2018-12-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Är det inte du som citerade mig 2-3 gånger häromdagen? Vart tog du vägen efter min senaste kommentar? Inte sett något från din sida sen dess förrens nu då du dök upp med ännu en efterbliven kommentar.

Jag låg igår med en härlig 25 årig blondin, imorgon tänkte jag testa på en riktigt kurvig och "stor" tjej från makedonien men får se vad jag väljer tillslut, oavsett behöver du inte oroa dig för den delen

Nej, jag är inte oroad, mera irriterad på din lathet och typ slappa inställning. Tycker bara du kan ta och skärpa dig lite. För exempel titta min senaste post. Enligt dig så hade väl inte hon varit värd att chatta vidare med?
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-12-08 kl. 00:04.
Citera
2018-12-08, 00:04
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Skulle säga att du är den som är totalt hjärndöd.
Om du ska få brudarna i säng, eller på dejt. Ska du då bara sitta och klaga på allt dom säger och gör, och seriöst tro att din gnälliga pensionrsgubbeattityd ska ta dig någonstans annat än på ignorelist ev unmatch?
Vakna för fan.
Lär dig svara upp, så kanske du får en dejt.

Citat:
Huh? Varför ska jag göra det när det kommer från absolut ingenstans mitt i en konversation? Totalt hjärndött att A. skriva så öht. B. göra det mitt i en konversation om något annat. C. bokstavligt talat lägga över allt ansvar på mig att föra konversationen vidare.

Kroppkakan har en viss poäng, även om hans ton är lite onödig.
Ja, jag håller med om att det är ganska taktlöst att dra in ett ”säg något kul” mitt i en konversation som flyter på. Men det kan ju finnas anledningar till att man vill byta ämne ändå. Jag brukar ganska ofta stoppa mitt i för att ta upp något annat, men då är det ju för att jag har något att komma med.
Jag tycker dock det är bättre att använda sig av saker framför att ifrågasätta det. T ex kontra med att börja prata om något ganska torrt/tråkigt, men som man ändå finner intressant, för att driva med henne och hennes önskan.

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Dvs det är enklare att ”få” henne? Det känns som att om tjej aktivt väljer att skriva till en speciell kille bland mängden så bör hon rimligen gilla honom väldigt mycket!
Ja, ser gärna skärmdump!

Om du behöver fråga dig själv det så tar du lika långa stek bakåt som hon gjorde framåt.
Det behöver inte säga så mycket. Finns många tjejer som tagit initiativ till att skriva till mig som det sedan ändå bara runnit ut i sanden.
Citera
2018-12-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Istämmer, det är ju sant i alla kontext, inte bara när man har med mer eller mindre okända tjejer på Tinder att göra, men i samhället i stort.

I unga år var man mer naiv innan man förstod detta sociala spelande, då jag själv är lite mer en man av mina ord. Uttalar inga löften som jag inte har som avsikt att hålla. Men människor i allmänhet är inte något man kan lita på eller ta för givet. Kan ju vara allt ifrån vaga uttalanden som att "vi ses" eller "kanske i framtiden", till konkret inplanerade träffar.

I dejtingsammanhang tas ju detta till sin spets och blir mer uppenbart.

Tex har man fått lära sig att ta för givet att många ljuger rakt upp och ned. Jag hade själv en ambition att inte göra det, att föregå med gott exempel. Men när man försöker vara ärlig i dejtingvärlden, särskilt i negativa kontext (tex när man tackar nej till att träffas igen), så blir det uppenbart varför det ljugs. Detta är för ärligheten helt enkelt sällan tas emot bra av mottagaren. Detta fenomen har man sett många exempel på det är ännu värre i omvända situationer för tjejer som dissar killar, som ofta reagerar superstarkt. Därför är det enklare att ljuga, eller helt enkelt bara sluta svara (ghosta).

Jag tror också du ska ge dig på lite äldre tjejer som tidigare sagts.

Det är också en sak att träffa någon okänd från Tinder, men lite helt annan typ av trygghet som krävs för att man skulle vilja resa iväg med någon bara sådär. Tjejer är ju extra utsatta på det viset, och om någon försöker "locka" med sånt så börjar det nog ringa varningsklockor. Lite sugardaddy-vibbar på ditt förslag.

Testa att börja lära känna dem först istället. Sen är de nog mer tillmötesgående för dina förslag.

Tror ni det också gäller bara en dagsutflykt till Liseberg?

Har i vilket fall matchat med en tjej nu som jag skulle vilja gå med på Liseberg någon dag när vädret är okej, bara som en kul (engångs)grej. Absolut ingenting med sex i kikaren alls.

Är det inte bara att fråga i första meddelandet om hon har lust med Liseberg någon dag? Eller hur bör det läggas upp? Hon går i nian btw.
Citera
2018-12-08, 01:18
Medlem
Citat:
Nej, jag är inte oroad, mera irriterad på din lathet och typ slappa inställning. Tycker bara du kan ta och skärpa dig lite. För exempel titta min senaste post. Enligt dig så hade väl inte hon varit värd att chatta vidare med?
Tyvärr kan jag inte kolla på din bild då jag sitter på mobilen och upplösningen är kass.

Skillnaden mellan dig och mig verkar vara att du måste sitta och jaga osäkra brudar som behöver ursäkta sig för att ha sex medans jag kan vara selektiv och ta dom som bjuder upp till dans och är av lite kvalite.
Citera
2018-12-08, 02:02
Medlem
Citat:
Tyvärr kan jag inte kolla på din bild då jag sitter på mobilen och upplösningen är kass.

Skillnaden mellan dig och mig är att du måste sitta och jaga osäkra brudar som behöver ursäkta sig för att ha sex medans jag kan vara selektiv och ta dom som bjuder upp till dans och är av lite kvalite.

Imgur är kass i mobiler, av okänd anledning blir det pixlat. Borde ladda upp på annan sajt egentligen. Vet ej varför den är så kass vad gäller upplösningen. Ett mysterium, då det går att zooma in alldeles utmärkt med bra upplösning på dator/surfplatta.
Jag frågar om extra bilder i konvon. För att kontrollera att hon inte är fet, dvs jag är "selektiv". Så sluta sitt och hitta på massa trams som passar din världsbild av mig.

Rent generellt sitter jag inte och skriver med varenda "hallå läget" brudar, men visst händer det. Hon såg ju ändå helt ok ut, hade hon haft en bra kropp hade det varit en given 7a åtminstone.

En annan brud skrev "ÅÅHh, så fina ögon!". Skulle jag istället varit Rocky så skulle jag "fyfan, tråkig efterbliven brud, nej fan. Skiter i henne". Även fast denna brud råkar vara en av dom snyggare matchningarna, dvs någon som faktiskt är på ens egen nivå utseendemässigt.
Men vill du inte tänka om och pröva på brudar som uppenbart är mer intresserade utav dig än dom som inte skriver någonting alls, så är det din förlust, och jag kan bara beklaga att du inte väljer att se på situationen annorlunda.

Gör vad du vill, men bidra lite till tråden nu istället. För att sitta och gnälla hela tiden som en pensionärsgubbe. Vi har hört din typ av gnäll så många gånger, rejält tröttsamt. Jag försökte hjälpa användaren Henrik här, och du fortsätter vårat bråk istället för att säga "ja har läst din konvo den var skit" ok, det kan jag ta, att du ev tycker att den är skräp, fine.

Jag kan be om ursäkt att jag gick över gränsen och kalla dig taskiga saker, sorry. Till Moderator, jag försöker sluta fred här, inga varningar, tack. Känner till reglerna, ta bråk i PM, bla bla. Orka fortsatt pajkastning).
Citera
2018-12-08, 02:16
Medlem
Citat:
Imgur är kass i mobiler, av okänd anledning blir det pixlat. Borde ladda upp på annan sajt egentligen. Vet ej varför den är så kass vad gäller upplösningen. Ett mysterium, då det går att zooma in alldeles utmärkt med bra upplösning på dator/surfplatta.
Jag frågar om extra bilder i konvon. För att kontrollera att hon inte är fet, dvs jag är "selektiv". Så sluta sitt och hitta på massa trams som passar din världsbild av mig.

Rent generellt sitter jag inte och skriver med varenda "hallå läget" brudar, men visst händer det. Hon såg ju ändå helt ok ut, hade hon haft en bra kropp hade det varit en given 7a åtminstone.

En annan brud skrev "ÅÅHh, så fina ögon!". Skulle jag istället varit Rocky så skulle jag "fyfan, tråkig efterbliven brud, nej fan. Skiter i henne". Även fast denna brud råkar vara en av dom snyggare matchningarna, dvs någon som faktiskt är på ens egen nivå utseendemässigt.
Men vill du inte tänka om och pröva på brudar som uppenbart är mer intresserade utav dig än dom som inte skriver någonting alls, så är det din förlust, och jag kan bara beklaga att du inte väljer att se på situationen annorlunda.

Gör vad du vill, men bidra lite till tråden nu istället. För att sitta och gnälla hela tiden som en pensionärsgubbe. Vi har hört din typ av gnäll så många gånger, rejält tröttsamt. Jag försökte hjälpa användaren Henrik här, och du fortsätter vårat bråk istället för att säga "ja har läst din konvo den var skit" ok, det kan jag ta, att du ev tycker att den är skräp, fine.

Jag kan be om ursäkt att jag gick över gränsen och kalla dig taskiga saker, sorry. Till Moderator, jag försöker sluta fred här, inga varningar, tack. Känner till reglerna, ta bråk i PM, bla bla. Orka fortsatt pajkastning).

Du verkar bara trolla och jag får ge dig att du är en gnutta rolig.

Gå nu tillbaka i tråden så ser du att detta uppstod av att jag försökte just hjälpa någon, jag klagade absolut inte utan la en kommentar då en annan kille sa något som påminde om denna matchningen i fråga som jag då tog upp, det var inte något klagomål utan en kommentar som påminde mig om det han skrev om, sen står jag iofs fast vid att tjejer som killar som inleder med ett hej eller dylikt 9/10 är skittråkiga alternativt dödad konversationen tre meningar senare.

Du kan också gå in på min profil där du kommer se att jag inte har klagat (förutom på tinders djävulska algoritm) utan enbart försökt uppmuntra och hjälpa andra människor i tråden till bättre resultat.
Citera
2018-12-08, 02:44
Medlem
Hur gamla är ni som kommentarer i denna tråd och verkar vara sådana framgångsrika tindrare? Och hur gamla är tjejerna ni matchar med?

Ser ni alla väldigt bra ut? Jag brukar få höra att jag ser rätt bra ut, däremot har jag aldrig varit bra på "snacket", det ska erkännas.

Om nu mitt exempel på inledningsfras var så dålig så kanske ni kan hjälpa en stackars medbroder med ex på hur de bör se ut istället. Fattar detta med att ta fasta på nåt i tjejens profil, men många har ju så tråkiga intetsägande profiler! Vad skriver man till nån som bara har tråkiga selfies och ingen presentationstext alls, alternativt bara nåt i stil med "gillar att umgås med vänner, ta ett glas, gå på klubb" och liknande?

Och hur hittar ni samtalsämnen för att få konversationerna att flöda på? De flesta tjejer är ju så förbaskat tråkiga och ointressanta att tala med (om vi ska vara ärliga) och förväntar sig dessutom att vi killar ska göra hela jobbet med att föra samtalet framåt, som flera av er varit inne på.
Citera
2018-12-08, 06:30
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Nej, hon var svinpå och gav mig sin Whatsapp men jag har inte skrivit än. Vi missade varann med en dag under mitt förra besök, annars hade jag träffat henne redan då. Nu dröjer det nån månad tills jag ska tillbaka så jag avvaktar med att kontakta henne. Men bra att du värmt upp henne åt mig! 👀

Hade hon snygga bröst eller? Tyckte det såg så ut på bilderna. Haha.

Hahaha jaaa hon var så sjukt på! Tydligen fick hon mens samma dag som hon åkte ifrån mig, kan mycket väl varit därför. Kanske även därför hennes bröst mycket riktigt var bland dom bästa jag nånsin sett 😍 Haha du skulle sett urringningen hon rockade alltså.. Jag misstänkte också att dom skulle vara bra men när hon tog av sig jackan tappade jag ändå hakan lite.

Inte för att vara den som är den, meeen det var fan ett tag sen någon avgudade min kuk och slickfittarskillz så pass mycket. Suga kuk kan hon saaannerligen också btw 👏🏼

Jag önskar dig lycka till med att försöka sno henne ifrån mig när hon kommer nästa gång, om jag fortfarande känner för henne då 😏
Citera
2018-12-08, 06:49
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSC2
Tror ni det också gäller bara en dagsutflykt till Liseberg?

Har i vilket fall matchat med en tjej nu som jag skulle vilja gå med på Liseberg någon dag när vädret är okej, bara som en kul (engångs)grej. Absolut ingenting med sex i kikaren alls.

Är det inte bara att fråga i första meddelandet om hon har lust med Liseberg någon dag? Eller hur bör det läggas upp? Hon går i nian btw.

Men vad är du för creep?!
Citera
2018-12-08, 06:58
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yehuda
Hur gamla är ni som kommentarer i denna tråd och verkar vara sådana framgångsrika tindrare? Och hur gamla är tjejerna ni matchar med?

Ser ni alla väldigt bra ut? Jag brukar få höra att jag ser rätt bra ut, däremot har jag aldrig varit bra på "snacket", det ska erkännas.

Om nu mitt exempel på inledningsfras var så dålig så kanske ni kan hjälpa en stackars medbroder med ex på hur de bör se ut istället. Fattar detta med att ta fasta på nåt i tjejens profil, men många har ju så tråkiga intetsägande profiler! Vad skriver man till nån som bara har tråkiga selfies och ingen presentationstext alls, alternativt bara nåt i stil med "gillar att umgås med vänner, ta ett glas, gå på klubb" och liknande?

Och hur hittar ni samtalsämnen för att få konversationerna att flöda på? De flesta tjejer är ju så förbaskat tråkiga och ointressanta att tala med (om vi ska vara ärliga) och förväntar sig dessutom att vi killar ska göra hela jobbet med att föra samtalet framåt, som flera av er varit inne på.

Jag är mellan 27-31. Haft tinder i två omgångar under 1,5 år. Betygsätter mig själv som en 7a, däremot är mitt snack nog en solklar 10a. Något jag har med mig sen msn-tiden då det enda jag gjorde som tonåring var att chatta upp brudar.

Matchar med allt från 18 till 45-åringar men dom flesta jag träffat och legat med har varit mellan 23-28.

Jag pm’ar dig några exempel på konvostarters.

Edit: Det gick icke tyvärr, för ny användare. Men om du inte kommer på nåt fyndigt/flirtigt/roligt/intressant att skriva utifrån deras bilder/presentation, testa att skriva något random bara. För tidigt på morgonen för mig att komma på ett bra exempel nu.. 😅 Eller en rolig historia? ”Har du hört den om..?”
Senast redigerad av Brottinator 2018-12-08 kl. 07:03.
Citera
2018-12-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yehuda

Redan svarat på och givet exempel, men det begravs tyvärr i oväsentligt tugg. 😢 hitta på en historia om brudens liv. Brudar älskar sånt. Sålänge det inte är för fånigt.
Citera
2018-12-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Hahaha jaaa hon var så sjukt på! Tydligen fick hon mens samma dag som hon åkte ifrån mig, kan mycket väl varit därför. Kanske även därför hennes bröst mycket riktigt var bland dom bästa jag nånsin sett 😍 Haha du skulle sett urringningen hon rockade alltså.. Jag misstänkte också att dom skulle vara bra men när hon tog av sig jackan tappade jag ändå hakan lite.

Inte för att vara den som är den, meeen det var fan ett tag sen någon avgudade min kuk och slickfittarskillz så pass mycket. Suga kuk kan hon saaannerligen också btw 👏🏼

Jag önskar dig lycka till med att försöka sno henne ifrån mig när hon kommer nästa gång, om jag fortfarande känner för henne då 😏

Hahahaha!

Well, mitt utgångsläge är jävligt drömmigt i alla fall. Oerhört på! Skulle tippa att hennes sexdrift är through the roof, haha!

Nu är min förhoppning att jag inte kommer vilja träffa henne eftersom jag var på en fantastisk dejt i onsdags och innerligt vill kunna lägga Tinder-horandet bakom mig till förmån för något substantiellt och värdigt. Har inte ens rört mina dejtingappar sen dess. Men om jag blir bränd för typ femte gången detta halvåret då fan ska du få konkurrens!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in