2016-05-09, 21:09
Avstängd
bitsks avatar
Seriös fråga, läs mer än rubriken innan du svarar.

Jag var en gång i tiden en jävligt sansad person, har läst genusvetenskap, var vän med flera framstående antifeminister, var intresserad av hur de tänkte, ville bygga broar, jämställdhet är målet, vad vi kallar det är undermåligt, osv. Ni förstår.

Men sedan några år tillbaka har jag blivit helt uppgiven. Jag läser dagligen om våldtäksmål som inte går igenom pga "hon borde ha kunnat säga nej" (och inget om att männen borde ha fattat att det inte var samtyckt), och jag känner ingen vrede, ingen glöd, bara uppgivenhet. Jag känner bara "Jaja, män är idioter, what else is new". Jag läser nu om så kallad "porr utan samtycke" som är helt organiserat och där män efterfrågar nakenbilder på underåriga tjejer vars profilbild de tagit från FB och erbjuder pengar för det, dvs uppmanar andra män till att "locka" fram nakenbilder från dessa tjejer.

Jag bara skakar på huvudet och suckar frustrerat.

Och det är ju jävligt synd. Antar jag. Att jag har det så. Jag har både man och barn som är pojkar, och jag vetefan om jag ens har några större förhoppningar om dem längre. Män är män. Män är idioter. Män hatar kvinnor, tydligen. För jag ser fan inga meninist-rörelser som bryr sig det minsta om att män ska bete sig som vanligt jävla respektabelt folk gentemot kvinnor. Åh nej, då är det kvinnorna som är såna jävla svin, som "förtjänar" den sortens uthängning de får i dessa forum.

Män för fan; säg mig att jag har fel och att ni inte är några jävla kvinnohatande svin allihop och att ni visst det gör något för att förändra detta, men jag ser det bara inte? För jag behöver lite positiv input.

Tack.
Citera
2016-05-09, 21:12
Medlem
Man slutar att läsa Flashback är mitt bästa råd. Det andra vore väl att ignorera idioter. Det tredje att inte skaffa barn med någon.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-05-09 kl. 21:16.
Citera
2016-05-09, 21:16
Avstängd
bitsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Man slutar att läsa Flashback är mitt bästa råd. Det andra vore väl att ignorera idioter. Det tredje att inte skaffa några barn.

1. Jag har ju just börjat läsa Flashback. Nyheterna jag får är via ett helt vanligt nyhetsflöde.
2. Jag försöker men det är fan svårt alltså?
3. Too late.
Citera
2016-05-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitsk

Jag var en gång i tiden en jävligt sansad person, har läst genusvetenskap, var vän med flera framstående antifeminister, var intresserad av hur de tänkte, ville bygga broar, jämställdhet är målet, vad vi kallar det är undermåligt, osv. Ni förstår.

Men sedan några år tillbaka har jag blivit helt uppgiven. Jag läser dagligen om våldtäksmål som inte går igenom pga "hon borde ha kunnat säga nej" (och inget om att männen borde ha fattat att det inte var samtyckt), och jag känner ingen vrede, ingen glöd, bara uppgivenhet. Jag känner bara "Jaja, män är idioter, what else is new". Jag läser nu om så kallad "porr utan samtycke" som är helt organiserat och där män efterfrågar nakenbilder på underåriga tjejer vars profilbild de tagit från FB och erbjuder pengar för det, dvs uppmanar andra män till att "locka" fram nakenbilder från dessa tjejer.

Och det är ju jävligt synd. Antar jag. Att jag har det så. Jag har både man och barn som är pojkar, och jag vetefan om jag ens har några större förhoppningar om dem längre. Män är män. Män är idioter. Män hatar kvinnor, tydligen. För jag ser fan inga meninist-rörelser som bryr sig det minsta om att män ska bete sig som vanligt jävla respektabelt folk gentemot kvinnor. Åh nej, då är det kvinnorna som är såna jävla svin, som "förtjänar" den sortens uthängning de får i dessa forum.

Män för fan; säg mig att jag har fel och att ni inte är några jävla kvinnohatande svin allihop och att ni visst det gör något för att förändra detta, men jag ser det bara inte? För jag behöver lite positiv input.

Tack.

Hur tycker du att våldtäktsmål där våldtäkt inte kan bevisas ska hanteras? Ska kvinnors ord alltid tas som absolut sanning?

Att våldtäktsmän slipper undan är bedrövligt men ett rättssystem där en person kan dömas enbart efter en annans utsago är inte ett system som någon vill leva i.

Jag har hitintills inte läst något förslag från en feminist på ett bättre system än det vi redan har, det enda som feminister förespråkar är ett sorts apartheidsystem där kvinnors ord ska värderas högre än mäns. Det är inte jämställdhet eller jämlikhet.
Citera
2016-05-09, 21:19
Medlem
ImAFlirts avatar
Enkelt. Du fattar att man inte kan hata en hel grupp på grund av att en enorm minoritet inom gruppen beter sig som idioter.
Nu kan du sluta hata.
Citera
2016-05-09, 21:23
Avstängd
bitsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Hur tycker du att våldtäktsmål där våldtäkt inte kan bevisas ska hanteras? Ska kvinnors ord alltid tas som absolut sanning?

Att våldtäktsmän slipper undan är bedrövligt men ett rättssystem där en person kan dömas enbart efter en annans utsago är inte ett system som någon vill leva i.

Jag har hitintills inte läst något förslag från en feminist på ett bättre system än det vi redan har, det enda som feminister förespråkar är ett sorts apartheidsystem där kvinnors ord ska värderas högre än mäns. Det är inte jämställdhet eller jämlikhet.

Problemet som jag ser det är att det är kvinnans eventuella möjlighet (rent fysiskt) att säga nej som bestämmer, inte tex om det är helt uppenbart att det inte är samtyckt sex, tex; däckad 16-årig tjej ligger bakom en buske för att hon har spytt, hon är låg på insulin (diabetes) och svinfull, tre killar kommer och knullar henne, och detta: lämnar henne där på marken när de går, men ändå frias de pga de inte "kunde veta" att hon inte ville pga hon var precis på gränsen mellan vanligt full och medvetslös för att kunna protestera. Det faktum att de lämnade henne där, på marken (så hennes oroliga syrra fick hitta henne senare), gör ca allt. Det var inte samtyckt. Hade det varit samtyckt, dvs att de hade tyckt om henne på något sätt, så hade de inte bara lämnat henne där utomhus, full, och i insulinchock.
Citera
2016-05-09, 21:24
Medlem
Celenos avatar
Det första felet du begick var att du läste genusvetenskap. Men gjort är gjort.

Det andra felet är att du är fascist och dömer folk utefter deras gener.

Läs en bok om andra världskriget så kanske du förstår varför fascism inte leder till något gott.
Citera
2016-05-09, 21:25
Avstängd
bitsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImAFlirt
Enkelt. Du fattar att man inte kan hata en hel grupp på grund av att en enorm minoritet inom gruppen beter sig som idioter.
Nu kan du sluta hata.

Jo men du förstår att det är på riktigt lite svårt i det här samhällsklimatet där det är ok att skylla allt på tex flyktingar, men om man nämner män som grupp blir man hånad som feminist-pk?
Citera
2016-05-09, 21:27
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Jo men du förstår att det är på riktigt lite svårt i det här samhällsklimatet där det är ok att skylla allt på tex flyktingar, men om man nämner män som grupp blir man hånad som feminist-pk?
Sen när är det OK att skylla allt på flyktingar?

Inte ens de mest inskränkta Sverigedemokraterna skyller allt på flyktingar.

En del skyller däremot mycket på feminister, och det har de ju många poänger med. Men det innebär inte att man hatar kvinnor.
Citera
2016-05-09, 21:27
Medlem
ImAFlirts avatar
Citat:
Vem fan bryr sig? Låt folk stämpla dig, du är den enda som vet innerst inne vad du står för.
Men hatar du män gör du ett lika korkat misstag som kvinnohatarna.
Citera
2016-05-09, 21:28
Medlem
Citat:

Tack.

Börja med att söka hjälp. Öppna upp dig själv för värme och sinnlighet och släpp taget om det destruktiva och sjukliga.
Citera
2016-05-09, 21:28
Avstängd
bitsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Det första felet du begick var att du läste genusvetenskap. Men gjort är gjort.

Det andra felet är att du är fascist och dömer folk utefter deras gener.

Läs en bok om andra världskriget så kanske du förstår varför fascism inte leder till något gott.

Jag vet inte om det är gener precis. Kanske kromosomer?

Jag har läst allt om andra världskriget. Jag lovar dig att om 98% av alla våldtäkter hade begåtts av judar hade det varit ett annat jävla ljud i skällan både då och nu. Men eftersom det är "män" vi pratar om, som begår 98% av alla våldtäkter, så är det ingen man som vill ta på sig bördan att slåss emot det. Det är ju inte "de andra" förstås.

Men fint ändå att se så många antirasistiska män här på FB!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in