2019-01-12, 14:15
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det där är ju bara trams. vad då »typen av«?

Det finns ingen vett och sans i diskussionen och allra minst verkar det finnas vett och sans hos knäppskallarna inom det amerikanska rättsväsendet. Att klumpa ihop lindriga tendenser till något med straffnivåer som rör det allra värsta visar ju bara vilket huvudlöst samhällsklimat vi har.

Om han inte behöver sitta inne varför ska han då utmålas som den värsta brottsling som finns, ty så förefaller debattklimatet vara.
Det amerikanska samhället fungerar inte som i Sverige. Själv tycker jag att det är bra, varför ska äckel som Bosse skyddas?
Citera
2019-01-12, 14:18
Medlem
Proras avatar
Fel att använda ordet pedofili i det här fallet. Det begreppet används om en person som känner dragning till prepubertala människor, det vi innan afghanhysterins dagar kallade barn. Små individer som inte är könsmogna och saknar könsbehåring.

En person som lever ut pedofila lustar bör straffas hårt och antagligen underkastas någon form av behandling för att inte upprepa sitt beteende. På vilket sätt detta ska gå till är jag inte rätt person att bedöma, annat än att fåniga krav om att skära av kuken/halsen inte är realistiska alternativ i dagens läge.

Det är inte helt ovanligt med åldersskillnader mellan personer i homosexuella förhållanden som i hetero-sammanhang snarast skulle anses groteska. Nu tror jag visserligen inte Herr Hansson var ute efter en seriös relation, men man kan ändå ta det i beaktande när man analyserar hans intresse för spensliga ynglingar.

För det gällde ju detta, en trettonåring och en sextonåring, om jag förstod saken rätt, som blev taffligt uppvaktade i en park där såvitt man förstår av rapporteringen, homosexuella kontaktförsök inte är ovanliga.

Han har inte överfallit någon, han har inte gett sig på småbarn. Man får inte tafsa på sina medmänniskor, men det här var ju inte hela världen.

Jämför med Göran Zachrisson som kört sin bil på trottoaren på fyllan och som vissa kommentatorer tycker att "det kan han gott unna sig" i den åldern, som om det skulle vara manligt att köra rattfull på äldre dagar. Annat ljud i skällan, kan man tänka sig, om han klippt en eller två ungar under vansinnesfärden.
Citera
2019-01-12, 14:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det amerikanska samhället fungerar inte som i Sverige. Själv tycker jag att det är bra, varför ska äckel som Bosse skyddas?

För att idioter som du inte ska döma oskyldiga så klart.
Citera
2019-01-12, 14:33
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
För att idioter som du inte ska döma oskyldiga så klart.
Vilket charmtroll du är.

Naturligtvis kommer oskyldiga att bli felaktigt anklagade, men det måste vara en försvinnande liten del det handlar om. Hur många blir anmälda för att kladda på småungar av misstag liksom?
Citera
2019-01-12, 14:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vilket charmtroll du är.

Naturligtvis kommer oskyldiga att bli felaktigt anklagade, men det måste vara en försvinnande liten del det handlar om. Hur många blir anmälda för att kladda på småungar av misstag liksom?

Det är du själv som gör dig förtjänt av det när du så okritiskt bejakar något du inte ser vidden av. Grunden för ett rättssystem är att oskyldiga inte ska dömas eller utsättas för lidande eller utpekande. Utifrån en sådant synsätt blir det sedan lättare att koncentrera sig på sådana som verkligen har gjort något.

Det finns alldeles för många exempel på hur det amerikanska systemet väljer att hålla oskyldiga länge och tidigt utpeka dem som brottslingar. Det tär både på resurser och utsätter oskyldiga individer för sådant som de inte ska utsättas för.

Det är en hel del faktiskt som blir anmälda för att »kladda på småungar« utan att faktiskt vara skyldiga. Sedan kan ju vidare diskutera om en enstaka incident ska förstoras upp och att smekning på ett byxben ska vara förenligt med fängelsestraff. Någonstans har samhället förlorat fotfästet om man ska döma sådant på samma nivå som mord.

Sedan kan du ju fundera på det jag skrev tidigare i tråden:

Är Bosse H:s påstådda smekning på byxans utsida värre än (eller ens i närheten av) om en kvinnlig 30-årig lärare inleder ett förhållande med sin 13-åriga elev?
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-01-12 kl. 14:49.
Citera
2019-01-12, 14:47
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Om vi ska vara ärliga så vet vi faktiskt inte vad som har hänt ännu. Jag hoppas att det finns vittnen, även om vittnesmål är sämre än tex film, dna, fingeravtryck.

Om Bosse har haft sin hand på pojkens byxor så borde det gå att få fram dna från Bosse där. Hoppas polisen gör en teknisk undersökning av pojkens byxor, men det är väl för mycket begärt antar jag.
Nä, eftersom varken du eller jag var där så antar jag att du har rätt. Men om man ska gå efter vad anmälaren har uppgett så har han inte varit ute efter att hjälpa någon. Snarare hjälpa sig själv med sitt äckliga begär efter barn.
Citera
2019-01-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Nä, eftersom varken du eller jag var där så antar jag att du har rätt. Men om man ska gå efter vad anmälaren har uppgett så har han inte varit ute efter att hjälpa någon. Snarare hjälpa sig själv med sitt äckliga begär efter barn.
Det är alltså belagt med fakta att han har äckligt begär till barn? Finns det någon dom som stöder det? Eller har det läckt ut uppgifter från läkare kunniga i ämnet?
Citera
2019-01-12, 15:02
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Det är du själv som gör dig förtjänt av det när du så okritiskt bejakar något du inte ser vidden av. Grunden för ett rättssystem är att oskyldiga inte ska dömas eller utsättas för lidande eller utpekande. Utifrån en sådant synsätt blir det sedan lättare att koncentrera sig på sådana som verkligen har gjort något.
Du anser att det är grunden för ett rättssystem. Stor skillnad.
Bara för att Sveriges rättssystem fungerar så, på gott och ont, så innebär det inte att andra länders rättssystem fungerar så.
Citat:
Det finns alldeles för många exempel på hur det amerikanska systemet väljer att hålla oskyldiga länge och tidigt utpeka dem som brottslingar. Det tär både på resurser och utsätter oskyldiga individer för sådant som de inte ska utsättas för.
Ja visst. Men de som blir utpekade blir det av en anledning. I några få fall kanske det är ren otur bara.
Citat:
Det är en hel del faktiskt som blir anmälda för att »kladda på småungar« utan att faktiskt vara skyldiga. Sedan kan ju vidare diskutera om en enstaka incident ska förstoras upp och att smekning på ett byxben ska vara förenligt med fängelsestraff. Någonstans har samhället förlorat fotfästet om man ska döma sådant på samma nivå som mord.
Du får det att låta som att dagisverksamheter har ett direktnummer till polisen.

Vi tycker olika kring detta. Du förskönar vad Bosse gjort, medans jag tycker att man ska slå ner rejält på ett sådant beteende.
Tycker absolut att det ska kunna vara förenligt med ett kännbart fängelsestraff för sådana otyg.
Citat:
Sedan kan du ju fundera på det jag skrev tidigare i tråden:

Är Bosse H:s påstådda smekning på byxans utsida värre än (eller ens i närheten av) om en kvinnlig 30-årig lärare inleder ett förhållande med sin 13-åriga elev?
Du skojar inte. Vilka vänsterideer

JA! Det är värre att en bögpedofil kladdar på barn som inte vill.
Den där 13-åriga hormongrabben är bara överlycklig och skulle vara som en symaskin på henne.
Citera
2019-01-12, 15:04
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Det är alltså belagt med fakta att han har äckligt begär till barn? Finns det någon dom som stöder det? Eller har det läckt ut uppgifter från läkare kunniga i ämnet?
Om man ska gå efter anmälaren och de uppgifter som h*n har lämnat till polisen.

Uppgifter från läkare? lol
Citera
2019-01-12, 15:05
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Ja det är fakta. Eftersom han är bög så blir han automatisk pedofil.
Citera
2019-01-12, 15:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du anser att det är grunden för ett rättssystem. Stor skillnad.
Bara för att Sveriges rättssystem fungerar så, på gott och ont, så innebär det inte att andra länders rättssystem fungerar så.

Nej, det är inte jag som anser det. Det är grunden för ett civiliserat samhälle.

Citat:
Ja visst. Men de som blir utpekade blir det av en anledning. I några få fall kanske det är ren otur bara.

Så din begränsade tankeförmåga kan inte ens föreställa sig att det finns brottslingar åt andra hållet också? Du har aldrig stött på begreppet falsk angivelse? I detta fall i ett land med höga skadestånd behöver man inte vara Einstein för att inse att det kan finnas en lukrativ möjlighet att anklaga någon för liknande för att själv få skadestånd. Har hänt förut, händer nu och komer att hända igen.

Citat:
Du får det att låta som att dagisverksamheter har ett direktnummer till polisen.

Det är i så fall du som inte förstår vad jag skriver.

Citat:
Vi tycker olika kring detta. Du förskönar vad Bosse gjort, medans jag tycker att man ska slå ner rejält på ett sådant beteende.
Tycker absolut att det ska kunna vara förenligt med ett kännbart fängelsestraff för sådana otyg.

Vi tycker olika om detta, men inte på det insiktslösa sätt du bedömer det. Jag tar överhuvudtaget inte ställning vare sig för eller mot BH. Jag inser att jag inte vet vad som hänt och kan följaktligen inte vare sig döma eller fria, men min utgångspunkt är alltid oskydlig till motsatsen bevisas. Du verkar vilja döma först.

Citat:
Du skojar inte. Vilka vänsterideer

JA! Det är värre att en bögpedofil kladdar på barn som inte vill.
Den där 13-åriga hormongrabben är bara överlycklig och skulle vara som en symaskin på henne.

Vänstern kan inte tänka och inte extremhögern heller.

Att du uttalar det så visar bara med önskvärd tydlighet viken pajas du är.

Att underåriga inte är straffmyndiga beror på att de inte anses ha tillräcklig erfarenhet att kunna göra rätt bedömningar och att de ska danas utan inverkan från vuxnas egoistiska behov. Det innebär också att brott mot underåriga ska ses mot den bakgrunden.

Att du väljer att se biologiskt sexuellt på detta och vill se straffskalan olika utifrån dina preferenser är ett mycket tydligt uttryck för att sådana som du ska hållas långt från rättsbedömningar. Du är en i apkollektivet som skriker högst från ryggradskänslor.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-01-12 kl. 15:18.
Citera
2019-01-12, 15:16
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Har det hela inte blivit lite väl upphausat? Säger absolut inte att det han har gjort är ok(tycker att pedofili är väldigt illa) men det är ju som om han har mördat någon med den mediacirkus som håller på nu. Han har ju "bara" smekt någon tonåring på låret samt lyft upp en tröja.

Åter igen, Bosse är inte misstänkt för pedodili, och han kommer inte att dömas för pedofili. Pedofili är en sexuell läggning eller en störning. Däremot är han troligen misstänkt för någon slags övergrepp på minderårig.

Håll isär begreppen! Har både svenska skolan och Sveriges föräldrar helt misslyckat med sitt uppdrag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in