2018-12-17, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoguslaya
Håller med. Folk mår kontinuerligt sämre och sämre också, vilket man kan förvänta sig, men ingen fattar vad som pågår.
Folk ja, inte bara män.
Alla mår sämre, men de vill inte göra något åt det.
Folk mår sämre för de sitter ensamma vid datorer, när de går utanför dörren stirrar de ner i mobilen.
Om alla lämnade sin mobil hemma eller åtminstone i fickan/väskan och inte var så rädda för ögonkontakt och småprat, så skulle de må bättre.
Om föräldrar pratar med sina barn istället för att stirra ner i mobilen så mår både de och barnen bättre.
Om lärarna och personal som tar hand om barn lägger ner mobilen under arbetstid så mår alla bättre, om eleverna låter mobilen vara och lyssnar på lärare och klasskamrater så mår alla bättre.

Om folk går ut och festar och inte har mobilen med eller på så blir de uttråkade av att inte ha någon att prata med och måste då kontakta folk.

Att prata med folk i verkligheten motverkar depression och ensamhet.

Tyvärr är det inte så lätt för någon att själv bryta det här, eftersom ALLA andra tittar i mobilen.
Men om några börjar så kanske fler hänger på.
Inte konstigt att folk faller för psykologer och kassörskor, de har inte näsan i mobilen.
Citera
2018-12-17, 12:04
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo det har blivit så att de fula killarna kan inte fortplanta sig och får ingen sex så de tycker livet inte är meningsfullt och det blir ett liv i lidande.

Medans de fulla kvinnorna kan få sex och barn och upplever att allt är mer meningsfullt.

För 10:e gången, det där stämmer ju inte. Statistik från folkhälsomyndigheten visar att det är fler tjejer än killar som mår dåligt.

Fula killar kan visst fortplanta sig. Stäng ner datorn och gå ut på stan. Finns en jävla massa fula snubbar som går runt med fru och barnvagn. Kombinationen ful snubbe/snygg tjej är också betydligt vanligare än tvärtom.
Citera
2018-12-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
För 10:e gången, det där stämmer ju inte. Statistik från folkhälsomyndigheten visar att det är fler tjejer än killar som mår dåligt.

Fula killar kan visst fortplanta sig. Stäng ner datorn och gå ut på stan. Finns en jävla massa fula snubbar som går runt med fru och barnvagn. Kombinationen ful snubbe/snygg tjej är också betydligt vanligare än tvärtom.

70% av alla suicid begås av män. Att sitta och fippla med statistik (en borderline brud som söker uppmärksamhet kan hinna med 2-5 suicidförsök till statistiken per vecka utan att det någonsin varit någon livsfara, typ svälja 20 Atarax med en vinare...) för att få det till att kvinnor mår sämre är så ondskefullt att jag inte kan hålla käften..

Det ÄR synd om människorna, båda män och kvinnor på samhällets botten har det svårt. Jag tycker inte om att jämföra grupper, det är ett jävla neomarxistiskt perspektiv. Har man ens minsta erfarenhet av psykiatri eller social omsorg så förstår man att individen är rätt upplösning, inte vilket kön den råkar ha.

Men majoriteten av barnlösa är män, män står för 70% av alla suicid, överläget fler män än kvinnor dör på jobbet, fängelse ska vi inte tala om.
Generellt har män högre potential till att lyckas och misslyckas. Men det är så vedervärdigt att ta gruppanalyser på allvar, jag är liberal inte marxist, individualist inte kollektivist.

Det är synd om människorna.
Citera
2018-12-17, 13:46
Medlem
Citat:

Jo visst lyckas många men jag vill att fler ska känna sig lyckliga.

Att kvinnor mår dåligt kan bero på att de inte känner sig vackra och likaså en man kan känna sig dålig av detta.

Idealet vore att alla skulle känna sig fantastiska hur de än såg ut och hur lite saker man ägde. Det går bara personer lärde sig tänka positivt.

Fast vad jag tycker är det lättare för två att uppnå detta.

Frågan de flesta brottas med är hur ska man vara lycklig trots brister.
Citera
2018-12-17, 15:35
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
70% av alla suicid begås av män. Att sitta och fippla med statistik (en borderline brud som söker uppmärksamhet kan hinna med 2-5 suicidförsök till statistiken per vecka utan att det någonsin varit någon livsfara, typ svälja 20 Atarax med en vinare...) för att få det till att kvinnor mår sämre är så ondskefullt att jag inte kan hålla käften..

Det ÄR synd om människorna, båda män och kvinnor på samhällets botten har det svårt. Jag tycker inte om att jämföra grupper, det är ett jävla neomarxistiskt perspektiv. Har man ens minsta erfarenhet av psykiatri eller social omsorg så förstår man att individen är rätt upplösning, inte vilket kön den råkar ha.

Men majoriteten av barnlösa är män, män står för 70% av alla suicid, överläget fler män än kvinnor dör på jobbet, fängelse ska vi inte tala om.
Generellt har män högre potential till att lyckas och misslyckas. Men det är så vedervärdigt att ta gruppanalyser på allvar, jag är liberal inte marxist, individualist inte kollektivist.

Det är synd om människorna.

"Ondskefullt"...jösses. Här kör vi den subtila stilen märker jag.
Ta ett par andetag och kom in i matchen. Jag hänvisar till Folkhälsomyndighetens undersökning om "nedsatt psykiskt välmående". Prepper påstod att män mår sämre än kvinnor, enligt den statistiken är det tvärtom. Jag pratar alltså inte om självmord. Det är en annan diskussion.

Släpp sargen.
Citera
2018-12-17, 15:48
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jo visst lyckas många men jag vill att fler ska känna sig lyckliga.

Att kvinnor mår dåligt kan bero på att de inte känner sig vackra och likaså en man kan känna sig dålig av detta.

Idealet vore att alla skulle känna sig fantastiska hur de än såg ut och hur lite saker man ägde. Det går bara personer lärde sig tänka positivt.

Fast vad jag tycker är det lättare för två att uppnå detta.

Frågan de flesta brottas med är hur ska man vara lycklig trots brister.

Jag skulle tro att det finns lika många anledningar till folks psykiska ohälsa som det finns människor (subtraherat rena psykiska sjukdomar).

I övrigt håller jag med. Fler ska må bra.
Ett enkelt sätt är att sluta ägna sig åt saker som får en att må dåligt. Exvis tokköra Tinder trots att det går åt helvete och projicera misslyckandet på "Stacys", "Chads", "cucks" osv. Lägg ner skiten och försök att umgås med folk irl istället. Alla arenor passar inte alla.

Sen är tvåsamhet säkert bra för många, men långt ifrån alla. Och den livslånga tvåsamheten verkar en ganska stor del av befolkningen betacka sig. Att försöka återföra detta som norm genom "politik" är en rent löjlig tanke med klara kommunistvibbar.
Citera
2018-12-17, 15:51
Medlem
Citat:
"Ondskefullt"...jösses. Här kör vi den subtila stilen märker jag.
Ta ett par andetag och kom in i matchen. Jag hänvisar till Folkhälsomyndighetens undersökning om "nedsatt psykiskt välmående". Prepper påstod att män mår sämre än kvinnor, enligt den statistiken är det tvärtom. Jag pratar alltså inte om självmord. Det är en annan diskussion.

Släpp sargen.

Orkade Adolf bara läsa första stycket?
Citera
2018-12-17, 16:06
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Orkade Adolf bara läsa första stycket?

Försöker Hermann vara dryg? Mr jag-bestämmer-att-du-är-en-feminazi-dum-tjej-och-jag-bemödar-mig-inte-om-att-läsa-det-du-skriver?
Släpp sargen.
Citera
2018-12-17, 16:40
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att det finns lika många anledningar till folks psykiska ohälsa som det finns människor (subtraherat rena psykiska sjukdomar).

Ett enkelt sätt är att sluta ägna sig åt saker som får en att må dåligt. Exvis tokköra Tinder trots att det går åt helvete och projicera misslyckandet på "Stacys", "Chads", "cucks" osv. Lägg ner skiten och försök att umgås med folk irl istället. Alla arenor passar inte alla.

Sen är tvåsamhet säkert bra för många, men långt ifrån alla. Och den livslånga tvåsamheten verkar en ganska stor del av befolkningen betacka sig. Att försöka återföra detta som norm genom "politik" är en rent löjlig tanke med klara kommunistvibbar.

Jo det finns olika anledningar till personers psykiska ohälsa ,men vad det oftast handlar om är att personer inte respekterar sig själv.

Ex.1 Personen blir mobbad och till slut kan han inte respektera sig själv eftersom han tror att andra inte gillar honom/henne.

Ex. 2 En kvinna i Afghanistan mår dåligt hon kan inte älska sig själv när männen ser ner på henne och mår dåligt.

Ex. 3 En person försöker få tag i en partner men misslyckas , börjar leta fel på sig själv och tycker inte om sig själv

Ex 4 En person vill vara vacker men misslyckas och börjar hata sig själv.

För att en tvåsamhet ska lyckas måste den uppträda på ett sätt som är tvärt emot mot att göra personer mentalt sjuka. Inte mobba , utan att göra så den andra hälften älskar sig självt. Man kan inte heller göra så att han/hon är rädd eller inte känner tillit.

Tvåsamhet är bra om inte personerna får för sig att börja motarbeta varandra. Jag har sett gifta par vara som fiender mot varandra fast de har inte skilt sig och det är inte hälsosamt.

Det behöver inte vara norm att ha tvåsamhet men det är ett effektivt sätt att vara relativt lycklig.

I grunden skulle man kunna säga att män och kvinnor är för att göra varandra lyckliga och effektiva för att kunna ha kraft att uppfostra barn och verka i samhället.

Det är klart en förlust för män att det är färre kvinnor än män i fertil ålder det minskar deras möjligheter att i praktiken vara lyckliga alltså de skulle vara lyckligare om de hade en kvinna ,ifall hon inte motarbetar honom.

Där har vi ekvationen för män lycka:

-fler goda kvinnor.

Ekvationen för kvinnors lycka är mer kopplat till barn skulle jag tro men de blir lyckligare att umgås med goda män som älskar dem och bidrar till att de kan ha barn.
Citera
2018-12-18, 05:24
Medlem
Citat:

Anledningen till att vita män har högst andel självmord är att de utsätts för mest hat. Vita män i USA begår självmord 3 gånger så ofta som svarta män och latinamerikaner och 11 gånger oftare än svarta kvinnor. Det finns helt enkelt personer som uppfostrar dem men intensivt hatar dem.

Att så många personer hatar vita män har att göra med att de lärs göra de på Universiteten som har en negativ syn på vita män. Du kan t.o.m här hitta kvinnor som hatar vita män och när de ska uppfostra dem som lärare eller som förälder kommer pojkarna helt enkelt bli så nertryckta att de inte kan se sig själv överleva eller så får de någon mental sjukdom.

Det är faktiskt rätt allvarligt eftersom andelen män som dödar sig själv ökar med några tiondels procent varje år.

Anledningen varför det blir mer ensamma vita män har samma anledning att de helt enkelt inte uppskattas. De män som är mest förtryckta i hela världen är Amerikanska män och vad man kan dra för slutsatser av det är att deras kultur börjar bli giftig för män och nästan 10 % dödar sig själv nu.

Allt fler kvinnor kan inte tänka sig att vara ihop med vita män och gör allt de kan för att slippa och en av anledningarna de är så fanatiska att ta in muslimska män är att de har bättre känslor för dessa en vita män , de tycker att dessa är bättre och det kan vara att de är med ISIS eller plågar kvinnor , de är ändå bättre. Fast detta gäller inte alla kvinnor men du har om du är observant kunnat se några här t.o.m.
Citera
2018-12-18, 05:32
Bannlyst
Citat:
Därav borde man abortera fler pojkar speciellt de som inte kommer anses attraktiva och satsa på flickor.

Genetiskt blir det att slösa energi på något som inte ger någon genetisk fortsättning. Skapar mer lidande i samhället och mer psykisk ohälsa. Skapar även psykisk ohälsa hos flickor och kvinnor eftersom dessa incels ofta attackerar kvinnor ,våldtar och ofredar.
Helt korrekt
Citera
2018-12-18, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuornosA
Helt korrekt

Du verkar ju vara en som inte gillar vita män.

Vad kan du göra för att bidra till att abortera vita män ?

Har du som mål att utplåna alla vita män ?

Vad vill du ha istället ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in