2019-01-24, 17:05
Medlem
Helt fantastiskt att det på Facebook finns en minnes sida på någon som döda sina barn
Citera
2019-01-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoddie
Den ena av dem måste ha vaknat av första smällen jävligt rädd, hoppas han inte hann fatta något...

Om jag får gissa så låg barnen och sov, han la dem helt enkelt bredvid varandra. Hagel med dubbelpipa och två patroner, ett i vardera huvud inom loppet av någon sekund.

Det som händer sen är det som förbryllar mig, ge det en timme mellan morden och självmordet? Säger han i videon att han skjuter sig själv för att han inte vill sitta i fängelse?

Det primära var att mörda sina två söner, självmordet sekundärt för att slippa straff - det känns felvänt. Om han hade kunnat utan att åka fast, hade han nöjt sig med dubbelmord då?

I övrigt instämmer jag med en kommentar på Instagram; om det ges möjlighet, är Samuel Rehn den första jag besöker i livet efter detta.
Citera
2019-01-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen54
Helt fantastiskt att det på Facebook finns en minnes sida på någon som döda sina barn

Kan tänkas vara Facebook själva som satt sidan som minnessida efter att polisen vart i kontakt med Facebook för att få tag i filmen.
Citera
2019-01-24, 17:07
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Han avslutade typ i stil med, "nu måste jag sluta inna polisen kommer."

Polisen kom inte direkt då polisen i Sala fick invänta förstärkning då det förekom grovt våld och vapen.
Huset är beläget ca 20-30min bilfärd från Sala stad.
Några sirener hördes inte heller då polisen smög sej fram till huset.

Det dök däremot upp en bil på gården precis innan han trycker av skotten som dödar honom, i den bilen sitter barnens mor.

Hur vet du allt detta? Verkade han osammanhängade i videon?
Citera
2019-01-24, 17:09
Medlem
Sune450s avatar
Citat:

Polisen kom inte direkt då polisen i Sala fick invänta förstärkning då det förekom grovt våld och vapen.

Det dök däremot upp en bil på gården precis innan han trycker av skotten som dödar honom, i den bilen sitter barnens mor.

Men käre värld... så det var hennes bil som kom... Han sa nu kommer polisen, men det var fel alltså... kan inte för mitt liv tänka mig in i hur det var för henne att komma dit å höra ett skott å sen se vad han gjort... usch jag ryser å fryser å får ångest... stackars mamman!
Citera
2019-01-24, 17:10
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:

Va? Kom barnens mor dit innan Polisen?? Fy fan jag börjar må mer och mer illa över det här fallet!! Fy fan..... hoppas hon orkar genomleva detta. Hela hennes liv är utraderat och hon är egentligen levande död.
Citera
2019-01-24, 17:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Han nämner i filmen att han har två bössor, så jag hoppas innerligen att han sköt dem samtidigt. De sov å vet inget sa han...

helt ofattbart tragisk händelse.

Varför lägger du inte upp filmen så att vi får höra själva och förhoppningsvis får en känsla av hur han egentligen var.
Du säger ju att han inte är den vi tror och att vi skriver en massa nonsens som inte stämmer. Självklart spekulerar vi här i brist på information vilket lätt kan leda till felaktigheter, men en video skulle ge oss så mycket.

Enligt dig var han väldigt uppriven och grät hysteriskt? Vad sa han under dessa 4 minuter? Det måste ju ha varit en hjärtskärande att både se och höra.
Citera
2019-01-24, 17:12
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Kan tänkas vara Facebook själva som satt sidan som minnessida efter att polisen vart i kontakt med Facebook för att få tag i filmen.

Nej, det är anhöriga som gör detta, eller vänner.
Citera
2019-01-24, 17:12
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredskon
Om jag får gissa så låg barnen och sov, han la dem helt enkelt bredvid varandra. Hagel med dubbelpipa och två patroner, ett i vardera huvud inom loppet av någon sekund.

Det som händer sen är det som förbryllar mig, ge det en timme mellan morden och självmordet? Säger han i videon att han skjuter sig själv för att han inte vill sitta i fängelse?

Det primära var att mörda sina två söner, självmordet sekundärt för att slippa straff - det känns felvänt. Om han hade kunnat utan att åka fast, hade han nöjt sig med dubbelmord då?

I övrigt instämmer jag med en kommentar på Instagram; om det ges möjlighet, är Samuel Rehn den första jag besöker i livet efter detta.

Precis, du sätter fingret på det. Det känns felvänt. Vilket är anledningen till inställningen som folk har till fallet.

Vad menar du med din sista rad?
Citera
2019-01-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredskon

I såna fall möts vi där...
Citera
2019-01-24, 17:13
Medlem
Citat:

Gudars skymning, så fruktansvärt. Vad har hon för framtid?
Citera
2019-01-24, 17:14
Medlem
Duramaters avatar
Kan man se videon någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in