2018-12-11, 16:07
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Jag tror alla är överens om att hon sagt nej. Frågan är om man utfört några handlingar efter han fått nej.

Han kommer säkert hävda att han inte gjort det.

Jag tror han kommer bli dömd då rätten kommer gå på BOs linje då Glenns förhör inte blir trovärdigt nu när vi har ljudinspelningen.

Skulle det däremot ha varit så att Glenn redan från början sagt att "jag slickade lite och fingrade lite men sedan sa JB nej och då gjorde jag inget mer" då kanske han hade klarat sig.

Blir inte det då oaktsamhet?

Fråga först, slicka sen, inte tvärtom.
Citera
2018-12-11, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Blir inte det då oaktsamhet?

Fråga först, slicka sen, inte tvärtom.

Han vill ha sex men hon säger nej flera ggr. Trots detta gör han flera sexuella handlingar och lyssnar inte ett dugg på att hon inte vill. Tur att Samtyckeslagen kom i juli så att vi får sådana kåtbockar dömda som inte respekterar när kvinnan klart och tydligt säger NEJ.
Citera
2018-12-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
"För min skull" är väldigt ogenomtänkt. Antingen ljuger Monika och har inte sagt nej till trekant så som hon hävdar, eller så har hon en gris till make som tänkte försöka övertala även henne att göra något hon sagt att hon inte vill. Det får inte han att se bättre ut

En gris till make som dessutom "flämtar som en hund" Ja det var nättidningen "stoppa pressarnas" rubrik igår. Gissar att ansvarig utgivare inte blir bjuden på Monikas julbord i år.

Idag var det rättegång gick in och titta på bo insta hon skriver lite om dagen. Måste svida för Monika att hon också har en kanal att nå ut med sin sanning. Bo är ju liten och smal enl de foton jag såg så Monikas ord om " lönnfet" är ju så otroligt missvisande.

Men bara att tala om någons utseende på det viset när man har döttrar bara några år yngre visar ju bara på hur elak tanten är. Det slår bara tillbaka på henne själv.
Citera
2018-12-11, 17:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Såhär skriver J om ljudfilen:

Citat:
Tillbaka i sängen igen efter en rätt omskakande dag. Lyssnade idag för första gången på ljudinspelningen från mardrömsnatten. Har vägrat lyssna på den innan eftersom jag inte velat återuppleva det. Men nu innan rättegången var jag tvungen. Och nu när jag väl gjorde det känner jag mig förkrossad över maktlösheten jag där och då upplevde, skräcken och förnedringen. Men jag känner mig också säkrare nu. Att jag faktiskt gjorde allt jag kunde där och då. Att det är tydligt. Att jag var min egen skyddsängel som lyckades hantera hans våld mot mig så bra och ta mig därifrån efteråt. Jag är starkare än jag trodde.

(hennes Instagram)
Citera
2018-12-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
En gris till make som dessutom "flämtar som en hund" Ja det var nättidningen "stoppa pressarnas" rubrik igår. Gissar att ansvarig utgivare inte blir bjuden på Monikas julbord i år.

Idag var det rättegång gick in och titta på bo insta hon skriver lite om dagen. Måste svida för Monika att hon också har en kanal att nå ut med sin sanning. Bo är ju liten och smal enl de foton jag såg så Monikas ord om " lönnfet" är ju så otroligt missvisande.

Men bara att tala om någons utseende på det viset när man har döttrar bara några år yngre visar ju bara på hur elak tanten är. Det slår bara tillbaka på henne själv.
Ja hon har skrivit på sitt instagram om dagen BO.
Inte heller jag tänker besöka restaurangen i MarBella eller caféet på Theilska galleriet.
Citera
2018-12-11, 18:19
Medlem
Gloriosos avatar
Idiotiskt mycket vikt alla lägger på ord. Hon sa nej, hon sa nej. Jo vi fattar att hon sa nej MEN handlingar är mycket, mycket; jag upprepar MYCKET viktigare än ord.
Att jag säger ”jag älskar dig” till en människa som jag mördar betyder inte mycket i sammanhanget.

Ah, denna Frankfurtskola har kommit långt med sin massiva hjärntvätt:
”Ändra språket, ändra verkligheten”...jo tack vi märker det. (Inte för att verkligheten bryr sig men...)
Citera
2018-12-11, 18:22
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
” Vill du bli slickad?” BO svarar : NEJ
” Vill du knulla?” BO svarar: NEJ

Att tolka samtyckeslagen har aldrig varit lättare.

Vi har som sagt ingen aning om vilka handlingar hon utförde medan hon uttalade ordet ”nej”.

Ord betyder ingenting.
Citera
2018-12-11, 18:23
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Såhär skriver J om ljudfilen:

(hennes Instagram)

Vem är hon?
Citera
2018-12-11, 18:30
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Vi har som sagt ingen aning om vilka handlingar hon utförde medan hon uttalade ordet ”nej”.

Ord betyder ingenting.

Precis.
NEJ kan ofta betyda JA!
Citera
2018-12-11, 18:46
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ni vänner till JB borde väl veta att hon är en 27-årig kvinna och ingen ung tjej.
Om jag varit hennes vän så hade jag nog känt till hennes exakta ålder, så vad yrar du om egentligen? Berätta gärna vad ditt inlägg tillförde debatten i fall det skulle vara något jag missförstått?
Citera
2018-12-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp

Jag förstår inte varför hon inte fick en motfråga på det i förhöret. I vilket sammanhang diskuterade de deras anställdas utseende? Varför har Monika frågat om Glenn tycker BO är snygg?
Tydligen inte lönnfet nog för att han skulle skippa ha sex med henne, så Monika måste känna sig blåst

Jag förstår fortfarande inte varför man anställer samt bjuder hem någon att sova över om man tycker så illa om någon. Monika säger bara negativa saker om henne, går inte lita på henne, lättfotad, kommer bakfull till jobbet, kan inte behålla arbeten... Varför anställa en sån person överhuvudtaget? Varför bjuda hem henne?
Citera
2018-12-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Idiotiskt mycket vikt alla lägger på ord. Hon sa nej, hon sa nej. Jo vi fattar att hon sa nej MEN handlingar är mycket, mycket; jag upprepar MYCKET viktigare än ord.
Att jag säger ”jag älskar dig” till en människa som jag mördar betyder inte mycket i sammanhanget.

Ah, denna Frankfurtskola har kommit långt med sin massiva hjärntvätt:
”Ändra språket, ändra verkligheten”...jo tack vi märker det. (Inte för att verkligheten bryr sig men...)

I samband med sexuella handlingar betyder ordet nej mycket. Vad jiddrar du om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in