2018-12-09, 20:14
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Glenns son var i lägenheten, antar att han var den fjärde personen till bords.
Jag läste i nånstans att det var MA:s son WB som var 4:e person
Senast redigerad av OweGbg 2018-12-09 kl. 20:16.
Citera
2018-12-09, 20:19
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Vet inte om det verkligen är så jättekonstigt att googla det efter en våldtäkt.
Nej, faktiskt inte. Hon står inför valet att inte anmäla och att anmäla och dra igång en jävla cirkus där hela hennes liv hängs ut och diskuteras, där hon ska pressas i åtskilliga förhör och i eventuella rättegångar och där ytterligare andra inblandade kommer att malas ner i kvarnen. Hon ska in in ett okänt kaos. Då vill man veta att det i alla fall kanske finns något som väger upp lite i den andra vågskålen.
Citera
2018-12-09, 20:20
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Vet inte om det verkligen är så jättekonstigt att googla det efter en våldtäkt.

Skulle du tänkt på pengar om nån satt på dig mot din vilja nyss?

Jag säger det igen: devalvera inte konceptet våldtäkt.
Citera
2018-12-09, 20:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aafastnej
Ingen av er som reagerar på att hon googlat på våldtäkt skadestånd och rape quotes? En jäkla massa
Vad hade du själv googlat efter att du blivit våldtagen? Straff, skadestånd, definition av våldtäkt?
Citera
2018-12-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ok. Det är vad du tror.

Om vi ska hålla oss till fakta så har du rätt i att hon har sagt nej. Hon har även sagt med ett skratt att hon vill bli avklädd av Glenn. Du har inte tillgång till hela ljudupptagningen som dessutom verkar vara av dålig kvalité. Hon kan ha sagt ja innan eller efter nejet. Hon kan ha sagt nej på ett ”rollspelsaktigt” vis. Hon kan...........Min poäng är att jag tycker alla som sitter och skriver att detta är ett enkelt solklart fall, oavsett åt vilket håll de vill döma verkar inte ha rättsäkerheten spm prioritet s.a.s.

De finns t.om de som skriker på solklart fall av grov våldtäkt. Och det tycker jag är jävligt skrämmande.

Ja, men det är väl lite poängen med FB, att vi kan sitta här anonymt och ha en massa åsikter om ditten och datten utifrån fragment av sanning och skvaller? Men absolut, alla, inklusive jag själv, kanske inte borde formulera så tvärsäkert. Kanske borde man skriva något i stil med "för mig är detta solklart". Så för min del, baserat på det vi vet från förundersökningen är det mycket som talar för en fällande dom.
Citera
2018-12-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad hade du själv googlat efter att du blivit våldtagen? Straff, skadestånd, definition av våldtäkt?

Fast hela första dagen består bara om skadestånd.
Jag försöker ej ta bort skuld från någon om den nu gjort det. Tänkte bara att ingen skrivit om just det
Citera
2018-12-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Jag skulle bli besviken om domstolen skulle vara så feg att de dömer enligt samtyckeslagen. Tycker det är ett solklart fall av våldtäkt även enligt den gamla lagen och med hänsyn till hur länge övergreppet pågick och situationen brottsoffret befann sig i tangerar det grov våldtäkt.
Jag håller med dig!

Grov våldtäkt enligt mig med.
Citera
2018-12-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Inte alls enkelt att svara på.
Hon har ju uttryckt att hon kände det jobbigt att typ"svärta ner" MA.
Chefs position, MA har haft ett helvete tidigare Med TB och nu är hon så upp över öronen
lycklig/förälskad, lyckan har vänt.

Jag kan också tycka att ett avgrunds vrål på hjälp hade passat bättre än att dra på inspelnings funktionen på luren hennes, hade passat bättre om det inte funnits baktankar/motiv. Ifrån båda parter...
GM fick ju BO till att tro att Monika ville ha in henne till sin säng! Då blev nog BO mer rädd för att skrika med lönnfeta Glenn över henne överallt där hon var.
Citera
2018-12-09, 21:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det här med att hon inte drog direkt kan förklaras med; dels att hon väl hoppades att han skulle sluta, dels är det inte helt kul att vara i en "främmande" stad och bara dra ut i natten, inte minst som ung kvinna.

Vilket drama detta är, i flera akter, det kan sluta hursomhelst.
Citera
2018-12-09, 21:28
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Hur kan vissa här få det till grov våldtäkt?

Snacka om att devalvera uttrycken...

Citat:
Domstolen ska beakta om våldet eller hotet varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Hot med vapen, kniv och andra föremål som kan medföra allvarlig kroppsskada medför som regel att våldtäkten klassas som grov. Om det sker en misshandel som är allvarlig men som inte uppfyller kraven för grov misshandel kan brottet ändå rubriceras som grov våldtäkt. Andra exempel är förnedrande inslag, långvarigt frihetsberövande eller om flera personer medverkat till övergreppet.
Citera
2018-12-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Att hon inte lämnade lägenheten vid första inviten gör henne till medverkande.
En våldtäkt är att bli tvingad till sex mot sin vilja.

Devalvera inte konceptet våldtäkt. Framtida offer kommer att få betala priset när ingen tror på ordet våldtäkt längre.
BO visste väl inte att han skulle på henne en andra gång.

Sedan får du komma ihåg att hon har åkt hela vägen från Göteborg till Stockholm, hon är själv, har ingenstans att ta vägen, det är mitt inatten, kolsvart ute, hon känner inte till gatorna och var hon är, var hon ska gå.

Kanske tänkte hon att hon faktiskt skulle låta första incidenten pasera, just för att inte "orsaka ramaskri", hon skulle ju arbeta, hög arbetsmoral, inte svika, ja allt detta tillsammans avgjorde att hon beslutade sig för att stanna men i rädslan satte hon på mobilen...lite som att ifall Glenn ändå kommer igen så har hon sin mobil påslagen. Kanske gjorde inspelningen henne lugnare för stunden?
Citera
2018-12-09, 21:44
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Om nu Monika Ahlberg är så rädd om sin karriär och att hennes liv ska gå i spillror så skulle hon kört total damage control från början och offrat Glenn istället för att försvara honom. Hela historien luktar illa, varför skulle Glenn ta sådana sjuka risker om inte Monika har gett sitt godkännande, TVÅ gånger dessutom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in