2019-01-26, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nu har jag lite insider info.

1: Han skickade MMS till mamman med bild på ett av de döda barnen och skrev, grattis på födelsedagen
2: Han har gått till prostituerade innan och efter att de separerat
3: Han var riktigt sliskig runt kvinnor när han var full, mer så efter separationen
4: Han var kontrollerande och sägs ha varit mycket otrevlig och aggressiv mot sin sambo

Ta detta med en nypa salt då det är något jag har fått förklarat av mig av närstående till familjen, det är väldigt känsligt just nu!

Om nu detta eller en del stämmer så bringar det mer klarhet i SR’s beteende.
Citera
2019-01-26, 15:19
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:

1: Han skickade MMS till mamman med bild på ett av de döda barnen och skrev, grattis på födelsedagen
3: Han var riktigt sliskig runt kvinnor när han var full, mer så efter separationen
4: Han var kontrollerande och sägs ha varit mycket otrevlig och aggressiv mot sin sambo

Ta detta med en nypa salt då det är något jag har fått förklarat av mig av närstående till familjen, det är väldigt känsligt just nu!
Var rädd för att han hade gjort precis detta när det tidigare i tråden stod att han hade skickat sms till mamman.
Fyyyy fan!!
Citera
2019-01-26, 15:20
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Det här med att döda sina ungar är ett urtida biologiskt fenomen bland däggdjuren som funnits med oss i tiotals miljoner år. Samuel själv trodde väl att han skadade ex-sambon maximalt genom att döda hennes barn. Men företeelsen att döda sina ungar är mycket äldre än så.

Redan de första däggdjuren dödade sina ungar när fara hotade och samma fenomen förekommer än i dag när rovdjur biter ihjäl sina ungar och älgar överger sina kalvar. Det är ett däggdjurs-fenomen.

Visst kan man psykologisera och rationalisera Samuel Rehns agerande men i grunden handlar det om primitiv biologi. Samuel tyckte sig stå inför en fara och som det däggdjur han var dödade han sina ungar.

Lite underligt att "faran" peakade på moderns födelsedag. Jag hatar karin var ett citat av honom från filmen. Köper inte din förklaring för fem öre.
Citera
2019-01-26, 15:20
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LesSG
Tack för videon! Jag får iaf inte ihop det. Ok att man är psykiskt nergången och själv vill dö men att ta med sig två friska pojkar är för mig helt jävla offattbart.

Han sa ju att hans barn avskydde att vara med mamman eller något sånt. I det mentala skick han var i så tänkte han väl att barnen skulle ha det skit med en död farsa, samt en mamma de hatar, så han tog med sig dem i döden istället..
Citera
2019-01-26, 15:23
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:

Närstående på vilken sida? Lär ha bildats två läger nu, ett för henne och ett för honom. Alla lär se det hela på diametralt olika sätt.
Citera
2019-01-26, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
För att han skulle dö om skottet tog illa.

Jag köper inte direkt den anledningen i det här fallet. Mannen satte sig i poolen avklädd under bästa sändningstid och filmade i hopp om att minst K skulle se. Han körde sedan en självisk monolog fram tills polis kom fram och ganska säkert var även ambulans hack i häl på polisen.

Att polisen skulle missat att kontakta räddningspersonal har jag mycket svårt att tro. Han hade inte tid att drunkna ifall skottet skulle misslyckas, det viktigaste var att prata ända fram till sista sekund.

Poolen har någon betydelse, säkert för barnen med skratt, kalas och bus. Säkert har K och S också på tumanhand haft det mysigt när dom var kära och kåta. Du u behöver heller inte skjuta dig i simbyxor, hade gått lika bra i jeans och t-shirt men tydligen bytte S om men visst han kan ju ha nattat barnen i bara kallingarna och varit färdigt avklädd redan när han hoppade i.
Citera
2019-01-26, 15:27
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det enda man kan se är nån skriver något och slutar med "framtid" och nån annan något som slutar med ordet "hjälp"

Den som filmat videon lär veta. Kanske har någon laddat ned hela klippet i original-form?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det skedde på hennes födelsedag, onsdagen den 23 januari.

Finns inte kraftuttryck nog för detta.
Oavsett om hon "förtjänade" detta eller ej så har han tagit två oskyldiga barn av daga.

Vet flera människor som förlorat nära anhöriga i olyckor eller sjukdom på tex julafton, nyårsafton, midsommarafton vilket förstör och ger sorg som påminns extra tydligt.
Att ta livet av en mammas barn på hennes födelsedag det förtjänar ingen mamma oavsett vad hon gjort.
Citera
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Närstående på vilken sida? Lär ha bildats två läger nu, ett för henne och ett för honom. Alla lär se det hela på diametralt olika sätt.
Japp, och jag tror inte alla kommer fara med sanningen. På mammans sida lär ju släktingar prata skit om Sam**l, precis som här. Och inte nödvändigtvis nyanserat och sant. Själv har jag lärt mig nu att inte tro ett skit av det jag läser här på forumet, utöver det som jag får bevis på. Snack är.... just snack.
Citera
2019-01-26, 15:32
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Inte läst riktig alla inlägg ännu.
Jag undrar dock om det är bekräftat att bilen som kom när SR sände live vilket gjorde att SR avbröt sändningen för att skjuta sej själv, var det exet som kom?

Ingen har bekräftat eller avfärdat detta. Bara en massa spekulationer. Var det polis eller mamman och han inte skjutit sig innan så kan det ha skett ett meningsutbyte.
Citera
2019-01-26, 15:37
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag har kollat runt lite.

Angående poolen där GM eventuellt sköt sig.
Kan det vara så?
Att barnen/barnet kom till där?

Observera att detta är enbart en tanke och Min lilla teori.
Jag vet själv var jag blev gjord när min mamma var 19 år.
Hon har berättat detta för mig.
Hon visste exakt platsen när det skedde, jag har varit där och fotograferat det för att kunna förstå var mina rötter kom ifrån.

Kanske, eventuellt kan det var så att han sköt sig själv för att kunna skada KA ännu mer.
Om så - då är det nästintill djävulskt uttänkt.
Hoppas inte. O.B.S det är ren spekulation från min sida. Inga FAKTA inga BEVIS.

Lite intressanta länkar kommer här:

https://blogg.loppi.se/pasmallen/sa-...befruktningen/

https://www.libero.se/foraldrasnack/...befruktningen/

https://www.familjeliv.se/forum/thre...uktningen-sker

https://familjen.trygghansa.se/gravi...ravid-vecka-3/
Citera
2019-01-26, 15:37
Medlem
exoticspices avatar
Han hade alltså planerat det här under några veckors tid. Han firade Julafton med sina barn och vet då, att 3 veckor senare ska han skjuta pojkarna till döds i sina sängar för att han blivit lämnad av deras mamma.

När han tittar på sina två små barn när dom öppnar sina julklappar, vet han också att han kommer att skicka ett MMS på en av dom på mammans födelsedag.

Finns inte ord att beskriva denna onda människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in