Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Tja, jag hävdar ju ändå att ts är felaktig som påstår att ”majoriteten killar inte hat sexdebuterat”.
Sen är ju sex inte hela grunden till lycka. Förstår om man inte får komma till. Men det är lite som att fantisera om något exotiskt resmål och när man väl är där upptäcka att buffén är tråkig och att det dyra hotellrummet har kackerlackor
Vet inte var TS påstod det, men det är ju förstås ett felaktigt påstående i så fall det också.
Citat:
Ursprungligen postat av
2560p
Orkade inte läsa artikeln, men rent anekdotiskt tror jag ni har rätt. 4% är nog ungefär graden av män i min bekantskapskrets som inte ligger regelbundet. Känner dessutom en som inte knullat alls (mig veterligen) vid en ålder av 40. Det känns jävligt unikt.
Du brukar ha vettiga perspektiv på saker, fast måste desto värre känna att du är subjektiv i detta fall. Jag tror det är en fråga om perspektiv, perspektivet skiljer folk emellan beroende på vilken livsstil de har. De som har nära vänner (antar att ni är ganska stabila personer med rika sociala liv också?) använder ofta dem som referens. Medan de som besitter den mer generella bilden, ofta ser baksidan.
Poängen är ju den också att de som har rika sociala och stabila liv, är de som har störst chans att träffa någon.
Det blir ungefär som att jämföra ett Facebook-perspektiv med IRL. Kollar man FB tror man alla festar varje dag, men i verkligheten så gör inte folk det.
Aldrig i livet att mer än 50% av alla nördar man träffar irl och på jobbet som inte ens kan hålla en vettig konversation drar hem tjejer på regelbunden basis. På sin höjd att en klick av dem till slut lyckas träffa en flickvän då och då på ren tur.