2018-11-04, 14:47
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
En sak tror jag åtminstone är säker att det är fler kvinnor som inte anmäler ett begånget övergrepp än som falskt anmäler.

Det är klart att det är så Owe...

Men det är lika väsentligt som att försvara män som våldtar med att säga att "de flesta män inte våldtar"...
Citera
2018-11-04, 15:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
En sak tror jag åtminstone är säker att det är fler kvinnor som inte anmäler ett begånget övergrepp än som falskt anmäler.

Japp helt givet. Kvinnor som skäms för att göra det. Vill inte bli sedda som offer etc. Extremt stort mörkertal där. Men fakta 7000 anmälningar av våldtäkt varje år = bara 8% av dessa går till åtal. 3-4 kvinnor årligen blir fällda för falsk anmälan = mörkertalet där om att kvinnor anmäler falskt är också stort.
Citera
2018-11-04, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Jag har alltid undrat hur en man kan våldta en kvinna. Snacka om att vara sjuk i huvudet.

Om det finns människor som är så sjuka i huvudet att de begår sådana vidriga brott måste man väl kunna anta att det finns människor som att det är så pass sjuka i huvudet att de kan ljuga och hitta på om dessa händelser också.

Klart att de är försvinnande få. Precis som med människor som våldtar. Men de måste väl sannolikt existera.

Eller?

I just detta fall har brottsoffret en dokumenterad historia om att ljuga och försöka förvränga sanningen.

Vad jag vet har inte MGM det.

Inte sagt att det är solklart pga det men vi kan väl i alla fall låta en domstol ta ställning till det innan vi dömmer någon.

Annars begår vi samma misstag som de som jagade häxor på 1400-talet.

Finns ju ingen anledning till att BO springer ifrån sin chefs lgh om det inte begåtts ett grovt sexuellt övergrepp.

Hon skulle dessutom jobba dagen därpå.
Vi går nog förvänta oss att GS gjorde något grovt under fyllan. Säkert snäll och sympatisk i nyktert tillstånd men med en hel del alkohol under västen förvandlades han till Mr Hyde.
Citera
2018-11-04, 17:39
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Finns ju ingen anledning till att BO springer ifrån sin chefs lgh om det inte begåtts ett grovt sexuellt övergrepp.

Vi går nog förvänta oss att GS gjorde något grovt under fyllan. Säkert snäll och sympatisk i nyktert tillstånd men med en hel del alkohol under västen förvandlades han till Mr Hyde.

Det har inte framkommit några som helst uppgifter om att GS har några sådana tendenser och/eller dåligt ölsinne. Tvärtom.

Vart ifrån har du fått informationen om att BO sprungit ifrån lägenheten?

Gjorde hon det efter ciggen på balkongen då eller?

Konstigt beteende i så fall.

Att hon skulle jobba dagen efter är kanske motivet till att hon fått panik?

Hon pallade helt enkelt inte face:a sina chefer nykter dagen efter när hon fattat att MA skulle få vetskap om hennes lilla äventyr med GS. Det i kombination med att hon kände sig avvisad då GS inte ville fullgöra samlaget då MA inte fick vara med i leken.
Citera
2018-11-04, 18:29
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Det är klart att det är så Owe...

Men det är lika väsentligt som att försvara män som våldtar med att säga att "de flesta män inte våldtar"...
Det är väl klart att inte alla män våldtar men däremot är nästan alla som våldtar män. Så problemet är vi män och läser man denna tråden förstår man det. BO är redan stämplad och kommer vara en förlorare även om hon vinner målet. Jag förstår att kvinnor drar sig för att anmäla för att slippa bli stämplade av omgivningen.
Citera
2018-11-04, 19:18
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Det är väl klart att inte alla män våldtar men däremot är nästan alla som våldtar män. Så problemet är vi män och läser man denna tråden förstår man det. BO är redan stämplad och kommer vara en förlorare även om hon vinner målet. Jag förstår att kvinnor drar sig för att anmäla för att slippa bli stämplade av omgivningen.

100 % av alla som våldtar är människor och även så av de som ljuger.

Vad spelar det för roll vad de har för kön Owe?

Varför är du så fixerad av genus?
Citera
2018-11-04, 19:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Nix, målsägande är absolut ingen förlorare för att det sitter några ynkliga postare med åsikter. Det är för tidigt att försöka sig på att gissa en utgång i fallet, men alla som anser sig utsatta för våldtäkt ska ha stöd. Dom som smutsar ner målsägande är egentligen rädda för att deras rättigheter att våldta ska försvinna. Det handlar ofta om makt också samt dåligt självförtroende, porrskadade och dålig impulskontroll. Förståndshandikapp är också en stor fråga.

Citat:
100 % av alla som våldtar är människor och även så av de som ljuger.

Vad spelar det för roll vad de har för kön Owe?

Varför är du så fixerad av genus?
Sanningen svider ser jag.
Citera
2018-11-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69

Något har i alla fall hänt. Han sitter omhäktad på den högsta misstankegraden. Tror mer på vårt rättsystem än att man hamnar där bara för att någon anmäler lite på skoj efter en rökpaus. Sen målar man ut bo som en person med tidigare domar samtidigt som man säger att hon nog inte förstod hur stort detta skulle bli. Lite motsägelsefullt kan jag tycka. Hon borde ju vara väl bevandrad med vad en anm leder till.
Citera
2018-11-04, 19:57
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Något har i alla fall hänt. Han sitter omhäktad på den högsta misstankegraden. Tror mer på vårt rättsystem än att man hamnar där bara för att någon anmäler lite på skoj efter en rökpaus. Sen målar man ut bo som en person med tidigare domar samtidigt som man säger att hon nog inte förstod hur stort detta skulle bli. Lite motsägelsefullt kan jag tycka. Hon borde ju vara väl bevandrad med vad en anm leder till.
Jag säger inte att du har fel men ang. "samtidigt som man säger att hon nog inte förstod hur stort detta skulle bli."
Det är andrahandsuppgifter publicerade i en skitblaska som far med en massa skvaller
och som knappast har någon hög trovärdighet.

Sen är det ju en skillnad på faktumet att vara BO och i tidigare fall GM.
Lika tragiskt i båda fallen men som GM har man trots allt gjort ett aktivt val att bryta mot lagen.

Jag tror nog att det kan slå tillbaks ganska rejält på framförallt MA om GS fälls då hon
hävdar att hennes make är oskyldig (också ett påstående ifrån Stoppa pressarna)
Citera
2018-11-04, 20:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nix, målsägande är absolut ingen förlorare för att det sitter några ynkliga postare med åsikter. Det är för tidigt att försöka sig på att gissa en utgång i fallet, men alla som anser sig utsatta för våldtäkt ska ha stöd. Dom som smutsar ner målsägande är egentligen rädda för att deras rättigheter att våldta ska försvinna. Det handlar ofta om makt också samt dåligt självförtroende, porrskadade och dålig impulskontroll. Förståndshandikapp är också en stor fråga.

Sanningen svider ser jag.
Sanningen? Du kan inte hantera sanningen.
Eller rättare sagt, så vet du inte bättre än någon annan vad som är sanningen i det här fallet.
Citera
2018-11-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Jag säger inte att du har fel men ang. "samtidigt som man säger att hon nog inte förstod hur stort detta skulle bli."
Det är andrahandsuppgifter publicerade i en skitblaska som far med en massa skvaller
och som knappast har någon hög trovärdighet.

Sen är det ju en skillnad på faktumet att vara BO och i tidigare fall GM.
Lika tragiskt i båda fallen men som GM har man trots allt gjort ett aktivt val att bryta mot lagen.

Jag tror nog att det kan slå tillbaks ganska rejält på framförallt MA om GS fälls då hon
hävdar att hennes make är oskyldig (också ett påstående ifrån Stoppa pressarna)

Jag tillhör dem som inte alls tror att hon anmält utan att förstå vad det betyder. Det är absolut skvaller från stoppa pressarna men även i denna tråd har det tidigt spekulerats om bo verkligen förstod vad anm skulle leda till.
Citera
2018-11-04, 20:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sanningen? Du kan inte hantera sanningen.
Eller rättare sagt, så vet du inte bättre än någon annan vad som är sanningen i det här fallet.

Du menar sanningen om våldtäkter begås av män i stor majoritet? Har du problem med läsförståelsen? Nej, jag pratade inte om sanningen i detta fallet men sanningen är dock att misstänkte sitter omhäktad på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt. Har du flera frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in