2019-01-11, 14:51
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Du maler på!
Att vara gammal är ingen sjukdom!
Demens är en sjukdom. Finns ingen absolut ålder att drabbas av demens. De flesta gamla dör utan att drabbas av demens.
Pedofili är sjukt. Bosse är anklagad för pedofili.
Du försöker ju friskriva Bosse p.g.a demens.

Nej, tvärtom har jag skrivit i alla mina inlägg att han mycket väl kan ha gjort det här med vett och vilja. Men samtidigt går det inte att vifta bort demens som en möjlig förklaring till hans gränsöverskridande beteende om pojkarnas berättelser är sanna. Bara för att din egen faster är 89 år gammal och frisk som en nötkärna.

Är det verkligen en så orimlig tanke att en 85-årig gubbe börjar bli lite vimsig i skallen? Det är naturligt att man dör efter 80 års ålder.
Citera
2019-01-11, 15:51
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Du maler på!
Att vara gammal är ingen sjukdom!

Nej, det är ett symptom på en sjukdom som heter livet.
Citera
2019-01-11, 15:54
Medlem
Kanske två på bollen men nu berättar den gode Bo om sina upplevelser i häktet.

"– Jag fick inte med mig något av mina saker. Jag är fullständigt utan allting. Det är ruskigt att inte ens kunna borsta tänderna, att inte få raka sig, det tycker jag är fruktansvärt."

"Det är svårt att sova eftersom det är mycket oväsen", och att han delar cell med en annan man. Bosse menar att det är "exakt som på film"

Däremot menar tv-profilen att de andra häktade överlag är trevliga och nyfikna på honom.
Citera
2019-01-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurre.Dutt
För i helvete, släpp det där att BH skulle vara dement!
Det har bara blivit en trådsanning av det.

BH är inte alls dement, nästa som skriver det borde i så fall hänvisa direkt till källan (som inte lär finnas).

Nej, det låter inte rimligt att han skulle vara ens begynnande dement. Dessa tecken borde blivit uppmärksammade även i Sverige och tvärtom verkar han givit inryck av att varit mer el mindre kristallklar i senare intervjuer.
Det är ovanligt att personer med påtaglig kognitiv svikt tar initiativ och klarar av att sy ihop en långresa med allt som detta innebär, det låter långsökt i mina öron.

Däremot ”med ålders rätt” så kan impulskontroll ändå minskas och det jag skulle vara lite intresserad av att veta är huruvida han möjligen hade någon form av problem med alkoholen? Detta skulle ju då också kunna förklara hur omdömet blivit så försämrat.
Citera
2019-01-11, 16:08
Medlem
exoticspices avatar
Till expressen säger en vän till Bosse som har känt honom i flera år, att han har rest till USA i nästan
15 år under vinterhalvåret. Det framgår inte om det alltid varit till Miami.
Citera
2019-01-11, 16:15
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag tycker synd om Bosse H.
Är man 85 år är risken stor att man tappar omdömet. Kanske hade han druckit alkohol, man har sämre tolerans för sprit som 85-åring.
Tydligen har Bosse aldrig tidigare gjort sig skyldig till liknande brott utan i hemlighet levt ut sitt säkert rätt tragiska homosexuella liv med jämnåriga , Lennart Swahn?

Pojkarna som han tafsat på, har de skadats? Jag tror inte det.

Drevet verkar mycket överdrivet.
Han är en gammal man, som för en stund tappade sansen. Låt honom gå!
Citera
2019-01-11, 16:22
Medlem
Kreun.Kormans avatar
Jag förstår inte varför det tramsas om huruvida farbror Bosse är dement eller ej och en massa annat dravel för att försöka så tvivel om vad för sorts figur han är. Varför? Vad är ert syfte?
Det är väl känt sen minst 50 år tillbaka att Bo Hansson har ett onaturligt intresse för småpojkar. Jag har själv bevittnat hans rovdjursbeteende när han lockat med sig förpubertala pojkar. Han är en vidrig pederast som borde låsts in för länge sen.
Citera
2019-01-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Okay, men håret är ändå "bögblonderat" väll? Han kanske inte har koll i den höga åldern, eller så borde han veta om det stämmer att han är gay. Silverschampo ska han som homofil veta vad det är . Nu har han väll inget schampo alls i häktet i USA, han säger i intervju att han inte får raka sig eller borsta tänderna.

Jag fattar inte varför 85 åriga män måste vara så kåta på unga pojkar ,det fanns en 85-årig känd svensk vit pedofil ,Eriksson en mördare som dog 2017 som våldtog en åttaåring brutalt för många år sen. Han var sedan sugen på barn när han var 80 år+. Varför är Hansson och Eriksson och sådana jätte gamlingar kåta på barn och ungdomar ?!!?

Det är sjuka människor det handlar om. Spelar ingen roll om de råkade va 85.
En del äldre män och kvinnor verkar ha sjuka böjelser för unga pojkar/flickor.
En del åker till Thailand,en del till Gambia och andra tar hem ensamkommande..
Citera
2019-01-11, 16:27
Medlem
JSelwyns avatar
Utifall att det är fortfarande någon som tvivlar på vem det? Gör följande sökning. Patetiskt att svensk media försöker dölja vem det är.

coral springs florida newspaper swedish child
Citera
2019-01-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag tycker synd om Bosse H.
Är man 85 år är risken stor att man tappar omdömet. Kanske hade han druckit alkohol, man har sämre tolerans för sprit som 85-åring.
Tydligen har Bosse aldrig tidigare gjort sig skyldig till liknande brott utan i hemlighet levt ut sitt säkert rätt tragiska homosexuella liv med jämnåriga , Lennart Swahn?

Pojkarna som han tafsat på, har de skadats? Jag tror inte det.

Drevet verkar mycket överdrivet.
Han är en gammal man, som för en stund tappade sansen. Låt honom gå!
Vad du tror är inte särskilt relevant, det är bara den som drabbas av ett övergrepp som vet vilken skada som åsamkats.
Även om det kan finnas förklaringar så är det inga ursäkter till att bete sig på detta sätt och hade han fått fortsätta så vet ju ingen vart det kunnat sluta och det hade ju inte varit bra för någon, inte minst BH själv.
Oavsett anledning så behöver han någon form av hjälp och förvar och omgivningen behöver vara säker så tyvärr befinner han sig just precis där han just nu behöver vara.
Citera
2019-01-11, 16:48
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det vi vet är att han har inget där att göra. Det är otäckt med gamla gubbar som hänger på lekplatser. Jag har själv sett det, och alltid bevakat barnen när de var små. Jag har upplevt dessa fula gubbar som sitter där och tittar som otäcka.

Jag tror att rättsväsendet i USA har torrt på fötterna när de griper en svensk 85-ring i en lekpark. En märklig plats att turista på.

Gamla gubbar och tanter som bara sitter och tittar på lekande barn måste ju inte nödvändigtvis vara "fula" sådana. Det är bra att du har hållit koll på barnen, samtidigt kan du då själv ha uppfattats som "ful" av någon överspänd hysterika som tittar för mycket på TV.

Fern Glen Park är f.ö. inte en lekpark, utan en vanlig park med därtill hörande anläggningar, som idrottsplatser, träningsredskap och lekplats. Händelsen skall ha inträffat vid träningsredskapen, och Hansson greps i hemmet/hotellet. Hansson verkar, oaktat misstankarna mot honom, inte vara en vanlig turist, då han bor där en månad om året. Han kan ha befunnit sig i parken för att ragga 13-åringar, eller så kan han exempelvis ha passerat den den av helt alldagliga skäl då den bara ligger drygt 3 km fågelvägen från hans hem. Polisen har så klart "torrt på fötterna" för att gripa någon så fort någon gör en anmälan.
Citera
2019-01-11, 16:49
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Utifall att det är fortfarande någon som tvivlar på vem det? Gör följande sökning. Patetiskt att svensk media försöker dölja vem det är.

coral springs florida newspaper swedish child

Jag håller med, läser man Kvällsposten så då kan man läsa detta idag, men alla hänger väl inte på Flashback.Nå vem kan det vara undrar någon i landet?

Citat:
Flera klassiska tv-ögonblick har gjort mannen till en av Sveriges mer kända tv-profiler.

Efter karriären drog han sig tillbaka från offentligheten.

Varje vinter reser han ensam till USA, där han stannar omkring en månad.

– Jag har alltid uppfattat honom som en ensamvarg, säger en vän till den nu sexbrottsmisstänkte mannen.

mvh/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in