2019-01-10, 07:57
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Sen den dagen han började tafsa på pojkar..
Hans gapande om svartingar var också ganska pajigt...
Citera
2019-01-10, 08:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Okej, du tycks veta allt om detta. Har du statistik på detta?

Kan lägga till det att det har man också hört från sådana som jobbar inom vården. Gubbar som onanerar helt öppet etc. Inget ovanligt och hör till demens. Spärrarna försvinner när det kommer till sådana personer. Om nu Bosse har det är en annan fråga och är ju ingen ursäkt i sig men något som är välkänt. Han kommer förmodligen komma undan pga det och endast straffas med att aldrig få återvända till USA.
Citera
2019-01-10, 08:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag är 50+. Jag har sett mycket, hört mycket, varit med om mycket.

Jag har även jobbat inom hemtjänsten i unga dagar där man alltid blev varnad av arbetskamraterna för tafsare. De sa till mig att jag inte skulle vända ryggen till farbror X. Då hade man en hand mellan benen. Ibland var dessa farbröder religiösa med vuxna barn som skämdes över faderns beteende. Dessutom har jag vänner som jobbar med gamlingar. Båda gamla tanter och gamla farbröder gör saker som dementa som de aldrig gjort tidigare - tafsar, säger könsord och lägger sig i fel säng.

Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Skojar du? Du lär väl ha någon i släkten som jobbat med dementa personer, fråga dem.

Frontallobsdemens gör gamlingarna både elaka och perverterade, inget ovanligt att 90-åriga Greta säger att hon vill ha en grov kuk i sig, eller att gamle Gustav säger att han vill slicka servicehundens fitta.... Jag är fullt allvarlig.

För att inte tala om deras fysiska attacker, många i demensvården har blåmärken efter tjuvnyp och slag. De vittnar också om att gubbar och gummor kan vara förbannat starka också fast de ser så bräckliga ut.

Citat:
Jag är 65+ och sett och hört mycket. Har en kompis som varit aktiv AIK:are så det får väl bli mina meriter, eller brist på. Ingen vet ju med säkerhet vad han gjort eller inte gjort. Trots det framställs han som senil, dement, bög, tafsare, child molestor och gud vet vad. Var har folk fått det ifrån att dementa per automatik tafsar?
Ingen har sagt att dementa per automatik tafsar. De flesta gör inte det. Men vissa dementa, kanske mindre än 10 % kan bli väldigt personlighetsförändrade och visa upp sidor som ingen tidigare har sett. Det kan röra sig om alla möjliga typer av avvikande beteende, tex sexfixering eller aggressivitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är vedertagen fakta även om det förmodligen inte finns statistik på hur frekvent detta är. Personer som blir dementa blir personlighetsförändrade och inte sällan utagerande med ful vokabulär och gärningar de inte utfört före demensen. Anhöriga vet detta och personal inom vården vet detta, det är inget ovanligt eller märkligt.

Citat:
Vedertagen fakta? Seriöst? Ungefär lika vedertaget som när man påstod att kvinnor som inte följde normen för några hundra år sedan kallades häxor och blev brända på bål?
Naturligtvis finns det ingen statistik eftersom man som vårdare (eller anhörig) knappast anmäler en senil åldring som spårar ut.
Citera
2019-01-10, 08:01
Medlem
mjohan84s avatar
Tror också på någon form av demens

”Sexuella problem i samband med demenssjukdom medför många etiska dilemman. Tidigare pryda personer kan helt plötsligt ohämmat uttrycka sin sexualitet utan att ta hänsyn till omgivningen. Gamla mamma kan börja säga ”fula ord”, ord som ingen trodde att hon ens kunde.
Detta skriver Margareta Skog och Margareta Grafström, medicine doktor respektive professor, i ett avsnitt om intimitet och närhet i boken Geriatrisk omvårdnad och geriatrik.”
Citera
2019-01-10, 08:01
Medlem
Om han är dement så får väl hans advokat bevisa de med nåt läkarintyg.
Citera
2019-01-10, 08:06
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Men visst är det märkligt att han aldrig åkt dit för nåt hemma i sverige? Hur har han kunnat hålla sig här?

Du har helt rätt, och det är därför jag tycker denna historia är så märklig.

Och tänk alla utlandsresor han har gjort i jobbet. Fotbolls-VM, OS, m.m. Utan en enda snaskig detalj eller skandal. Något måste ju ha hänt på hotellrummet efter jobbet, eller har det alltid funnits en stark tystnadskultur på SvT?

Har fortfarande väldigt svårt att se sportnörden, filatelisten, och den genomreko mysfarbrorn Bosse Hansson som sexförbrytare.
Citera
2019-01-10, 08:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Bosse kanske var SUVERÄN som sportkommentator på sin tid och måhända "störst" .......MEN nu har han tafsat på tonåringar och det vid en ålder av 85 år! Liksom man undrar ju en smula om det är en engångsföreteelse?.........

Jo han var bra. En legend. Men undrar lite detsamma. När man hör hans gamla kollegor berätta så säger många rakt ut att han var underlig och någon tror jag sa rent av läskig. Så engångsföreteelse svårt att sia om det men förmodligen inte.

Men USA är ju ett rätt dåligt land att resa till om man har dessa böjelser. Det är extremt strikta där men extrema straff. Thailand eller Brasilien tänker man rent spontant borde vara bättre resedestinationer för gamla gubbar som vill tafsa på småpojkar.
Citera
2019-01-10, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo han var bra. En legend. Men undrar lite detsamma. När man hör hans gamla kollegor berätta så säger många rakt ut att han var underlig och någon tror jag sa rent av läskig. Så engångsföreteelse svårt att sia om det men förmodligen inte.

Men USA är ju ett rätt dåligt land att resa till om man har dessa böjelser. Det är extremt strikta där men extrema straff. Thailand eller Brasilien tänker man rent spontant borde vara bättre resedestinationer för gamla gubbar som vill tafsa på småpojkar.

Och det borde Bosse begripa vid 85 års ålder! Han kanske kan komma undan om han skyller på galopperande demens?
Citera
2019-01-10, 08:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Och det borde Bosse begripa vid 85 års ålder! Han kanske kan komma undan om han skyller på galopperande demens?

Jo och det kommer han säkert göra också. Han har pengar och det betyder mycket i USA och detta gick inte till att bli extremt allvarligt. Hans advokat kommer säkert råda honom till just detta att han fick en liten "episod" och egentligen inte menade något illa.
Citera
2019-01-10, 08:24
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Hans gapande om svartingar var också ganska pajigt...

Det har jag totalt missat, vad har gubbafan gjort menar du?
Citera
2019-01-10, 08:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Det har jag totalt missat, vad har gubbafan gjort menar du?
"Inte en svarting till", sa han i radio, när AIK (på en hörna) bytte in just en sån till...
Citera
2019-01-10, 08:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Bosse kanske var SUVERÄN som sportkommentator på sin tid och måhända "störst" .......MEN nu har han tafsat på tonåringar och det vid en ålder av 85 år! Liksom man undrar ju en smula om det är en engångsföreteelse?.........

Då kan man nog anta att det kommer kryper fram några fd idrottare i Sverige som blivit utsatta för farbror Bosse och nu vill ha skadestånd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in