2018-12-09, 20:14
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaPix
Incels ska man frysa ut, de måste själva inse att bollen ligger hos dem. Misogynism får aldrig tolereras, det är illa nog att rättsväsendet i det närmaste belönar sexualbrott.
Finns redan en jättelång tråd om dem i detta forum. Fullständigt irrelevant här.

Ewynne: Jag tror att jag även hittat tråden för dig.
Senast redigerad av lakritc 2018-12-09 kl. 20:19.
Citera
2018-12-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewynne
Det är en grov föreställning att det skulle vara så. Att tjejer har betydligt fler att välja på.
Ser tjejen helt ok ut. Dvs 6.5/7 då matchar hon med i princip varannan kille. Jag har ju själv suttit bredvid och sett på. Hon fick se mig swipea och man såg i hennes ansikte att hon tyckte synd om en. När typiska brudar som egentligen borde matcha med en tycker man inte är attraktiv nog. So much för "övre snygghetsskalan". Men man bor ju i en småstad går alltid bättre i större städerna förstås.

Tyvärr har du väl ett utseende som inte motsvarar männens förväntningar. Dåligt Ljus och för mkt kroppsfett är nog vår största moderna tids fasor. Testat photofeeler.com? Ev pma lite cucks i tråden så ska du nog få bättre resultat.
Citera
2018-12-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Känns som att du ser på tråden som ditt barn. Att den behöver både en faders och modersgestalt för en stabil uppväxt, att den behöver underhållas med rätt typ av material så att den inte växer upp med rätt värderingar ;P

Är väl snarare som så att tråden antingen är hata kvinnor eller hur mycket man slickar kvinnor. Båda två är lika illa är då lite modersgestalter i närheten kanske språkbruket balanseras lite och vi får en genomgripande trevligare ton i tråden Mvh fader tinder
Citera
2018-12-09, 21:05
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Försökte kolla en snubbes konto, men han ville inte visa. Kanske skämdes.

Så med andra ord vet du inte hur det är för killar och kan då inte heller jämföra med hur det är i relation till tjejer.
Som kakan också skriver till dig i sitt exempel är det samma som jag också har erfarenhet av: tjejer får betydligt enklare matchningar än vad killar får. Män tar dessutom också oftare alternativ till att skriva. Så är det bara. Det finns ju dessutom mätningar som belägger detta, så att tjejer skulle ha lika svårt eller ens i närheten av vad killar ha att få matchningar är felaktigt.

Men visst, om du kanske bara har en bild där man inte ser dig så tydligt och dessutom vänsterswipear 80%, då kan säkert du också få en skral känsla.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
PM "jag var tvungen att stanna springbandet på gymmet för att kolla på din bild WoW". Kopplingen med trådens nedgång är helt mansrelaterad. Just därför hade iaf jag tyckt det vart kul med kvinnliga oförstående infallsvinklar. Var ju superkul när bruden tror jag får ligga var å varannan dag från tinder. 😂

hellre läsa sånt än sexdagböckerna med meningslös info från grabbarna grus som iaf jag inte anser tillför tråden någon större substans. 🙄 grabbar med en brud i gänget? Jag har massa kul erfarenheter av det. Kanske varit grabbiga brudar förvisso så mansjargongen funka finfint haha vita riddare var väl ändå att ta i så blueballsen spricker, men visst har du en poäng i det 😁

Det är en rejäl sträcka från att någon skriver det där till dig till att ligga förvisso. På varje ligg går det väl en 100 komplimanger.

Citat:
Ser tjejen helt ok ut. Dvs 6.5/7 då matchar hon med i princip varannan kille. Jag har ju själv suttit bredvid och sett på. Hon fick se mig swipea och man såg i hennes ansikte att hon tyckte synd om en. När typiska brudar som egentligen borde matcha med en tycker man inte är attraktiv nog. So much för "övre snygghetsskalan". Men man bor ju i en småstad går alltid bättre i större städerna förstås.

Tyvärr har du väl ett utseende som inte motsvarar männens förväntningar. Dåligt Ljus och för mkt kroppsfett är nog vår största moderna tids fasor. Testat photofeeler.com? Ev pma lite cucks i tråden så ska du nog få bättre resultat.

Jag har varit inne på flera tjejers Tinderkonto tillsammans med dem. Brukar vara ganska kul å se hur desperata alla killar är. Minns en gång när jag såg att en fick meddelande på Instagram när hon var hos mig, och jag bara känner igen namnet å: ”Vafan, honom har jag ju värvat på Football Manager!” Då är det en allsvensk fotbollsspelare som sitter och skriver till henne Och hon kommenterar typ: ”Ah, han är så jobbig, han skriver till mig hela tiden och vill träffas!”
Man har ju skrivit till en del killar via tjejers konton också, men inte just det här tillfället ;P
Citera
2018-12-09, 21:13
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Är väl snarare som så att tråden antingen är hata kvinnor eller hur mycket man slickar kvinnor. Båda två är lika illa är då lite modersgestalter i närheten kanske språkbruket balanseras lite och vi får en genomgripande trevligare ton i tråden Mvh fader tinder

Ja det där kvinno-hatet kan jag förvisso hålla med om är ganska tröttsamt. Jag förstår att många här i tråden är trötta på kvinnors beteende, men jag tycker det känns väldigt ovärt att ha de som livsuppgift att predika hur vidriga människor kvinnor är.

Sedan har jag förvisso inga större invändningar mot otrevliga toner. Så länge det bidrar med något intressant.
Citera
2018-12-09, 21:20
Medlem
Citat:

Det är en rejäl sträcka från att någon skriver det där till dig till att ligga förvisso. På varje ligg går det väl en 100 komplimanger.
Äh. Drev ju lite med Bruno bara . Däremot ville den där bruden träffas faktiskt. Jag nekade ville ha min fb-frihet. Framför potentiell relation/ligg 🙄 träffar man en brud från fb kan man ju räkna med trubbel om det skulle skita sig tex oddset att bli outad ökar ju rejält bland annat. Inte värt d i min bok.
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-12-09 kl. 21:24.
Citera
2018-12-09, 22:03
Medlem
Ewynnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Bitterheten hos den här Tinder Gold-nyttjande honan är ojämförlig. Det enda hon har gjort i tråden hittills är att rada upp fysiska tillkortakommanden hos män i hopp om att skapa osäkerhet hos dem som känner sig träffade.

Lagom osympatisk och patetisk människa.

Endast radat upp fysiska tillkortakommanden? Har radat upp tre exempel på oattraktiva nävar och lika många exempel på attraktiva. Sen vilka du väljer att förlika dig med är upp till dig. Uppenbarligen valde du den förstnämnda gruppen. Så nu vet vi alla här att du har små Trump-händer. Ehww..dont grab me with thoose...
Citera
2018-12-09, 22:09
Medlem
Ewynnes avatar
Citat:
Så med andra ord vet du inte hur det är för killar och kan då inte heller jämföra med hur det är i relation till tjejer.
Som kakan också skriver till dig i sitt exempel är det samma som jag också har erfarenhet av: tjejer får betydligt enklare matchningar än vad killar får. Män tar dessutom också oftare alternativ till att skriva. Så är det bara. Det finns ju dessutom mätningar som belägger detta, så att tjejer skulle ha lika svårt eller ens i närheten av vad killar ha att få matchningar är felaktigt.

Men visst, om du kanske bara har en bild där man inte ser dig så tydligt och dessutom vänsterswipear 80%, då kan säkert du också få en skral känsla.

Jag har varit inne på flera tjejers Tinderkonto tillsammans med dem. Brukar vara ganska kul å se hur desperata alla killar är. Minns en gång när jag såg att en fick meddelande på Instagram när hon var hos mig, och jag bara känner igen namnet å: ”Vafan, honom har jag ju värvat på Football Manager!” Då är det en allsvensk fotbollsspelare som sitter och skriver till henne Och hon kommenterar typ: ”Ah, han är så jobbig, han skriver till mig hela tiden och vill träffas!”
Man har ju skrivit till en del killar via tjejers konton också, men inte just det här tillfället ;P

Jag vet mer än du anar. Inga otydliga men möjligen en stor del som faller bort. Upplever dock att män är obeslutsamma och håller dörrarna öppna. Det är enkelt att håva in matchningar. Men att få snubben att sluta slira runt på appen är som be honom att sluta komma.
Citera
2018-12-09, 22:22
Citat:
Jag vet mer än du anar. Inga otydliga men möjligen en stor del som faller bort. Upplever dock att män är obeslutsamma och håller dörrarna öppna. Det är enkelt att håva in matchningar. Men att få snubben att sluta slira runt på appen är som be honom att sluta komma.

Har du nån teori om varför just tjejer/kvinnor vill hitta EN kille och satsa på honom, och sedan helst ta bort appen samtidigt som killar gärna har flera dörrar öppna samtidigt och håller på med flera?
Citera
2018-12-09, 22:27
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:

Klockrena inlägg av dig Ewynne! Håller med om att männen är obeslutsamma och håller dörrarna öppna länge. Eller så blir dom kära illa kvickt och man känner sig kvävd.
Citera
2018-12-09, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Har du nån teori om varför just tjejer/kvinnor vill hitta EN kille och satsa på honom, och sedan helst ta bort appen samtidigt som killar gärna har flera dörrar öppna samtidigt och håller på med flera?

Fast det där är ju ytterligare en sån här myt från det kvinnliga perspektivet som meskillar bara sväljer med hull och hår. Gjorde man en jämförelse är jag övertygad om att det är kvinnor i högre grad som har svårt att komma bort från appen.
Tänk dig själv ifall du dagligen under ett par månaders tid (eller kanske till och med år?) har fått diverse dopaminkickar ifrån en plingande mobil som ständigt visar hundratals matchningar och där du med några knapptryck kan tanka ner komplimanger och bekräftelse - hur enkelt skulle du ha av att helt plötsligt behöva gå utan det? Många killar här har vittnat om tjejer som inte kunnat slita sig från appen och som man sett aktiva på appen trots att man setts ett tag.

De flesta män vet ju också att de har rätt begränsade alternativ på dejtingmarknaden och bara här i tråden så vittnar ju många killar om sin längtan av att finna EN tjej och flickvän bara. För många killar är det påfrestande att ständigt behöva skriva till en drös kvinnor bara för att få nån gång ha tur och lyckas få till sex då och då. Man skulle gärna inleda någonting mer seriöst för att försäkra sig om regelbundet sex och också av att många snabbt får känslor för en viss tjej.

Vad det snarare handlar om här är ju att kvinnorna som skriver i tråden har träffat någon man som besitter ett väldigt högt värde på köttmarknaden (som på intet vis går att jämföra med gemene man). Den mannens alternativ är antagligen så pass stora att han tror sig kan göra betydligt bättre än en Ewynne eller en Mademoiiselle vad gäller ett långvarigt förhållande, men tjejerna duger dock till att dränka i semen och pumpa-dumpa. Det är ju vad en del väldigt attraktiva killar gör med knulldockor som inte har så värst mycket mer än sina kroppar att erbjuda en man. De vet att kvinnor vill ha dem och slår sig knappast ned med första bästa.

Men det är också anledningen till varför vi ser uppkäftiga 34-åriga gamla kärringar som Ewynne som fortfarande är singlar och fortfarande inbillar sig vara "hot stuff" och tror sig verkligen ha råd med att dissa män pga. 10 cm eller inte tillräckligt stora händer.

Istället för att försöka hitta en vanlig karl i deras egna liga så åker de kukkarusell med diverse heta badboys och blir pumpade och dumpade och inbillar sig att de befinner sig i samma liga. Sen inbillar de sig att alla män är oseriösa svin som har svårt att binda sig när det i själva verket handlade om att de själva gjorde oseriösa och kassa livsval.
Citera
2018-12-09, 23:33
Medlem
fabulas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mademoiiselle
Klockrena inlägg av dig Ewynne! Håller med om att männen är obeslutsamma och håller dörrarna öppna länge. Eller så blir dom kära illa kvickt och man känner sig kvävd.

Det är samma åt båda håll. Killar och tjejer har EXAKT lika svårt att hålla fingrarna borta från syltburken. Allt annat är bara snicksnack.

Om vi ändå generaliserar friskt i våra argument är vi killar betydligt bättre på att sköta det snyggare än tjejer. Träffa flera samtidigt alltså.

Som kille begraver man Tinder-appen långt som helvete ner i någon underkatalog i telefonen, alternativt avinstallerar appen och kör Tinder via webläsaren, eller t.o.m. har en alternativlur (en s.k. "snusk-tellifon" i folkmun). Har man andra dejter och liggträffar så planerar man dom i andra änden av stan som tjejen bor i och man ser även till att fuska med GPS'er etc så det inte ser ut som man är aktiv i appen.

Tjejer däremot struttar runt med sina tinder-notiser påslagna eftersom de inte ens fattar hur man stänger av dom. De går ju orimligt ofta på "middag med en vän", varpå man samma kvällar ser febril aktivitet i appen då avståndet i deras GPS'er åka fram och tillbaks som ett annat mjölkbud.
Senast redigerad av fabula 2018-12-10 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in