att han fick extra favörer snudd på direkt för möjligheter att delta i vissa laborationer som ingår i läkarutbildningen. Han kommer nog ut med fina vitsord skall du se.
Citera
2019-01-25, 23:42
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att man intresserar sig för bakgrunden och motiv innebär fortfarande att jag tycker morden är förkastliga och vidriga, ett av de värsta brottet man kan begå. Att mörda sina egna barn.

Utan den kunskapen, hur skall vi då förhindra att fler barn mördas av sina föräldrar? Vi måste lära oss se signaler och identifiera riskmiljöer.

Ett sätt är att studera de fall som redan har hänt.

Ett första sätt är att inte ursäkta kallblodiga barnamord med att GM hade psykiska besvär eller haft en svår tid, hur svår den än må varit. Tycker inte heller man ska hylla hans minne. Det är viktigt att inte sådant upprepas.

Sedan är resurser till psykvården vitala.
Citera
2019-01-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarikanni
En inte för djärv gissning är att filmen fungerade som ett sådant.

Det här somdu har skrivit är något av det sjukaste jag läst. Svårast av allt att förstå är hur DU resonerar, när du radar upp en massa bortförklaringar för att försvara och rättfärdiga mordet på två barn:
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Att filma sig själv och lägga upp på Facebook där man pratar om sig själv vad man gjort och tänker göra..rödgråten...
Det låter som stark panikångest.
Att förstå att han inte ville leva är inte så
svårt, att förstå att han inte ville lämna och svika sina söner han satt till världen är inte heller svårt att förstå..
Att han inte ville att sönerna skulle kalla en afghan för pappa är inte heller svårt att förstå...att han kände ansvar för pojkarnas framtid och inte kunde förlita sig på barnens mor är inte heller svårt att förstå...att Samuel inte såg en annan utväg är inte heller svårt att förstå...
Vad är det egentligen du har svårt att förstå?
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Dags för upprättelse. Melker o Walter. Vad tyckte de om? Vad lekte de med? hur var deras personlighet? Ingen som vet här, men kanske en dag när mamman är stark nog kan hon berätta nånstans..

Vilket bra inlägg!!!!!!! Vi vill veta mer om Melker och Walter, säkert två personligheter som bör och skall uppmärksammas istället för deras sjuka far
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Kan bara tänka mig in i en varannanvecka...barnen ligger tillsammans i pappas säng och sover, pappa kommer ju snart, han ska bara ”jobba lite* (betala räkningar?!)

Pappa kommer, *plaff* i den ena, *plaff* i den andra. *reload*, upprepa.

Gick nog snabbt och de sov säkert redan...stackars små oskyldiga barn.

Och för att inte hamna alldeles OT, vad har K..skrivit?

Polisen får larmet ca 21.30..så han har skjutit barnen bra mycket tidigare...och vilka barn i den åldern sover vid den tiden? Morden kanske skedde redan 20- -20.30..känns märkligt
Senast redigerad av RLKing 2019-01-25 kl. 23:47.
Citera
2019-01-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Tänk om man fick honom som läkare!

Psykopater finns över allt särskilt på höga poster.
Citera
2019-01-25, 23:44
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Han hade en bra häst från 2013 till 16. Rocky Reach, drog in lite över halvmiljonen. Den sålde han till K på sommaren, två månader efter dog den.

Orsak vet jag inte. Men det var hans ögonsten, varför skrev han över den, dödsorsak, två månader efter ägarbyte?

Dog hästen efter att han skrivit över den till henne? Mycket drama kring denne mannen. Omöjligt att veta om det hela var en konsekvens av honom eller enbart ännu en orsak till hans självmord.
Citera
2019-01-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Utsäktar nej, handlingen är sjukt men med hans bagage så är det lättare o förstå utgångne en att från ingens stanna bara gör den handlingen han gjorde.

Det är där du läser omslaget. Du ser handlingen och bara mordet på barnen och inget annat. Ex bilen är röd, fast bilen är vinröd. nej bilen är röd. Svart och vitt perspektiv.

Troligtvis har Afghanen som hans ex är ihop med ett MINST lika tungt bagage som han har. Jösses, många människor som lever i vårt land har sett vänner och familj slaktas på gatorna, har dålig ekonomi och usel framtidsutsikt, men ändå så är det en 50-årig svensk som sitter och gnölar om att exet är taskig som blockat honom på sociala medier, har fel intressen i hans tycke osv som begår det här brottet.

Och nej, att folk dött i hans omgivning är inget som ökar min förståelse. Är man 40+ så börjar folk trilla av pinn på löpande band i omgivningen, somliga dör av olyckor, andra pga sjukdom och vissa av ålder. Sånt är livet.
Citera
2019-01-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Kommentaren är skrivet i en lokal grupp.
https://www.facebook.com/Salapastorat
Citera
2019-01-25, 23:46
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Jag har också sett kommentaren så den finns. Finns i gruppen Möklinta, Västmanland på facebook. Det är någon som hyr av SR som söker ny bostad också.

En man uttrycker sitt hat mot mördaren då svarar en kvinna:

"Eftersom ni två känner så här illa om detta. Vet ni varför han gjorde detta? Kan ni tona ner hatet en smula på en sådan offentlig plats. Jag kände knappt den här mannen med sin familj. Men Jsg träffade dem för två år sedan. Då tycktes de må fint. Jag känner dem inte. O h undrsr jag med varför. Vi får aldrig veta. Men tona ner hatet. Att ha ihjäl andra är aldrig okej. Aldrig.
Men att hata.
Ksn ni ta det privat tack."

Nästan som att det är värre att hata än att döda barn. Mörda dina barn är aldrig okej men att hata, där går gränsen.
Citera
2019-01-25, 23:46
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Påstår inte att det är en diagnos, det är inte psykisk ohälsa heller.

Svart sjuka är en känsla
Psykiskt ohälsa är ett tillstånd
Just. Men många mord sker på grund av en "känsla" (eller fler) ändå dödar de allra flesta människor inte varandra. Inte ens vid psykisk ohälsa. När det gäller psykiska störningar där känslor ofta "tar över" finns det i princip ingen bot. Inga mediciner hjälper och terapi fungerar sällan. Folk omkring pappan visste att han mådde dåligt, han hade några att prata med. Men han nämnde aldrig att han planerade att döda sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in