Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-27, 18:34
  #1465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Jag har för fan vänner som är utbildade civilingenjörer, fin lägenhet och lirar innebandy på fritiden, FORTFARANDE INGEN TJEJ, förstår du det? Om det inte ens räcker att vara en högutbildad ingenjör som bor fint och som är relativt normal socialt, vad fan ska då till?
Är det sant?

Fick höra att alla civ-ing och annat löst skräp, alla hade sällskap tydligen.

Men visst är det mer som du säger, vad gör en utbildning om du ser ut som en mupp eller är en omanlig nolla, osäker, ingen humor, noll känsla i snacket och i din tajming, ska du sitta där och vara smart då. Till vilket nytta.

Man får bra jobb och lön, möjligtvis, men det där ger inte de bästa tjejerna. De har vett att titta igenom helheten.
Citera
2018-08-27, 19:37
  #1466
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeowTse-Tung
Efter ha läst inlägg i den här tråden så förstår jag varför merparten av oss kvinnor inte vill ligga med de flesta av de som presenteras här. Om man ska hålla på med kvinnohat kanske man inte ska bli allt för förvånad när vi sen inte vill vara med er.
Sen finner jag det ganska patetiskt att man beskyller alla andra för att du inte är attraktiv eller charmig nog att få ligga. Ganska oatraktivt att istället för att arbeta för lösningar till att nå ens mål, så sitter man och gråter på ett forum hur det är samhällets fel att man inte når fram till den framgång man önskar sig... Lycka till säger jag

Tvärtom, ett visst mått av översitteri gentemot det täcka könet genererar ligg. Iaf har det gjort det för mig i 25 år. Dagens "män" är på tok för mesiga. Har förvisso inte legat med åsanissemarxister, men de har heller aldrig intresserat mig. För dem hyser jag ett faktiskt förakt, och då skulle jag inte få upp kuken,

Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Jag har för fan vänner som är utbildade civilingenjörer, fin lägenhet och lirar innebandy på fritiden, FORTFARANDE INGEN TJEJ, förstår du det? Om det inte ens räcker att vara en högutbildad ingenjör som bor fint och som är relativt normal socialt, vad fan ska då till?

Där har du själva problemet. Ingenjörer som spelar innebandy, hur ofta tror du de får ligga? Är du gammal nog för att ha sett Sällskapsresan?
Citera
2018-08-27, 20:01
  #1467
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeowTse-Tung
Fast kvinnor med övervikt kan ju sällan gifta sig med den typen av män som anser som de mest attraktiva, samt mäns värde ligger knappast i deras utseende utan mer deras attityd.

Må så vara att överviktiga kvinnor har svårare att gifta sig med de attraktivaste männen, det är inte det det handlar om. Vilken kvinna som helst kan få sex när hon vill. Många ligger några gånger med olika killar och inser att de inte är något för dem. Sedan känner de att de vill vara kräsnare i väntan på någon som är tillräckligt bra. Ändrar de sig och känner sig kåta någon gång kan de när som helst få ligga igen. Kanske inte något bra ligg, men ett ligg. Om detta inte är möjligt för alla tjejer är det det för en mycket stor majoritet.

Den här situationen är ljusår bättre än killar som i perioder lönlöst sliter för att få ligga, i perioder resignerat försöker bli bekväma med faktumet att ingen vill ha dem.
Citat:
Du säger själv att gruppen socialt okompetenta verkar växa. Förhållande och kontakt med människor byggger ju trots allt på att man har någon social kompetens, så jag står fast vid att desssa män får helt enkelt arbeta lite på sig själva och sluta beskyllla andra för att de inte arbetat för att utveckla sin sociala begåvning. Jag tror också det är ett problem att dessa män inte förstår sitt egna marknadsvärde, är det så att du är både ful och och inte kan föra en konversation på ett vettigt sätt så är det tyvärr Greta i chark disken du får försöka ligga med och inte barristan Maya.

Att gång på gång blir ratad, år ut och år in, är inget som direkt gör det lättare att vara den där självsäkra charmiga typen. Bara att skaffa vänner är ett problem för många, och om man inte varit så populär i tonåren, och kanske dessutom flyttar för att plugga, så har man en väldig uppförsbacke för att skaffa sig social kompetens. Det går nog att göra, men att göra det på egen hand utan någon som kan hjälpa en in i någon gemenskap måste vara rätt svårt.
Citera
2018-08-27, 21:20
  #1468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Den sociala isolationen och datorspelandet är ett symptom av att ej får kvinnor och bekräftelse, inte anledningen till att man ej får det.

En kille som är poppis och får knulla en massor, har flickvänner etc i högstadiet och gymnasiet, kommer inte sluta upp som en socialt isolerad WOW-nörd när han är 35.

Datorspelandet är ett symptom, man drar sig tillbaka till sin håla då man i verkligheten ej blir bekräftad för att man är kille/man. Istället spelar man ut sin hjälteverklighet på internet, för där kan man bli bekräftad och sedd för något bra.


Sluta lägg ansvaret på män hela tiden för i helvete, inse att detta är ett system som gör att män kämpar i enorm uppförsbacke, inte ett skit kommer ordna sig så länge som ni lever i ignorans och förnekelse.


Jag har för fan vänner som är utbildade civilingenjörer, fin lägenhet och lirar innebandy på fritiden, FORTFARANDE INGEN TJEJ, förstår du det? Om det inte ens räcker att vara en högutbildad ingenjör som bor fint och som är relativt normal socialt, vad fan ska då till?

Nja datorspelandet är kul, jag har pratat med en del riktiga players när det bara varit grabbar som känner varandra rätt bra. Dessa killar har sagt öppet att det är kul att få prata om dataspel men att de under inga omständigheter skulle diskutera dylikt bland tjejer eller folk de kände sämre.

Dessa players kan alltså mycket väl spela dataspel men de lägger också ned skapligt med tid på att jaga brudar, de kan få nobben (snarare så att om bruden inte verkar så intresserad så skiter de i att lägga mer tid på henne) 10 ggr på en kväll men är lika trevliga för det och drar hem den elfte.

Lite som dataspelsnörden kanske blir mosad i pvp 10 ggr och corpsecampad men ändå skaffar bättre grejer och till sist klarar sig rätt bra i pvp.

Dina civilingenjörspolare har rimligen gått en lång utbildning troligen omgiven av fler killar än tjejer, lagt ned en hel del tid på plugg (själva eller med andra snubbar), lirar innebandy, troligen med andra snubbar, om de dessutom lägger tid på dataspel är tiden att träffa brudar ganska liten. De har goda förutsättningar att försörja en familj, men de kommer inte i kontakt med brudar så ofta.

Jämför med om de sett till att gå på (Stockholmsperspektiv) fester för eleverna på Sophiahemmet, några konstfacksfester eller skippat dataspelandet helt några kvällar i veckan och gått och lärt sig att dansa salsa, hiphop, lindy eller dylikt (en del sådanna kurser har lite avslappnad klubb efteråt eller ibland)
Alltså helt enkelt sökt sig till situationer där det finns en hel del brudar i vettig ålder, i trevligare miljö än krogen, och kanske systematiskt lärt sig något som imponerar på de flesta brudar (att kunna föra iallafall halvdant och bjuda upp på ett trevligt sätt).

Saken är den att en helkväll med World of Warcraft eller innebandy med polarna är på många sätt roligare än en jäkla salsakurs, speciellt när man är kass på att dansa. Men lägger man sin tid på WoW eller liknande så tillbringar man väldigt mycket tid ensam som skulle kunna ha lagts på att utveckla sin sociala förmåga samt överhuvudtaget komma i kontakt med tjejer.
Citera
2018-08-30, 04:10
  #1469
Medlem
Bara några exemplen som man skulle kunna bättra på som kille så tror jag att du får en större chans att ligga mera:

-raka dig (ansikte/bröst/mage)
-sola (blekfisar är extremt äckliga)
-gå till tandläkaren/tandhygienist (var 4de månad)
-gå till gymmet 4 dagar i veckan(ja alfahanar måste också kämpa)
-köp frächa kläder
-ha ett jobb och va generös
-skaffa en god (dyr) parfym exempeltvis hugo boss och bär varje dag!
- klipp naglarna!
- gå till frisören var 3dje månad och be dem styla ditt hår!

Detta är nog en standardmall för många tjejer och det är nästan bara alfahanar som lever upp till detta verkar det som...
Citera
2018-08-30, 04:36
  #1470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsaetaren
En stor del av problemet tror jag är det sociala för många killar. De är alldeles för ensamma, alternativt så umgås de med ett gäng nördar/oskulder istället för att umgås med sköna, socialt kompetenta och sexuellt aktiva individer. För de flesta killar är drömmen att sitta hemma och spela world of warcraft eller vad det nu är för autistiskt intresse som är mest populärt nu för tiden, sen gå ut i 10 minuter och haffa en brud utan anstränging och dra hem henne. Tyvärr ser verkligheten inte ut så.

Detta.

Ofta när man läser om ensamma killar på nätet så har de en sak gemensamt: de föraktar människor som öppet visar känslor och tycker om att prata. De har fått för sig att social kompetens är ett kvinnligt attribut, och därför värdelöst. De fattar inte att framgångsrika män är så som dessa ensamma killar påstår att bara kvinnor är.
Citera
2018-08-30, 04:43
  #1471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Jag har för fan vänner som är utbildade civilingenjörer, fin lägenhet och lirar innebandy på fritiden, FORTFARANDE INGEN TJEJ, förstår du det? Om det inte ens räcker att vara en högutbildad ingenjör som bor fint och som är relativt normal socialt, vad fan ska då till?

Varför skulle det vara attraktiva attribut? Om man tänder på en viss yrkesgrupp, en bostad, eller en sport, så har man en fetisch och är onormal.

Det är ju just den här typen av feltänk som gör dessa män ensamma. Civilingenjör är inte attraktion. Lägenhet är inte attraktion. Bandy är inte attraktion. Attraktion är attraktion. Inget annat.
Citera
2018-08-30, 04:55
  #1472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewdagon
Bara några exemplen som man skulle kunna bättra på som kille så tror jag att du får en större chans att ligga mera:

-raka dig (ansikte/bröst/mage)
-sola (blekfisar är extremt äckliga)
-gå till tandläkaren/tandhygienist (var 4de månad)
-gå till gymmet 4 dagar i veckan(ja alfahanar måste också kämpa)
-köp frächa kläder
-ha ett jobb och va generös
-skaffa en god (dyr) parfym exempeltvis hugo boss och bär varje dag!
- klipp naglarna!
- gå till frisören var 3dje månad och be dem styla ditt hår!

Detta är nog en standardmall för många tjejer och det är nästan bara alfahanar som lever upp till detta verkar det som...

Jag har aldrig rakat min bringa eller mage och har normal kroppsbehåring och ingen kvinna har klagat på det, tvärtom, många gillar att ligga och vila med huvudet på min håriga bringa.

Sola? Nä, inga fjollerier, du har tittat för mycket på paradise hotell, visst, normal sommarbränna, normalt brunbrända armar och ben men man vil inte se ut som en tattare.
Självklar ser man till att sköta sin personliga hygien, innefattar såklart munhygien med fräscha tänder.
A och O är att se till att man klär sig snyggt med hela och rena kläder.

Kvinnor kan visst spana på en snygg kropp men det är absolut ingen deal breaker om du inte har en gymkropp. En normal ej för överviktig kropp med lagom muskler räcker hos alla tjejer, dom skiter i gymkroppen om du inte har en härlig personlighet och är rolig.

Sist men inte minst, after shave eller parfym, använd det sparsamt, kvinnan ska bara ana doften, om det ligger en doft i luften när du passerat förbi har du för mycket, fråga vilken kvinna som helst.

Det absolut viktigaste är personligheten och att man är rolig att vara med, har humor, är positiv, glad, ambitiös. Samma gäller ju omvänt, inte fan vill jag vara med en trist eller tafatt kvinna även om hon är snygg.
Citera
2018-08-30, 09:22
  #1473
Medlem
Buffymyloves avatar
Har på riktigt fått höra i den här forumsdelen att begära social kompetens är att ha för höga krav på en potentiell partner.
Då har man inte förstått att det är själva essensen för vad som krävs för att få en partner. Att vara ingenjör och spela innebandy med normalutseende men sakna förmågan att prata med folk? Klart det kommer bli noll till obefintlig chans.
Charmig, men knubbig kille med humor som vet hur han ska snacka? Betydligt större chans. Anekdotisk bevisföring men min killkompis är rätt överviktig och inget hår på skallen , samt en nörd utan dess like. Han har inte direkt haft problem med att träffa tjejer, eftersom han är charmig. Och då går det utmärkt att också gräva där man står, det vill säga på div nördForum.

Om Ove utan charm däremot förväntar sig att håva in en prydlig, söt tjej med akademisk bakgrund, eller att helt enkelt få knulla så måste han lära sig spelet. Så enkelt eller svårt är det.
Citera
2018-08-30, 09:46
  #1474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Har på riktigt fått höra i den här forumsdelen att begära social kompetens är att ha för höga krav på en potentiell partner.
Då har man inte förstått att det är själva essensen för vad som krävs för att få en partner. Att vara ingenjör och spela innebandy med normalutseende men sakna förmågan att prata med folk? Klart det kommer bli noll till obefintlig chans.
Charmig, men knubbig kille med humor som vet hur han ska snacka? Betydligt större chans. Anekdotisk bevisföring men min killkompis är rätt överviktig och inget hår på skallen , samt en nörd utan dess like. Han har inte direkt haft problem med att träffa tjejer, eftersom han är charmig. Och då går det utmärkt att också gräva där man står, det vill säga på div nördForum.

Om Ove utan charm däremot förväntar sig att håva in en prydlig, söt tjej med akademisk bakgrund, eller att helt enkelt få knulla så måste han lära sig spelet. Så enkelt eller svårt är det.

Du har helt rätt. Jag är en typisk sån där ingenjör.. Eget hus, rätt mycket intressen typ friluftsliv och träning, hyfsat vältränad iaf konditionsmässigt.., hyfsat med kompisar, ändå ganska omtyckt även om jag spenderar en del tid ensam, inte jätteful, normallängd osv.

Det håller liksom inte. Om man inte jobbar på charm osv blir det aldrig något alls öht.
Citera
2018-08-30, 13:50
  #1475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Postat av Svarigrad:


Jag har för fan vänner som är utbildade civilingenjörer, fin lägenhet och lirar innebandy på fritiden, FORTFARANDE INGEN TJEJ, förstår du det? Om det inte ens räcker att vara en högutbildad ingenjör som bor fint och som är relativt normal socialt, vad fan ska då till?

Det är för att dom ställer för höga krav eller inte vet hur dom ska ta kontakt/prata med tjejer. Status kan inte väga upp för allt.

jaha. undrar varför folk utelämnade den infon när man växte upp. för jag kunde svära på att överallt på forumet här t.ex så skriver man "Tjejer gillar en kille med status,, typ högutbildad ingenjör". dom fortsätter sen inte "...och ovanpå de ska man kunna ta kontakt med tjejer. och prata med dem.".

"Lying by omission" kallas det. jag undrar vad mer som utelämnades?
Citera
2018-08-30, 14:15
  #1476
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Har på riktigt fått höra i den här forumsdelen att begära social kompetens är att ha för höga krav på en potentiell partner.
Då har man inte förstått att det är själva essensen för vad som krävs för att få en partner. Att vara ingenjör och spela innebandy med normalutseende men sakna förmågan att prata med folk? Klart det kommer bli noll till obefintlig chans.
Charmig, men knubbig kille med humor som vet hur han ska snacka? Betydligt större chans. Anekdotisk bevisföring men min killkompis är rätt överviktig och inget hår på skallen , samt en nörd utan dess like. Han har inte direkt haft problem med att träffa tjejer, eftersom han är charmig. Och då går det utmärkt att också gräva där man står, det vill säga på div nördForum.

Om Ove utan charm däremot förväntar sig att håva in en prydlig, söt tjej med akademisk bakgrund, eller att helt enkelt få knulla så måste han lära sig spelet. Så enkelt eller svårt är det.

Bara för att checka: Är jag en av dem som sagt att tjejer som vill ha social kompetens ställer för höga krav?

I så fall har du missförstått mig. Problemen är:
1. Många killar har för lågt köttmarknadsvärde, t.ex. social kompetens, för att passera tjejernas tröskel. En ökning kan bero på sänkt värde eller höjd tröskel. Att öka sitt värde är svårt för många, och att sänka tröskeln är också problematiskt, så vi har ett problem.
2. Killar som inte kommer över tröskeln hånas och föraktas. Utöver det faktum att de genomgående ratas får de höra alla möjliga tillmälen. Ratandet i sig gör det svårare att bli mer attraktiv, men föraktet förstärker denna effekt.

Vi kan inte begära att tjejer ligger med folk de inte vill ligga med. Vi KAN begära att tjejer inte trycker ner och hånar folk som har det sämre. Det ska inte ens behöva vara en fråga i ett civiliserat samhälle, men många tjejer, inkusive många som kallar sig feminister(!), har tydligen inte fått någon uppfostran.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback