2018-11-05, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Provocerar fram åsikter hos dig, ja. Men hos alla?

Om kvinnor börjar vika ut sina kroppar på nätet så kommer dom också att hos män (och andra kvinnor) provocera fram åsikter, ja. Återigen, vill dom ses som lössläppta lättklädda luder så är det bara att framställa sig som det och det lyckas dom med rätt bra i denna dekadenta översexualiserade vänsterkultur.

Citat:
Dagisnivå? En har väl rätt att vara frigjord, eller?

Korrekt, andra har också rätt att säga vad dom vill om denna frigjordhet.
Citera
2018-11-05, 19:18
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geznor
Om kvinnor börjar vika ut sina kroppar på nätet så kommer dom också att hos män (och andra kvinnor) provocera fram åsikter, ja. Återigen, vill dom ses som lössläppta lättklädda luder så är det bara att framställa sig som det och det lyckas dom med rätt bra i denna dekadenta översexualiserade vänsterkultur.

Korrekt, andra har också rätt att säga vad dom vill om denna frigjordhet.

Men vet du vad vi gör? Vi vänder på steken och riktar blicken mot alla fint vältränade hunkar som viker ut sig på diverse almanackor. Ni vet; lojt lutande mot träningsmaskinen, brunbränd och het.

Framkallar den bilden fördömanden från moralens väktare?

Ja, det kanske den gör, men jag har aldrig hört något negativt om det.

Har någon?
Citera
2018-11-05, 19:27
Bannlyst
Citat:
Men vet du vad vi gör? Vi vänder på steken och riktar blicken mot alla fint vältränade hunkar som viker ut sig på diverse almanackor. Ni vet; lojt lutande mot träningsmaskinen, brunbränd och het.

Framkallar den bilden fördömanden från moralens väktare?

Ja, det kanske den gör, men jag har aldrig hört något negativt om det.

Har någon?

Nej, inte på samma sätt, det finns biologiska anledningar till detta, män och kvinnor är olika och har biologiskt sett helt olika reproduktionsstrategier (och värden).

Detta går inte att ändra på, såvida du inte lyckas manipulera vår genetik i ett labb, lika lite som att det går att ta bort människors törst eller hunger, det är djupt nedgrävt i vår DNA.
Citera
2018-11-05, 19:31
Medlem
snabelts avatar
Citat:
Att se på oss kvinnor som enbart sexobjekt. Charma oss, erövra oss, töm och glöm, sedan avsked.

Min erfarenhet är att många yngre killar har svårt när man vill komma nära dem rent själsligt. Äldre män klarar detta bättre, men även här finns syndromet med töm och glöm.

Varför ska det vara såhär?

Varför ska torrfittan klaga? Ni bidrar inte med något vettigt förutom sex.
Citera
2018-11-05, 20:10
Medlem
Citat:
Det är för breda frågor, mer specifikt krävs.

Incels är ett resultat av en kvinnlig hypergami som släppts fri, lyssna på detta:

https://www.youtube.com/watch?v=yBXDxb4Ib8M

Jag har lyssnat igenom hela, och tackar för tipset. Det var en väldigt intressant intervju som bekräftar många av mina egna åsikter om män och kvinnor.
Däremot så vidhåller jag mina åsikter om incels och tanken om sex som något en man "får" av en kvinna. För mig är incels de som sitter i forum och hatar (alltså, på riktigt hatar, inte bara sådär som man säger idag) kvinnor och "chads". Här lyser ett av dagens problem igenom, bristen på det egna ansvaret. Istället för att ta sig samman (riktat till riktiga incels) så skriver de rader efter rader om hur dåliga kvinnor är, som om att ha en kvinna är en rättighet. Jämför t.ex. med kvotering i bolagsstyrelser, där styrelserna då står för sex/förhållande. Det är ingen mänsklig rättighet att sitta i bolagsstyrelse och inget som man ska lagstifta om. De som sitter i bolagsstyrelser sitter där för A) de har jobbat arslet av sig i X antal år B) de har kontakter C) de är skickliga på sitt hantverk. Samma torde gälla för förhållanden och sex. Sex är ingen mänsklig rättighet, det är ett förtroende som man gör sig förtjänt av. Det kan få konsekvenser som många idag inte är beredda att ta (barn) och de är verkligen inte beredda att jobba för förtroendet. Det är då enklare att skylla sina misslyckanden på alla andra, i incels fall så är det femoids (heter det så?) och Chads. Precis som feminister som skyller på patriarkatet när de tycker att det är för få kvinnor i bolagsstyrelser. Det är vad mitt inlägg handlade om, inte de uppenbara problem vi har i samhället.

Jag vet inte om intervjuns innehåll är OT i denna tråd, men jag diskuterar gärna det vidare.

Edit: missade slutet av citatet, korrigerat.
Citera
2018-11-05, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buttreign
Jag har lyssnat igenom hela, och tackar för tipset. Det var en väldigt intressant intervju som bekräftar många av mina egna åsikter om män och kvinnor.

Bra.

Citat:
Däremot så vidhåller jag mina åsikter om incels och tanken om sex som något en man "får" av en kvinna.

Semantik, kalla det vad du vill. Poängen är att en stor del män blir utan sex, närhet, kärlek, bekräftelse och familjebildande. Häng inte upp dig på ordavalet.

Citat:
För mig är incels de som sitter i forum och hatar (alltså, på riktigt hatar, inte bara sådär som man säger idag) kvinnor och "chads". Här lyser ett av dagens problem igenom, bristen på det egna ansvaret.

Incel är per definition involontary celibate, dvs någon som motvilligt lever i celibat pga en dysfunktionell sexuell och romantisk "köttmarknad".

Ett stort gäng av sexuellt frustrerade män har sitt resultat i en upptrappning och aggressioner, detta är att vänta.

Citat:
Istället för att ta sig samman (riktat till riktiga incels) så skriver de rader efter rader om hur dåliga kvinnor är, som om att ha en kvinna är en rättighet.

Det kan fungera på individuell nivå, enstaka gånger. Problemet kommer dock att kvarstå då vi dels har ett överskott av unga män men även - detta är den viktigaste faktorn - 100% kvinnlig sexuell frihet vilket gör att de kan leva ut sin hypergami, vilket i sig betyder att bara en minoritet av män blir sexuellt intressanta.

Citat:
Jämför t.ex. med kvotering i bolagsstyrelser, där styrelserna då står för sex/förhållande. Det är ingen mänsklig rättighet att sitta i bolagsstyrelse och inget som man ska lagstifta om. De som sitter i bolagsstyrelser sitter där för A) de har jobbat arslet av sig i X antal år B) de har kontakter C) de är skickliga på sitt hantverk. Samma torde gälla för förhållanden och sex.

Samma gäller inte. De som får ta del av den stora kakan är de som blivit födda med ett fördelaktigt utseende/gener och/eller de som begår handlingar som kvinnans primitiva del av hjärnan känner igen som positiva ur reproduktionssynpunkt, dvs våldshandlingar.

Citat:
Sex är ingen mänsklig rättighet,

Det finns mycket som per automatik av naturen inte är en mänsklig rättighet men som vi ändå inrättat som just det, för allas bästa.

Det nuvarande systemet är självdestruktivt och leder till civilisationens nedgång. Monogami är en grundsten till civilisation, utan monogami får vi hypergami vilket i sin tur återigen betyder att bara en liten del av män är åtrovärda för reproduktion och parbildning, kvar blir då en stor del män som till slut skapar revolution och kraschar samhället. Vi ser starten på det redan nu, ge det 20-30 år till och vi kommer ha fullständig kaos.

Citat:
Det är då enklare att skylla sina misslyckanden på alla andra, i incels fall så är det femoids (heter det så?) och Chads.

Du stirrar dig blind på det irrelevanta. Att många incels är barnsliga och har vredesutbrott är inget nytt, det är inte poängen här, poängen är att det nuvarande (destruktiva) samhällssystemet skapar bittra män, bittra kvinnor, ensamma människor utan samhörighet och en enorm polarisering mellan män och kvinnor, det är som upplagt för krasch och om något inte görs väldigt, väldigt snart så kommer vi få enorma problem framöver.
Citera
2018-11-05, 20:29
Medlem
fapmasters avatar
Citat:
(...), män och kvinnor är olika och har biologiskt sett helt olika reproduktionsstrategier (och värden).

Här är vi överens, men inte i en hel del annat du sagt. Om jag gör självrannsakan har jag nog innerst inne en hel del föråldrade värderingar som gör mig oattraktiv för många svenska kvinnor idag, förutom mitt lyte. Jag har tittat på möjligheterna att kontakta kvinnor i öst, eftersom de ska vara mjukare och traditionellt kvinnligare. Inte för att få dominera, utan helt enkelt för att slippa vända mig ut och in för att anpassa mig till en svensk feminist som exploderar stup i kvarten och som ska skola om mig.
Citera
2018-11-05, 20:29
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Incel-dravel

Herregud. Du menar alltså på allvar att en minoritet män får ligga? Och att stabila, trevliga och sköna snubbar väljs bort till förmån för testosteronstinna vålds-snubbar? Rent generellt?
Tjenare.

Du behöver ta en tripp ut till verkligheten. Kolla hur det ser ut på stan. Själv ser jag en jävla massa par, mesiga och korta snubbar med icke-imponerande käklinjer hand i hand med flickvänner. Var faen bör du? Incel-City? Går du nånsin utanför dörren?
Citera
2018-11-05, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Herregud. Du menar alltså på allvar att en minoritet män får ligga? Och att stabila, trevliga och sköna snubbar väljs bort till förmån för testosteronstinna vålds-snubbar? Rent generellt?
Tjenare.

Du behöver ta en tripp ut till verkligheten. Kolla hur det ser ut på stan. Själv ser jag en jävla massa par, mesiga och korta snubbar med icke-imponerande käklinjer hand i hand med flickvänner. Var faen bör du? Incel-City? Går du nånsin utanför dörren?

Inte ännu, men vi är påväg just dit, ja. För varje år som går desto mindre får "genomsnittliga män" ligga, finns en hel del studier på det nu.

Du ser par ja, dvs kvinnor som valt efter sina preferenser gällande resurser, dessa förhållanden är ofta fyllda med dramatik och otrohet samt ett sexliv som är allt annat än särskilt bra.

Jag tror inte riktigt du är medveten om hur köttmarknaden ser ut, det är en liten del män som har monopol på en stor del kvinnor. När det kommer till förhållanden är det (fortfarande) lite annat som gäller, men även där håller väldigt många män på att slås ut.

Ge det 10 år till så kommer du nog förstå vad jag menar.
Citera
2018-11-05, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fapmaster
Här är vi överens, men inte i en hel del annat du sagt. Om jag gör självrannsakan har jag nog innerst inne en hel del föråldrade värderingar som gör mig oattraktiv för många svenska kvinnor idag, förutom mitt lyte. Jag har tittat på möjligheterna att kontakta kvinnor i öst, eftersom de ska vara mjukare och traditionellt kvinnligare. Inte för att få dominera, utan helt enkelt för att slippa vända mig ut och in för att anpassa mig till en svensk feminist som exploderar stup i kvarten och som ska skola om mig.

Dessa "föråldrade värderingar" är vad som byggt väst så starkt som det blev, de "värderingar" som idag är standard hos unga människor resulterar i att civilisationen dör.
Citera
2018-11-05, 20:45
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Inte ännu, men vi är påväg just dit, ja. För varje år som går desto mindre får "genomsnittliga män" ligga, finns en hel del studier på det nu.

Du ser par ja, dvs kvinnor som valt efter sina preferenser gällande resurser, dessa förhållanden är ofta fyllda med dramatik och otrohet samt ett sexliv som är allt annat än särskilt bra.

Jag tror inte riktigt du är medveten om hur köttmarknaden ser ut, det är en liten del män som har monopol på en stor del kvinnor. När det kommer till förhållanden är det (fortfarande) lite annat som gäller, men även där håller väldigt många män på att slås ut.

Ge det 10 år till så kommer du nog förstå vad jag menar.

Ok, jag ger upp. Du är officiellt helt lost.
Have fun!
Citera
2018-11-05, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ok, jag ger upp. Du är officiellt helt lost.
Have fun!

Bra argument, inte direkt oväntat, hej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in