2019-01-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
haha well done Tiger så jävla FAB….mjau på detta asså

psst många tjejer gillar blyga gulliga killar som pratar snällt med dem…lite mindre drugs nästa gång så går det nog bättre…blocken sitter bara i huvudet och när den är borta är du en free man

#happyforyourocky
Underbar!

Citat:
Ursprungligen postat av Kense
Skaffade tinder för ett tag och sedan och har frågat en hel del vad de gör osv. och det verkar sjukt vanligt att folk umgås med kompisar och festar om dagarna. Spelar ingen roll om det rör sig om 22 åringar eller 16 åringar.

I grundskolan umgicks jag med kompisar en gång i kvartalet på fritiden, och då maximalt ca fyra timmar åt gången. I gymnasiet umgicks jag inte ens med någon på rasterna. På högskolan så pratade jag med några stycken på ”rasterna” första terminen, men höll mig mest för mig själv resten av åren där. Gick på några fester precis i början av universitetstiden (vilket var första och sista gångerna). Har i vilket fall inte umgåtts med någon på fritiden vid ens ett enda tillfälle förutom släktingar på mer än fem år nu.

Egentligen skulle jag helst vilja träffa någon som precis som mig själv aldrig umgås med någon normalt.

Finns det något mer passande app/sajt för det än tinder? I så fall, vilken?
Hade rekommenderat happypancake för lite mer seriösare tjejer men när du säger att majoriteten bara umgås med kompisar eller festar så undrar man ju vad det är för typer du matchar med.. Enbart studenter eller fjortisar som är 18<?

Förstår vad du menar då jag med pratat med tjejer som dricker typ tre gånger i veckan hur fan man mu lyckas med det men håller du ut lite så hittar du nog någon som föredrar att vara mer själv än på fest.
Citera
2019-01-02, 00:35
Hej!
Detta tycker jag nästan förtjänar en egen tråd då jag tycker det är så intressant. Jag måste skriva av mig lite om detta. Jag har märkt att mitt tindermatchande inte går så bra som det gör utomlands. Jag har tinder gold och "sätter mig" ibland utomlands och swipear, för att se hur det går. Resultatet är obeskrivligt. Först och främst så skulle jag vilja beskriva mig som en stark 8a, många tjejer tkr jag är gullig (positivt?), söt och relativt snygg samt smal. Jag är även väldigt vit, som kanske spelar roll? Läs nedan.

När jag sätter mig i Kina, Ryssland, USA etc så får jag massvis med matchningar. Och tjejerna skriver först! Många vill dessutom veta mer och ses nu. Detta händer aldrig i Sverige? Är svenska tjejer mer picky eller blir man exotisk som vit svensk man i tex Kina? Eller är det så att tex kinieska män är så fula haha?

Jag har gjort en bedömning och jag hade lätt kunna resa runt i Asien på en "knullresa" och ligga med flera hundra om jag ville, så är det. Men det måste ligga i hudfärgen då? För alla jag i detta hypotetiska fall skulle ligga med då skulle ju vara asiater.

Hur ligger det till? Varför så mycket enklare?
Citera
2019-01-02, 06:52
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nyårslöfte: inte skriva några personliga anekdoter i tindertråden.

Åh naj.. Har du blivit påkommen? 😬
Citera
2019-01-02, 09:34
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Åh naj.. Har du blivit påkommen? 😬

Inget skäl mer än att detvhar blivit mycket och för privat/personligt. Finns dock kvar i tråden.
Citera
2019-01-02, 09:56
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hej!
Detta tycker jag nästan förtjänar en egen tråd då jag tycker det är så intressant. Jag måste skriva av mig lite om detta. Jag har märkt att mitt tindermatchande inte går så bra som det gör utomlands. Jag har tinder gold och "sätter mig" ibland utomlands och swipear, för att se hur det går. Resultatet är obeskrivligt. Först och främst så skulle jag vilja beskriva mig som en stark 8a, många tjejer tkr jag är gullig (positivt?), söt och relativt snygg samt smal. Jag är även väldigt vit, som kanske spelar roll? Läs nedan.

När jag sätter mig i Kina, Ryssland, USA etc så får jag massvis med matchningar. Och tjejerna skriver först! Många vill dessutom veta mer och ses nu. Detta händer aldrig i Sverige? Är svenska tjejer mer picky eller blir man exotisk som vit svensk man i tex Kina? Eller är det så att tex kinieska män är så fula haha?

Jag har gjort en bedömning och jag hade lätt kunna resa runt i Asien på en "knullresa" och ligga med flera hundra om jag ville, så är det. Men det måste ligga i hudfärgen då? För alla jag i detta hypotetiska fall skulle ligga med då skulle ju vara asiater.

Utgår från att du ser svensk ut. Tror det kan bero på att ditt utseende sticker ut mer i de delarna av världen. I Sverige är ditt utseende inte ovanligt. Vet att en bekant var i Asien nyligen och hade ett väldigt bra Tindergame, när han i Sverige är en 5a på sin höjd. Det handlar mycket om ens utseende sticker ut eller inte. Jag till exempel har bättre game i Sverige än utomlands, då jag är halvitalienare och därmed har ett sydeuropeiskt utseende. I Sverige ser jag exotisk ut, utomlands ser jag vardaglig ut. Man vill ofta ha det man själv inte här, ergo vill jag ha en blåögd ljus kvinna. Det är ingen slump att alla mina ex har haft blå ögon och ljusare hår än jag.

Bor i Spanien och tycker svenskor är bättre än spanjorskor på Tinder, i alla fall för mig. De man matchar med svarar väldigt sällan och det verkar mest handla om uppmärksamhet och ytterligare ett sätt att visa upp sig. I Sverige märker jag att kvinnor skriver till mig först mycket oftare än här. Snittet på hur snygga tjejer är på Tinder är dessutom mycket högre i Sverige än i Spanien.
Citera
2019-01-02, 09:56
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Har haft Tinder ca 1,5 månad denna omgången nu. Är väl ca en 5-6 på skala 1-10 och har hyfsat bra bilder och en bra text, har inte med vad jag jobbar med och bor i en stad med ca +60 000 invånare. Fått en del matchningar där jag bor, uppskattningsvis 10-15 stycken. Dock så är det bara tre som svarat när jag skrivit till de.

Hur snabbt ska man gå över till Snapchat eller andra medier? Känns som folk tröttnar snabbt när man bara skriver på Tinder. Sen tycker jag att det är svårt att hitta på vad man ska fråga om för att verkar intressant. Kan det löna sig att inte ha avstånd med? Gör en del resor där jag bara är iväg över dagen.
Senast redigerad av Mr.Mackz 2019-01-02 kl. 10:03.
Citera
2019-01-02, 10:09
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Har haft Tinder ca 1,5 månad denna omgången nu. Är väl ca en 5-6 på skala 1-10 och har hyfsat bra bilder och en bra text, har inte med vad jag jobbar med och bor i en stad med ca +60 000 invånare. Fått en del matchningar där jag bor, uppskattningsvis 10-15 stycken. Dock så är det bara tre som svarat när jag skrivit till de.

Hur snabbt ska man gå över till Snapchat eller andra medier? Känns som folk tröttnar snabbt när man bara skriver på Tinder. Sen tycker jag att det är svårt att hitta på vad man ska fråga om för att verkar intressant.

Skulle inte rekommendera att fråga om andra medier. Ju mindre skrivande, desto bättre. Fråga ut de som svarar på en dejt efter några dagar. Det är ingen idé att fortsätta skriva någon annanstans, de kommer sannolikt inte svara där heller.

Har själv haft uppehåll från Tinder ett bra tag men skaffade mig det igen. Insåg snabbt varför jag tar bort det gång på gång. Det grundar sig i hur tjejer är på Tinder. De kan sluta skriva mitt i en konversation. De svarar sällan på det initiala meddelandet. Jag tycker det är märkligt hur man kan avböja någon direkt när man ändå har gillat personen utifrån bilderna.

Tinder är ett sätt att få fler Instagramföljare och ytterligare lite uppmärksamhetsboostar. Att använda Tinder är nog det sämsta man kan göra som kille just nu. Vi bokstavligen sitter på knä framför ett altare fullt av thot-tjejer som ignorerar våra meddelanden.

Nej, ska man kanske ta bort skiten ännu en gång trots allt. Man går ju aldrig miste om någonting har jag märkt.
Citera
2019-01-02, 11:34
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Utgår från att du ser svensk ut. Tror det kan bero på att ditt utseende sticker ut mer i de delarna av världen. I Sverige är ditt utseende inte ovanligt. Vet att en bekant var i Asien nyligen och hade ett väldigt bra Tindergame, när han i Sverige är en 5a på sin höjd. Det handlar mycket om ens utseende sticker ut eller inte. Jag till exempel har bättre game i Sverige än utomlands, då jag är halvitalienare och därmed har ett sydeuropeiskt utseende. I Sverige ser jag exotisk ut, utomlands ser jag vardaglig ut. Man vill ofta ha det man själv inte här, ergo vill jag ha en blåögd ljus kvinna. Det är ingen slump att alla mina ex har haft blå ögon och ljusare hår än jag.

Bor i Spanien och tycker svenskor är bättre än spanjorskor på Tinder, i alla fall för mig. De man matchar med svarar väldigt sällan och det verkar mest handla om uppmärksamhet och ytterligare ett sätt att visa upp sig. I Sverige märker jag att kvinnor skriver till mig först mycket oftare än här. Snittet på hur snygga tjejer är på Tinder är dessutom mycket högre i Sverige än i Spanien.

Snygga tjejer är väl dock väldigt subjektivt. De tjejer som du finner attraktiva kanske andra inte gör. Men med snygga antar jag att du menar exotiska för dig? Dvs blonda och blåögda.

Alltså grejen är att jag inte ser jättesvensk ut, eller beror ju på hur man definierar det. Men som sagt jag är vit, väldigt vit haha. Men jag har gröna ögon och mörkare hår. Jag har dock väldigt lång och vit som sagt. Och det med att mörka människor och asiater skulle finna mig exotisk stämmer nog, men det kan inte vara hela sanningen. För jag har ju satt mig i tex USA och matchat med långt fler vita där än i Sverige..
Citera
2019-01-02, 11:40
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Skulle inte rekommendera att fråga om andra medier. Ju mindre skrivande, desto bättre. Fråga ut de som svarar på en dejt efter några dagar. Det är ingen idé att fortsätta skriva någon annanstans, de kommer sannolikt inte svara där heller.

Har själv haft uppehåll från Tinder ett bra tag men skaffade mig det igen. Insåg snabbt varför jag tar bort det gång på gång. Det grundar sig i hur tjejer är på Tinder. De kan sluta skriva mitt i en konversation. De svarar sällan på det initiala meddelandet. Jag tycker det är märkligt hur man kan avböja någon direkt när man ändå har gillat personen utifrån bilderna.

Tinder är ett sätt att få fler Instagramföljare och ytterligare lite uppmärksamhetsboostar. Att använda Tinder är nog det sämsta man kan göra som kille just nu. Vi bokstavligen sitter på knä framför ett altare fullt av thot-tjejer som ignorerar våra meddelanden.

Nej, ska man kanske ta bort skiten ännu en gång trots allt. Man går ju aldrig miste om någonting har jag märkt.

Jag raderade min idag. Får bli Tinderfritt ett bra tag framöver. Dragit in cirka 150 matchningar av bra kvalitet på några veckor men merparten är ju från eett besök i en svensk storstad typ 30 mil iväg så oddset att det blir nåt av det är ju extremt lågt.

Att bo på landsbygden utan närhet till någon metropol har sin nackdel vad gäller dejtandet, och de få dejter man styrt upp har bara varit så förbaskat tråkiga. Och svenska tjejer är tafatta och det har jag helt enkelt inte energi till.

Tinder är bra i att det är många användare men aktiviteten är låg och tycker att det är samma profiler som dyker upp igen och igen såhär snart 2 år senare. Tycker det visar på skevheten. Sannolikheten att en tjej inte erhållit hundratals erbjudanden om bekantskap under en så lång tid är helt enkelt minimal. Samtidigt visar det ju också att det är ett tämligen dåligt medium för en man att hitta en vettig kvinna på. Att vara nån mumsbit på ett smörgåsbord för svenska tjejer är inte något för mig.
Citera
2019-01-02, 12:07
Medlem
Citat:
Hej!

Som andra och du själv påpekat, men enkelt uttryckt beror fenomenet på dessa faktorer (mer eller mindre sammantaget):

1. Du sticker ut/är exotisk
  2. Du är nyhetens behag. Du visas för i praktiken 100% nya dessutom, jf med här i Sverige har du ju redan "betat av", eller sett dig förut.
  3. Du är från ett västerländskt land med gott anseende (innebär en potentiellt bättre framtid för många)
  4. Din ELO-rating nollställs i nya geografiska områden (exakt var gränserna går / hur långt bort, är oklart), och Tinder testar dig därför i ett par dagar, precis som när du skapade ditt konto. Därför visas du för fler än "normalt".
Citera
2019-01-02, 12:39
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Som andra och du själv påpekat, men enkelt uttryckt beror fenomenet på dessa faktorer (mer eller mindre sammantaget):

1. Du sticker ut/är exotisk
  2. Du är nyhetens behag. Du visas för i praktiken 100% nya dessutom, jf med här i Sverige har du ju redan "betat av", eller sett dig förut.
  3. Du är från ett västerländskt land med gott anseende (innebär en potentiellt bättre framtid för många)
  4. Din ELO-rating nollställs i nya geografiska områden (exakt var gränserna går / hur långt bort, är oklart), och Tinder testar dig därför i ett par dagar, precis som när du skapade ditt konto. Därför visas du för fler än "normalt".

Jag håller med om ovanstående faktorer. Men faktum är att man är exotisk från västvärlden inte kan vara hela sanningen. För jag matchar betydligt fler med vita människor när jag lägger mig i exempelvis USA och Ryssland, dock så kanske jag matchar ÄN mer med asiater i tex Kina. Vad tycker du föresten om att ta ett år och träffa alla? .

Skämt åsido, det ligger säkerligen sanning i det du nämner men nog inte all. Angående ELO-ratingen, om det blir nu så att jag matchar och skriver med många från dessa länder, blir min rating bättre? För jag märker faktiskt att jag får fler matchningar nu när jag ”går tillbaka” till Sverige.
Citera
2019-01-02, 12:47
Medlem
Citat:
Jag håller med om ovanstående faktorer. Men faktum är att man är exotisk från västvärlden inte kan vara hela sanningen. För jag matchar betydligt fler med vita människor när jag lägger mig i exempelvis USA och Ryssland, dock så kanske jag matchar ÄN mer med asiater i tex Kina. Vad tycker du föresten om att ta ett år och träffa alla? .

Skämt åsido, det ligger säkerligen sanning i det du nämner men nog inte all. Angående ELO-ratingen, om det blir nu så att jag matchar och skriver med många från dessa länder, blir min rating bättre? För jag märker faktiskt att jag får fler matchningar nu när jag ”går tillbaka” till Sverige.
Du får också beakta att du utsätts för fler till antalet i flera av dina länder. Lite som de som bor på landet och flyttar sin plats till en större svensk stad, ofta ser en boost av enbart den anledningen.

Ja det fetade är det flera som hypotiserat kring, så inte osannolikt.

Det är inte heller osannolikt att man har två olika typer av ELO-score, en "global" och en lokal för varje nytt område, som påverkas av olika av olika saker.

Beror väl på vad du söker. Om du vill lägga massa pengar på det sure, om du kan tänka dig något långsiktigt med dessa kanske det är värt det. Blir i vilket fall en logistisk utmaning tror jag, och är nog smartast att lägga upp det som en semester isf. Kommer nog låta desperat om du åker dit bara av anledningen för att träffa dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in