Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-12, 10:53
  #2869
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Skitsnack. Detta kan jämföras med när tjejer sätter på sig tighta utmanande kläder och hävdar att dom bara gör det för sig själva, och underförstått för dom snygga killarna då förstås, tittar någon ful så blir dom kränkta.
Fast det är ju en helt annan sak. Jag håller med om att beteendet du beskriver är provocerande, och att det vad jag vet är främst kvinnor som ägnar sig åt det, men jag ser inte kopplingen riktigt. Kvinnor har en massa saker för sig som män inte gillar, men det finns andra sviniga beteenden som främst återfinns hos män. Det finns långa böcker skrivna om dem.

Förtydligande: Jag försöker inte säga att män är sämre än kvinnor, eller allmänt mer av förövare än vad kvinnor är. Jag försöker inte heller säga att det är meningslöst att diskutera olika könstypiska beteenden då de finns på bägge sidor, vilket jag hoppas min aktivitet i tråden understryker. Jag försöker bara påpeka att det du skriver om är en helt annan fråga.
Citera
2019-04-12, 15:03
  #2870
Medlem
adolf512s avatar
Många lever i förnekelse eller vill inte komma ut som losers.

Naturen har sin gång, män som inte håller måttet dör oskulder, mänskligheten förbättras långsamt.

Vi lär se fler MtF transor framöver.
Citera
2019-04-13, 02:22
  #2871
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Har aldrig sett en snygg afghan och ännu mindre någon med en svensk tjej. Det här är en konstruerad Flashbacksanning som inte stämmer överens med verkligheten.

Var fan har du fått det ifrån att tjejer vill bli tafsade på av afghaner? Du är en jävla foliehatt så håll din käft.
Stämmer överens en liten del med verkligheten även om du inte sett det. Jag har aldrig sett en tsunami där jag bor, betyder det att dom inte existerar?

Foliehatten är du, halmgubbskaparen.
Citera
2022-01-29, 21:53
  #2872
Medlem
--corys avatar
Sex är något man får från sin fru efter att man kommit till tro och gift sig.
Vänd om, gör rätt.
Citera
2022-01-29, 22:23
  #2873
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Sex är något man får från sin fru efter att man kommit till tro och gift sig.
Vänd om, gör rätt.

Så är du gift eller oskuld?
Citera
2022-01-30, 03:07
  #2874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Sex är något man får från sin fru efter att man kommit till tro och gift sig.
Vänd om, gör rätt.


Transaktionellt samliv låter inte som någon höjdare..
Citera
2022-01-31, 00:08
  #2875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Där har ni det, jag sa det.

Jag tror på fullaste allvar att detta påstående är sant, detta baserat på vad jag märker på universitet eller i min umgängeskrets.

En STOR del av killar får inget sex, men så här brukade det inte vara.

För bara 10 år sedan så var det annat, men nu för tiden så känner jag till så extremt många helt normala vanliga killar som ser helt vanlig ut, som inte får ett dugg.

Det är något som har hänt och jag vet inte vad.


När man säger detta, då kommer genast en hel drös med människor och säger: "neej nej detta är inte sant, se dig omkring!! de flesta killar har förhållanden och får sex eller hur?" ... nej ,det är inte sant, vissa killar är i förhållanden ja men många av dessa förhållanden är helt sexlösa och killen är undergiven och överkörd av tjejen.

Online dating är i stort sett helt kört, brudar som för 5 år sedan var normala och schyssta svarar nu för tiden inte ens, till och med RIKTIGT FETA OCH FULA TJEJER får enormt mycket uppmärksamhet och boostat ego.


Jag vidhåller därmed att den största delen av killar i dagens sverige inte får komma till, när dom väl får det så är det väldigt sällan. När dom väl får ett förhållande så har tjejen makten och dumpar ofta inom något år.

Tycker ni detta stämmer, inte, varför inte? Tror ni det är ett växande problem med manlig ensamhet och att bli utstött från samhället?

Jag märker fler och fler killar blir bittra, inklusive mig själv, det är något i hela atmosfären som förändrats de senaste åren, jag kan känna det tydligt.

Jag ser en rekyl till medias översexualiserande av alla möjliga saker/skeenden som inte har med sex att göra.
P-pillret gav den sexuella revolutionen. Skammen från kristendomen har rivits ned. Nu ska något nytt byggas upp (såsom Marx sa; mina fiender är de som river ner utan att bygga något nytt).
Ja; 20% av männen tar 80 % av kvinnorna. Tills tvåsamhet uppstår.
Som det ser ut idag väljer män bort denna norm och lever hellre ensam än sänker sina krav alt skaffar sig lite charm. Samtidigt väntar den undermålige kvinnan på den inridande prinsen på vit springare. Då detta inte uppstår återstår när den biologiska klockan tickar -insemination.
På sikt befolkningsminskning, inget nytt under solen. Onaturligt, vem vet?
Finns det något mänskligt normaltillstånd vad gäller sexuella interaktioner? återigen bara gissningar.
Är det surt att inte få knulla, ja. Det är iofs också surt att ha överdrivna förväntningar.
Jag ser inte något större problem med utvecklingen i sig så länge det inte renderar i våld på gatorna men några sådana reaktioner har jag inte skådat.
Internetdejting påminner om att handla på Ica. Du gillar ett visst märke på din pasta men ibland vill du ha en annan form eller ett annat märke. Kanske uppstår tvångstankar kopplade till att testa allt. Dopaminmanipulerande apor som swipar hö/vä.

Ensamhetens lösning är inte tvåsamhet, det är gemenskap. Gemenskap kan erhållas lite varstans men kräver nästan alltid ansvar och åtaganden.

Och sexet på universitetet. Den amerikanska filmmyten. Jim Morrison knullade inte på universitetet men det hindrade inte honom från att kallas Dionysos - guden av krig och kärlek om jag inte missminner mig. Efter det att han blev rockstjärna efter att hoppat av studierna. Det verkar finnas en koppling mellan intimitet och dödsdriften. Är dock oklar på hur den ser ut.

Att vi ålagt straff på sexköp innebär såklart att en massiv andel av männen aldrig får ligga, är det orättvist. Personligen visste jag inte att sex var en rättighet. Kanske är det en förmån eller kompensation för att lyssna på flickdrömmar (vuxna kvinnors omogna drömmar).

Sen finns porren som ritar om dopaminsystemet i sin helhet vad gäller sexuellt tillfredsställande. En icke obetydlig andel unga män upplever impotens innan fyllda 25. Porren som också förstört för så många kvinnor vilka inte vill vara knulldockor utan som vill ha intimitet. Vill de vara knulldockor så kommer ingen man någonsin att ta henne på allvar heller.

En sak vet jag dock helt säkert. Kan jag inte uttrycka mina åsikter och känslor så pass korrekt och tydligt att någon annan förstår dem medan jag samtidigt saknar förståelse för min nästes åsikter och känslor; ja, då blir jag ensam.
Citera
2022-01-31, 09:10
  #2876
Medlem
I den senaste undersökningen så var kvinnor under 35 år en halv procent mindre sexuellt aktiva en män i USA. Det tyder på.

1. Män köper sex i allt större utsträckning i USA.

En nyhet som trendar är denna kvinna som dog i en överdos.

https://www.youtube.com/watch?v=QugODJVcKN0

Hon ville ha 40 dollar för att dejta en man och sedan dog hon av en överdos.

Jag misstänker hon tog droger för att stå ut med sig själv , men hon var inte insatt i droger. Kvinnan var svart och ung medans mannen var en lite äldre ingenjör. Nu vill många av de svarta männen lägga ansvaret på mannen och även kvinnan. OK det kan man göra. Men ansvaret ligger också på samhället som vägleder unga kvinnor fel.

Samhället gör också så att sex för män blir otroligt sällsynt och om några problem ska lösas måste man se till att det blir fler kvinnor i ett samhälle. Nu vill allt färre kvinnor ha sex och detta mest för att de får sex alldeles för lätt ,sex med män är inte det minsta värdefullt för dem. Det som blir allt mer värdefullt för kvinnor är lesbisk sex ,eftersom kvinnor har högre sexuellt värde.

Kvinnor sänker samtidigt sin kärlek för män och även pojkar så de blir sämre på att uppfostra pojkar så dessa drabbas av allt fler störningar. Enligt denna undersökning så har omkring 40% av barnen någon form av störning i heterosexuella familjer och 50% i LGBT familjer.

https://link.springer.com/article/10...688-x/tables/1
Citera
2022-01-31, 09:13
  #2877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Där har ni det, jag sa det.

Jag tror på fullaste allvar att detta påstående är sant, detta baserat på vad jag märker på universitet eller i min umgängeskrets.

En STOR del av killar får inget sex, men så här brukade det inte vara.

För bara 10 år sedan så var det annat, men nu för tiden så känner jag till så extremt många helt normala vanliga killar som ser helt vanlig ut, som inte får ett dugg.

Det är något som har hänt och jag vet inte vad.


När man säger detta, då kommer genast en hel drös med människor och säger: "neej nej detta är inte sant, se dig omkring!! de flesta killar har förhållanden och får sex eller hur?" ... nej ,det är inte sant, vissa killar är i förhållanden ja men många av dessa förhållanden är helt sexlösa och killen är undergiven och överkörd av tjejen.

Online dating är i stort sett helt kört, brudar som för 5 år sedan var normala och schyssta svarar nu för tiden inte ens, till och med RIKTIGT FETA OCH FULA TJEJER får enormt mycket uppmärksamhet och boostat ego.


Jag vidhåller därmed att den största delen av killar i dagens sverige inte får komma till, när dom väl får det så är det väldigt sällan. När dom väl får ett förhållande så har tjejen makten och dumpar ofta inom något år.

Tycker ni detta stämmer, inte, varför inte? Tror ni det är ett växande problem med manlig ensamhet och att bli utstött från samhället?

Jag märker fler och fler killar blir bittra, inklusive mig själv, det är något i hela atmosfären som förändrats de senaste åren, jag kan känna det tydligt.


Det är svårt att veta om det är ens ålder som har påverkat detta eller vad det nu är.

Kan konstatera att sådär 2009-2010 var det lättare att åtminstone få till dejter via happypancake, så långt kan jag påstå. Det fanns ingen smartphone utan det vara sms direkt och alla var liksom nyfiknare, skulle gissa på att sk onlinedejtning var något mer nytt då eftersom kvaliten på bilderna blev bättre och bättre pga digitala kameror.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback