Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckkokaren
Du anser att det är grunden för ett rättssystem. Stor skillnad.
Bara för att Sveriges rättssystem fungerar så, på gott och ont, så innebär det inte att andra länders rättssystem fungerar så.
Nej, det är inte jag som anser det. Det är grunden för ett civiliserat samhälle.
Citat:
Ja visst. Men de som blir utpekade blir det av en anledning. I några få fall kanske det är ren otur bara.
Så din begränsade tankeförmåga kan inte ens föreställa sig att det finns brottslingar åt andra hållet också? Du har aldrig stött på begreppet falsk angivelse? I detta fall i ett land med höga skadestånd behöver man inte vara Einstein för att inse att det kan finnas en lukrativ möjlighet att anklaga någon för liknande för att själv få skadestånd. Har hänt förut, händer nu och komer att hända igen.
Citat:
Du får det att låta som att dagisverksamheter har ett direktnummer till polisen.
Det är i så fall du som inte förstår vad jag skriver.
Citat:
Vi tycker olika kring detta. Du förskönar vad Bosse gjort, medans jag tycker att man ska slå ner rejält på ett sådant beteende.
Tycker absolut att det ska kunna vara förenligt med ett kännbart fängelsestraff för sådana otyg.
Vi tycker olika om detta, men inte på det insiktslösa sätt du bedömer det. Jag tar överhuvudtaget inte ställning vare sig för eller mot BH. Jag inser att jag inte vet vad som hänt och kan följaktligen inte vare sig döma eller fria, men min utgångspunkt är alltid oskydlig till motsatsen bevisas. Du verkar vilja döma först.
Citat:
Du skojar inte. Vilka vänsterideer
JA! Det är värre att en bögpedofil kladdar på barn som inte vill.
Den där 13-åriga hormongrabben är bara överlycklig och skulle vara som en symaskin på henne.
Vänstern kan inte tänka och inte extremhögern heller.
Att du uttalar det så visar bara med önskvärd tydlighet viken pajas du är.
Att underåriga inte är straffmyndiga beror på att de inte anses ha tillräcklig erfarenhet att kunna göra rätt bedömningar och att de ska danas utan inverkan från vuxnas egoistiska behov. Det innebär också att brott mot underåriga ska ses mot den bakgrunden.
Att du väljer att se biologiskt sexuellt på detta och vill se straffskalan olika utifrån dina preferenser är ett mycket tydligt uttryck för att sådana som du ska hållas långt från rättsbedömningar. Du är en i apkollektivet som skriker högst från ryggradskänslor.