Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det vi vet är att han har inget där att göra. Det är otäckt med gamla gubbar som hänger på lekplatser. Jag har själv sett det, och alltid bevakat barnen när de var små. Jag har upplevt dessa fula gubbar som sitter där och tittar som otäcka.
Jag tror att rättsväsendet i USA har torrt på fötterna när de griper en svensk 85-ring i en lekpark. En märklig plats att turista på.
Gamla gubbar och tanter som bara sitter och
tittar på lekande barn måste ju inte nödvändigtvis vara "fula" sådana. Det är bra att du har hållit koll på barnen, samtidigt kan du då själv ha uppfattats som "ful" av någon överspänd hysterika som tittar för mycket på TV.
Fern Glen Park är f.ö. inte en lekpark, utan en vanlig park med därtill hörande anläggningar, som idrottsplatser, träningsredskap och lekplats. Händelsen skall ha inträffat vid träningsredskapen, och Hansson greps i hemmet/hotellet. Hansson verkar, oaktat misstankarna mot honom, inte vara en vanlig turist, då han bor där en månad om året. Han
kan ha befunnit sig i parken för att ragga 13-åringar, eller så
kan han exempelvis ha passerat den den av helt alldagliga skäl då den bara ligger drygt 3 km fågelvägen från hans hem. Polisen har så klart "torrt på fötterna" för att gripa någon så fort någon gör en anmälan.