2019-01-24, 16:49
Medlem
Oerhört tragiskt och stan är i chock =/ Mina tankar går ut till alla anhöriga, går inte ens att få ner i ord vad alla dom måste gå igenom just nu =(. Vila i frid pojkar <3
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Jag tror att det finns ett allvarligt dimemma här. De vänner som skriver på hans facebook sida gör det för att han troligen var en väldigt god vän och snäll människa. De utomstående som kommenterar ser en mördare.

Båda har rätt. Något måste helt enkelt ha brustit ordentligt hos människan.

Samtidigt verkar väldigt få bry dig om hans barn, som är de verkliga offren. Exempelvis i kommentarsfälten.

Snäll människa? Ingen människa som dödar små barn är snäll. Jag "kände" också honom, då jag var med och ägde en häst som han tränade och träffade honom ett par gånger. Oerhört märklig snubbe. Mycket lynnig. Kunde gå från trevlig ena gången till nonchalant och iskall nästa. De borde de också märkt som var runt honom. Och sånt beteende är verkligen inget att hylla.
Citera
Medlem
Sulacoss avatar
Helt otroligt att människor här inne sitter och försvarar en barnmördare, och förstår hans gärning. Ni är ju sjukare än GM själv! Detta forum är förlorat.
Citera
2019-01-24, 16:50
Medlem
Kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Saknar detta brott motstycke i svensk kriminalhistoria tro? Hur länge hade han planerat detta tro? Att det föreföll på hennes födelsedag är ju ingen slump. Familjetragedier händer ju titt som tätt men det enda jag kan komma på som liknar detta är det som hände på Dalarö och inget annat.

Föräldrarna i Bjärred som mördade sina barn och sedan tog sina egna liv hamnar rätt högt upp på listan.
Citera
2019-01-24, 16:51
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Tur för Sverige att du inte är justitieminister i alla fall.
Med din personlighet kan du vara glad om du klarar av att välja mellan melkanmjölken och standradmjölken i mataffären, 😀.

Där gav du mig ett perfekt exempel. Jag har endast förklarat mitt resonemang. Ren logik. Ingenting om vad jag tycker och tänker, och du förolämpar mig. Bör jag se dig som ond nu? Ser du dig själv som ond? Nej det gör du nog inte. Point proven.

Idiot
Citera
2019-01-24, 16:52
Bannlyst
Eftersom det skedde så sent på kvällen, så antar jag att han gick in i pojkarnas rum och sköt dom medans dom sov!
Citera
2019-01-24, 16:52
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Helt otroligt att människor här inne sitter och försvarar en barnmördare, och förstår hans gärning. Ni är ju sjukare än GM själv! Detta forum är förlorat.
Ja det känns som den här tråden drar till sig Sveriges mest extrema socialliberaler och filosofistuderande.
Kanske är en filosofilärare på någon folkhögskola som tipsat sina elever?
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2019-01-24 kl. 16:55.
Citera
2019-01-24, 16:53
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Snäll människa? Ingen människa som dödar små barn är snäll. Jag "kände" också honom, då jag var med och ägde en häst som han tränade och träffade honom ett par gånger. Oerhört märklig snubbe. Mycket lynnig. Kunde gå från trevlig ena gången till nonchalant och iskall nästa. De borde de också märkt som var runt honom. Och sånt beteende är verkligen inget att hylla.

Ok. Jag kände honom inte. Det var min tolkning från att ha läst facebook inlägg. Min poäng var att båda sidor kan ha rätt. Han kan ha varit en god vän till de som känt honom, samtidigt som han kallblodigt mördat sina barn pga personliga tragedier och psykiska bristningar. Barnen är de som man ska och bör tycka synd om och minnas.
Citera
2019-01-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Eftersom det skedde så sent på kvällen, så antar jag att han gick in i pojkarnas rum och sköt dom medans dom sov!
Den ena av dem måste ha vaknat av första smällen jävligt rädd, hoppas han inte hann fatta något...
Citera
2019-01-24, 16:54
Medlem
karlinges avatar
Något jävla stolpskott har alltså gjort barnamördarens facebooksida till en publik minnessida?

Han rörde sig onekligen inte bland genier:

Citat:
Bara så jä.. sorgligt. En riktigt bra kille. Hjärtesorg är verkligen tufft. Å tyvärr tar vissa det hårdare än andra. Även om dom speciella omständigheterna är hemska och tragiska så hoppas jag innerligt att det inte blir massa skitsnack.
.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Kan folk sluta be om den förbannade jävla filmen?

Varför vill ni ens se sådant elände?

Kan du sluta be folk om något som dem inte kommer sluta med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Är den livesända videon kvar för hans vänner på Facebook? Vet inte hur det funkar med Facebooks live

Nej den är inte kvar. Har en bekant som är vän med SR.

Hade varit intressant att se videon dock. Någon som kan få fram den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in