2020-05-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag är snart 40, så inte så ung. Bilderna kan definitivt vara bättre än dem är ja.
Vid det här laget så är det nog smartare att skaffa lite bättre bilder och sedan starta om kontot så man är ny igen så att säga, med ny profil med de nya bilderna. För vid det här laget lär väl knappast någon se att man har bytt bilder ändå.

Jag likear de flesta tjejerna på Tinder så länge de har skrivit någon form av presentation. Dock så känns det inte så meningsfullt huruvida jag likear någon eller inte såhär efter snart ett år, eftersom jag aldrig har fått en like av någon, för vad jag har förstått så säger appen till om man får en like.

Som jag skrev innan så kanske det är bättre att fundera på att starta om kontot så att man exponerar sig om igen för alla i sin närhet, då med nya bilder.

Okej, jag håller med om nytt konto och nya bilder. Hur går det med viktnedgången?
Citera
2020-05-26, 01:01
Medlem
Tinder lever på desperata män som sitter och köper gold, plus och boost i hopp om att de ska få en enda match som sen inte leder till något.

Kan se framför mig hur utvecklarna och grundarna bakom appen sitter och garvar o skakar på huvud åt dessa killar som köper deras tjänst.
Citera
2020-05-26, 09:11
Medlem
TLOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Tinder lever på desperata män som sitter och köper gold, plus och boost i hopp om att de ska få en enda match som sen inte leder till något.

Tinder har ju dock förändrats och blivit så stort att man nästintill måste köpa åtminstone Boost som kille för att ha en chans — särskilt om man ”bara” är normal snygg. Finns helt enkelt för många man konkurrerar med. En vanlig dag på Tinder får jag kanske 2-3 matchningar, men kan få uppemot 20 stycken om jag använder Boost vid rätt tillfälle (fredag eller lördagkväll, hyfsat centralt), med cirka 5 matchningar per dag nästkommande dagar.
Citera
2020-05-26, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TLOS
Tinder har ju dock förändrats och blivit så stort att man nästintill måste köpa åtminstone Boost som kille för att ha en chans — särskilt om man ”bara” är normal snygg. Finns helt enkelt för många man konkurrerar med. En vanlig dag på Tinder får jag kanske 2-3 matchningar, men kan få uppemot 20 stycken om jag använder Boost vid rätt tillfälle (fredag eller lördagkväll, hyfsat centralt), med cirka 5 matchningar per dag nästkommande dagar.

Boost är bara bluff, finns hur många trådar på reddit och läsa om det. Med den marknadsföringen som tinder gör med boost så borde man visas för 8 av 10 tjejer som sitter och swipar men så funkar inte istället ligger du under bakom massa andra kort och det krävs för tjejerna swipa minst 100 kort för att komma fram till din boostade kort, av den erfarenheten så pallar inte genomsnitt tjejen sitta och swipa i oändlighet, speciellt när de får sina dopamin boostade efter varje match så får de en ego boost och istället väntar på att killarna ska skriva till henne så att hon sen kan ignorera och inte svara på sina match.
Citera
2020-05-26, 11:38
Moderator
pbos avatar
Citat:

Kan se framför mig hur utvecklarna och grundarna bakom appen sitter och garvar o skakar på huvud åt dessa killar som köper deras tjänst.
Det är en affärsverksamhet. Konstigare är det inte med det. Skulle de ha en tjänst som verkligt effektivt matchade ihop folk till långa relationer så skulle de tjäna betydligt mindre pengar.
Citera
2020-05-26, 12:37
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Man blir ju inte direkt mindre fundersam över man ska hitta på att skriva om man får en matchning. Jag har tänkt på det till och från, har haft en Tinder-profil i ungefär 11 månader nu men inte fått någon matchning än så jag har inte haft någon chans att prova. Men det kanske inte tjänar någonting till att tänka för mycket på sådana saker i förväg?
Jättesorgligt att höra. Finns som sagt nio gånger så många män som kvinnor på appen vilket gör att konkurrensen är stenhård även för snygga män.

Som tjej hade jag nog blivit tokig om jag stannat en längre tid på denna app. Så speciellt många vettiga tjejer ska man kanske inte förvänta sig att träffa.
Citera
2020-05-26, 13:24
Medlem
Vad hände med posten, där någon grabb beskrev att han varit på Tinder dejter med gravt deprimerade kvinnor så att han blev tvungen att ta en styrketår ute i köket, har du inte förstått att deprimerade kvinnor kan vara ett kap? för dom har sänkt kraven på hur du ska vara underhållande & deras stimuli-tröskel för vad som är positivt är inte längre reaktiv och omöjlig att matcha, dom blir glada för det enskilda

Jag ska snart träffa en brud som går på SSRI, hoppas hon käkar P-piller också

Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det är en affärsverksamhet. Konstigare är det inte med det. Skulle de ha en tjänst som verkligt effektivt matchade ihop folk till långa relationer så skulle de tjäna betydligt mindre pengar.
Just det, folk som köper dessa boost, vad fan det nu betyder, är korkade, och det är inte ett dugg omoraliskt att sälja det, det är omoraliskt att köpa det
Citera
2020-05-26, 13:26
Medlem
TLOSs avatar
Citat:
Boost är bara bluff, finns hur många trådar på reddit och läsa om det. Med den marknadsföringen som tinder gör med boost så borde man visas för 8 av 10 tjejer som sitter och swipar men så funkar inte istället ligger du under bakom massa andra kort och det krävs för tjejerna swipa minst 100 kort för att komma fram till din boostade kort, av den erfarenheten så pallar inte genomsnitt tjejen sitta och swipa i oändlighet, speciellt när de får sina dopamin boostade efter varje match så får de en ego boost och istället väntar på att killarna ska skriva till henne så att hon sen kan ignorera och inte svara på sina match.

Har läst trådarna på Reddit och det är till stor del anekdotisk bevisföring -- på samma sätt som att det funkar är det såklart. Finns säkert lika många trådar som uppmanar till att använda boost för att öka matchningar.

Vad jag kan säga, från min erfarenhet åtminstone, är att boost är det bästa sättet att få fler och mer kvalitativa matchningar. Självklart är andra faktorer såsom profil, utseende och bio viktiga också. Är ingen 10/10, men ser väl helt okej ut och har framför allt vad jag skulle säga en bra bio som tilltalar "min typ".

Som sagt när jag har använt boost får jag nästan fyra gånger så många matchningar, så något måste det göra. Såklart spelar ju även profilen roll, då tjejer ska vilja swipea till och börja med.
Citera
2020-05-26, 14:51
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Om man har en blinkande Tindersymbol i en konversation, vad innebär det?
Citera
2020-05-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Många killar ger ju intrycket av att vara obehagliga genom sina stela bilder. Övertygad om att även den fulaste jäveln på mils avstånd genom andra, mer avslappnade bilder direkt hade fått bättre möjligheter. Visar man att man fungerar socialt - behöver alltså inte ha ett stort socialt nätverk - så spelar men genast i en annan division än någon desperat enstöring som ser ut att sitta hemma och någon dag hoppas få napp via Tinder.
De tipsen du ger kommer inte hjälpa personer som inte har ett fördelaktigt utseende. Tråkigt, men sant.

Jag själv testade att vara en relativt vardaglig, ej speciellt vältränad, eller snygg speciell kvinna på tinder förut. Utbudet var enormt, som de flesta redan vet. Tjejer vet om att de får match med det mesta de sveper ja på(förutom eventuellt män som vet sin värdighet och själva är de som får match på mycket).
Väldigt få kommer se bortom en ’ful jävel’ för dennes bilder eller presentation. Utsidan kommer alltid först.
Att en avarage kvinna får så pass mycket framgång så förstår man kräsenheten. På de kontot swipa jag nej på personer som ändå såg bra ut, för att se utbudet och hitta top of the top.
Så för att sprida lite positivitet behöver det inte betyda att man är ful. Bara att man inte är en 9/10a helt enkelt.
För att ens få till träffar behöver man tillhöra toppen numera. Iaf som kille.
Citera
2020-05-26, 16:06
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
De tipsen du ger kommer inte hjälpa personer som inte har ett fördelaktigt utseende. Tråkigt, men sant.
Förutsättningarna på Tinder är ganska klara. Poängen är följande: Fel och patetiskt av de som klagar om dessa inte anstränger sig för att göra sitt bästa. Livet är orättvist såtillvida att vissa har genetiken på sin sida, men alla har möjligheten att göra sitt bästa efter de förutsättningar som finns. Och för det finns ingen ursäkt.

Många killar som ser ut att bo i mammas källare skulle kunna öka sina chanser att matcha med tusentalet procent om de hade kvalitetsbilder på sig när de utövar olika aktiviteter och deltar i sociala sammanhang.
Senast redigerad av lakritc 2020-05-26 kl. 16:13.
Citera
2020-05-26, 16:35
Medlem
TLOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Förutsättningarna på Tinder är ganska klara. Poängen är följande: Fel och patetiskt av de som klagar om dessa inte anstränger sig för att göra sitt bästa. Livet är orättvist såtillvida att vissa har genetiken på sin sida, men alla har möjligheten att göra sitt bästa efter de förutsättningar som finns. Och för det finns ingen ursäkt.

Många killar som ser ut att bo i mammas källare skulle kunna öka sina chanser att matcha med tusentalet procent om de hade kvalitetsbilder på sig när de utövar olika aktiviteter och deltar i sociala sammanhang.

Kan inte annat än hålla med. När jag var ny på Tinder var majoriteten av bilderna selfies. Kort uttryckt, det funkade inte bra. Och jag förstår det. Jag swipear i stort sett alltid vänster på en profil som enbart består av selfies. Finns ingenting att relatera till eller inleda en konversation kring då. Utgår direkt från att vi inte har mycket gemensamt. Nu för tiden har jag inga selfies, utan bara bilder som är tagna av vänner och familj i olika sammanhang.

Skulle säga såhär; det är bättre att ha 3 bra bilder där man ser att ni har ett socialt liv och ägnar er åt saker, än 6 stycken selfies. Gärna en helkroppsbild om ni har, då det generellt sett tenderar att innebära mer matchningar utifrån min uppfattning. Ha en bild när ni glassar på nån uteservering, en semesterbild eller vad vet jag. Vilka bilder man har är kanske inte lika avgörande som utseendet, men säkert övertyga några att swipea höger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in