2018-10-18, 10:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det var ett inlägg från kontot 'wishfulthinking' som innehöll den informationen.
Kontot har inte korrigerat uppgiften och därför låter jag den gälla.
Tills vidare.
Tills t ex nån som stod LW nära kommer in och kan berätta mer.

Jag skulle inte sätta mycket tilltro till denna information när det kommer från en skribent med den i mina ögon något märkliga åsikten (som jag tror hen är rätt så ensam om):

”Jag tror att MG är en person som inte har med geocaching eller missionsförbund eller svartsjuka attgöra utan har med internationella skjutningar att göra.”

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-18 kl. 11:11.
Citera
2018-10-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag ser inte honom som mördare.... så lite partiskt blir svaret.
Attacken pågick så pass länge. Ena sidan hos mig tänker att det är känslosamt. Att mördaren inte visste varken ut eller in vad hen skulle göra. Men skriken och dom skador hen redan tillfogat gör att hen avslutar det.

Kan vara SD som blivit hotad av LW att avslöja allt. Detta skall ”pratas” igenom och han ger henne ett slag. Hon bara skrattar och säger att nu är det kört, att hans resa till USA och försök att lappa ihop med HD är körda. Han kan aldrig prata sig ur detta.

Han inser detta och denna gång betydligt hårdare. Hon inser att hon gått för långt med honom och börjar skrika, först i mindre utsträckning. Då slår SD för att tysta och detta blir då rena hjärtslitande skrik, när hon blir så pass rädd. Han slår och slår.

Det som talar emot detta är just DNA och avsaknad av skador på händerna.
Tillhygge?
Håller med Dig i allt Du skriver... finns det SD:s DNA på LW kanske blir det svårt att få fram när i tid om han säger att han haft kontakt med LW i närtid.
Citera
2018-10-18, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vi svarade på ditt postnummer 31062 något måste hänt för saker du skrev försvann.!
Väldigt obehagligt det du skrev om SH.holme.!
Det bara försvann med vinden.!
Om du tycker det är känslosamt här så
kanske du borde ta en Paus.
Det kan försvinna ett och annat inlägg här i är i tråden... (kalla det inte för postnummer för det är något annat och kan misstolkas.

Vet Ni på avd om HD hade inplanerad semester efter den 14:e?
Citera
2018-10-18, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det kan försvinna ett och annat inlägg här i är i tråden... (kalla det inte för postnummer för det är något annat och kan misstolkas.

Vet Ni på avd om HD hade inplanerad semester efter den 14:e?

Nej allt försvann inte utan en del utav det som
EGT skrev.
Var väldigt obehagligt innehåll.!

Vad ska man kalla det då?

Nej HD ringde och sjukanmälde sig den 14Maj
ingen planerad semester.!

Vi hade tänkt svara på dem frågor här och även skriva vad det handlar om den 22OKT men vi tycker det börjar bli oerhört att läsa här när det hotas så mycket här.
Citera
2018-10-18, 11:17
Medlem
Citat:
Jag ska göra ett försök att ta tråden till kärnpunkten - Mordet på LW.

Allt och mer där till har analyserats på SD och HD. Polisen har under 5 månader inte kommit i mål. Deras uttalanden väcker lite tveksamheter om dom kommit framåt, känns det som. Viss tröst finns i uttalandena med.
Triggers för SD är: Tappar HD mer konkret med hennes flytt ut ur huset. Kanske tappar LW. Rökutvecklingen hemma. Massa saker händer runt honom vid denna tid.

När jag tänkte igenom alla detaljer igen, så har jag svårt att släppa villan närmast MP. Rätta mig nu om jag misstolkat nått, men det är en (f.d) polis som varit anmäld som bor där? Var det inte dessutom som så att LW lockade med en granne längs gatan att geocacha någon gång?
Självklart borde han vara kontrollerad och allt, men en polis har väl bättre kunskap än allmänheten hur man ska både dölja ett brott och ha ett tillräckligt bra alibi?!

Har även svårt att inte fokusera på ML, där tidskedjan är nästa för bra, hem på söndagen efter 14dagar i USA, geocachar på måndagen, hinner då mer eller mindre exakt hem till LW. Det går verkligen hand i hand.
Starkt motiv tycker jag mig skönja med, starkare än SD faktiskt.

Sedan har vi random som ligger och skvalpar.

Fakta: Avbrutna chattandet, dörr öppen, ev.blodspår, 150m bort till mordplatsen och dom utdragna skriken.
Även om jag känner att det finns väldigt många triggers för SD att begå mordet, så känns inte tillvägagångssättet och mordet som SD.

Alla som ropar "Ja med andra är ju kontrollerade". Ja, säkert. Men inte lika hårt kollade som SD och han har dom inte knutit till mordet än....

Grannen som hon geocachade med var SD, så nej tror inte på det.
Citera
2018-10-18, 11:20
Medlem
Citat:
Vi svarade på postnummer 31062 EGT.
Någon villig själ som vill förklara hur innehållet i posten har försvunnit?.

Det går att ändra inlägg i en timme, bra att ni reagerar. Han skrev alltså att HD sökt ledigt i god tid men det var alltså (också) en lögn?
Citera
2018-10-18, 11:23
Moderator
blomvattnares avatar
På förekommen anledning:

Inlägg försvinner från trådar, och det beror på att inlägg raderas av olika skäl. Inlägg kan vara OT eller bryta mot andra av forumets regler. Då raderas de.

Det är alltså inget mystiskt eller konstigt med det. Undrar man över modereringen kan man PM.a en moderator. Modereringsfrågor tas alltså inte i trådarna.

/Mod
Citera
2018-10-18, 11:35
Medlem
Citat:
Nej allt försvann inte utan en del utav det som
EGT skrev.
Var väldigt obehagligt innehåll.!

Vad ska man kalla det då?

Nej HD ringde och sjukanmälde sig den 14Maj
ingen planerad semester.!

Vi hade tänkt svara på dem frågor här och även skriva vad det handlar om den 22OKT men vi tycker det börjar bli oerhört att läsa här när det hotas så mycket här.
Jag tycker det var mer ”otäckt” (enligt mig barnsligt) när SH skrev vad som skulle hända SD på eventet i Sundsvall...

Inte alls min mening att vara otäck, på något sätt! Svårt att se att jsg skulle varit otäck?! Men sändare och mottagare måste ju vara på samma våglängd.

Du ställde frågan om jag visste om 22:s. Jag svarade hövligt, men du tystnade och hänvisade gång på gång att jag/vi ska prata själva med paret D. Jag har förklarat att vi varken pratar eller umgås privat med dom. Bor långt ifrån dessutom, så man stöter inte ihop heller.

Så... snälla rara, ursäkta! Kan ni vara så vänliga och släcka trådens nyfikenhet om 22:a nu?!
Citera
2018-10-18, 11:38
Medlem
Citat:
Jag ser inte honom som mördare.... så lite partiskt blir svaret.
Attacken pågick så pass länge. Ena sidan hos mig tänker att det är känslosamt. Att mördaren inte visste varken ut eller in vad hen skulle göra. Men skriken och dom skador hen redan tillfogat gör att hen avslutar det.

Kan vara SD som blivit hotad av LW att avslöja allt. Detta skall ”pratas” igenom och han ger henne ett slag. Hon bara skrattar och säger att nu är det kört, att hans resa till USA och försök att lappa ihop med HD är körda. Han kan aldrig prata sig ur detta.

Han inser detta och denna gång betydligt hårdare. Hon inser att hon gått för långt med honom och börjar skrika, först i mindre utsträckning. Då slår SD för att tysta och detta blir då rena hjärtslitande skrik, när hon blir så pass rädd. Han slår och slår.

Det som talar emot detta är just DNA och avsaknad av skador på händerna.
Tillhygge?

Om det var så och urartade på ett sätt han inte alls hade tänkt sig borde han vara en man och erkänna. Kanske kan det tolkas som ett dråp om det egentligen inte fanns uppsåt att döda.
Citera
2018-10-18, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Om det var så och urartade på ett sätt han inte alls hade tänkt sig borde han vara en man och erkänna. Kanske kan det tolkas som ett dråp om det egentligen inte fanns uppsåt att döda.
Ja, det var så jag resonerade med. Men som någon i tråden skrev, så pågick handlingen så lång tid att skulle besinna sig på.
Ett slag eller knuff skulle vara en annan sak.
Citera
2018-10-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
MV har tidigare skrivit om att utredningen påstår att mordet på LW var planerat. Detta påstående är anmärkningsvärt och har passerat tråden utan några större diskussioner kring detta påstående.
Utredningen har en MT och om MV uppgifter stämmer (tveksam) så är arbetshypotesen "planerat mord". För att komma till denna slutsats så MÅSTE det finnas starka indicier, någon form av teknisk bevisning, vittnesuppgifter, konkreta utpekanden mot den MT eller ett "mordvapen".
Anledningen till min tveksamhet gällande MV uppgifter om ett planerat mord beror i första hand på den enkla anledningen - MT är varken anhållen eller häktad.

Det finns m.a.o. motstridiga uppgifter i tråden jämte medias uttalanden om fallet. Jag menar att utredningen har en teori om gärning och GM, men inga konkreta bevis just nu som kan konstatera hur det hela gått till. De har de facto inte ens bevisning som håller för en häktning.

Ett planerat mord?

Kan MV eller utredningen mena att det var utdraget händelseförlopp och därigenom bedöms det som planerat, där och då i stridens hetta?

Håller med att om någon annan indikering finns så skulle han sitta anhållen.
Citera
2018-10-18, 11:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Dråp innehåller också uppsåt. Se det som mord med förmildrande omständigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in