Citat:
Ursprungligen postat av
buttreign
Jag har lyssnat igenom hela, och tackar för tipset. Det var en väldigt intressant intervju som bekräftar många av mina egna åsikter om män och kvinnor.
Bra.
Citat:
Däremot så vidhåller jag mina åsikter om incels och tanken om sex som något en man "får" av en kvinna.
Semantik, kalla det vad du vill. Poängen är att en stor del män blir utan sex, närhet, kärlek, bekräftelse och familjebildande. Häng inte upp dig på ordavalet.
Citat:
För mig är incels de som sitter i forum och hatar (alltså, på riktigt hatar, inte bara sådär som man säger idag) kvinnor och "chads". Här lyser ett av dagens problem igenom, bristen på det egna ansvaret.
Incel är per definition involontary celibate, dvs någon som motvilligt lever i celibat pga en dysfunktionell sexuell och romantisk "köttmarknad".
Ett stort gäng av sexuellt frustrerade män har sitt resultat i en upptrappning och aggressioner, detta är att vänta.
Citat:
Istället för att ta sig samman (riktat till riktiga incels) så skriver de rader efter rader om hur dåliga kvinnor är, som om att ha en kvinna är en rättighet.
Det kan fungera på individuell nivå, enstaka gånger. Problemet kommer dock att kvarstå då vi dels har ett överskott av unga män men även - detta är den viktigaste faktorn - 100% kvinnlig sexuell frihet vilket gör att de kan leva ut sin hypergami, vilket i sig betyder att bara en minoritet av män blir sexuellt intressanta.
Citat:
Jämför t.ex. med kvotering i bolagsstyrelser, där styrelserna då står för sex/förhållande. Det är ingen mänsklig rättighet att sitta i bolagsstyrelse och inget som man ska lagstifta om. De som sitter i bolagsstyrelser sitter där för A) de har jobbat arslet av sig i X antal år B) de har kontakter C) de är skickliga på sitt hantverk. Samma torde gälla för förhållanden och sex.
Samma gäller inte. De som får ta del av den stora kakan är de som blivit födda med ett fördelaktigt utseende/gener och/eller de som begår handlingar som kvinnans primitiva del av hjärnan känner igen som positiva ur reproduktionssynpunkt, dvs våldshandlingar.
Citat:
Sex är ingen mänsklig rättighet,
Det finns mycket som per automatik av naturen inte är en mänsklig rättighet men som vi ändå inrättat som just det, för allas bästa.
Det nuvarande systemet är självdestruktivt och leder till civilisationens nedgång. Monogami är en grundsten till civilisation, utan monogami får vi hypergami vilket i sin tur återigen betyder att bara en liten del av män är åtrovärda för reproduktion och parbildning, kvar blir då en stor del män som till slut skapar revolution och kraschar samhället. Vi ser starten på det redan nu, ge det 20-30 år till och vi kommer ha fullständig kaos.
Citat:
Det är då enklare att skylla sina misslyckanden på alla andra, i incels fall så är det femoids (heter det så?) och Chads.
Du stirrar dig blind på det irrelevanta. Att många incels är barnsliga och har vredesutbrott är inget nytt, det är inte poängen här, poängen är att det nuvarande (destruktiva) samhällssystemet skapar bittra män, bittra kvinnor, ensamma människor utan samhörighet och en enorm polarisering mellan män och kvinnor, det är som upplagt för krasch och om något inte görs väldigt, väldigt snart så kommer vi få enorma problem framöver.