2019-01-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Man undrar ju nu hur det ligger till med det exets "självmord", Hon hade tydligen "hängt sig" och han var den som "hittade" henne?

Ja det känns ju lite lurigt...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hur gammal är mördaren? Har för mig jag läste att mamman var född 82, han ser ju bra mycket äldre ut än att vara 82:a?

Han blev 45 år.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Som jag skrev i tidigare inlägg så känns det inte moraliskt rätt att skicka runt en filmsnutt på den sista stunden i en förtvivlad människas liv. Det finns anhöriga som mår riktigt dåligt över det som hänt å det han gjort. Så av respekt å hänsyn till anhöriga så tänker jag inte skicka videon. Jag sparade den endast till polisen. Jag kommer bli uppringd av en polis å när det är avklarat kommer jag radera filmen. Hoppas du å alla ni som tjatar förstår det. Jag lider nå fruktansvärt med de anhöriga.

Jag respekterar ditt val att inte skicka den.
Citera
2019-01-24, 22:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Som jag skrev i tidigare inlägg så känns det inte moraliskt rätt att skicka runt en filmsnutt på den sista stunden i en förtvivlad människas liv. Det finns anhöriga som mår riktigt dåligt över det som hänt å det han gjort. Så av respekt å hänsyn till anhöriga så tänker jag inte skicka videon. Jag sparade den endast till polisen. Jag kommer bli uppringd av en polis å när det är avklarat kommer jag radera filmen. Hoppas du å alla ni som tjatar förstår det. Jag lider nå fruktansvärt med de anhöriga.

De anhöriga skulle Samuel tänkt på och skonat pojkarna åtminstone. Att hämnas på pojkarnas mamma på hennes födelsedag var dock viktigare än allt annat.
Senast redigerad av Rosamund 2019-01-24 kl. 23:01.
Citera
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barabban
Så kan det säkert vara men skulle uppskatta om någon hade den

ja du är inte ensam om det men den hade säkert varit uppe för längesedan om någon hade haft den
Citera
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Helt rätt att inte sprida filmen. Det saknas respekt å det grövsta här. Men det är Flashback. Du har delat med dig i text och ett stort tack ska du ha för det!
Citera
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
tja bara morbida människor vill se en döende människa...
Vi är alla döende, bara tiden och ögonblicken som skiljer åt.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Om man söker en förklaring så finns den nog i Sunes referat av videon: "Han säger att barnen vantrivs hos sin mamma å hon prioriterar bara jävla skit."

Han kan ha planerat att ta livet av sig, men i sin deprimerade och av detta förvridna världsbild så skulle det medföra att pojkarna skulle få ett förjävligt liv med mamman. Slutsatsen blir att de också måste dö.

Jag försvarar honom inte på något sätt, men detta skulle vara en psykologiskt stringent förklaring. Att han säger att han inte tänker sitta i fängelse för dådet kan vara något han säger i det förvirrade tillstånd han befinner sig - jag tror grunden är att han redan tänkte ta livet av sig och inte kunde stå ut med tanken att pojkarna ska få ett hemskt liv med en hemsk människa (i hans förvirrade värld), så han tycker han måste ta dem med sig.

En annan förklaring till det uttalandet kan ju vara att han ville hämnas mamman som lämnade honom. Att ta ifrån henne det hon älskar mest, dvs barnen är att hämnas smärtan han känner inombords. Han vet att de mord han just har begått skulle ge honom fängelsestraff och det vill han inte. Utvägen då är givetvis att ta även sitt eget liv.
Citera
2019-01-24, 22:58
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2019-
MAMMAN? hon för helvete svensk utan känslor. Ska följa henne på face och skriva här om ett år högst hur hon kommer skriva på sinn wall: Jag är så lycklig med Conny, aldrig varit gladare så här i mitt liv. Hon har redan börjat planera sin framtid med en ny man.

Kan du skriva på svenska så att vi förstår vad fan du säger? Vem är Conny, har han också större kuk än mördaren?
Citera
2019-01-24, 22:58
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exfactor45
Ja det känns ju lite lurigt...

Gården liggen långt från civilisation å det är bara några smågårdar runt å det är ca 100 meter minst till närmsta gård åt alla håll, så inget konstigt alls att han var den som hittade henne.
Citera
2019-01-24, 23:00
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
En annan förklaring till det uttalandet kan ju vara att han ville hämnas mamman som lämnade honom. Att ta ifrån henne det hon älskar mest, dvs barnen är att hämnas smärtan han känner inombords. Han vet att de mord han just har begått skulle ge honom fängelsestraff och det vill han inte. Utvägen då är givetvis att ta även sitt eget liv.

Precis, det är därför fallet är intressant och bör redas ut. Väldigt många frågetecken.
Citera
2019-01-24, 23:00
Medlem
Citat:
Gården liggen långt från civilisation å det är bara några smågårdar runt å det är ca 100 meter minst till närmsta gård åt alla håll, så inget konstigt alls att han var den som hittade henne.

Jag menade inte att det var det som var lite lurigt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in