2018-11-15, 05:06
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Haha, Tinder har inte förändrats mycket alltså.

Helt omöjligt ens få ett bra surr med 27+ med undantag från slitna singelmoshor, men de som är under 25 som man per automatik kör knullspåret på hakar på direkt. Generationsfråga i kombo med extrem selektivitet pga biologiska klockans tickande eller vad tror ni?

Nä, bara ner och sätta sig i tinder-karusellen och börja kötta igen. Verkligen svårt motstå frestelsen att skinka på dom som ställer upp utan nämnvärd ansträngning i jakt på något mer långvarigt.

Så är det ju helt klart. Vet inte hur många % av de kvinnliga singlarna som är på appen men det torde vara ganska vanligt. Jag är inte förvånad att de är singlar, så mycket kan man ju säga. När de under år suttit och letat kan man ju undra hur många förslag de mottagit och varför de fortfarande påstår sig leta. Som kille är det däremot en riktig tidsslukare då du för det första inte får några förslag serverade, du åläggs skapa intresse, transportera dig till dejter och bjuda.

Känns som att Tinder är andrahandssorteringen. Singlarnas Gekås.
Citera
2018-11-15, 05:14
Medlem
Disko-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Måste fråga en sak, många gånger har jag kommit i kontakt med en del foreigners som vill att man ska adda dem på WhatsApp. Tänk på att nätet är farligt med tanke på hur mycket fakers det finns i andra änden/folk som försöker komma åt ens pengar, är det bästa man kan göra då att göra som jag alltid har gjort, nämligen att vägra ge ut numret?

Jag frågar själv om whatsApp (helst kik då man slipper ge ut sitt nummer) för Tinder är buggigt som fan och man kan inte skicka bilder m.m. via chatten. Vissa har inte 7 bilder uppe (max på Tinder tror jag) och ibland är det 7 snarlika bilder så man får inte en helhetsbild av personen. Då är Kik och liknande appar ett bra nästa steg om man inte har brådis att få till en träff IRL riktigt ännu.
Citera
2018-11-15, 08:56
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Man får känna in när det är läge, typ. Beror helt på hur snacket går, hur tjejen verkar som person och så vidare. Men absolut att man bör ha framförhållning eftersom tjejer är hypersociala varelser och förmodligen redan är uppbokade sju veckor framåt.

Jag brukar föreslå några dagar framåt. Tycker jag tjejen verkar lite svår så kan jag lägga ytterligare längre fram för att ge känslan av att jag är upptagen och inte prioriterar henne så mycket. För att upprätta något slags maktbalans, liksom.
Ja jag bjöd ut en tjej igår om att träffas på fredag kväll. Hon skrev att hon precis hade bestämt att hon skulle bowla den kvällen men skrev att hon kunde träffas nu på lördag istället.

Jag skrev att jag ska bort på lördag, vilket är sant men jag skulle kunna hinna med att träffa henne endå på kvällen.

Nu vet i fan om jag ska fråga om att ses nu på lördag, eller skriva att det kanske får bli nästa fredag. Hade nog helst väntat till nästa fredag men då kan det hinna komma andra saker emellan. Och samtidigt vill jag inte rätta mig för mycket efter henne...
Citera
2018-11-15, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Utopi inte bara på tinder, utan i helhet skulle jag säga. Har lagt ner det där med att skaffa en flickvän. Med människors begär så skulle det aldrig hålla i längden. Jag må vara pessimist men det är ju av en anledning. Att hitta en flickvän som skulle vara dig trogen och nöjd i längden är en bisarr tanke. Kan tom våga jämföra att hitta denna i princip är som att kamma hem 50 eller 1000000 kronor. Tycker du ska använda Tinder till att knulla, tillslut kanske ni trivs så pass bra att ni kan sova över och äta något gott, knulla, mysa sedan säga hej då och fortsätta med livet. Jag kör den stilen och det anser jag vara mest effektivt i ett samhälle som detta.

Ja men jag är mer introvert och har märkt att jag inte mår bra av så pass mycket lösaktiga relationer. Tar på psyket att hålla på sådär. Köper en ps4 istället och börja lira.
Citera
2018-11-15, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Ja jag bjöd ut en tjej igår om att träffas på fredag kväll. Hon skrev att hon precis hade bestämt att hon skulle bowla den kvällen men skrev att hon kunde träffas nu på lördag istället.

Jag skrev att jag ska bort på lördag, vilket är sant men jag skulle kunna hinna med att träffa henne endå på kvällen.

Nu vet i fan om jag ska fråga om att ses nu på lördag, eller skriva att det kanske får bli nästa fredag. Hade nog helst väntat till nästa fredag men då kan det hinna komma andra saker emellan. Och samtidigt vill jag inte rätta mig för mycket efter henne...

Ja, svårt det där ...

Att vänta till nästa helg kan ju helt klart innebära att ni förlorar momentum. Du kan inte föreslå träff i början av veckan?
Citera
2018-11-15, 12:27
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Stämmer inte, jag har sett flera dyka upp flera gånger, uppenbart buggar tinder.
Noterade det nyligen. Måste ha varit någon uppdatering i oktober som ställde till det.
Fjärde gången man ser samma trötta nunor försvinner lite av intresset för appen, kan jag känna.
Citera
2018-11-15, 16:05
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Ja, svårt det där ...

Att vänta till nästa helg kan ju helt klart innebära att ni förlorar momentum. Du kan inte föreslå träff i början av veckan?
Föredrar ju att träffs en helg. Jobbar konstig tider mm. Vi bästämde en träff i maj 2019 iaf på skoj.
Citera
2018-11-15, 16:29
Medlem
Skopjas avatar
En till grej, är det lika högt i tak på Tinder som på sajter som t.ex. Bodycontact? Hände nyligen att en brud nånstans mellan 20 och 30 var ganska snabb på att skriva att vi kunde ha.. You know. Min uppfattning, den kanske inte är alla andras men man kan ju bara svara för sig själv, är att det är lite en annan grej när det gäller tjejer, det är helt ok när de frågar så efter såpass kort tid medans killen måste vänta ett tag. Är det bara min uppfattning?

Som ni kanske märker så har jag rätt lite erfarenhet av detta, beror på att jag fick upp intresset för tjejer och punani ganska sent i livet. Ja, jag vet att man ska tilltala dem såsom man tilltalar folk i övrigt, alltså låta bli att säga "Fan damen, du är så jävla fin, vill gå ner i brygga på dig och sen köra tvåan, u up?"

Men jag blir fan galen av den här JÄVLA ÅNGESTEN!!!!! Ångest över att inte våga gå ut med mitt budskap i chatten, även fast jag har förstånd nog att inte tilltala bruden som om jag vore kund hos en prostituerad, jag kan ju inte veta att människan i andra änden inte känner sig kränkt och vill anmäla mig. Även om Tinder i huvudsak är en mötesplats får folk som vill ha sig ett skjut eller flera, eller förhållande. Ångest över att inte våga göra andra saker också, som att åka Fritt Fall på Grönan, som att inte våga hoppa fallskärm osv.

Och ja, den är medfödd.
Senast redigerad av Skopja 2018-11-15 kl. 16:32.
Citera
2018-11-15, 16:45
Medlem
SkepticalHippos avatar
Tråden låses för att rensas.

Vissa pågående diskussioner har ej med ämnet att göra och jag hinner inte rensa i den takt som behövs, därför sätts låset på under en okänd period.

*Klick*

/Moderator
Citera
2018-11-16, 02:53
Medlem
Tindermatchning o nu snapar vi. Hur ofta ska man höra av sig?

Hej! Hur ofta ska man höra av sig till en tjej efter man fått hennes snapchat? Vi har matchat tinder o nu snap.
Tjejer vad tycker ni?
Och vad ska man skriva ? Skicka bilder på sig själv eller skriva text?
Citera
2018-11-16, 03:37
Medlem
Rogerdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! Hur ofta ska man höra av sig till en tjej efter man fått hennes snapchat? Vi har matchat tinder o nu snap.
Tjejer vad tycker ni?
Och vad ska man skriva ? Skicka bilder på sig själv eller skriva text?

Man måste inte skicka bilder på sig själv varje gång. Man kan skicka bilder på annat med i rummet man befinner sig i, blandat med skrivande

Jag som tjej gillar inte när snubben endast skickar bilder på sig själv, oftast med konstiga poser haha.
Citera
2018-11-16, 03:45
Bannlyst
Skicka brev hela tiden. Berätta att du ska laga mat, vad för mat du lagar, berätta när du äter den och när du slutat äta och säg att "nu ska jag diska lite" och sen skickar du en 45 meddelanden lång brev som beskriver en dröm du hade förra natten och sen säger du att du har ont i magen och undrar om det kan vara cancer? Då blir hon orolig och vill komma och rå om dig. Funkar alltid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in