Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-12, 11:33
  #2065
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Jag tror att du har en poäng, och du underbygger väl observationen att även kvinnor har mindre sex. Jag är dock fortfarande inte övertygad om att den allmänna sexnedgången inte slår hårdare mot män. Man måste också vara väldigt försiktig med att blanda ihop äpplen och päron: Har tjejerna mindre sex för att de väljer bort sex framför sex som inte är så bra? Om en kvinna känner att det gått för lång tid sedan hon fick till det och att kåtheten börjar växa sig för stor så kan hon fixa det. För män är det mycket svårare, och jag tror det är mycket mer psykiskt påfrestande att vara 25 och ofrivillig oskuld än att vara 25 och få ligga kanske en gång per år, oavsett vad man har för kön.

Internet och sociala medier trasar i rask takt sönder våra sociala liv, sexet inkluderat, och både kvinnor och män är offer. Att påvisa detta ger inte stöd till att män inte skulle ha det mycket svårare att få ligga än kvinnor.

Alltså jag tror ju att den stora grejen som många män inte förstår med kvinnors situation på köttmarknaden är att en normalt funtad kvinna INTE kan knulla runt som en man hade gjort i motsvarande position eftersom det medför en rad risker för kvinnan, risker som dessutom blåses upp av media, utbildning etc så att de dessutom antagligen överskattas grovt.

Det gör ju att den genomsnittliga kvinnan kan tycka att riktigt bra sex är värt att ta risker för, men att något som riskerar att bli dåligt eller iaf inte så särskilt bra inte är värt att ta risker för.

Tvivlar på att de flesta män skulle vara villiga att hoppa på lite vilket erbjudande som helst om de bedömde att risken för att bli utsatt för något hemskt och därefter offentligt skambelagd med förlust av i stort sett all social status som ganska stor. En liten andel män är antagligen kåta som kaniner och skulle ta nästan vilka risker som helst för att få ligga, men sannolikt inte majoriteten. Majoriteten är beredda att slampa runt om de fick möjligheten för att de inte ser några större risker med det.

Ett helt övertydligt tecken på att jag har rätt är ju att man ser en massa snubbar skriva om hur de aldrig ska ha sex igen efter att samtyckeslagstiftningen kom. Män är alltså beredda att offra sex för att inte riskera att bli anmälda för våldtäkt. Är det då jättekonstigt att kvinnor är beredda att offra sex för att inte riskera att bli våldtagna (eller utsatta för andra våldsbrott)?
Citera
2018-11-12, 12:41
  #2066
Medlem
80/20 regeln som många pratar om:
80% av männen delar på 20% av kvinnorna och 20% av männen har 80% av kvinnorna för sig själva.
Dessa 20% killar är då snygga, rika, kända, populära, väldigt charmiga killar etc. som har en slags dragningskraft till sig.
Det är väl inget att grina över utan försök bli en attraktiv man helt enkelt; börja träna, träna på det sociala, skaffa ett bättre jobb osv.
Citera
2018-11-12, 13:04
  #2067
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benkebenkpress
80/20 regeln som många pratar om:
80% av männen delar på 20% av kvinnorna och 20% av männen har 80% av kvinnorna för sig själva.
Dessa 20% killar är då snygga, rika, kända, populära, väldigt charmiga killar etc. som har en slags dragningskraft till sig.
Det är väl inget att grina över utan försök bli en attraktiv man helt enkelt; börja träna, träna på det sociala, skaffa ett bättre jobb osv.

bullshit, man blir inte direkt attraktivt om man är född med ett fult ansikte, hur tänkte du där? lite anabola muskler förändrar ingenting egentligen...
Citera
2018-11-15, 20:53
  #2068
Avstängd
Ettriktigtsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
bullshit, man blir inte direkt attraktivt om man är född med ett fult ansikte, hur tänkte du där? lite anabola muskler förändrar ingenting egentligen...
Ansiktet är absolut allting, men det ska sägas, säger det därför rakt ut, att kroppen också är viktig. Vad exakt är det då som är viktigt med kroppen och när är den viktig? Ja den är inte viktig om ditt ansikte är fult, då är det bara gå hem och lägga sig och öppna chipspåsen. Däremot om du har ett snyggt anlete ja då kan du antingen bli en knullmagnet eller helt fucka upp dig beroende på hur du sköter kroppen.

Människor som på fullaste allvar talar om för män (där även fula män ingår) att de ska träna, bli biffar och att de sedan kommer att få alla kvinnor är ondska. Skjutas? Jag går inte så långt, för det är ganska osympatiskt att föreslå skjutning på grund av en åsikt, men vmev är jag att döma i den frågan..
Citera
2018-11-15, 20:57
  #2069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
bullshit, man blir inte direkt attraktivt om man är född med ett fult ansikte, hur tänkte du där? lite anabola muskler förändrar ingenting egentligen...
Skulle du välja en tjej med fult ansikte och perfekt kropp eller en med ful kropp och fult ansikte?
Eller ratar du båda och kan bara tänka dig tjej med vackert ansikte och skiter i kroppen?
Citera
2018-11-15, 20:58
  #2070
Avstängd
Ettriktigtsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Skulle du välja en tjej med fult ansikte och perfekt kropp eller en med ful kropp och fult ansikte?
Eller ratar du alla och kan bara tänka dig tjej med vackert ansikte och skiter i kroppen?

Har du autism?

Vill också inflika redan nu (då jag tror att debatten kan fortgå) att det är stor skillnad mellan män och kvinnor. Jag säger inte att det rent objektivt inte stämmer för båda könen, men en ful kvinna med en riktig knullkropp kommer i stort sett ALDRIG gå hem utan att ha fyllt kassen. Jag menar: inte ens en kvinna med både misslyckad kropp OCH ansikte går hem utan fisk i håven. Du kan även slänga in en helt avskyvärd personlighet i den ekvationen och du kommer fortfarande att gå plus om du har strecket mellan benen.
__________________
Senast redigerad av Ettriktigtsvin 2018-11-15 kl. 21:02.
Citera
2018-11-15, 21:05
  #2071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det är mindre män som får mer sex av flera olika kvinnor. Kvinnor har inget emot att dela "alfas". Så vet inte om det knullas mindre överlag faktiskt.
De flesta kvinnor vill ha 1 st kille, de vill inte knulla runt.
De fåtalet kvinnor som knullar runt, som alla ni killar suktar efter och är bittra över att de ligger med alla utom er, dessa kvinnor som bara vill knulla runt, de vill knulla med någon som kan knulla, de vill inte lära upp en kille eller ha dåligt sex.

Det är som om ni går till en prostituerad, ni vill ha någon som vet hur man gör, ingen som bara ligger där som en död fisk.

De andra tjejerna, de vill inte heller ha er, för ni vill bara knulla och de är inte ute efter ett knull, de är ute efter ett seriöst fast monogamt förhållande.
De märker av att ni bara vill knulla och att ni hatar kvinnor, de vill ha kärlek inte någon som ser ner på dem och hatar dem pga att de är kvinnor.
Citera
2018-11-15, 21:20
  #2072
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
De flesta kvinnor vill ha 1 st kille, de vill inte knulla runt.

Kanske när du var ung. Idag vill kvinnor ej ha förhållanden, dom vill knulla runt med så många snygga killar som möjligt. Ett förhållande är bara "jobbigt" och "påfrestande", "har inte tid" osv.
__________________
Senast redigerad av JoganV 2018-11-15 kl. 21:26.
Citera
2018-11-15, 21:25
  #2073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettriktigtsvin
Har du autism?

Vill också inflika redan nu (då jag tror att debatten kan fortgå) att det är stor skillnad mellan män och kvinnor. Jag säger inte att det rent objektivt inte stämmer för båda könen, men en ful kvinna med en riktig knullkropp kommer i stort sett ALDRIG gå hem utan att ha fyllt kassen. Jag menar: inte ens en kvinna med både misslyckad kropp OCH ansikte går hem utan fisk i håven. Du kan även slänga in en helt avskyvärd personlighet i den ekvationen och du kommer fortfarande att gå plus om du har strecket mellan benen.
En kille med perfekt kropp och magrutor kan med ha ett fult ansikte så istället för att sitta med chipspåsen och läsken och offerkoftan så se till att äta nyttigt och träna upp en 6-pack så ska ni se att ni blir attraktivare.

Sen fult ansikte betyder inte att 100% av kvinnorna tycker att det är fult, folk har olika smak, men är kroppen perfekt så attraheras fler än av ett fetto.

Om ni inte tror mej så se till och skaffa en snygg kropp med 6-pack och flasha den och se hur mer attraktiva ni anses vara.

Blir ni av med pattarna och gravidmagen så påverkar det även intelligensen och testosteronet och fertiliteten.

Men ni vill bara tycka synd om er själva och gnälla, ni vill inte ens försöka.
De flesta kan lyckas med det på 3 månader, ni kan väl ändå undvara 3 månader med sockerfri diet och mycket fettfritt protein och grönsaker, 3 månader ni får igen av att leva längre.
Citera
2018-11-15, 21:26
  #2074
Avstängd
Ettriktigtsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
En kille med perfekt kropp och magrutor kan med ha ett fult ansikte så istället för att sitta med chipspåsen och läsken och offerkoftan så se till att äta nyttigt och träna upp en 6-pack så ska ni se att ni blir attraktivare.

Sen fult ansikte betyder inte att 100% av kvinnorna tycker att det är fult, folk har olika smak, men är kroppen perfekt så attraheras fler än av ett fetto.

Om ni inte tror mej så se till och skaffa en snygg kropp med 6-pack och flasha den och se hur mer attraktiva ni anses vara.

Blir ni av med pattarna och gravidmagen så påverkar det även intelligensen och testosteronet och fertiliteten.

Men ni vill bara tycka synd om er själva och gnälla, ni vill inte ens försöka.
De flesta kan lyckas med det på 3 månader, ni kan väl ändå undvara 3 månader med sockerfri diet och mycket fettfritt protein och grönsaker, 3 månader ni får igen av att leva längre.

En ful kille med en superkropp ses som påträngande, creepy och en anabolatorsk.
__________________
Senast redigerad av Ettriktigtsvin 2018-11-15 kl. 21:28.
Citera
2018-11-15, 21:26
  #2075
Medlem
En statistik från USA som visar hur relationer mellan män och kvinnor förändras.

De har radikalt minskat:

https://www.census.gov/library/stori...ng-adults.html
Citera
2018-11-15, 21:28
  #2076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoganV
Kanske när du var ung. Idag vill kvinnor ej ha förhållanden, dom vill knulla runt med så många snygga killar som möjligt. Ett förhållande är bara "jobbigt" och "påfrestande", "har inte tid" osv.
Jag har en väninna som säger så som du säger, fast hon säger i ena stunden att hon önskar hon hade 1 kille, den hon älskar, men hon kan inte få han och då säger hon som försvarsmekanism det där du sa och knullar runt med killar hon inte vill ha för att försöka glömma den hon älskar som inte vill ha henne.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback