2018-10-25, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Bra uppställt Norns!

Ja ni ser va rörigt det var med denna resa, inget är helt klarlagt ännu.
Det kan ju ha varit som så att det var SD och HD som hade tänkt att åka från början, men som framgått så var förhållandet stormigt och planerna ändrades och LW fick erbjudandet istället. Kanske tackade hon ja till en början, men av någon anledning så väljer hon att hoppa av i sista stund, kanske med konsekvenser. Frågan återgår då till HD som då trots allt säger ja, försöker då i all hast att få till allt på mycket kort varsel. Men att chansa på att få ett godkänt ESTA på vägen till Arlanda, låter i mina öron som ett mycket obegåvat beslut. Har man inte ett ESTA i handen så behöver man inte ens tänka på att ställa in resväskorna i bilen!

Det här med HDs sena ESTA-ansökan dök upp i tråden som en spekulation om
varför dom inte blev insläppta i USA, sedan har det dykt upp som fakta men
det är en trådsanning, jag har i alla fall aldrig sett det bevisat.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Det är möjligt eller om det helt enkelt var så att HD inte sökt ESTA de 72 timmar man rekommenderar före avresa.
I så fall kollar de med all säkerhet upp SD som resesällskap extra noggrant även om han haft giltigt ESTA. Vilket i sig inte betyder att han får inresetillstånd.Jag vet inte om de får tillgång till uppgifterna att han varit anhållen?
Det skulle i så fall med all säkerhet vara skälet för nekat inresetillstånd
Citera
2018-10-25, 06:36
Medlem
Honan6s avatar
Jag blir inte klok på HD.
Hon fick sannolikt reda på relationen SD/LW under vår -17.
Skapar eget geokonto juli -17.

Umgås mer med S*ll*n än med SD.

Vill skiljas i februari -18, signerade skilsmässopapper lämnas in till TR i mitten av mars.

Flyttar till brf-längan där hon ser till LW:s uteplats. Hjälpte hennes föräldrar till med köpeskillingen eftersom det verkar som att SD inte löst ut henne från huset ännu?

Åker utomlands med sin mor och syster i april -18. Verkar sällan umgås med sina döttrar.

Fortsätter umgås med S*ll*n från Enköping som håller på och säljer sitt hus (blir sålt i början av juli -18). Han och hans registrerade fru är skrivna på olika adresser. HD var ute med honom och geocachade i Norrköping helgen innan mordet då det sen skrivs i en logg om att hon ska ta med en guldsko till USA. När skrev hon den loggen på riktigt? Hennes beteende innan mordet talar inte alls för att hon planerade att följa med SD till USA.

Kanske USA-resan beställdes av SD under vintern i hopp om att den skulle kitta samman paret igen efter en lång tids elänðig söndring? Dock kunde inte SD låta bli LW och HD fick reda på det? Skilsmässoansökan blev då ett ofrånkomligt faktum?

HD lever sitt liv, SD är helt övergiven och han lider av att "hans" kvinnor lever livet med andra män. Han inser att han förlorat LW, men ska minnsann bevisa att han ska göra allt för HD? Planen för mord börjar ta form i april som är den tuffaste månaden med hans inneboende ständiga lidande av övergivenhet och svartsjuka?
Han informerar om sin mordplan till HD dagen innan USA-resan och hon blir så upprörd att hon inte kan jobba den dagen?
Hon vill inte tro att han menar allvar, men på natten till den 15:e får hon reda på att det gjorde han? SD grinar på sina bara knän "Se, vad jag gjort för oss, du kan inte lämna mig nu. Jag har planerat allt. Ingen kommer finna spår från mig. Du är tvungen att följa med till USA så vi är borta när hon hittas"

HD hamnar i chock och vet inte hur hon ska bete sig? Hon måste på alla sätt och vis spela helt oförstående till att han skulle kunna vara skyldig -detta för att rädda sitt eget skinn. Barnen får inte förlora båda föräldrarna i den uppkomna situationen. Hon vet det mesta om vad som hände, men har lovat att inget säga?

Sakteliga kommer HD till insikt att SD kan bli farlig även för henne och barnen med, så kanske är hon på väg att öppna munnen snart? Ju längre tiden går, så blir pressen hårdare för SD som märker att han inte når fram till HD trots att han gjort allt i sin makt för att återfå henne? Hans tidigare vänner börjar dra sig undan och de flesta börjar tvivla på hans oskuld. Polisens utredning fortgår och han får ännu inget vetá om vad de finner för svar. Situationen börjar kännas ohållbar och han vet inte vem/vilka han kan lita på längre? HD väntar på att han ska erkänna, men hon tiger om detta för andra och drar samtidigt sig undan SD. Hon känner sig tryggare med andra och upplever att hon inte kan hjälpa en mördare mer? SD har gjort det en gång, blir han mer desperat kan det ske igen?
Senast redigerad av Honan6 2018-10-25 kl. 06:39.
Citera
2018-10-25, 07:13
Bannlyst
Ärligt känner du SD? vi har svårt att tro på dej då du skriver att du inte gör det.
Inte träffas pratar inte. Se själv vad du skrivet. Det är många som undrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Men hur förklarar Du att Dina svar går tvärtemot vad Du skriver...? Hur kan Du veta så mycket om Du inte känner paret HD/SD?

Du skriver att Du inte bor i närheten... men har kontakter (fler) i polishuset?

[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vi är
fler som vill veta!

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men nu handlade ju inte mina, Tufsans och Honans frågor om dina grammatiska färdigheter utan om dina motsägelsefulla inlägg. Så försök inte blanda bort korten nu.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
En tidig morgon för ett tag sen skrev jag lite frågeställningar som EGT svarade på med att skriva KANSKE med fetade texter under mina frågor.

Jag upplevde hens KANSKE-svarande innehålla toner av aggressivitet och att hen tog mitt inlägg väldigt personligt. Jan kan ha fel förstås, men titta gärna på inlägget och se vad ni tycker.

http://www.flashback.org/sp65143205

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nej du har verkligen INTE svarat på den frågan.
Ena inlägget känner du SD, ni umgås, är på samma nivå, ni kan skratta ihop.

Sedan helt plötsligt känner du inte alls SD personligen.

Kan du inte bara svara på hur det egentligen ligger till?
Varför ändrar du dig?

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Under dagen fick jag besked att misstankarna måste gradvis ha försvagats. Anledningen ska tydligen vara att mycket av det beslagtagna har återlämnats. Vet inte om det är rätt tolkning och om polisen jobbar så.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag ser att du har skrivit måste. Det ser vi andra också. Att du försöker låtsats som att du inte har gjort det blir ju bara pinsamt och löjligt av dig. Men du kanske nu har kommit till insikt med att dina senaste inlägg är nonsens och bullshit. Det finns inget av de spekulationer du har uppgett som tyder på att misstankarna har försvagats. Så varför vill du få det till det? Är det månne dina/era egna önsketankar som nu sipprar ut? Dessa är säkert utredarna intresserade av att få höra mer om.

Citat:
Hen trasslar till det med olika bud om sina vetanden. Ibland säger EGT att SD sagt något personligen till hen, nästa gång är det till partnern, någon annan gång så umgås de fast de umgås inte nästa gång, ibland tror hen, ibland vet hen, någon gång vet hen till 99.9% och kanske till 100%, men vill /kan inte berätta hur.

18OKT skrev du det här.

[quote]
Citat:

Du ställde frågan om jag visste om 22:s. Jag svarade hövligt, men du tystnade och hänvisade gång på gång att jag/vi ska prata själva med paret D. Jag har förklarat att vi varken pratar eller umgås privat med dom. Bor långt ifrån dessutom, så man stöter inte ihop heller.

Så... snälla rara, ursäkta! Kan ni vara så vänliga och släcka trådens nyfikenhet om 22:a nu?!

24OKT skrev du det här.

Citat:
Citat:
Vinhar pratat med närstående och även haft kontakt med SD och HD.
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-25 kl. 08:07.
Citera
2018-10-25, 08:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det där är inte att ljuga. Det är en åsikt som Sh.Holmes uttrycker och som flera i tråden skriver under på. Däribland jag. Du har försvarat våldet SD utsatte LW för i bilen och det vet du själv.

Ska göra ett undantag och för en gångs skull bemöta ett av dina ogenomtänkta "oneliners"

Det är ett rätt påpekande att jag liksom Åkl med tyngd av Svea Rikes lag omutligt ställer oss bakom det våld som lagen stipulerar. Att från det glida ut i osanningens förvirrade värd om att jag uppmuntrat till kvinnovåld är en lätt genomskådad lögn som inte hedrar heller ditt nick, TaxenSixten

"Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs. , se NJA 1978 s. 356."

Du är en faktaresistent tjafsmaja, TaxenSixten.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-25 kl. 08:10.
Citera
2018-10-25, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vi kan nå polisen med det men alla på jobb
har inte det. Det är mycket vi skulle önska att vi kunde dela med oss av här.
Vi har funderat på en sak som inte har med mordet att göra. Men vill inte blanda in dem egentligen. Vi får tänka på saken.
OBS::: Har inget med mordet att göra
Ställer frågan här i stället... pga Ni tog bort ett inlägg...

När Ni pratade med HD på jobbet ang USA-resan och att Ni var avis...

Var det före eller efter resan Ni pratade med henne om den?
Citera
2018-10-25, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Om Knutby, kan du diskutera här:
(FB) Knutby 2.0 länkar finns i 1:a inlägget

Här diskuterar vi mord på Lena W.
Alldeles riktigt.
Din iakttagelseförmåga är i sanning imponerande!

OnT: Och just för att det är en mördad pastor med vigselrätt och som "överskaklat", finns det skäl för att titta brett på vad som hänt i andra typer av kristna församlingar.

Men om du redan har bestämt dig för att SD är den enda tänkbara mördaren, behöver du ju inte delta i nån diskussion öht.
Citera
2018-10-25, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ställer frågan här i stället... pga Ni tog bort ett inlägg...

När Ni pratade med HD på jobbet ang USA-resan och att Ni var avis...

Var det före eller efter resan Ni pratade med henne om den?

Det vart långt långt efter mordet. HD vart helt från vetande att hon hade fått en resa. Och att vi inte skulle tro på vad som skrevs i tidningar.
Citera
2018-10-25, 08:49
Medlem
Citat:
Det vart långt långt efter mordet. HD vart helt från vetande att hon hade fått en resa. Och att vi inte skulle tro på vad som skrevs i tidningar.
Tack för svar... kommer ihåg nu att Ni skrev det här om vad som skrevs i tidningar och det var ju så klart efter mordet.

Kan tycka som Honan att det är mycket märkligt att HD är i Norrköpingstrakten helgen innan och sen sjukskriver sig på morddagen... och någon dag senare följer med SD till USA...

Hade HD tagit semester... (minnet kan svika mig igen om Ni skrivit det)... eller var hon fortfarande sjukskriven och begav sig till USA?
Citera
2018-10-25, 08:55
Medlem
Citat:

Vill skiljas i februari -18, signerade skilsmässopapper lämnas in till TR i mitten av mars.

Flyttar till brf-längan där hon ser till LW:s uteplats. Hjälpte hennes föräldrar till med köpeskillingen eftersom det verkar som att SD inte löst ut henne från huset ännu?

Åker utomlands med sin mor och syster i april -18. Verkar sällan umgås med sina döttrar.

Fortsätter umgås med S*ll*n från Enköping som håller på och säljer sitt hus (blir sålt i början av juli -18). Han och hans registrerade fru är skrivna på olika adresser. HD var ute med honom och geocachade i Norrköping helgen innan mordet då det sen skrivs i en logg om att hon ska ta med en guldsko till USA. När skrev hon den loggen på riktigt? Hennes beteende innan mordet talar inte alls för att hon planerade att följa med SD till USA.

Kanske USA-resan beställdes av SD under vintern i hopp om att den skulle kitta samman paret igen efter en lång tids elänðig söndring? Dock kunde inte SD låta bli LW och HD fick reda på det? Skilsmässoansökan blev då ett ofrånkomligt faktum?

HD lever sitt liv, SD är helt övergiven och han lider av att "hans" kvinnor lever livet med andra män. Han inser att han förlorat LW, men ska minnsann bevisa att han ska göra allt för HD? Planen för mord börjar ta form i april som är den tuffaste månaden med hans inneboende ständiga lidande av övergivenhet och svartsjuka?
Han informerar om sin mordplan till HD dagen innan USA-resan och hon blir så upprörd att hon inte kan jobba den dagen?
Hon vill inte tro att han menar allvar, men på natten till den 15:e får hon reda på att det gjorde han? SD grinar på sina bara knän "Se, vad jag gjort för oss, du kan inte lämna mig nu. Jag har planerat allt. Ingen kommer finna spår från mig. Du är tvungen att följa med till USA så vi är borta när hon hittas"

HD hamnar i chock och vet inte hur hon ska bete sig? Hon måste på alla sätt och vis spela helt oförstående till att han skulle kunna vara skyldig -detta för att rädda sitt eget skinn. Barnen får inte förlora båda föräldrarna i den uppkomna situationen. Hon vet det mesta om vad som hände, men har lovat att inget säga?

Sakteliga kommer HD till insikt att SD kan bli farlig även för henne och barnen med, så kanske är hon på väg att öppna munnen snart? Ju längre tiden går, så blir pressen hårdare för SD som märker att han inte når fram till HD trots att han gjort allt i sin makt för att återfå henne? Hans tidigare vänner börjar dra sig undan och de flesta börjar tvivla på hans oskuld. Polisens utredning fortgår och han får ännu inget vetá om vad de finner för svar. Situationen börjar kännas ohållbar och han vet inte vem/vilka han kan lita på längre? HD väntar på att han ska erkänna, men hon tiger om detta för andra och drar samtidigt sig undan SD. Hon känner sig tryggare med andra och upplever att hon inte kan hjälpa en mördare mer? SD har gjort det en gång, blir han mer desperat kan det ske igen?
Håller med Dig... HD är märklig.

SD skulle absolut till geo-eventet i USA... kanske inte så stor betydelse vem han fick med sig, huvudsaken var att det var någon av dom... LW sa till slut bestämt nej och då började SD tjata på HD som till slut bestämde sig för att följa med.
Citera
2018-10-25, 09:09
Bannlyst
Citat:
Tack för svar... kommer ihåg nu att Ni skrev det här om vad som skrevs i tidningar och det var ju så klart efter mordet.

Kan tycka som Honan att det är mycket märkligt att HD är i Norrköpingstrakten helgen innan och sen sjukskriver sig på morddagen... och någon dag senare följer med SD till USA...

Hade HD tagit semester... (minnet kan svika mig igen om Ni skrivit det)... eller var hon fortfarande sjukskriven och begav sig till USA?

Honnans inlägg ligger där säkert mycket i. Hon sjukanmälde sig den som mottog samtalet vart - är den stackaren som först blev förhörd.
Minnet kan svika oss alla. Sjukskriven blev hon efter resan länge.
Citera
2018-10-25, 09:13
Medlem
Citat:
Honnans inlägg ligger där säkert mycket i. Hon sjukanmälde sig den som mottog samtalet vart - är den stackaren som först blev förhörd.
Minnet kan svika oss alla. Sjukskriven blev hon efter resan länge.
Så... under dagarna USA-resan pågick så fortskred hennes sjukskrivning från morddagen... hon hade alltså inte lagt in om semester tidigare för USA-resan?
Citera
2018-10-25, 09:19
Bannlyst
Citat:

Mycket tänkvärt inlägg ⭐️ väl värt att läsa många gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in