2019-01-24, 17:15
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coola-Killen
Du har fel. Man kan säga "Jag ska klippa dig". Det betyder att man ska ta någons liv. Men man kan också säga "Ska in till stan och klippa en telefon".
Behöver inte ens betyda "stjäla", det betyder bara "ta". "Ska bara klippa en bärs". Så det är du som har fel ditt tröga rövhål.

Grattis, jag förstår att kontext är svårt om man är på spektrumet. I det här fallet åsyftades inte ordet "ta".
Citera
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför lägger du inte upp filmen så att vi får höra själva och förhoppningsvis får en känsla av hur han egentligen var.
Du säger ju att han inte är den vi tror och att vi skriver en massa nonsens som inte stämmer. Självklart spekulerar vi här i brist på information vilket lätt kan leda till felaktigheter, men en video skulle ge oss så mycket.

Enligt dig var han väldigt uppriven och grät hysteriskt? Vad sa han under dessa 4 minuter? Det måste ju ha varit en hjärtskärande att både se och höra.

Det var fruktansvärt att se en människa må så dåligt, å NEJ, av respekt för alla anhöriga så kommer jag aldrig någonsin publicera filmen offentligt. Den var till polisen, inget annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanna
Föräldrarna i Bjärred som mördade sina barn och sedan tog sina egna liv hamnar rätt högt upp på listan.

Föräldrarna i Bjärred är en är en klass för sig. Kanske finns några till fall i världen.

Där var det två föräldrar som tillsammans i flera månader planerar och dödar sina döttrar eftersom de led av kronisk trötthet. Den yngsta 11 år hade varit trött ett halvår. De hade inte sökt hjälp. Bra ekonomi, arbeten, ingen psykisk sjukdom. De kommer vara unika i Sverige hoppas jag.

Att en förälder tar med sig barnen i döden händer varje år.
Citera
2019-01-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48

Ligger detta inom Uppsala län ska man veta att Uppsala har Sveriges sämsta psykvård. Väntetiderna är enorma och de dominerande psykläkarna är helt människofientliga. Totalt olämpliga för psykiskt sjuka.

Är det inom Uppsala landsting, är det en följd av den kassa psykiatrin.

Vet du hur jättemycket pengar vården och psykriatrin kostar ett hårt ekonomiskt åderlåtet landsting? Det är såna gastronomiska summor att inte mycket annat skulle fungera i samhället om man skulle se till att alla psykiskt sjuka skulle få den vård de behöver. Skolor, sjukhus och andra vårdinträttningar skulle behöva stänga och om någonsin behöva öppna igen. Om du tog reda på hur mycket det skulle kolla skulle du ha förståelse för deras verksamhet. Det är inte bara att skjuta till pengar för Uppsala Läns landsting utan att behöva spara in massor, massor på annat. Så innan du öppnar limpsaxen, ta reda på vad saker och ting kostar först innan du slipper göra bort dig som du gör nu.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Gudars skymning, så fruktansvärt. Vad har hon för framtid?

Horribelt. Dags att sluta hylla hans minne och bry sig om hans ex, dvs mamman till barnen som han mördat. Ett väldigt underligt fall detta.
Hoppas innerligt hon orkar genomlida detta.
Senast redigerad av Diskuterarn 2019-01-24 kl. 17:19.
Citera
Medlem
mercys avatar
Ja, sinnesförvirrad verkar han ju inte vara eftersom han noga valt att ta barnen av daga just på moderns födelsedag. En dag som hon alltid framöver kommer minnas med ångest och vånda. Det har sagts i tråden att han skickade en länk till henne med inspelning där han dödar barnen och säger grattis på födelsedagen (om det nu är sant eller bara en trådsanning). Hur som haver är det ytterst beräknande att sätta sig framför datorn och spela in på fb ett avskedsmeddelande i realtid. Han är ju fullt medveten att polisen är i antågande eftersom han avslutar just när han hör dem komma. Vedervärdigt är ett milt uttryck.
Citera
2019-01-24, 17:18
Medlem
desammlass avatar
Är inte barnens mamma död med läste någon stans att någon gått bort i januari
Citera
2019-01-24, 17:18
Medlem
Må barnen vila i frid.
Senast redigerad av Bidache 2019-01-24 kl. 18:12.
Citera
2019-01-24, 17:19
Medlem
Är folk i hans omgivning fullständigt blinda???

Denna bild visar ju tydligt vilket psykopatutseende han har. Solbrillorna. Skjortan som hänger utanför. Jag hade ringt psyket direkt om jag sett snubben sådär.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10211656575922605&set=ecnf.16130039 36&type=3&theater
Citera
2019-01-24, 17:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Det var fruktansvärt att se en människa må så dåligt, å NEJ, av respekt för alla anhöriga så kommer jag aldrig någonsin publicera filmen offentligt. Den var till polisen, inget annat.

Det är snarare av respekt för anhöriga jag tänkte på. Jag tror alla skulle bli mer vänligt sinnade (eller hur man ska säga) om vi fick se denna man ledsen och våndas efter att ha dödat sina barn. Nu är han bara en kallblodig mördare i majoritetens ögon som bara agerade utav hämndbegär.

Tack ändå.
Citera
2019-01-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Horribelt. Dags att sluta hylla hans minne och bry sig om hans ex, dvs mamman till barnen som han mördat. Ett väldigt underligt fall detta.
Hoppas innerligt hon orkar genomlida detta.

Orkar man fortsätta ens 😢
Citera
2019-01-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
Är inte barnens mamma död med läste någon stans att någon gått bort i januari

Om det här är vad som påstås vara barnens mamma så levde hon 19 januari varje fall.

https://www.facebook.com/karin.andersson.54943
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in