2019-01-12, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Har både svenska skolan och Sveriges föräldrar helt misslyckat med sitt uppdrag?
Ja.
Citera
2019-01-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Om man ska gå efter anmälaren och de uppgifter som h*n har lämnat till polisen.

Uppgifter från läkare? lol
Du inser att det är du som är löjlig va? lol. Du vet inte ens att det är fler uppgiftslämnare än en. Han är oskyldig tills motsatsen bevisats.
Citera
2019-01-12, 15:40
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Du inser att det är du som är löjlig va? lol. Du vet inte ens att det är fler uppgiftslämnare än en. Han är oskyldig tills motsatsen bevisats.
Eftersom det är två incidenter så torde det ju vara fler än en uppgiftslämnare. Vadå, insinuerade jag på något sätt att det bara var en uppgiftslämnare? Ja, och han kanske inte ens blir dömd, det betyder dock inte att han inte tänder på barn. Men jag hoppas att han hamnar där han hör hemma om han blir fälld. Det lär bli hans sista viloplats.
Citera
2019-01-12, 15:43
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ja det är fakta. Eftersom han är bög så blir han automatisk pedofil.
Och alla heterosexuella män våldtar kvinnor, så jag antar att vi alla har en liten Bosse inom oss.
Citera
2019-01-12, 15:45
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Åter igen, Bosse är inte misstänkt för pedodili, och han kommer inte att dömas för pedofili. Pedofili är en sexuell läggning eller en störning. Däremot är han troligen misstänkt för någon slags övergrepp på minderårig.

Håll isär begreppen! Har både svenska skolan och Sveriges föräldrar helt misslyckat med sitt uppdrag?
Svaret vet du likaväl som mig, JA.
Citera
2019-01-12, 15:48
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det är inte jag som anser det. Det är grunden för ett civiliserat samhälle.
Ja det anser du. Då vet vi, i USA anser de sig vara civiliserade trots deras syn på brottslingar.
Tycker själv att deras syn är betydligt mer civiliserad än Sveriges syn.
Här tänker vi dock olika.

Citat:
Så din begränsade tankeförmåga kan inte ens föreställa sig att det finns brottslingar åt andra hållet också? Du har aldrig stött på begreppet falsk angivelse? I detta fall i ett land med höga skadestånd behöver man inte vara Einstein för att inse att det kan finnas en lukrativ möjlighet att anklaga någon för liknande för att själv få skadestånd. Har hänt förut, händer nu och komer att hända igen.
Som medborgare i USA aktar man sig nog jävligt noga för att anklaga någon falskt, med tanke på straffen.
Men visst förekommer det, ett ickeproblem skulle jag gissa på. Utan att ha studerat amerikansk kriminologi.

Citat:
Det är i så fall du som inte förstår vad jag skriver.
Nej för slänger bara argument fram och tillbaka som du inte kan förklara.

Citat:
Vi tycker olika om detta, men inte på det insiktslösa sätt du bedömer det. Jag tar överhuvudtaget inte ställning vare sig för eller mot BH. Jag inser att jag inte vet vad som hänt och kan följaktligen inte vare sig döma eller fria, men min utgångspunkt är alltid oskydlig till motsatsen bevisas. Du verkar vilja döma först.
Själv tycker jag det är insiktslöst att försvara pedofiler som bevisligen dras till unga pojkar.
Läs bara vad Bosse-bög pysslade med i Brasilien(!).

Citat:
Vänstern kan inte tänka och inte extremhögern heller.

Att du uttalar det så visar bara med önskvärd tydlighet viken pajas du är.
Det får du gärna tycka, det bjuder jag på.
Citat:
Att underåriga inte är straffmyndiga beror på att de inte anses ha tillräcklig erfarenhet att kunna göra rätt bedömningar och att de ska danas utan inverkan från vuxnas egoistiska behov. Det innebär också att brott mot underåriga ska ses mot den bakgrunden.

Att du väljer att se biologiskt sexuellt på detta och vill se straffskalan olika utifrån dina preferenser är ett mycket tydligt uttryck för att sådana som du ska hållas långt från rättsbedömningar. Du är en i apkollektivet som skriker högst från ryggradskänslor.
Samtidigt så döms kvinnor lindrigare som har sex med minderåriga.
Om ett brottsoffer inte blir lidande alls så påverkar det ju naturligtvis straffet. Är du från Mars eller?
Citera
2019-01-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ja det är fakta. Eftersom han är bög så blir han automatisk pedofil.

Är du på riktigt?
Citera
2019-01-12, 16:00
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Är du på riktigt?
Nej men påläst.

Bosse bekräftar bara vad jag redan vet.
Citera
2019-01-12, 16:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja det anser du. Då vet vi, i USA anser de sig vara civiliserade trots deras syn på brottslingar.
Tycker själv att deras syn är betydligt mer civiliserad än Sveriges syn.
Här tänker vi dock olika.

Okej om vi tycker olika så tycker du alltså att systemet ska sätta fokus på att fälla och att det får ske till priset av att oskyldiga far illa. Jag tycker tvärtom och kan väl egentligen bara önska att alla som tycker som du ska utsättas för det ni tycker.

Citat:
Som medborgare i USA aktar man sig nog jävligt noga för att anklaga någon falskt, med tanke på straffen.
Men visst förekommer det, ett ickeproblem skulle jag gissa på. Utan att ha studerat amerikansk kriminologi.

När du inte har någon fakta i frågan bör du faktiskt hålla dig från att tycka. Det finns en övetro på att »hårda« (läs omänskliga) straffskalor håller folket från att begå brott. Så är det definitivt inte.

Citat:
Nej för slänger bara argument fram och tillbaka som du inte kan förklara.

Jag kan förklara allt jag skriver, men inte dina kryptiska påståenden som jag inte skrivit.

Citat:
Själv tycker jag det är insiktslöst att försvara pedofiler som bevisligen dras till unga pojkar.
Läs bara vad Bosse-bög pysslade med i Brasilien(!).

Jag tycker alltså att den som inte vet inte heller vare sig ska försvara eller anklaga. Vad är det du har läst om Bosse i Brasilien? Är det någon dig likasinnad som extrapolerat något?

Citat:
Samtidigt så döms kvinnor lindrigare som har sex med minderåriga.
Om ett brottsoffer inte blir lidande alls så påverkar det ju naturligtvis straffet. Är du från Mars eller?

Nej jag är från Tellus och är väl medveten om att kvinnor i alla sammanhang, oavsett brott, alltid döms mildare än män.
Citera
2019-01-12, 16:05
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Nej men påläst.

Vad har du läst?

Kalle Anka pocket?

En ding-ding värld?

Bara för att man är homosexuell så är man automatiskt pedofil?

Med det resonemanget så är hela världen pedofiler för vi alla har en sexuell läggning så varför skulle alla andra läggningar vara undantagna?

Är lesbiska också pedofiler då dom måste gilla flickor som är väldigt unga då?

Jag skulle nog vilja säga att du är helt ute och reser och verkar befinna dig på en annan planet med en stor foliehatt på skallen.
Citera
2019-01-12, 16:07
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Nej men påläst.

Och var har du läst att alla bögar är pedofiler? På Flashback?
Citera
2019-01-12, 16:12
Medlem
krakkels avatar
Borde inte ämnet heta "pedofil" istället för "bög"?
Känner att både tafsande och pedofili är allvarligare än bögande, och många journalister är ju faktiskt bögar utan att behöva hängas ut för den sakens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in