2018-10-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej, han har inte beskrivit att hon var sovande. Varför ljuger du?

Det kanske inte är lögn, han kanske känner henne och hört att hon sagt så...
Citera
2018-10-25, 15:45
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han har själv beskrivit vad han gjort med en sovande 35 år yngre tjej när han är gift. Slödder. Kan du svara varför man anmäler med allt vad det innebär, inklusive bli uthängd här om man inte är ett offer? Starkt gjort av BO!
Nu ljuger du och hittar på. Han har inte påstått att hon sov när han agerade.
Citera
2018-10-25, 15:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Det kanske inte är lögn, han kanske känner henne och hört att hon sagt så...
Jo. Men i inlägget påstods "Han har själv beskrivit vad han gjort med en sovande 35 år yngre tjej", vilket inte stämmer med förhörsprotokollet.
Citera
2018-10-25, 15:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Absolut. Så nästa steg är besked senast tisdag vad jag förstår? Om det blir en rättegång eller inte?
Kan också bli förlängd häktning, om åklagaren behöver mer tid. Men jag har svårt att tro att mer tid skulle behövas.
Citera
2018-10-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuellerTime
Dagboksbladet är väl inte sekretessbelagd?
Nej, det brukar inte vara sekretessbelagt.
Citera
2018-10-25, 16:53
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han har själv beskrivit vad han gjort med en sovande 35 år yngre tjej när han är gift. Slödder. Kan du svara varför man anmäler med allt vad det innebär, inklusive bli uthängd här om man inte är ett offer? Starkt gjort av BO!

Finns mängder av personer som blivit falskt anklagade för våldtäkt och fått sitta inne för det. Så alla som blir anmälda är inte automatiskt skyldiga till brott och det är därför vi har domstolar i Sverige. Sedan är inte ett erkännande alltid en garanti för fällande dom heller utan det skall kunna styrkas med bevis att den åtalade gjorts sig skyldig.

Jag kan tex inte bara gå till polisen och säga att det var jag som mördade Olof Palme och så burar dom in mig på livstid .
Citera
2018-10-25, 16:56
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan också bli förlängd häktning, om åklagaren behöver mer tid. Men jag har svårt att tro att mer tid skulle behövas.
När förundersökningen är färdig ska den tilltalade ha viss tid på sig att gå igenom den och eventuellt begära kompletterande utredningsåtgärder innan åtal kan väckas och på det ska det bokas någon rättegångstid, så jag tror knappast det blir färdigt till tisdag om åklagaren vill hålla GS häktad fram till rättegång. Mitt grundtips är en förlängd häktning.
Citera
2018-10-25, 17:14
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vid brott där minimistraffet är fängelse i två år, utgår man ifrån att det finns särskilda häktningsskäl. Detta innebär att en person som misstänks för ett brott där straffet är minst två år, i regel ska häktas.
Så han kommer sitta i väntan på förhandlingen, givet att åklagaren går till åtal. Annars ska han släppas.

Sant men det finns flera exempel på våldtäktsanklagelser där MGM är tidigare ostraffad (liksom GS) och man av den anledningen valt att inte häkta, det finns ingen rak linje. Jag menar att med tanke på att han är ostraffad sen tidigare och att risken för fortsatt kriminalitet i princip kan uteslutas så var häktning inte nödvändig även om det precis är som du säger gällande minimistraffet på två år.

Inspelningen är analyserad, vittnet hörda, telefonen dumpad och morgonrocken saknar i alla delar avgörande bevisvärde, allt sammantaget talar för att det saknas skäl för omhäktning enligt min uppfattning.

/Provokatör
Citera
2018-10-25, 17:40
Medlem
OweGbgs avatar
Här är dagboksbladet som den ser ut idag.

https://cdn-10.minfil.com/q572jbj9b3/c3697b93-1540481985/Stockholms%20TR%20B%2013985-18%20Dagboksblad%202018-10-16.pdf
Citera
2018-10-25, 17:43
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Finns mängder av personer som blivit falskt anklagade för våldtäkt och fått sitta inne för det. Så alla som blir anmälda är inte automatiskt skyldiga till brott och det är därför vi har domstolar i Sverige. Sedan är inte ett erkännande alltid en garanti för fällande dom heller utan det skall kunna styrkas med bevis att den åtalade gjorts sig skyldig.

Jag kan tex inte bara gå till polisen och säga att det var jag som mördade Olof Palme och så burar dom in mig på livstid .
Nej det gör dom inte.
Även erkännande måste bevisas.
Citera
2018-10-25, 17:49
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Nej det gör dom inte.
Även erkännande måste bevisas.

Jag skrev ju det också
Citera
2018-10-25, 18:12
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74

'

Märks att du inte så kunnig I Sverige kan du erkänna allt men likväl inte bli dömd för det. Det är åklagaren tillsammans uppgift att bevisa på att det är ju du.
Så du kan stå på vilken polisstation i Sverige och erkänna men du kommer knappast sitta inne på livstid för det. Är du med i matchen nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in