2018-11-05, 18:27
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Men varför ska du skriva till henne, du gillar henne inte ens. Du har redan hittat fel på henne, tror det lyser igenom när du kontaktar henne.
Hon är för ful och för fet och ful och du gillar varken hennes livsstil eller jobb, liksom hur desperat får man vara, hur trevligt kommer det vara för er att träffas?

Killar är alltså mer kräsna men de försöker ta sånt de inte vill ha då, det är korkat värre.

Så om den här kvinnorna hade skrivit till dig och tyckt du var fule Per, tunnhårig, otränade armar och gubbmage, som verkar ha ett mesjobb och urtrist fritid och liv och verkligen ser ner på dig, massvis av såna kvinnor skriver, hur kul skulle det vara att sålla och du har svårt att hitta den som verkligen tycker om dig.

Nej skriv till de som verkligen tilltalar just dig inte vad kompisarna skulle tycka va snyggt etc.

Exemplet var symboliskt. Jag sitter inte och försöker få kontakt med dylika.

Jag är i min egen liga och spelar, inte Brad Pitt men har fått komplimanger från tjejer ibland, har rätt bra koll. Sen accepterar tjejer mer vikt på killar. Vidare, om 100 kg är min träningsvikt i bänk så är inte alla kilon magfett och vissa tjejer gillar naturliga större muskler med lite hull. Jag erkänner helt att ansvaret för min situation är helt mitt, men den beror antagligen inte främst på utseendet. Samma med min övriga situation som jag tagit ansvar för själv och rett ut.

Jag vill inte byta till att vara kvinna hur jävligt jag än har haft det. Ser det positiva i mina erfarenheter. Om man har för lätt att få tjejer blir man lätt en odräglig person att umgås med.

När det gäller Tinder kan tjejer ställa in vilka åldrar de vill matcha med.

Nu är det dags för 5 km löpning i terräng för det här fettot.
Citera
2018-11-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geznor
Det förklarar allt.

Vill du diskutera sakfrågan istället för att häva ur dig typiskt känslosvammel om "bittra karlar ta er i kragen!" så säg till, annars, håll snattran och stick tillbaka till familjeliv.

Men jesus. Kan du peka på vilka delar i mitt inlägg som är typiskt känslosvammel, till skillnad från övriga inlägg i denna tråd? Uppriktigt, alltså. Var det bristen på statistik som gjorde det till känslosvammel? Eller enbart det faktum att jag är kvinna?

Jag vistas inte på familjeliv. Sluta bete dig som en vänstermänniska.

För övrigt har du inte bemött det jag skrev i inlägget, utöver att jag påtalade att jag är kvinna. Kom igen nu, ta på dig the big boy pants och ge mig ett svar på det jag skrev.
Citera
2018-11-05, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buttreign
Men jesus. Kan du peka på vilka delar i mitt inlägg som är typiskt känslosvammel, till skillnad från övriga inlägg i denna tråd? Uppriktigt, alltså. Var det bristen på statistik som gjorde det till känslosvammel? Eller enbart det faktum att jag är kvinna?

Jag vistas inte på familjeliv. Sluta bete dig som en vänstermänniska.

För övrigt har du inte bemött det jag skrev i inlägget, utöver att jag påtalade att jag är kvinna. Kom igen nu, ta på dig the big boy pants och ge mig ett svar på det jag skrev.

1. Sluta tramsa, "big boy pants muhuu!", ingen bryr sig ett skit om dina patetiska försök att försöka skambelägga och förnedra motståndaren, ALLT det gör är att bekräftar stereotypen om kvinnan.

2. Rada upp exakt vilka frågor du vill ha svar på i nästa inlägg och du skall få svar.
Citera
2018-11-05, 18:32
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Anledningen till att kvinnor mer och mer ses som sexobjekt är för att ni förlorat allt annat av kvinnovärde, på eget initiativ.

Ni vill inte föda barn längre, ni vill inte vara kvinnliga, ni vill inte vara feminina, ni kan för fan knappt ens laga mat längre, ni har tagit bort ALLT som gjorde er till kvinnor, förutom det sexuella. Sen blir ni förvånade när killar bara ser er som sexobjekt? Detta efter att ni dag in och dag ut visar upp era halvnakna kroppar på instagram och facebook, detta efter att ni SÅ FORT ni går ut på klubben klär er som ena regelrätta prostituerade.

Nu får du väl ändå ge dig.

Tror du inte töm-och-glöm-syndromet fanns för hundra år sedan, då storbonden hade sex med pigan? Fanns instagram då? Nej.

Och varför detta generaliserande? Du får det att låta som alla moderna kvinnor av idag visar upp sina halvnakna kroppar på sociala medier (och det ska den flickan som vill göra detta också få göra detta), medan många helst vill spara detta åt sin älskade.

Så det är tiden vi lever i som är fel?

Hm...
Citera
2018-11-05, 18:37
Medlem
Citat:
1. Sluta tramsa, "big boy pants muhuu!", ingen bryr sig ett skit om dina patetiska försök att försöka skambelägga och förnedra motståndaren, ALLT det gör är att bekräftar stereotypen om kvinnan.

2. Rada upp exakt vilka frågor du vill ha svar på i nästa inlägg och du skall få svar.

1. Jag tyckte att det var roligt, men så skrattar jag ofta åt mina egna skämt. Jag kan ge dig det, men det var också ett bemötande av "stick tillbaka till familjeliv". Det var väl inte ett försök från din sida att föra en vuxen diskussion utan försök att skambelägga eller förnedra motståndaren, väl? Så. Då har vi klarat av det, låt oss gå vidare.

2. Jag vill gärna veta vad i mitt inlägg som var känslosvammel, ty jag misstänker att vi kan ha samma åsikter gällande vissa av de frågor som är på tapeten i denna tråd. Jag är å andra sidan ett stort fan av personligt ansvar och integritet så jag finner incel-varianten tämligen tröttsam, och därtill ganska farlig i förlängningen.

Hur ser du på fenomenet incels? Hur ser du på sex?
Citera
2018-11-05, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Nu får du väl ändå ge dig.

Tror du inte töm-och-glöm-syndromet fanns för hundra år sedan, då storbonden hade sex med pigan? Fanns instagram då? Nej.

Töm-och-glöm syndromet är djupt inrotad i mäns biologi, vi motverkade detta under lång tid med kulturella ramverk. Nu har dessa ramverk tagits bort - igen - vilket innebär att killar numera till högre utsträckning går tillbaka till det biologiska, precis som kvinnor med sin hypergami.

Citat:

Och varför detta generaliserande? Du får det att låta som alla moderna kvinnor av idag visar upp sina halvnakna kroppar på sociala medier (och det ska den flickan som vill göra detta också få göra detta), medan många helst vill spara detta åt sin älskade.

För att en överväldigad stor majoritet av unga tjejer mellan ålder 15-35 använder tinder, instagram och facebook. En STOR STOR del av kvinnor viker ut sig, postar selfies konstant. Om du var ung skulle du också förstå detta, men jag får känslan av att du är av det äldre slaget.

Kvinnor behandlas idag mer och mer som "horor" för att dom beteer sig som just det.

Det är vår kultur som är fel, ja. Eller rättare sagt, avsaknad av kultur, som är ett resultat av decennielång marxistisk indoktrinering med start under slutet av 50-talet.
Citera
2018-11-05, 18:42
Bannlyst
Citat:

Hur ser du på fenomenet incels? Hur ser du på sex?

Det är för breda frågor, mer specifikt krävs.

Incels är ett resultat av en kvinnlig hypergami som släppts fri, lyssna på detta:

https://www.youtube.com/watch?v=yBXDxb4Ib8M

Hur jag ser på sex, det är en för bred fråga, återigen, specifiera dig. Sex är i grund och botten ett biologiskt verktyg för reproduktion, heterosexuella män och kvinnor attraheras av egenskaper hos den andra parten som tyder på stor sannolikhet för genetisk överlevnad. Kvinnor har 2 olika reproduktionsstrategier: Resurser och bra gener, varav hon inte behöver få båda två från samma man, detta yttrar sig i dagens samhälle då kvinnor kan få resurser av staten, vilket innebär att hon till högre grad väljer bort män är bra på att bidra med just resurser, högintelligenta ambitiösa män - istället till fördel för typiska "alfa egenskaper" - muskelmassa, aggressiv attityd, ansiktsattribut som tyder på höga nivåer av testosteron under puberteten och under utvecklingen i livmodern.
Citera
2018-11-05, 18:46
Medlem
Citat:
Det är för breda frågor, mer specifikt krävs.

Incels är ett resultat av en kvinnlig hypergami som släppts fri, lyssna på detta:

https://www.youtube.com/watch?v=yBXDxb4Ib8M

Hur jag ser på sex, det är en för bred fråga, återigen, specifiera dig. Sex är i grund och botten ett biologiskt verktyg för reproduktion, heterosexuella män och kvinnor attraheras av egenskaper hos den andra parten som tyder på stor sannolikhet för genetisk överlevnad. Kvinnor har 2 olika reproduktionsstrategier: Resurser och bra gener, varav hon inte behöver få båda två från samma man, detta yttrar sig i dagens samhälle då kvinnor kan få resurser av staten, vilket innebär att hon till högre grad väljer bort män är bra på att bidra med just resurser, högintelligenta ambitiösa män - istället till fördel för typiska "alfa egenskaper" - muskelmassa, aggressiv attityd, ansiktsattribut som tyder på höga nivåer av testosteron under puberteten och under utvecklingen i livmodern.

Jag ska lyssna på det du länkade, det var dock 50 minuter långt så jag återkommer när jag har lyssnat klart.
Citera
2018-11-05, 18:46
Bannlyst
Citat:
Jag ska lyssna på det du länkade, det var dock 50 minuter långt så jag återkommer när jag har lyssnat klart.

Gör det.
Citera
2018-11-05, 18:48
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Töm-och-glöm syndromet är djupt inrotad i mäns biologi, vi motverkade detta under lång tid med kulturella ramverk. Nu har dessa ramverk tagits bort - igen - vilket innebär att killar numera till högre utsträckning går tillbaka till det biologiska, precis som kvinnor med sin hypergami.

För att en överväldigad stor majoritet av unga tjejer mellan ålder 15-35 använder tinder, instagram och facebook. En STOR STOR del av kvinnor viker ut sig, postar selfies konstant. Om du var ung skulle du också förstå detta, men jag får känslan av att du är av det äldre slaget.

Kvinnor behandlas idag mer och mer som "horor" för att dom beteer sig som just det.

Det är vår kultur som är fel, ja. Eller rättare sagt, avsaknad av kultur, som är ett resultat av decennielång marxistisk indoktrinering med start under slutet av 50-talet.

Ja, en tjej "viker ut" sig. Är det något brottsligt i det? Vem äger rätten att förbjuda det? Hellre det än att skjuta ihjäl en massa oskyldiga människor.

Det är viktigt för många tjejer att få ett sexuellt värde och boosta sitt ego.

Ser inget fel i det.
Citera
2018-11-05, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Ja, en tjej "viker ut" sig. Är det något brottsligt i det? Vem äger rätten att förbjuda det? Hellre det än att skjuta ihjäl en massa oskyldiga människor.

Det är inget brottsligt och ingen äger rätten att förbjuda det. Dock kan man inte agera på sätt X och sen bli förvånad över att folk kallar en spade för en spade.

OM dom vill vika ut sig, låt dom, men då kommer män att se dom som sexobjekt, uppenbarligen.

Citat:
Det är viktigt för många tjejer att få ett sexuellt värde och boosta sitt ego.

Ser inget fel i det.

Rätt eller fel är irrelevant, frågan är: Provocerar beteendet i sig fram åsikter? Svaret är ja. Du kan helt enkelt inte gå naken in till vargarna för att sedan klaga att du blev attackerad.

Detta är dagisnivå, att du inte förstår detta simpla ting är faktiskt rätt uppseendeväckande.
Citera
2018-11-05, 19:04
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Det är inget brottsligt och ingen äger rätten att förbjuda det. Dock kan man inte agera på sätt X och sen bli förvånad över att folk kallar en spade för en spade.

OM dom vill vika ut sig, låt dom, men då kommer män att se dom som sexobjekt, uppenbarligen.

Rätt eller fel är irrelevant, frågan är: Provocerar beteendet i sig fram åsikter? Svaret är ja. Du kan helt enkelt inte gå naken in till vargarna för att sedan klaga att du blev attackerad.

Detta är dagisnivå, att du inte förstår detta simpla ting är faktiskt rätt uppseendeväckande.

Provocerar fram åsikter hos dig, ja. Men hos alla?

Dagisnivå? En har väl rätt att vara frigjord, eller?

Moralpanik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in