Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Men så låt kvinnor fortsätta snylta genom att ta hand om barnen då. Om du nu inte vill göra något åt det.
Du vill väl bara gnälla antar jag.
Lustigt förresten att du tänker att män inte kan ta hjand om sina barn utan kvoterad föräldraförsäkring. Kan inte män vara hemma utan att det är hela nationens privata problem? Varför ska skattebatalarna bekosta mäns omhändertagande av barn?
Ja, om de vill det så men nu sätter du ord som "snylta" i munnen på mig. Du får nog lära dig att se på män som individer istället för ett homogent kollektiv, det blir en aning lättare att hålla reda på vem som sagt vad då... i ett diskussionsforum.
Du verkar förstå mina tankar väldigt dåligt. Jag förespråkar inte en kvoterad föräldraförsäkring överhuvudtaget utan anser att ansvaret vilar på vardera unik familjekonstellation.
Blev det för mycket individualism kanske? Du ska allt se att du klarar av att stå på egna ben du också... utan att beklaga dig över varken lag A eller lag B, eller för den delen utan att tänka så polariserat överhuvudtaget.
Jag köper inte ditt könskrig precis som att jag inte köper Merapis dito. När komplexa frågor på det närmaste individnivån vi kan komma (familjerelationer) börjar hanteras så simpelt att man delar in hela världen i två homogena som strider mot varandra samt hanterar därefter, så tenderar folk att lida som resultat.
Det kan inte vara så svårt att se hur lösningen/vägen framåt ligger i ett
bättre samarbete mellan kvinnor och män. Och behöver du statens hjälp för att skapa ett sådant samarbete så kanske du borde se över din allmänna kompetens i ämnesfrågan, för vi är rätt så många som klarar av det här helt galant (en rungande majoritet faktiskt...).
Aja, vill du inte diskutera djupare än såhär så sätter jag mig istället och observerar hur du trampar vatten i det där könskriget du för. Lycka till med det. Det är säkert otroligt berikande med "Ah'men'ni'rå"-diskussioner men vi siktar inte riktigt på att berika samma saker hos oss varandra, du och jag.