2019-01-13, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag har gift mig med bara ett barn

Utomlands då?

Haha, well spotted sir!
Citera
2019-01-13, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag är inte staten, eller statskassan..
Nä, du bara klagar över att kvinnor också får betalt för det de gör.
Citera
2019-01-13, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, du bara klagar över att kvinnor också får betalt för det de gör.

Nej.
Citera
2019-01-13, 10:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Försök inte en sekund få mig att tro att du betalade för henne ur egen ficka utan snyltade på skattebetalarna.
Jag vet inte om du känner till det, men det finns något som heter jobb.
Jag hade tre.
Citera
2019-01-13, 10:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Då förstår jag din syn på kvinnan.
Dels tjänar hon mer än du och får dessutom fyra miljoner extra.
Hon är en stark självständig tänkande människa som vägrar klä sig i offerkofta och kalla sig feminist med påhittade hinder för sitt liv.
Och en mycket god mor till sina barn.

Jag är inte avundsjuk. Jag är stolt!
Och vi har passerat 33 år ihop.
Citera
2019-01-13, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hon är en stark självständig tänkande människa som vägrar klä sig i offerkofta och kalla sig feminist med påhittade hinder för sitt liv.
Och en mycket god mor till sina barn.

Jag är inte avundsjuk. Jag är stolt!
Och vi har passerat 33 år ihop.

Kudos bror. Hälsa gärna detsamma.
Citera
2019-01-13, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Fast det är ju knappast fallet i övriga världen, att kvinnor föder mindre barn under sådana omständigheter. Tvärt om så föder kvinnorna i Sverige relativt få barn... hur ledande vi än må vara på punkten.

Försöker enbart påpeka att det knappast är av sådan vikt som du vill göra gällande. Den faktor som verkar påverka barnafödandet mest negativt (bortom lagar, tvång och katastrofer) är västerländsk lättja/kultur/individualism/fokus på självförverkligande - som ironiskt nog går hand i hand med högre jämställdhet/mer engagerade fädrer.
Å ena sidan handlar det om att ha råd att bry sig (på många platser i världen kan inte mannen stanna hemma, till och med i Sverige kan det skapa ekonomiska problem) å andra sidan slutar man bry sig om barnafödandet när man väl har råd (slutar att bry sig om att sätta ett samhällsgynnande/tillräckligt antal barn till världen).

Det finns såklart många tänkbara faktorer i luften här men engagerade fädrer borgar inte för fler barn per automatik. Tvärt om så verkar de kulturer och nationer där män har råd att bry sig relativt mycket om sitt föräldraskap, också ett lägre barnafödande.
Den faktor som påverkar barnafödande mest är preventivmedel. Sverige ligger inte mycket under det globala genomsnittet faktiskt. Nativiteten har sjunkit drastiskt i hela världen. Det är meningslöst att jämföra med fattiga, outvecklade områden på landsbygden där man inte ens känner till preventivmedel, ännu.

Jag tvivlar starkt på att nativiten i Sverige verkligen är för låg för tillfället för en bra samhällsutveckling men jag har inte tid på att gå in på det just nu.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-01-13 kl. 11:21.
Citera
2019-01-13, 11:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Den faktor som påverkar barnafödande mest är preventivmedel. Sverige ligger inte mycket under det globala genomsnittet faktiskt. Nativiteten har sjunkit drastiskt i hela världen. Det är meningslöst att jämföra med fattiga, outvecklade områden på landsbygden där man inte ens känner till preventivmedel.

Jag tvivlar starkt på att nativiten i Sverige verkligen är för låg för tillfället för en bra samhällsutveckling men jag har inte tid på att gå in på det just nu.
Ett mycket märkligt och okunnigt påstående.
Du behöver inte tvivla. Det finns siffror på allt sånt här.
Citera
2019-01-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ett mycket märkligt och okunnigt påstående.
Du behöver inte tvivla. Det finns siffror på allt sånt här.
Siffror? Det kräver inte bara siffror utan även en analys med god överblick över situationen.
Citera
2019-01-13, 11:30
Avslutad
Citat:
Jag vet inte om du känner till det, men det finns något som heter jobb.
Jag hade tre.
Jaha, så hon tog inte emot några som helst skattefinansierade tjänster då?

Hur mycket kostade utbildningen?
Citera
2019-01-13, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Siffror? Det kräver inte bara siffror utan även en analys med god överblick över situationen.

..gumsan. Jösses.

Världen är fylld av fakta.
Citera
2019-01-13, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nej.
Nähä, vad är det du klagar över då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera