Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Nej, det är inte jag som anser det. Det är grunden för ett civiliserat samhälle.
Ja det anser du. Då vet vi, i USA anser de sig vara civiliserade trots deras syn på brottslingar.
Tycker själv att deras syn är betydligt mer civiliserad än Sveriges syn.
Här tänker vi dock olika.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Så din begränsade tankeförmåga kan inte ens föreställa sig att det finns brottslingar åt andra hållet också? Du har aldrig stött på begreppet falsk angivelse? I detta fall i ett land med höga skadestånd behöver man inte vara Einstein för att inse att det kan finnas en lukrativ möjlighet att anklaga någon för liknande för att själv få skadestånd. Har hänt förut, händer nu och komer att hända igen.
Som medborgare i USA aktar man sig nog jävligt noga för att anklaga någon falskt, med tanke på straffen.
Men visst förekommer det, ett ickeproblem skulle jag gissa på. Utan att ha studerat amerikansk kriminologi.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det är i så fall du som inte förstår vad jag skriver.
Nej för slänger bara argument fram och tillbaka som du inte kan förklara.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Vi tycker olika om detta, men inte på det insiktslösa sätt du bedömer det. Jag tar överhuvudtaget inte ställning vare sig för eller mot BH. Jag inser att jag inte vet vad som hänt och kan följaktligen inte vare sig döma eller fria, men min utgångspunkt är alltid oskydlig till motsatsen bevisas. Du verkar vilja döma först.
Själv tycker jag det är insiktslöst att försvara pedofiler som bevisligen dras till unga pojkar.
Läs bara vad Bosse-bög pysslade med i Brasilien(!).
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Vänstern kan inte tänka och inte extremhögern heller.
Att du uttalar det så visar bara med önskvärd tydlighet viken pajas du är.
Det får du gärna tycka, det bjuder jag på.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Att underåriga inte är straffmyndiga beror på att de inte anses ha tillräcklig erfarenhet att kunna göra rätt bedömningar och att de ska danas utan inverkan från vuxnas egoistiska behov. Det innebär också att brott mot underåriga ska ses mot den bakgrunden.
Att du väljer att se biologiskt sexuellt på detta och vill se straffskalan olika utifrån dina preferenser är ett mycket tydligt uttryck för att sådana som du ska hållas långt från rättsbedömningar. Du är en i apkollektivet som skriker högst från ryggradskänslor.
Samtidigt så döms kvinnor lindrigare som har sex med minderåriga.
Om ett brottsoffer inte blir lidande alls så påverkar det ju naturligtvis straffet. Är du från Mars eller?