Citat:
Ursprungligen postat av
Oddball
Visserligen är det ganska hårda tongångar, men samtidigt får man ju fundera på vad vi själva tycker när det kommer hit utlänningar och kladdar på svenska barn - dom vill vi gärna flå, kastrera och grilla över öppen eld, så varför skulle amerikanarna vara annorlunda...
Fast någonstans finns det väl ändå grader i »helvetet« också? På något sätt har massan totalt förlorat urskiljningsförmågan. Det ska vara nolltolerans och maxstraff ihop. Sexualområdet har blivit så »infekterat« att man inte längre kan skilja på lindrigt, allvarligt och mycket allvarligt. Att bli anklagad för att ha vidrört en 13.årings privata delar utanpå byxorna klassas som om det vore brutalt mord. Samma personer sitter i andra trådar och tycker det är helt okej att en 30-årig kvinnlig lärare har sex med 13-åriga elever. Då ska 13-åreingen, enligt dem, vara stolta.
Klart att ingen överhuvudtaget ska interferera med underåriga, men någonstans måste man se saker för vad de möjligen är och inte sätta allt i samma säck.
Citat:
Men jag gissar att han får villkorlig dom pga sin relativt höga ålder + att det inte verkar varit något gigantiskt övergrepp (ingen penetrering eller nakenhet). Däremot lär han nog få betala skadestånd till pojkarna + böter till delstaten så pass rejält att det dränerar hans pension resten av livet - det kan han gott ha den där äckliga pedofilfikusen.
Det amerikanska systemet är för övrigt helt rättsvidrigt. De har uppenbarligen inte det minsta intresserade för att försöka reda ut saker snabbt så att oskydliga inte drabbas. Finns ju tyvärr exempel på där oskyldiga tvingats tillbringa flera år i fängelse och sedan släpps utan att ens få skadestånd. Alla som hyllar det amerikanska systemet borde ju själva tänka på vilka konskevenser det kan få.
Att du kallar honom för »äcklig pedofilfikus« visar ju att du är av samma skrot och korn. Hur förhåller du dig till mitt tidigare refererade exempel med att det vore en snygg 30-årig kvinnlig lärare istället för Bosse H 85? Ska hon dömas lika hårt i dina ögon, eller....?
Citat:
Egentligen har jag inget alls mot "vanliga" homosexuella människor, men de som står i garderoben hela livet och smyger tycker jag är suspekta (precis som nykterister).
Du ljuger bara för dig själv. Du har definitivt olika sätt att se på människor utifrån vad du tycker att de »representerar«.