2018-12-09, 16:25
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Det där är ju inte möjligt. Beror visserligen på killen och vilken grund man står på. Jag kan inte komma upp till en 10a (visst för en tjej av 10000 kan jag anses vara världens snyggaste). Jag är kanske en femma, med träning och rätt kläder osv så kanske jag kan komma upp till en 7a max. Jag satsar iof inte på tiorna, klart jag swipar höger på dem, men så länge tjejen ser rätt bra ut i mina ögon så skiter jag i om hon är en 10a eller 6a.

Men vafan, ta till dig av rådet och ta dig själv i kragen nu istället för att sitta härinne och lipa över att du inte får några matchningar. Du är en 5a själv? Vill du ha snyggare brudar än 3or och 4or så får du ju för fan göra något åt det istället för att sitta och skriva i diverse relationstrådar om hur omöjligt det är för dig.

DU är den enda som kan ändra på det, inte vi i tråden. Resultaten av Tinder är dessvärre ett ganska bra kvitto på hur man står på marknaden och i dagsläget verkar det inte direkt som det optimala stället för dig att hänga på. Vi har nu i tråden vid flertal tillfällen identifierat felet så rekommenderar dig avlasta dina bekymmer i andra trådar som handlar om individuella målsättningar, personlighetsutveckling etc.

Sorry hårda ord nu, men känns verkligen som du återupprepar samma saker gång på gång och aldrig kommer med några nya insikter som bidrar till diskussionen och då förtjänar man fan lite

Är samma sak åt andra hållet för övriga skribenter. Alldeles för mycket chit-chattande som handlar om hur man slickar upp varandras gemensamma tindermatchningar i brygga. Sjukt ointressant. Fan inte det tråden handlar om.
Citera
2018-12-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Bruden på första bilden såg bättre ut osminkad, hon var ju rätt snygg faktiskt.
Hahaha tyckte hon va hemsk på båda. Sminkningen var transaisk. Men helt klart ser tjejer ut som någon helt annan utan smink många måååånga gånger. 🙄
Citera
2018-12-09, 16:45
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Men vafan, ta till dig av rådet och ta dig själv i kragen nu istället för att sitta härinne och lipa över att du inte får några matchningar. Du är en 5a själv? Vill du ha snyggare brudar än 3or och 4or så får du ju för fan göra något åt det istället för att sitta och skriva i diverse relationstrådar om hur omöjligt det är för dig.

DU är den enda som kan ändra på det, inte vi i tråden. Resultaten av Tinder är dessvärre ett ganska bra kvitto på hur man står på marknaden och i dagsläget verkar det inte direkt som det optimala stället för dig att hänga på. Vi har nu i tråden vid flertal tillfällen identifierat felet så rekommenderar dig avlasta dina bekymmer i andra trådar som handlar om individuella målsättningar, personlighetsutveckling etc.

Sorry hårda ord nu, men känns verkligen som du återupprepar samma saker gång på gång och aldrig kommer med några nya insikter som bidrar till diskussionen och då förtjänar man fan lite

Är samma sak åt andra hållet för övriga skribenter. Alldeles för mycket chit-chattande som handlar om hur man slickar upp varandras gemensamma tindermatchningar i brygga. Sjukt ointressant. Fan inte det tråden handlar om.

Du har rätt, men det hade även jag i den posten. Klart man alltid kan förbättra sin situation med diverse saker, vare sig det rör det inre eller yttre. Jag reagerade på att du inte bara kan gå bli en 10/10. Men visst fan kan man göra sig snyggare/bättre.
Citera
2018-12-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula

Well said. Håller med tillfullo. Brudarna som kommer in i tråden bör också behandlas med någorlunda respekt. Skippa incelhatet och försök resonnera som folk för i helvete. Ja brudar förstår inte hur vi har det. Ja brudar lever i sin värld med ständiga vindruvsmatandefjäderfläktandebetacucks (som vi kan se på screenshotsen massa fjäsk å rövslickeri). Men förklara det på ett schysst sätt så d vill stanna i tråden. Kanske tar dom med sig sina nya vetskaper om hur vi har det och får nya perspektiv.
Citera
2018-12-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Du har rätt, men det hade även jag i den posten. Klart man alltid kan förbättra sin situation med diverse saker, vare sig det rör det inre eller yttre. Jag reagerade på att du inte bara kan gå bli en 10/10. Men visst fan kan man göra sig snyggare/bättre.

Men gör det då. Ut härifrån och gör det bara.
Citera
2018-12-09, 16:53
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Hahaha tyckte hon va hemsk på båda. Sminkningen var transaisk. Men helt klart ser tjejer ut som någon helt annan utan smink många måååånga gånger. 🙄

Nja, hon hade lite bugeyes men annars var hon okej. Ja vissa tjejer ser verkligen helt annorlunda ut utan smink. Det är när man ser en osminkad tjej som man inser att det är fan inte många tjejer som är naturligt vackra.

När man ser en osminkad/lätt sminkad tjej som är jättesöt då hajar man verkligen till.
Citera
2018-12-09, 17:48
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Nja, jag förstår vad du menar men just i det här fallet fick vi pga uppbokade scheman från bådas håll ta en dag ett par veckor fram. Jag tror inte det är någon fara att det ska ställas in i första taget men det får vi väl se.

Ni ska träffas om två veckor, dvs helgen 21-23 dec, eftersom ni har för mycket att göra fram tills dess? Och dagarna före jul så har ni ingenting planerat? Jag har självklart ingenting emot att du får till din dejt, men ingen har tid den helgen. Man tänker att allt ska vara klart tills dess, men det är det aldrig. Var beredd på att det kommer skjutas upp igen. Jag säger bara det.

Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Självklart vet vi det, men att det är riktigt så illa ...! Att det inte skulle hjälpa tjejer ser jag faktiskt som totalt bullshit. Visst är vad människor nöjer sig med i någon mån självreglerande – och det gäller för lycka som koncept över huvud taget – men visst fan är det ändå the lesser of two evils att ständigt matas med bekräftelse jämfört med att känna sig som en evolutionär återvändsgränd. För mycket valfrihet är ju som bekant inte bra för människan, så visst är Tinder på sätt och vis skadligt även för tjejer, men jag tycker man ska akta sig för att likställa med hur killar har det.

Jävlar, under hur lång tid hade han samlat ihop till dem? Och var det kvalitetsmatchningar eller hade han svept höger på allt och alla med en jävla massa boostningar använda?

Killar har ju en annan typ av problematik, och sure, det kan väl ses som lyxproblem för tjejer att de kan "välja och vraka" bland "hur många som helst". Men det gör ju det desto svårare att hitta rätt. Om en kille har 3 tjejer att välja mellan, då är det ju ganska lätt att välja den bästa av dem - även om hon inte är den bästa i världen, så är det den bästa som han kan få. En tjej däremot kanske då motsvarande har 300 att välja mellan, och risken är ju betydligt större att hon väljer en som inte är så bra. Eftersom hon med stor risk kanske väljer någon som ser "för bra" ut, och han är då egentligen inte så intresserad av henne, eftersom han är en sådan kille som har lättare för att få tjejer och hon kanske bara är en "vanlig" tjej som aldrig kommer bli någon speciell för honom.
Så det är olika typer av problematik.

Minns ej, var ett par år sedan jag såg den printen. Var någon fransk snubbe typ. Ingen modell men såg äventyrlig och naturlig ut. Men troligtvis hade inte han varit så petig, nej.
Citera
2018-12-09, 18:10
Medlem
Ewynnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Ni ska träffas om två veckor, dvs helgen 21-23 dec, eftersom ni har för mycket att göra fram tills dess? Och dagarna före jul så har ni ingenting planerat? Jag har självklart ingenting emot att du får till din dejt, men ingen har tid den helgen. Man tänker att allt ska vara klart tills dess, men det är det aldrig. Var beredd på att det kommer skjutas upp igen. Jag säger bara det.

Killar har ju en annan typ av problematik, och sure, det kan väl ses som lyxproblem för tjejer att de kan "välja och vraka" bland "hur många som helst". Men det gör ju det desto svårare att hitta rätt. Om en kille har 3 tjejer att välja mellan, då är det ju ganska lätt att välja den bästa av dem - även om hon inte är den bästa i världen, så är det den bästa som han kan få. En tjej däremot kanske då motsvarande har 300 att välja mellan, och risken är ju betydligt större att hon väljer en som inte är så bra. Eftersom hon med stor risk kanske väljer någon som ser "för bra" ut, och han är då egentligen inte så intresserad av henne, eftersom han är en sådan kille som har lättare för att få tjejer och hon kanske bara är en "vanlig" tjej som aldrig kommer bli någon speciell för honom.
Så det är olika typer av problematik.

Minns ej, var ett par år sedan jag såg den printen. Var någon fransk snubbe typ. Ingen modell men såg äventyrlig och naturlig ut. Men troligtvis hade inte han varit så petig, nej.

Det är en grov föreställning att det skulle vara så. Att tjejer har betydligt fler att välja på.
Citera
2018-12-09, 19:06
Medlem
Citat:
Well said. Håller med tillfullo. Brudarna som kommer in i tråden bör också behandlas med någorlunda respekt. Skippa incelhatet och försök resonnera som folk för i helvete. Ja brudar förstår inte hur vi har det. Ja brudar lever i sin värld med ständiga vindruvsmatandefjäderfläktandebetacucks (som vi kan se på screenshotsen massa fjäsk å rövslickeri). Men förklara det på ett schysst sätt så d vill stanna i tråden. Kanske tar dom med sig sina nya vetskaper om hur vi har det och får nya perspektiv.

Fast... du inser också att du inte kommer få ligga med någon av tjejerna i tråden i alla fall, va?

Förstår inte grejen. Kvinnorna i tråden behandlas ju redan med respekt här trots att de knappt bidrar med någonting av värde.

Och vad finns det för egenvärde i sig att ha massa kvinnor i tråden?
Menar du alltså att tråden verkligen tappat något sen den här uppkäftiga attentionwhoren dunia försvann eller att det skulle bli sämre ifall vi inte längre hade tinderellor med uppblåsta egon som tror sig vara så jävla speciella för att de får många matchningar (som precis alla andra tjejer) och har noll självinsikt?
Och hade Honeyvoice varit en man så hade man f.ö. också bett henne hålla käften för länge sen och sluta upp med posthoreriet och all feelgood-bullshit, men henne ger vi förstås ett pussypass därför att hon är kvinna och istället får vi läsa sådan här kvinnoupphöjande bullshit...

Citat:
Ursprungligen postat av LaPix
Misogynism får aldrig tolereras, det är illa nog att rättsväsendet i det närmaste belönar sexualbrott.

Det är ju nästan så att man äcklas.

Nej, tvärtom brukar stängda manliga sällskap och grupper utan kvinnor leda till de allra bästa diskussionerna men det finns knappt idag då kvinnor alltid ska infiltrera sådana.
Introduceras en kvinna till en grabbgäng som är ute för några öl så förändras alltid dynamiken, för man kan ge sig fan på att det alltid finns nån i gänget som försöker tjäna pluspoäng och visa hur annorlunda man är i jämförelse med andra män och vara vit riddare.

Till och med på nätet!
Senast redigerad av BrunoC 2018-12-09 kl. 19:10.
Citera
2018-12-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ja och nej. Har d diagnos så kan det ju sluta i katastrof. Hatmord etc. Förvisso mest sådana exempel i usa

Ah, klassiskt. Män som lider och fokus ska inte ligga på att hjälpa dem utan att oskadliggöra dem.

Det äcklar mig hur män vänder andra män ryggen och rentav häcklar dem i hopp om att få till det med kvinnorna.

För övrigt undrar jag vad La Pix är för jävla NPC-feminist-troll (tautologi, jag vet).
Citera
2018-12-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Fast... du inser också att du inte kommer få ligga med någon av tjejerna i tråden i alla fall, va?
PM "jag var tvungen att stanna springbandet på gymmet för att kolla på din bild WoW". Kopplingen med trådens nedgång är helt mansrelaterad. Just därför hade iaf jag tyckt det vart kul med kvinnliga oförstående infallsvinklar. Var ju superkul när bruden tror jag får ligga var å varannan dag från tinder. 😂

hellre läsa sånt än sexdagböckerna med meningslös info från grabbarna grus som iaf jag inte anser tillför tråden någon större substans. 🙄 grabbar med en brud i gänget? Jag har massa kul erfarenheter av det. Kanske varit grabbiga brudar förvisso så mansjargongen funka finfint haha vita riddare var väl ändå att ta i så blueballsen spricker, men visst har du en poäng i det 😁
Citera
2018-12-09, 19:56
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC

Förstår inte grejen. Kvinnorna i tråden behandlas ju redan med respekt här trots att de knappt bidrar med någonting av värde.

Och vad finns det för egenvärde i sig att ha massa kvinnor i tråden?
Menar du alltså att tråden verkligen tappat något sen den här uppkäftiga attentionwhoren dunia försvann eller att det skulle bli sämre ifall vi inte längre hade tinderellor med uppblåsta egon som tror sig vara så jävla speciella för att de får många matchningar (som precis alla andra tjejer) och har noll självinsikt?
Och hade Honeyvoice varit en man så hade man f.ö. också bett henne hålla käften för länge sen och sluta upp med posthoreriet och all feelgood-bullshit, men henne ger vi förstås ett pussypass därför att hon är kvinna och istället får vi läsa sådan här kvinnoupphöjande bullshit...

Det är ju nästan så att man äcklas.

Nej, tvärtom brukar stängda manliga sällskap och grupper utan kvinnor leda till de allra bästa diskussionerna men det finns knappt idag då kvinnor alltid ska infiltrera sådana.
Introduceras en kvinna till en grabbgäng som är ute för några öl så förändras alltid dynamiken, för man kan ge sig fan på att det alltid finns nån i gänget som försöker tjäna pluspoäng och visa hur annorlunda man är i jämförelse med andra män och vara vit riddare.

Till och med på nätet!

Naje detta klarar vi av nu…behöver inget pass.

Bruno: Håll käften och sluta upp med ditt feelgood-shit.

Honey: Nä

Var ju inte så svårt. Nästa steg är ju att du ska prata med mig istället för att bara skriva mitt namn…fast det känns som du gillar att göra det. Say my name say my name.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in