2018-12-09, 18:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Han hade knappt någon alkohol i blodet enl rättsintyg
Jodå, flera timmar efter gärningen hade han åtminstone runt 0,7 promille. På uppgång börjar man bli rejält snackig och social vid cirka 0,6. Tippar på att han hade en bra bit över 1 promille tidigare under kvällen...
Citera
2018-12-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
JB vet att mobilen spelar in och hon går in i sovrummet igen. Under 42 minuter uttrycker hon (av det jag läst) inte något motstånd mot hans handlingar. Hon svarar - Nej på hans frågor.

Jag upplever att vi har kommit en bra bit från det sunda förnuftet och nya lagfraser har satt minor i marken för diskussionen om det egna ansvaret. Här är brottsoffret vaken och nykter, har två personer utan hot i samma lägenhet, hon har satt på inspelning innan hon åter har gått in i sovrummet.

Juridiken är inne och utreder en dönicks beteende i ett habitat av andra dönickar, det är visserligen en stor del av juridiken men om konsekvensen av undfallenhet kan generera en annan person flera års fängelse så är det viktigt att diskutera.

Jag tycker inte att bo ev undfallenhet har någon betydelse alls i ev skuldfråga hos förövaren. Då skuldbelägger man brottsoffret. Det kan finnas många olika anledningar till varför ett bo inte kommer sig för att skrika mm. Många bo skuldbelägger sig själva efteråt just för att de inte kom sig för att agera på ett för dem mer logiskt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Okej, men vad är det i FUP du tycker tyder på att hon skulle vilja bli väckt och knullad mitt i natten av 37 år äldre man, en man som dessutom är gift med hennes chef som ligger och sover i rummet intill? Helt utan några som helst tidigare inslag av flört mellan dessa två. Det finns inget i FUP som visar på att BO skulle ha visat någon som helst tecken på att vara intresserad av MGM. Han säger ju detta själv i förhör. Han säger att han fick "ett infall" att gå in till den sovande BO, han har ju ingen förklaring till varför han får för sig detta infall.

Jag vet inte om ditt ordval i meningen "devalvering av konceptet våldtäkt" är så passande, men jag tror jag förstår vad du menar. Och om jag förstår dig rätt så är du missnöjd över att tröskeln för vad som anses vara våldtäkt, så väl juridiskt som hos allmänheten, har sänkts till en nivå där vi risker att få en massa tjejer som ropar "Varg varg" och därmed riskerar andra som har blivit våldtagna á la Hagamanen att inte kommer att bli trodda?? Är inte det ett väldigt bakvänt resonemang? Varför skulle färre kvinnor bli trodda för att fler anmäler de sexuella övergrepp de har varit med om? det begriper jag faktiskt inte.

Vidare så har jag nyheter som kan vara bra för dig att veta inför ett eventuellt kommande möte med en för dig tänkbara sexuell partner. Ja, tröskeln för vad vi idag 2018, anser vara en våldtäkt har sänkts. Den tröskeln har sänkts på väldigt goda grunder, samhället har idag en helt annan syn på vad sex är. Sex är inte längre något som vi analyserar med 1950-talets syn på jämställdhet. Att du, Glenn och Monika har missat detta kan jag bara beklaga. Jag vet inte vilka debattforum du deltar i, men jag har svårt att hitta vare sig något juridiskt eller folkligt motstånd till denna förändring av rättspraxis angående sexualbrott. Snarare tvärt om. En förkrossande majoritet av både män och kvinnor är positiva till denna modernisering av den såväl juridiska som allmänna uppfattningen om vad som är ett övergrepp och vad som är en sexuell akt mellan två jämställda personer.

För övrigt så spelar det ingen roll om hon har på sig en T-shirt med texten "Glenns kukparkering" och en pil ner mot skötet. Hon har sagt nej upprepade gånger. Inget annat har betydelse. Inte hennes porrsurfhistorik, inte hennes "festsmink", inte hennes kokainfäbless, inte huruvida hon är lönfet eller ej. Det enda som har betydelse är vad HAN har gjort. Det är HAN som har ansvar för sina handlingar, det är HAN som går in till henne. Hon har sagt nej, flera gånger. Han fortsätter trots upprepade nej därmed är det HAN som bär ansvaret för vad som händer. Att du tycker att hon borde ha lämnat lägenheten för att undvika att bli våldtagen är bara så jävla vidrigt.

Tack för det här inlägget. Kan bara hålla med i allt. Förstår inte varför en del i tråden inte fäster någon större vikt vid att hon faktiskt sa Nej inte bara en utan flera gånger.
Citera
2018-12-09, 18:25
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
JB hade knappt någon promillehalt i blodet. Tyder på att hon bara tog något glas till maten.

Den 4:e personen hade varit sjuk och kanske druckit 1 glas.

GS sade i förhören att hela sällskapet delat på TRE vinflaskor. Tyder på att GS/MA kanske delade på 2,5 flaska vin. Ganska stora möngde en fredagkväll. Troligt att MA däckade och sov gott när GS gick in till JB..och i fyllan våldtog henne.

Fast JB säger att M redan var berusad när hon kom.

Och är Glenn och M, som många antyder, vana storkonsumenter så kan 3 flaskor vin lätt vara fler i realiteten då de som dricker mkt (för mkt) gärna underskattar sin egen konsumtion.
Citera
2018-12-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Dessutom måste de gå förbi den sovande M både till och från balkongen. Det är något som inte stämmer här.

Jag börjar bara mer och mer fundera över om Monika verkligen sov. Något är skumt. Låg hon kanske och väntade på att "feelgood manager" skulle servera henne lite lammkött på småtimmarna.

Men seriöst, hela situationen är helt vrickad och av allt du läst så hänger du upp dig på att bo inte agerar som du tror att du skulle göra i samma situation.
Citera
2018-12-09, 18:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Fast JB säger att M redan var berusad när hon kom.

Och är Glenn och M, som många antyder, vana storkonsumenter så kan 3 flaskor vin lätt vara fler i realiteten då de som dricker mkt (för mkt) gärna underskattar sin egen konsumtion.
Var man dessutom full dagen innan blir man snabbt full igen...
Citera
2018-12-09, 18:32
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Jag börjar bara mer och mer fundera över om Monika verkligen sov. Något är skumt. Låg hon kanske och väntade på att "feelgood manager" skulle servera henne lite lammkött på småtimmarna.

Men seriöst, hela situationen är helt vrickad och av allt du läst så hänger du upp dig på att bo inte agerar som du tror att du skulle göra i samma situation.
Seriöst...Vi får se vad rätten läser in i allt detta. Men att känna sig våldtagen , gå ut och röka med GS , och därefter gå in och lägga sig i sängen igen med GS tassandes i hasorna och vid detta tillfälle sätta på inspelning på mobilen. Jaa du har rätt ..jag har hängt upp mig på det beteendet. Jag får inte ihop det.
Citera
2018-12-09, 18:46
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Jag tycker inte att bo ev undfallenhet har någon betydelse alls i ev skuldfråga hos förövaren. Då skuldbelägger man brottsoffret. Det kan finnas många olika anledningar till varför ett bo inte kommer sig för att skrika mm. Många bo skuldbelägger sig själva efteråt just för att de inte kom sig för att agera på ett för dem mer logiskt sätt.
...

Jag skuldbelägger inte "brottsoffret". Jag ifrågasätter om det finns ett brottsoffer.
Citera
2018-12-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Konsekvens trumfar alltid.
Natur trumfar alltid.
Verklighet trumfar alltid.

...hur mycket du än gapar och skriker så kommer du fortfarande behöva bajsa, sova, äta. Jämställdhet finns inte. Det är bara en idé.
Det goda och det rättvisa kan bara åstadkommas genom en harmonisk anpassning av vårt samhälle till vår natur.
Alla bör därför ta ansvar...och i detta kan inte en misslyckad gök klassas som våldtäkt. Det drabbar de våldtagna som saknade ett val.
BO hade ett val. Hon valde fel.
...och det har ett pris. Man kan inte ha kakan och äta den.
Att mannen i fråga gjorde fel är utom tvivel men BO är inte utan ansvar i ärendet...och det fick hon uppleva.

Fast det tror du ju inte på och kan därför bara inte förstå varför världen inte ser ut som du vill att den ska göra.

Vi måste ta ansvar för våra gärningar. Det måste få kosta att stanna kvar i lägenheten av en vidrig typ. Det måste få kosta att inte ge sig av efter 20 inviter. Det måste få kosta att inte kämpa emot. Det måste få kosta att plocka fram mobilen i stället för att ge ett ordentligt slag på struphuvudet och ringa polisen.
Våra handlingar har ett pris.

...och detta gäller alla.

Är det Darwin du har läst utan att riktigt förstå? Eller vad är det för teorier du har läst? Ditt resonemang känns inte helt färdigt om man säger så, du använder nämligen begrepp och teorier i helt fel sammanhang. Det finns fortfarande inget som ursäktar det MGM gör, ingen inbyggd manlig kåthet, ingen inbyggd kvinnlig underkastelse. Allt detta är påhitt och undanflykter. Hon har sagt nej, den som fortsätter efter ett nej är en våldtäktsman. Det är den sköna verkligheten både jag och juridiken lever i och där tänker jag stanna.
Citera
2018-12-09, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Är det Darwin du har läst utan att riktigt förstå? Eller vad är det för teorier du har läst? Ditt resonemang känns inte helt färdigt om man säger så, du använder nämligen begrepp och teorier i helt fel sammanhang. Det finns fortfarande inget som ursäktar det MGM gör, ingen inbyggd manlig kåthet, ingen inbyggd kvinnlig underkastelse. Allt detta är påhitt och undanflykter. Hon har sagt nej, den som fortsätter efter ett nej är en våldtäktsman. Det är den sköna verkligheten både jag och juridiken lever i och där tänker jag stanna.

Ok. Det är vad du tror.

Om vi ska hålla oss till fakta så har du rätt i att hon har sagt nej. Hon har även sagt med ett skratt att hon vill bli avklädd av Glenn. Du har inte tillgång till hela ljudupptagningen som dessutom verkar vara av dålig kvalité. Hon kan ha sagt ja innan eller efter nejet. Hon kan ha sagt nej på ett ”rollspelsaktigt” vis. Hon kan...........Min poäng är att jag tycker alla som sitter och skriver att detta är ett enkelt solklart fall, oavsett åt vilket håll de vill döma verkar inte ha rättsäkerheten spm prioritet s.a.s.

De finns t.om de som skriker på solklart fall av grov våldtäkt. Och det tycker jag är jävligt skrämmande.
Citera
2018-12-09, 19:42
Medlem
FedupFlorences avatar
Förhör med JB 2018-10-13 14:14

Efter händelsen:

"... funderade på vad hon skulle göra om hon skulle stanna kvar eller gå men valde till slut att gå då hon inte orkade vara kvar i bostaden. Väl ute ringde hon sin mamma som tillsammans med --- övertalade henne att anmäla brottet till polisen."
Citera
2018-12-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Seriöst...Vi får se vad rätten läser in i allt detta. Men att känna sig våldtagen , gå ut och röka med GS , och därefter gå in och lägga sig i sängen igen med GS tassandes i hasorna och vid detta tillfälle sätta på inspelning på mobilen. Jaa du har rätt ..jag har hängt upp mig på det beteendet. Jag får inte ihop det.

Seriöst ja du har rätt i att vi får se hur rätten ställer sig till detta. Vi resonerar ju alla i tråden utifrån vad vi tagit del av på olika sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag skuldbelägger inte "brottsoffret". Jag ifrågasätter om det finns ett brottsoffer.

Aha då missförstod jag ditt inlägg. Antar att det var ordet bo i en av dina meningar som ställde till det.
Citera
2018-12-09, 20:05
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aafastnej
Ingen av er som reagerar på att hon googlat på våldtäkt skadestånd och rape quotes? En jäkla massa

Vet inte om det verkligen är så jättekonstigt att googla det efter en våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in