2018-12-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Min uppfattning är att både Glenn och Monika har visat stor respektlöshet mot bo och utnyttjat henne helt hänsynslöst för sina egna behov.

Detta kan mycket väl vara sant. Eller inte. Vi vet inte.

Frågan just nu är om det har begåtts en våldtäkt, och om så skulle vara fallet, i vilken grad?
Citera
2018-12-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Har du läst FUP? Vad är det som har blivit devalverat menar du? Hon säger för helvete tydligt Nej flera gånger, typ 20 gånger. Det är för min del HELT obegripligt hur någon som har läst FUP inte kan komma fram till slutsatsen att GS är något annat än en våldtäktsman som har gjort sig skyldig till ett övergrepp.

Är det så att det fortfarande finns folk 2018 som är av uppfattningen att en våldtäkt måste innehålla våld?? Jag ser i FUP att Monika är av den uppfattningen då hon menar att det inte kan ha skett någon våldtäkt för det skulle hon, som är så lättväckt, ha vaknat av. Herre jävla gud.

För övrigt så är väl GS och MA's alkohol(miss)bruk Krogstockholms sämst bevarade hemlighet.

Hur vet du det?
Citera
2018-12-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Att hon inte lämnade lägenheten vid första inviten gör henne till medverkande.
En våldtäkt är att bli tvingad till sex mot sin vilja.

Devalvera inte konceptet våldtäkt. Framtida offer kommer att få betala priset när ingen tror på ordet våldtäkt längre.

Okej, men vad är det i FUP du tycker tyder på att hon skulle vilja bli väckt och knullad mitt i natten av 37 år äldre man, en man som dessutom är gift med hennes chef som ligger och sover i rummet intill? Helt utan några som helst tidigare inslag av flört mellan dessa två. Det finns inget i FUP som visar på att BO skulle ha visat någon som helst tecken på att vara intresserad av MGM. Han säger ju detta själv i förhör. Han säger att han fick "ett infall" att gå in till den sovande BO, han har ju ingen förklaring till varför han får för sig detta infall.

Jag vet inte om ditt ordval i meningen "devalvering av konceptet våldtäkt" är så passande, men jag tror jag förstår vad du menar. Och om jag förstår dig rätt så är du missnöjd över att tröskeln för vad som anses vara våldtäkt, så väl juridiskt som hos allmänheten, har sänkts till en nivå där vi risker att få en massa tjejer som ropar "Varg varg" och därmed riskerar andra som har blivit våldtagna á la Hagamanen att inte kommer att bli trodda?? Är inte det ett väldigt bakvänt resonemang? Varför skulle färre kvinnor bli trodda för att fler anmäler de sexuella övergrepp de har varit med om? det begriper jag faktiskt inte.

Vidare så har jag nyheter som kan vara bra för dig att veta inför ett eventuellt kommande möte med en för dig tänkbara sexuell partner. Ja, tröskeln för vad vi idag 2018, anser vara en våldtäkt har sänkts. Den tröskeln har sänkts på väldigt goda grunder, samhället har idag en helt annan syn på vad sex är. Sex är inte längre något som vi analyserar med 1950-talets syn på jämställdhet. Att du, Glenn och Monika har missat detta kan jag bara beklaga. Jag vet inte vilka debattforum du deltar i, men jag har svårt att hitta vare sig något juridiskt eller folkligt motstånd till denna förändring av rättspraxis angående sexualbrott. Snarare tvärt om. En förkrossande majoritet av både män och kvinnor är positiva till denna modernisering av den såväl juridiska som allmänna uppfattningen om vad som är ett övergrepp och vad som är en sexuell akt mellan två jämställda personer.

För övrigt så spelar det ingen roll om hon har på sig en T-shirt med texten "Glenns kukparkering" och en pil ner mot skötet. Hon har sagt nej upprepade gånger. Inget annat har betydelse. Inte hennes porrsurfhistorik, inte hennes "festsmink", inte hennes kokainfäbless, inte huruvida hon är lönfet eller ej. Det enda som har betydelse är vad HAN har gjort. Det är HAN som har ansvar för sina handlingar, det är HAN som går in till henne. Hon har sagt nej, flera gånger. Han fortsätter trots upprepade nej därmed är det HAN som bär ansvaret för vad som händer. Att du tycker att hon borde ha lämnat lägenheten för att undvika att bli våldtagen är bara så jävla vidrigt.
Citera
2018-12-09, 17:42
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Skulle just fråga det.

Glenns och Ms alkoholvanor har ju tagits upp ett antal ggr i tråden.

Tex i en chat från FUP där BOs vän först inte förstår lika som åsyftas men när hon förstår lika BO menar säger hon "ah, dom som har alkoholproblem?".

Kan vi få andra exempel på historier som bekräftar Glenns och Ms alkoholproblematik?

Utanför denna kväll? Som bara kan bekräfta att detta inte var någon ovanlig kväll i makarnas värld.

tex denna händelse kan ju vittna om ännu en blöt kväll. Då rånare ofta väljer offer som är ordentligt berusade. https://www.expressen.se/noje/kandisparet-overfallna-och-ranade-pa-stan/
Citera
2018-12-09, 17:45
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Hon säger i förhör att hon var rädd han gick tätt bakom henne in. Snabbt tryckte hon på videoinspelningen på sin tel. Vilket hon också fått visa i förhör och det gick snabbt. Sen gömmer hon den och är livrädd att Glenn ska upptäcka den.
Tror du han låtit henne lämna lägenheten ? Hon beskriver själv att hon är rädd och tycker att Glenn beter sig som en helt annan person.

JB vet att mobilen spelar in och hon går in i sovrummet igen. Under 42 minuter uttrycker hon (av det jag läst) inte något motstånd mot hans handlingar. Hon svarar - Nej på hans frågor.

Jag upplever att vi har kommit en bra bit från det sunda förnuftet och nya lagfraser har satt minor i marken för diskussionen om det egna ansvaret. Här är brottsoffret vaken och nykter, har två personer utan hot i samma lägenhet, hon har satt på inspelning innan hon åter har gått in i sovrummet.

Juridiken är inne och utreder en dönicks beteende i ett habitat av andra dönickar, det är visserligen en stor del av juridiken men om konsekvensen av undfallenhet kan generera en annan person flera års fängelse så är det viktigt att diskutera.
Citera
2018-12-09, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Skulle just fråga det.

Glenns och Ms alkoholvanor har ju tagits upp ett antal ggr i tråden.

Tex i en chat från FUP där BOs vän först inte förstår lika som åsyftas men när hon förstår lika BO menar säger hon "ah, dom som har alkoholproblem?".

Kan vi få andra exempel på historier som bekräftar Glenns och Ms alkoholproblematik?

Utanför denna kväll? Som bara kan bekräfta att detta inte var någon ovanlig kväll i makarnas värld.

tex denna händelse kan ju vittna om ännu en blöt kväll. Då rånare ofta väljer offer som är ordentligt berusade. https://www.expressen.se/noje/kandisparet-overfallna-och-ranade-pa-stan/

JB hade knappt någon promillehalt i blodet. Tyder på att hon bara tog något glas till maten.

Den 4:e personen hade varit sjuk och kanske druckit 1 glas.

GS sade i förhören att hela sällskapet delat på TRE vinflaskor. Tyder på att GS/MA kanske delade på 2,5 flaska vin. Ganska stora möngde en fredagkväll. Troligt att MA däckade och sov gott när GS gick in till JB..och i fyllan våldtog henne.
Citera
2018-12-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Hur vet du det?

Det är inget jag tänker skriva här. Men om du är nyfiken kan du väl bara gå in till valfri sylta kring Strandvägen där det här D-kändispatrasket med entourage brukar gå, och fråga personalen där om paret ifråga är två sköningar som är lätta att ha att göra med.
Citera
2018-12-09, 17:59
Medlem
Kan de vara så här.
MÄ är har alltid pratat sex på jobbet, t.ex ""vem har legat inatt" mm kanske lite fräck i munnen
och historier om hennes sexupplevelser och hennes sökande som kanske är sanna mer eller mindre.

GS har hört hon själv berätta och fantisera, likaså går ryktet osv.

GS blir nyfiken med åren och nu får han sin chans i bostaden ... då denna kåta tjej är bjuden till hans hem, han ser till att hans fru blir bra full och somnar in djupt, sen skrider han till verket för att få sitt säkra nummer av den kåta tjejen , hon kanske gör lite motstånd och han föreslår att de ska gå in till M så MÄ ska tända ordentligt för G har ju hört att hon söker trekant, han säger så bara för att hon ska tända till 100%
Jag tror inte att M väntar utan detta var helt ovetande.

Sähär kan det gått till, rycktet var kanske inte sant eller så var bekanskapen för nära för att ha trekant
för MÄ.
Citera
2018-12-09, 18:03
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
JB vet att mobilen spelar in och hon går in i sovrummet igen. Under 42 minuter uttrycker hon (av det jag läst) inte något motstånd mot hans handlingar. Hon svarar - Nej på hans frågor.

Jag upplever att vi har kommit en bra bit från det sunda förnuftet och nya lagfraser har satt minor i marken för diskussionen om det egna ansvaret. Här är brottsoffret vaken och nykter, har två personer utan hot i samma lägenhet, hon har satt på inspelning innan hon åter har gått in i sovrummet.

Juridiken är inne och utreder en dönicks beteende i ett habitat av andra dönickar, det är visserligen en stor del av juridiken men om konsekvensen av undfallenhet kan generera en annan person flera års fängelse så är det viktigt att diskutera.
Dessutom måste de gå förbi den sovande M både till och från balkongen. Det är något som inte stämmer här.
Citera
2018-12-09, 18:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Kan de vara så här.
MÄ är har alltid pratat sex på jobbet, t.ex ""vem har legat inatt" mm kanske lite fräck i munnen
och historier om hennes sexupplevelser och hennes sökande som kanske är sanna mer eller mindre.

GS har hört hon själv berätta och fantisera, likaså går ryktet osv.

GS blir nyfiken med åren och nu får han sin chans i bostaden ... då denna kåta tjej är bjuden till hans hem, han ser till att hans fru blir bra full och somnar in djupt, sen skrider han till verket för att få sitt säkra nummer av den kåta tjejen , hon kanske gör lite motstånd och han föreslår att de ska gå in till M så MÄ ska tända ordentligt för G har ju hört att hon söker trekant, han säger så bara för att hon ska tända till 100%
Jag tror inte att M väntar utan detta var helt ovetande.

Sähär kan det gått till, rycktet var kanske inte sant eller så var bekanskapen för nära för att ha trekant
för MÄ.
Jag tror en väldigt stor del i det hela är att hon var nykter och han var rejält packad. Han kanske hade lyckats, en annan gång, om hon varit full och om han lytt hennes hennes upprepade: "Nej".
Citera
2018-12-09, 18:05
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Okej, men vad är det i FUP du tycker tyder på att hon skulle vilja bli väckt och knullad mitt i natten av 37 år äldre man, en man som dessutom är gift med hennes chef som ligger och sover i rummet intill? Helt utan några som helst tidigare inslag av flört mellan dessa två. Det finns inget i FUP som visar på att BO skulle ha visat någon som helst tecken på att vara intresserad av MGM. Han säger ju detta själv i förhör. Han säger att han fick "ett infall" att gå in till den sovande BO, han har ju ingen förklaring till varför han får för sig detta infall.

Jag vet inte om ditt ordval i meningen "devalvering av konceptet våldtäkt" är så passande, men jag tror jag förstår vad du menar. Och om jag förstår dig rätt så är du missnöjd över att tröskeln för vad som anses vara våldtäkt, så väl juridiskt som hos allmänheten, har sänkts till en nivå där vi risker att få en massa tjejer som ropar "Varg varg" och därmed riskerar andra som har blivit våldtagna á la Hagamanen att inte kommer att bli trodda?? Är inte det ett väldigt bakvänt resonemang? Varför skulle färre kvinnor bli trodda för att fler anmäler de sexuella övergrepp de har varit med om? det begriper jag faktiskt inte.

Vidare så har jag nyheter som kan vara bra för dig att veta inför ett eventuellt kommande möte med en för dig tänkbara sexuell partner. Ja, tröskeln för vad vi idag 2018, anser vara en våldtäkt har sänkts. Den tröskeln har sänkts på väldigt goda grunder, samhället har idag en helt annan syn på vad sex är. Sex är inte längre något som vi analyserar med 1950-talets syn på jämställdhet. Att du, Glenn och Monika har missat detta kan jag bara beklaga. Jag vet inte vilka debattforum du deltar i, men jag har svårt att hitta vare sig något juridiskt eller folkligt motstånd till denna förändring av rättspraxis angående sexualbrott. Snarare tvärt om. En förkrossande majoritet av både män och kvinnor är positiva till denna modernisering av den såväl juridiska som allmänna uppfattningen om vad som är ett övergrepp och vad som är en sexuell akt mellan två jämställda personer.

För övrigt så spelar det ingen roll om hon har på sig en T-shirt med texten "Glenns kukparkering" och en pil ner mot skötet. Hon har sagt nej upprepade gånger. Inget annat har betydelse. Inte hennes porrsurfhistorik, inte hennes "festsmink", inte hennes kokainfäbless, inte huruvida hon är lönfet eller ej. Det enda som har betydelse är vad HAN har gjort. Det är HAN som har ansvar för sina handlingar, det är HAN som går in till henne. Hon har sagt nej, flera gånger. Han fortsätter trots upprepade nej därmed är det HAN som bär ansvaret för vad som händer. Att du tycker att hon borde ha lämnat lägenheten för att undvika att bli våldtagen är bara så jävla vidrigt.

Konsekvens trumfar alltid.
Natur trumfar alltid.
Verklighet trumfar alltid.

...hur mycket du än gapar och skriker så kommer du fortfarande behöva bajsa, sova, äta. Jämställdhet finns inte. Det är bara en idé.
Det goda och det rättvisa kan bara åstadkommas genom en harmonisk anpassning av vårt samhälle till vår natur.
Alla bör därför ta ansvar...och i detta kan inte en misslyckad gök klassas som våldtäkt. Det drabbar de våldtagna som saknade ett val.
BO hade ett val. Hon valde fel.
...och det har ett pris. Man kan inte ha kakan och äta den.
Att mannen i fråga gjorde fel är utom tvivel men BO är inte utan ansvar i ärendet...och det fick hon uppleva.

Fast det tror du ju inte på och kan därför bara inte förstå varför världen inte ser ut som du vill att den ska göra.

Vi måste ta ansvar för våra gärningar. Det måste få kosta att stanna kvar i lägenheten av en vidrig typ. Det måste få kosta att inte ge sig av efter 20 inviter. Det måste få kosta att inte kämpa emot. Det måste få kosta att plocka fram mobilen i stället för att ge ett ordentligt slag på struphuvudet och ringa polisen.
Våra handlingar har ett pris.

...och detta gäller alla.
Senast redigerad av Glorioso 2018-12-09 kl. 18:16.
Citera
2018-12-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror en väldigt stor del i det hela är att hon var nykter och han var rejält packad. Han kanske hade lyckats, en annan gång, om hon varit full och om han lytt hennes hennes upprepade: "Nej".
Han hade knappt någon alkohol i blodet enl rättsintyg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in