2018-11-05, 16:18
Medlem
fapmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttreign
Veklingar.
Jag håller i stort sett med. Men under de senaste åren med sociala media har allas förväntningar skruvats upp så in i helvete. Jag har levt länge i ett sexlöst dött äktenskap och skulle helst vilja ha en ny stabil relation, och vägen dit går ju via att pröva sig fram med flera. När man som jag har vissa “estetiska” handikapp (t ex det fattas en bit i munnen) känns det väldigt svårt idag. Har hittills dejtat ett par kvinnor i min ålder men det verkar som de blivit besvikna över att jag varken är snygg, stenrik eller kroppsbyggare, eller helst allt på en gång. Bryr mig inte så mycket om handikapp och utseende, men det är viktigt för mig att hon är någorlunda intelligent och har ungefär samma intressen.
Grejen är den att jag inte alls är blyg och kan prata med kvinnor utan problem. Jag känner mig heller inte misslyckad i livet utan har mycket på gång, men det känns som jag är dömd till ensamhet på ålderns höst. Sociala media har gett oss många orealistiska mål och krav och de som inte är helt "normala" har det ännu svårare nu.
Senast redigerad av fapmaster 2018-11-05 kl. 16:21.
Citera
2018-11-05, 16:37
Bannlyst
Citat:
Incelvarning på denna tråd, må jag säga. Skrämmande läsning.

Ni män som upplever att ni inte får sex, ni tror inte att det kan bero på att ni ser på sex som en rättighet?
Det är lustigt. Många av er som yttrar er om kvinnor i termer som horor och sliddjur, ni brukar ofta ha en ganska ryck-upp-dig-för-fan-mentalitet i samhället för övrigt. Ni är så jävla manliga och pragmatiska när det gäller övriga frågor, men när det kommer till kvinnor så blir ni små pojkar som skriker för att ni inte får den leksak som ni vill ha - en leksak som ni tycker er ha rätt till. Det kanske är dags att gå hem till mamma igen och be henne amma er?

Riktiga män, alltså vuxna män, de sitter inte hemma och hamrar ilsket på tangentbordet i diverse forum och öser skit över halva befolkningen. De har fullt upp med att leva sina liv, och däri ingår både självrespekt och respekt för andra människor - både män och kvinnor.
Varför klagar ni över feminister och horor? Om ni ser på folk på det viset så är det väl inte folk ni vill ha i er närhet? Good riddance.

Man kan inte klaga över kvinnors fria sexualitet om man själv deltar i att göra sex till någonting annat än det som håller ihop en romantisk relation. Ni är lika mycket horor ni. Äckligt, är vad det är, den syn på människor ni har.

Det är män som ni, ni som skriker att kvinnor är horor men ändå hänger på badoo eller krogen, och gladeligen drar över första frivillig som får kvinnor med ett uns av självrespekt att undvika dylika institutioner och istället söka vad ni kallar för alfahanar. Ni borde skämmas. Ta er samman, för i helvete, ta itu med ert liv. Det är så jävla svagt att lägga över ansvaret över sitt misslyckade liv på andra. Veklingar.

Håller med att dagens pojkar är fjollor hela högen, stackars flickorna där ute. Synd att man har en donna redan annars hade jag knullat runt dagligen med olika honor som man gjorde för i tiden.

Den här tråden med 9 av 10 inte får fitta är ju tragiskt att läsa. Sitt för fan inte här på fb och gråt ut utan gör något istället åt saken. Är ni så handikappade. Så jävla svårt kan det inte vara
Citera
2018-11-05, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fapmaster
Jag håller i stort sett med. Men under de senaste åren med sociala media har allas förväntningar skruvats upp så in i helvete. Jag har levt länge i ett sexlöst dött äktenskap och skulle helst vilja ha en ny stabil relation, och vägen dit går ju via att pröva sig fram med flera. När man som jag har vissa “estetiska” handikapp (t ex det fattas en bit i munnen) känns det väldigt svårt idag. Har hittills dejtat ett par kvinnor i min ålder men det verkar som de blivit besvikna över att jag varken är snygg, stenrik eller kroppsbyggare, eller helst allt på en gång. Bryr mig inte så mycket om handikapp och utseende, men det är viktigt för mig att hon är någorlunda intelligent och har ungefär samma intressen.
Grejen är den att jag inte alls är blyg och kan prata med kvinnor utan problem. Jag känner mig heller inte misslyckad i livet utan har mycket på gång, men det känns som jag är dömd till ensamhet på ålderns höst. Sociala media har gett oss många orealistiska mål och krav och de som inte är helt "normala" har det ännu svårare nu.

Ditt inlägg tar fasta på något som jag tycker är viktigt, överdrivna och orealistiska förväntningar iom sociala medier. Men det är också stor skillnad på ditt inlägg och inlägg i stil med "kvinnor är horor". Ensamhet är ett enormt problem som kan få långtgående konsekvenser både för den enskilde individen och för samhället i stort. Och personligen tycker jag att sociala medier är ett jävla sattyg, jag kan inte förstå hur människor blivit så beroende och hur man kan gå på alla illusioner som kommer med dessa falskheter.

Jag vill bara förtydliga att mitt inlägg inte är riktat mot de som söker en partner, utan det är riktat mot de som anser att de har rätt till sex och har en tämligen skev människosyn. Det är en enorm skillnad på att skriva fula saker om kvinnor på nätet, och att sörja sin ensamhet och söka svar till varför det blivit så.

Jag håller med dig helt och fullt och jag önskar att folk var mer vuxna i allmänhet. Personligen kunde jag inte bry mig mindre om pengar, status eller eventuella skönhetsfläckar. För mig är egenskaper som integritet, humor, och ärlighet viktiga parametrar - inte bankkonto eller om du har koppärr eller en arm mindre. Men jag har också förstått att vi som tänker så är ganska få, både män och kvinnor.

Dejtingappar och dylikt, jag tror uppriktigt inte att man hittar kärlek där. Det är så avhumaniserat. På tinder så ratar du en hel människa bara genom att svepa åt sidan (jag har aldrig använt tinder, vet inte åt vilket håll det är man väljer bort), och detta enbart på en bild. De som inte har en snygg bild med filter och sånt tjafs, de går bort. Det fungerar ju åt andra hållet också, man tackar ja till kontakt med en person baserat enbart på bilderna. I verkligheten så är det ju visserligen första intrycket som avgör attraktion men där har du också hela paketet, hur man för sig, konversation, kroppsspråk och den faktiska situationen.
Hade jag varit singel och letat partner så hade jag inte valt att leta via appar eller internet. Jag hade nog försökt den gamla vanliga hederliga vägen, tex på kvällskurser, studier eller genom gemensamma bekanta.

Jag hoppas verkligen att du finner någon, och ta inte mitt inlägg som att det var riktat mot dig. Det finns vettiga människor därute även om de är svåra att hitta.
Citera
2018-11-05, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Håller med att dagens pojkar är fjollor hela högen, stackars flickorna där ute. Synd att man har en donna redan annars hade jag knullat runt dagligen med olika honor som man gjorde för i tiden.

Den här tråden med 9 av 10 inte får fitta är ju tragiskt att läsa. Sitt för fan inte här på fb och gråt ut utan gör något istället åt saken. Är ni så handikappade. Så jävla svårt kan det inte vara

Aa, men jag vet inte om jag tycker att det är särskilt konstruktivt med "annars hade jag knullat runt dagligen med olika honor som man gjorde förr i tiden". Det tyder på en ganska skev syn på sex och kvinnor, det med.

Jag skrev inte heller fjollor. Det är ett ord som säger mer om den som yttrar det än den som det riktar sig till.
Citera
2018-11-05, 17:37
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Aa, men jag vet inte om jag tycker att det är särskilt konstruktivt med "annars hade jag knullat runt dagligen med olika honor som man gjorde förr i tiden". Det tyder på en ganska skev syn på sex och kvinnor, det med.

Jag skrev inte heller fjollor. Det är ett ord som säger mer om den som yttrar det än den som det riktar sig till.
Vad är en oskev syn på kvinnor? Slår vad om att du inte vet.
Citera
2018-11-05, 17:46
Bannlyst
Citat:
Incelvarning på denna tråd, må jag säga. Skrämmande läsning.

Ni män som upplever att ni inte får sex, ni tror inte att det kan bero på att ni ser på sex som en rättighet?
Det är lustigt. Många av er som yttrar er om kvinnor i termer som horor och sliddjur, ni brukar ofta ha en ganska ryck-upp-dig-för-fan-mentalitet i samhället för övrigt. Ni är så jävla manliga och pragmatiska när det gäller övriga frågor, men när det kommer till kvinnor så blir ni små pojkar som skriker för att ni inte får den leksak som ni vill ha - en leksak som ni tycker er ha rätt till. Det kanske är dags att gå hem till mamma igen och be henne amma er?

Riktiga män, alltså vuxna män, de sitter inte hemma och hamrar ilsket på tangentbordet i diverse forum och öser skit över halva befolkningen. De har fullt upp med att leva sina liv, och däri ingår både självrespekt och respekt för andra människor - både män och kvinnor.
Varför klagar ni över feminister och horor? Om ni ser på folk på det viset så är det väl inte folk ni vill ha i er närhet? Good riddance.

Man kan inte klaga över kvinnors fria sexualitet om man själv deltar i att göra sex till någonting annat än det som håller ihop en romantisk relation. Ni är lika mycket horor ni. Äckligt, är vad det är, den syn på människor ni har.

Det är män som ni, ni som skriker att kvinnor är horor men ändå hänger på badoo eller krogen, och gladeligen drar över första frivillig som får kvinnor med ett uns av självrespekt att undvika dylika institutioner och istället söka vad ni kallar för alfahanar. Ni borde skämmas. Ta er samman, för i helvete, ta itu med ert liv. Det är så jävla svagt att lägga över ansvaret över sitt misslyckade liv på andra. Veklingar.

Dumma blåögda vita riddare.

Attityden är ett RESULTAT av erfarenheter, inte tvärt om.

Typiskt lågintelligent svammel som inte säger ett dugg.

Faktum är att denna attityd har ökat med stormsteg och den fortsätter att öka, därmed är det tämligen uppenbart att det är något i samhället, kulturen, som är jävligt fel, inte individernas attityd i sig, attityden är bara ett symptom på problemet.

Ärthjärna.
Citera
2018-11-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geznor
Dumma blåögda vita riddare.
Jag är en kvinna, inte en riddare. Men det kanske omyndigförklarar mig i denna diskussion?

Citat:
Attityden är ett RESULTAT av erfarenheter, inte tvärt om.

Attityden ALLA REKRYTERARE ÄR DUMMA I HUVUDET, JÄVLA KUKSUGARE SOM INTE ANSTÄLLER MIG TROTS ATT JAG ÄR SÅ JÄVLA BRA är ett resultat av erfarenheter, inte tvärtom.

Attityden FOLK KAN FAN INTE KÖRA BIL LÄNGRE, DE MÅSTE JU FATTA ATT JAG HAR BRÅTTOM OCH MÅSTE KÖRA OM TROTS ATT DET ÄR HELDRAGEN LINJE, VAD FAN TUTAR DE FÖR är ett resultat av erfarenheter, inte tvärtom.

Attityden ALLA MÄN ÄR VÅLDTÄKTSMÄN, DET VAR EN MAN SOM SOM SA ATT JAG HAR SNYGGA BEN PÅ TUNNELBANAN IDAG är ett resultat av erfarenheter, inte tvärtom.

Attityden ALLA KVINNOR ÄR HOROR SOM VÄGRAR GE MIG SEX är ett resultat av erfarenheter, inte tvärtom.

Aha. Så den egna insatsen är totalt ovidkommande? Jag förstår. Vilket bara bevisar min poäng.

Citat:
Faktum är att denna attityd har ökat med stormsteg och den fortsätter att öka, därmed är det tämligen uppenbart att det är något i samhället, kulturen, som är jävligt fel, inte individernas attityd i sig, attityden är bara ett symptom på problemet.

Ja, det är något i samhället, kulturen som är jävligt fel. Däribland individernas attityd. Utöver det, synen på sex som något slit och släng. Synen på kvinnor som horor. Synen på män som våldtäktsmän. Synen på kärnfamilj som något horribelt och bakåtsträvande. Sociala medier. Allmän lättja och ansvarsbefrielse.

Du får gärna förklara för mig var jag har fel.

Citat:
Ärthjärna.
Senast redigerad av buttreign 2018-11-05 kl. 18:18.
Citera
2018-11-05, 18:15
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion

Att se på oss kvinnor som enbart sexobjekt. Charma oss, erövra oss, töm och glöm, sedan avsked.

Min erfarenhet är att många yngre killar har svårt när man vill komma nära dem rent själsligt. Äldre män klarar detta bättre, men även här finns syndromet med töm och glöm.

Varför ska det vara såhär?
Citera
2018-11-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion

Om du läser mitt inlägg så ser du att jag skrev:
Citat:

Jag skulle vilja påstå att en syn på kvinnor, i detta sammanhang, som något annat än "honor" och något man "knullar runt dagligen" med, kan tänkas vara mer oskev än skev.

Vad tycker du? Det kanske är svårt att svara på om man inte vet hur det är att interagera med kvinnor.
Citera
2018-11-05, 18:21
Bannlyst
Citat:
Jag är en kvinna, inte en riddare. Men det kanske omyndigförklarar mig i denna diskussion?

Det förklarar allt.

Vill du diskutera sakfrågan istället för att häva ur dig typiskt känslosvammel om "bittra karlar ta er i kragen!" så säg till, annars, håll snattran och stick tillbaka till familjeliv.
Citera
2018-11-05, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Att se på oss kvinnor som enbart sexobjekt. Charma oss, erövra oss, töm och glöm, sedan avsked.

Min erfarenhet är att många yngre killar har svårt när man vill komma nära dem rent själsligt. Äldre män klarar detta bättre, men även här finns syndromet med töm och glöm.

Varför ska det vara såhär?

Anledningen till att kvinnor mer och mer ses som sexobjekt är för att ni förlorat allt annat av kvinnovärde, på eget initiativ.

Ni vill inte föda barn längre, ni vill inte vara kvinnliga, ni vill inte vara feminina, ni kan för fan knappt ens laga mat längre, ni har tagit bort ALLT som gjorde er till kvinnor, förutom det sexuella. Sen blir ni förvånade när killar bara ser er som sexobjekt? Detta efter att ni dag in och dag ut visar upp era halvnakna kroppar på instagram och facebook, detta efter att ni SÅ FORT ni går ut på klubben klär er som ena regelrätta prostituerade.
Citera
2018-11-05, 18:26
Bannlyst
Hej,
jag ska tala om för er varför ni inte får sex. Sluta va feminin kvinnor älskar män. Glöm allt det där med vegan hokus pokus.

Jag forskat lite runt utländsk bakgrund, dem går fram med självförtroende fast vissa är kebabtekniker.
Till Östermalms kvinnor och får de skratta.

Tack för att du läste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in