Citat:
Ursprungligen postat av
Betongbaletten
Jag skulle tro att det finns lika många anledningar till folks psykiska ohälsa som det finns människor (subtraherat rena psykiska sjukdomar).
I övrigt håller jag med. Fler ska må bra.
Ett enkelt sätt är att sluta ägna sig åt saker som får en att må dåligt. Exvis tokköra Tinder trots att det går åt helvete och projicera misslyckandet på "Stacys", "Chads", "cucks" osv. Lägg ner skiten och försök att umgås med folk irl istället. Alla arenor passar inte alla.
Sen är tvåsamhet säkert bra för många, men långt ifrån alla. Och den livslånga tvåsamheten verkar en ganska stor del av befolkningen betacka sig. Att försöka återföra detta som norm genom "politik" är en rent löjlig tanke med klara kommunistvibbar.
Jo det finns olika anledningar till personers psykiska ohälsa ,men vad det oftast handlar om är att personer inte respekterar sig själv.
Ex.1 Personen blir mobbad och till slut kan han inte respektera sig själv eftersom han tror att andra inte gillar honom/henne.
Ex. 2 En kvinna i Afghanistan mår dåligt hon kan inte älska sig själv när männen ser ner på henne och mår dåligt.
Ex. 3 En person försöker få tag i en partner men misslyckas , börjar leta fel på sig själv och tycker inte om sig själv
Ex 4 En person vill vara vacker men misslyckas och börjar hata sig själv.
För att en tvåsamhet ska lyckas måste den uppträda på ett sätt som är tvärt emot mot att göra personer mentalt sjuka. Inte mobba , utan att göra så den andra hälften älskar sig självt. Man kan inte heller göra så att han/hon är rädd eller inte känner tillit.
Tvåsamhet är bra om inte personerna får för sig att börja motarbeta varandra. Jag har sett gifta par vara som fiender mot varandra fast de har inte skilt sig och det är inte hälsosamt.
Det behöver inte vara norm att ha tvåsamhet men det är ett effektivt sätt att vara relativt lycklig.
I grunden skulle man kunna säga att män och kvinnor är för att göra varandra lyckliga och effektiva för att kunna ha kraft att uppfostra barn och verka i samhället.
Det är klart en förlust för män att det är färre kvinnor än män i fertil ålder det minskar deras möjligheter att i praktiken vara lyckliga alltså de skulle vara lyckligare om de hade en kvinna ,ifall hon inte motarbetar honom.
Där har vi ekvationen för män lycka:
-fler goda kvinnor.
Ekvationen för kvinnors lycka är mer kopplat till barn skulle jag tro men de blir lyckligare att umgås med goda män som älskar dem och bidrar till att de kan ha barn.