2018-12-10, 00:22
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parvaneh
Jag är en 9a/10a enligt killar, vänner (pm om ni vill) och fick som sagt ca 3-4000 matchningar på en vecka (yes, really)
Jag swipar kanske höger 10-20 ggr per dag av kanske 120 kort totalt. Om det du säger är sant snittade du över 400 högerswipes om dagen. Uppenbarligen är du populär, men hade varit mer intressant med en något seriösare approach än att mer eller mindre swipa höger på allt och alla. Att killar är desperata är gammal skråpmat.
Senast redigerad av lakritc 2018-12-10 kl. 00:24.
Citera
2018-12-10, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewynne
Endast radat upp fysiska tillkortakommanden? Har radat upp tre exempel på oattraktiva nävar och lika många exempel på attraktiva. Sen vilka du väljer att förlika dig med är upp till dig. Uppenbarligen valde du den förstnämnda gruppen. Så nu vet vi alla här att du har små Trump-händer. Ehww..dont grab me with thoose...

Som sagt: du är en extremt tragisk figur. Fortsätt du metakommunicera din usla självkänsla.
Citera
2018-12-10, 01:06
Citat:
Jag visste att jag skulle ta bort appen efter en vecka och ville därmed inte ta ngn ”seriös approach”, körde höger på alla men orka gå in på sådana detaljer? Vrf jag valde att skaffa tinder för en vecka må ha varit en ego boost, eller för att se utbudet i Sthlm då jag vill flytta dit därav mitt tinder plus eller vad det hette, haha. Poängen med mitt inlägg var att hjälpa grabbarna, inte att få dig att må dåligt över att jag fick fler matchningar än dig. Kanske bara hade nybörjaretur. Eller så är svenska män mer sugna på en vacker iranska än man tror helt enkelt Kommer enbart att dejta svenska killar när jag flyttar till Sthlm, genom tinder såklart. Såg så många kap där. Guldägg.

Skönt att vara kvinna va? Bara välja o vraka bland tusentals män.
Kanske dock kan bli svårt att hitta den ”rätte” bland alla dessa.
Citera
2018-12-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Det är samma åt båda håll. Killar och tjejer har EXAKT lika svårt att hålla fingrarna borta från syltburken. Allt annat är bara snicksnack.

Om vi ändå generaliserar friskt i våra argument är vi killar betydligt bättre på att sköta det snyggare än tjejer. Träffa flera samtidigt alltså.

Som kille begraver man Tinder-appen långt som helvete ner i någon underkatalog i telefonen, alternativt avinstallerar appen och kör Tinder via webläsaren, eller t.o.m. har en alternativlur (en s.k. "snusk-tellifon" i folkmun). Har man andra dejter och liggträffar så planerar man dom i andra änden av stan som tjejen bor i och man ser även till att fuska med GPS'er etc så det inte ser ut som man är aktiv i appen.

Tjejer däremot struttar runt med sina tinder-notiser påslagna eftersom de inte ens fattar hur man stänger av dom. De går ju orimligt ofta på "middag med en vän", varpå man samma kvällar ser febril aktivitet i appen då avståndet i deras GPS'er åka fram och tillbaks som ett annat mjölkbud.

Absolut. Tjejer beter sig betydligt mer Tinder-skadat. Förmodligen handlar det mycket om att de inte behöver jobba någonting för att nästa spännande upplevelse ska infinna sig. Sedan så nämnde ju Bruno en rent biologisk aspekt också om att deras förmåga att knyta an fuckas upp av att ligga runt. Om det stämmer vet jag inte, men visst är det en intressant hypotes/teori.

Själv tar jag bort alla dejtingappar utan att blinka om jag bara träffar någon jag gillar och känner mig trygg med.
Citera
2018-12-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Fast det där är ju ytterligare en sån här myt från det kvinnliga perspektivet som meskillar bara sväljer med hull och hår. Gjorde man en jämförelse är jag övertygad om att det är kvinnor i högre grad som har svårt att komma bort från appen.
Tänk dig själv ifall du dagligen under ett par månaders tid (eller kanske till och med år?) har fått diverse dopaminkickar ifrån en plingande mobil som ständigt visar hundratals matchningar och där du med några knapptryck kan tanka ner komplimanger och bekräftelse - hur enkelt skulle du ha av att helt plötsligt behöva gå utan det? Många killar här har vittnat om tjejer som inte kunnat slita sig från appen och som man sett aktiva på appen trots att man setts ett tag.

De flesta män vet ju också att de har rätt begränsade alternativ på dejtingmarknaden och bara här i tråden så vittnar ju många killar om sin längtan av att finna EN tjej och flickvän bara. För många killar är det påfrestande att ständigt behöva skriva till en drös kvinnor bara för att få nån gång ha tur och lyckas få till sex då och då. Man skulle gärna inleda någonting mer seriöst för att försäkra sig om regelbundet sex och också av att många snabbt får känslor för en viss tjej.

Vad det snarare handlar om här är ju att kvinnorna som skriver i tråden har träffat någon man som besitter ett väldigt högt värde på köttmarknaden (som på intet vis går att jämföra med gemene man). Den mannens alternativ är antagligen så pass stora att han tror sig kan göra betydligt bättre än en Ewynne eller en Mademoiiselle vad gäller ett långvarigt förhållande, men tjejerna duger dock till att dränka i semen och pumpa-dumpa. Det är ju vad en del väldigt attraktiva killar gör med knulldockor som inte har så värst mycket mer än sina kroppar att erbjuda en man. De vet att kvinnor vill ha dem och slår sig knappast ned med första bästa.

Men det är också anledningen till varför vi ser uppkäftiga 34-åriga gamla kärringar som Ewynne som fortfarande är singlar och fortfarande inbillar sig vara "hot stuff" och tror sig verkligen ha råd med att dissa män pga. 10 cm eller inte tillräckligt stora händer.

Istället för att försöka hitta en vanlig karl i deras egna liga så åker de kukkarusell med diverse heta badboys och blir pumpade och dumpade och inbillar sig att de befinner sig i samma liga. Sen inbillar de sig att alla män är oseriösa svin som har svårt att binda sig när det i själva verket handlade om att de själva gjorde oseriösa och kassa livsval.

Dude, kan garantera att majoriteten av oss som skriver i tråden inte skulle godkänna henne som engångsligg. Hon hade filtrerats bort redan i appen.

En sådan magnitud av bitterhet och hat grundar sig garanterat i mindervärdeskomplex. Lovar.
Citera
2018-12-10, 02:37
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ja det är rätt sjukt. Och Nej, jag är enbart ute efter ngt seriöst och tänker skaffa tinder igen när jag är i Sthlm och kmr swipa selektivt då. Väldigt få högerswipes. + De flesta killar som söker seriöst skriver ju det i sin bio. Alltså de som inte skriver ngt alls i sin bio är oseriösa. Märks även efter en kort konversation om de söker seriöst eller ej. Är väldigt selektiv och kräsen men samtidigt hoppfull att jag kommer träffa en bra trygg kille därifrån. Ligger ändå inte förrän man i princip är ihop. Märker om ngn spelar spel eller är kär. Jag ser igenom människor väldigt lätt.
Tack för kaffet. Ska hälsa mina vänner som använder tinder att dom ska beskriva sig själv i bio som "seriös kille".
Citera
2018-12-10, 04:04
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Äh. Drev ju lite med Bruno bara . Däremot ville den där bruden träffas faktiskt. Jag nekade ville ha min fb-frihet. Framför potentiell relation/ligg 🙄 träffar man en brud från fb kan man ju räkna med trubbel om det skulle skita sig tex oddset att bli outad ökar ju rejält bland annat. Inte värt d i min bok.

Behandlar man andra med respekt så är det vad man brukar få tillbaka. Har du redan skickat bilder på dig själv så kan du ju redan vara hopkopplad med ditt riktiga jag förvisso.

Citat:
Ursprungligen postat av Ewynne
Jag vet mer än du anar. Inga otydliga men möjligen en stor del som faller bort. Upplever dock att män är obeslutsamma och håller dörrarna öppna. Det är enkelt att håva in matchningar. Men att få snubben att sluta slira runt på appen är som be honom att sluta komma.

Nu var det väl iofs inte det vi diskuterade utan påståendet var att du inte håller med om att tjejer lättare får matchningar än killar. Det har ju ingenting att göra med att hänga kvar på appen efter att man träffats att göra.

Jag förstår din poäng, i den här nya diskussionen. Den stämmer dock inte helt, och lite som Fabula är inne på så behöver man inte ens göra någon person-research för att inse att många tjejer inte slutat använda appen trots att de börjat dejta någon. Det räcker t ex att gå in på deras profil och då kan de tom ha bytt bilder. Eller att de har kvar appen och får notiserna så killen tom ser det utan att ens ha försökt.

Anledningen till att killar kan slira kvar på appen (som vissa gör, ja), är för att det alternativet de för stunden valt att träffa inte är exakt vad de är ute efter. Men jag kan samtidigt komma på tre killkompisar på rak arm som slängde appen direkt de träffade en tjej de verkligen var intresserade av. Så många killar vill också komma från appen. Ett evigt dejtande är inte mångas dröm.
Citera
2018-12-10, 04:17
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Vid närmare eftertanke..
Dem screenshotsen som jag delade med mig av häromdagen - jättefina om man söker något seriöst. Har dock förstått att ni bara är ute efter att ligga. Så då är det bäst att göra motsatsen till det jag sa, ge inga komplimanger. Jag är en 9a/10a enligt killar, vänner (pm om ni vill) och fick som sagt ca 3-4000 matchningar på en vecka (yes, really). Valde att inte träffa ngn av de och radera tinder för att jag ska flytta och vill dejta seriöst längre fram istället. Men det som funkar är humor, intelligens, självförtroende, att inte veta vart man har honom, bestämdhet och att snabbt vilja styra upp en träff istället för att skriva fram o tillbaka i flera dagar/veckor/månader. Inget fjäskande, alls, som i screenshotsen. Samt retas lite. Lycka till

9/10:a.. gå och lägg dig.
Citera
2018-12-10, 04:29
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Vid närmare eftertanke..
Dem screenshotsen som jag delade med mig av häromdagen - jättefina om man söker något seriöst. Har dock förstått att ni bara är ute efter att ligga. Så då är det bäst att göra motsatsen till det jag sa, ge inga komplimanger. Jag är en 9a/10a enligt killar, vänner (pm om ni vill) och fick som sagt ca 3-4000 matchningar på en vecka (yes, really). Valde att inte träffa ngn av de och radera tinder för att jag ska flytta och vill dejta seriöst längre fram istället. Men det som funkar är humor, intelligens, självförtroende, att inte veta vart man har honom, bestämdhet och att snabbt vilja styra upp en träff istället för att skriva fram o tillbaka i flera dagar/veckor/månader. Inget fjäskande, alls, som i screenshotsen. Samt retas lite. Lycka till

Du påminner om min första flickvän. Först hörde man ”Okej, jag har ingenting mer att säga, jag går nu. Hejdå för alltid.”
Och man bara tänkte: Usch vad jobbigt, så nu är det över alltså. Hon är borta.
Sedan hörde man:
”Hallå!? Ska du bara låta mig gå eller!?”
Och man bara
”Va? Jag trodde det var slut och att du sa hejdå?”
”Och det går du bara med på!?”
Abc i kvinnlig kommunikation det där lärde jag ju mig illa kvickt. Stanna du kvar i tråden om du känner för det.

Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Tack för kaffet. Ska hälsa mina vänner som använder tinder att dom ska beskriva sig själv i bio som "seriös kille".

Har du några tjejkompisar så kan du hälsa dem att de kan skippa ”söker seriöst” eftersom det ändå handlar mer om någon slags mental bild av vad de är ute efter än hur de sen kommer fungera och agera.
Citera
2018-12-10, 09:41
Medlem
R.Bloodworths avatar
Det där med humor, självkänsla och intelligens låter som den största bullshiten någonsin. De flesta killar får inte ens chansen att visa upp sina kvalitéer. IRL absolut, viktiga egenskaper som kan attrahera tjejen trots att killen kanske inte är någon Brad Pitt, men på Tinder så är det bara 9-10orna som kommer att få chansen att visa upp sina goda kvalitéer för tjejerna, för dom är villiga att lyssna på allt killen säger, för att han är fin att titta på. Killar som är attraktiva skulle kunna prata om att rensa avlopp och tjejen skulle tycka att han är världens goaste.

Uppskattar verkligen att tjejer i denna tråd försöker komma med bra tips och vara hjälpsamma, men så som jag ser det så är det tips bara de snygga kan ta till sig av för att göra sig ännu populärare. För oss dödliga kommer dessa tips inte hjälpa ett dugg.
Citera
2018-12-10, 10:41
Medlem
Ewynnes avatar
[quote=snubblen]

Att fortsätta slira runt på appen är väl ingen typisk tjej- eller killgrej. Kontentan av sådant beteende är att folk söker ”den rätta” och nöjer sig inte med ljummen mjölk. Jag är 35, men oavsett att mitt yttre är bra för åldern så vet jag att jag för många män anses vara ljummen mjölk. Och det kan vara en anledning till att det sliras vidare på appen. Det kan finnas 1000 andra anledningar också.

Det verkar som det ser ut så för dig? Ett evigt dejtande
Senast redigerad av Ewynne 2018-12-10 kl. 10:43.
Citera
2018-12-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Behandlar man andra med respekt så är det vad man brukar få tillbaka. Har du redan skickat bilder på dig själv så kan du ju redan vara hopkopplad med ditt riktiga jag förvisso.

Snappen var temporär fakeaccount. Bilderna raderas sålänge hon inte screenshotat är ju samma med imgur. Alltså kan hon inte bevisa att länkar är specifikt kopplad till just min bild. Ip adress från snap kan hon endast få via polis. Om den varit äkta men då ska ju ett brott begåtts också. Förövrigt raderas sådana uppgifter å efter ett tag. Ligger inte kvar på deras servrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in