2018-10-25, 00:45
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Ursprungligen postat av Philomena
Om du söker lite bakåt i tråden så ser du att flera användare dementerat tidigare uppgifter om resan. En användare menade att HDs föräldrar inte visste var paret höll hus vilket då kan tolkas som att de inte gett dem någon resa till USA för ifall de gjort det så borde ha kunnat gissa att paret nyttjat dessa biljetter. En annan användare, TinnaNinna85 har ju postat de omdebatterade uppgifterna om omständigheterna kring HDs jobb vilket antytt att reseförberedelserna gjordes i stor hast och var ej planerade. Men det går givetvis att både misstro TN85 och tolka det som att resan ändå kunde vara planerad. Jag har för mig att även andra användare menat att de vetat att någon planerad resa inte funnits men kommer inte ihåg vem som skrev detta. Om dessa användare som på olika sätt vänder sig mot tidigare rese-uppgifter gör det utifrån riktiga och sanna uppgifter eller trollar vet jag inte. Så med "dementerad" menar jag inte att det är gjort utifrån belagda uppgifter utan dementerade bara i tråden. - I en tråd där man snart varken vet ut eller in längre. Jag tror att du kan söka och bilda dig en uppfattning om detta likaväl som jag. Jag spekulerar bara utifrån de få men motstridiga uppgifter vi har liksom de flesta här. Du får höra med de användare som på olika sätt ifrågasatt tidigare uppgifter om på vilka grunder de uttalar sig och därefter väga deras uppgifters sanningshalt och värde.
… [ Visa mindre ]

Det vi svartat.!
Vad är det som är obegripligt.?
Vi har inte nämt några reseförberedelser.!

Nu vill jag inte bli indragen i någon lång nattlig diskussion utan försökte bara artigt svara Draifos här ovan som undrade vad som jag grundade mina antaganden i. Jag ska för att förtydliga skriva att jag inte inte på något vis menat att du TinnaNinna postat om reseförberedelser utan att de uppgifter du däremot har postat har kunnat, i samklang med andra uppgifter från andra användare, tolkas som att HD de sista dagarna innan mordet inte agerade som att hon hade en planerad förestående resa. Hänger du med hur jag menar och ser skillnaden? Det kursiverade är alltså inte ett påstående att du nämnt reseförberedelser men att dina uppgifter gör att man kan tolka det som att resan inte var förberedd sedan länge. Vi har alltså först att göra med de uppgifter du postat och sedan mina och andras sekundära tolkningar ovanpå det. Sedan har diskussionen som följde varit förvirrande och jag har haft svårt att följa med kring när olika användare kommit med olika uppgifter. Hoppas du förstår hur jag menade det.
Citera
2018-10-25, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ställde frågan till detektiverna tidigare här på tråden om huset. Jag tror att SD köpt ut HD, så han äger det till 100%. Uppgiften borde väl vara offentlig handling att söka på nätet?

Läste någon tagit reda på att det nu inte vart så där vart HD ärlig.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Dom står båda som lagfarna ägare på huset.
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-25 kl. 01:41. Anledning: Citat
Citera
2018-10-25, 01:47
Bannlyst
Citat:
Nu vill jag inte bli indragen i någon lång nattlig diskussion utan försökte bara artigt svara Draifos här ovan som undrade vad som jag grundade mina antaganden i. Jag ska för att förtydliga skriva att jag inte inte på något vis menat att du TinnaNinna postat om reseförberedelser utan att de uppgifter du däremot har postat har kunnat, i samklang med andra uppgifter från andra användare, tolkas som att HD de sista dagarna innan mordet inte agerade som att hon hade en planerad förestående resa. Hänger du med hur jag menar och ser skillnaden? Det kursiverade är alltså inte ett påstående att du nämnt reseförberedelser men att dina uppgifter gör att man kan tolka det som att resan inte var förberedd sedan länge. Vi har alltså först att göra med de uppgifter du postat och sedan mina och andras sekundära tolkningar ovanpå det. Sedan har diskussionen som följde varit förvirrande och jag har haft svårt att följa med kring när olika användare kommit med olika uppgifter. Hoppas du förstår hur jag menade det.

Vi förstår hur du tänker och menade.
Vi tycker inte du är oartig.
Citera
2018-10-25, 01:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Tack, jag tror att jag förstår hur du menar. Du gör alltså ett antagande om att USA-resan inte var planerad sedan länge, samtidigt som du inte riktigt vet vad du grundar detta antagande på.
Citera
2018-10-25, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag har förstått det kan det finnas två olika anledningar att antyda att det finns oklarheter kring USA-resan. Enligt en tidigare idé i trådstarten skulle resan ha varit hastigt påkommen, något som skulle tyda på att det handlade om en "utlandsflykt" efter mordet. Jag tror att det var Aftonbladet som körde på den här linjen i början. Kanske också polisen.

En senare och minst lika befängd teori går ut på det var LW som skulle resa med SD till USA:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Jag blir nyfiken på hur du tänker här Philomena. Vad är det som gör det svårt för dig att tro att SD och HD skulle ha planerat sin gemensamma semesterresa till USA långt i förväg?

Perfekt, äntligen så kan Draifos fastställa att resan var planerad i förväg av makarna D. Och att LW aldrig har varit involverad som resenär i denna resa till USA.

Varför har du inte kläckt ur dig det tidigare?
Citera
2018-10-25, 02:44
Medlem
Citat:
OK?

Tack, är mycket att hålla koll på.
Citera
2018-10-25, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Perfekt, äntligen så kan Draifos fastställa att resan var planerad i förväg av makarna D. Och att LW aldrig har varit involverad som resenär i denna resa till USA.

Varför har du inte kläckt ur dig det tidigare?

Jag tror inte Draifos förstår ironi.

Här kommer en standardfras från Draifos, om alla möjliga uppgifter som tidigare inte varit bekräftade fakta utan snarare gissningar och teorier ,men som med Draifos omtolkning lätt kan förväxlas med fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag har förstått det
Senast redigerad av glendale 2018-10-25 kl. 02:50.
Citera
2018-10-25, 03:16
Medlem
Du är underbar TinnaNinna, så ogenerat och seriöst menat i all din text.

Men man får ofta klura både en och två gånger innan man får ihop det. Så snälla ta inte detta som något negativt, jag är mycket väl medveten om att det kan vara svårt att uttrycka sig i skrift.
Dina inlägg och informationen du ger är mycket värdefulla för tråden, samtidigt så får man många gånger ett litet smile på läpparna.

Citat:
Vet inte hur man klistrar länk på inlägg.
Igår, 21:05 Står det nu vet inte när det ändras till datum som då blir 24OKT.

Citat:
Läste någon tagit reda på att det nu inte vart så där vart HD ärlig.

Det vi svartat.!
Vad är det som är obegripligt.?
Vi har inte nämt några reseförberedelser.![/quote]

Ett litet tips: Där man naturligt tar en läspaus i sin text, så passar det oftast in med ett kommatecken.
Citera
2018-10-25, 04:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det har du helt rätt i otrolig skillnad. Men den är så nyfiken på vad det är för larm förstår inte varför det är så intressant.

Det är nog för att folk uppfattar det som att ni fått era larm från polisen. Jag tolkade det så eftersom du frågade MV om hen visste om ni fick behålla dom.
Citera
2018-10-25, 04:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Här svara du ja på direkta frågan om att ni har blivit hotade.
I meddelandena innan så skriver ni att ni har larm.

Om polisen delat ut larm efter hot så utgår jag att det finns en polisanmälan. Ingår anmälan i mordutredningen eller är det en egen utredning? Ger ju en liten fingervisning åt vilket håll polisen och åklagaren vill jobba åt.

Tillägg: Är det så att SD framfört direkta eller indirekta hot via SMS så är ju fallet ganska solklart. Konstigt att dom inte tar in honom...?!

Om SD hotat någon i närtid och som är vid liv, så kan SD bli delgiven brottet olaga hot under förundersökningens gång. Men det är inget som förändrar något i sak då han är skäligen misstänkt för ett mycket grövre brott. Det är inget de kan "ta in honom på" som du verkar tro. Den delgivningen behöver heller inte vara något som kommer ut till allmänheten förrän förundersökningen vid åtal blir offentlig.
Citera
2018-10-25, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är nog för att folk uppfattar det som att ni fått era larm från polisen. Jag tolkade det så eftersom du frågade MV om hen visste om ni fick behålla dom.

Vi kan nå polisen med det men alla på jobb
har inte det. Det är mycket vi skulle önska att vi kunde dela med oss av här.
Vi har funderat på en sak som inte har med mordet att göra. Men vill inte blanda in dem egentligen. Vi får tänka på saken.
OBS::: Har inget med mordet att göra
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-25 kl. 04:57. Anledning: Ändrat ett ord.
Citera
2018-10-25, 05:22
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Vi kan nå polisen med det men alla på jobb
har inte det. Det är mycket vi skulle önska att vi kunde dela med oss av här.
Vi har funderat på en sak som inte har med mordet att göra. Men vill inte blanda in dem egentligen. Vi får tänka på saken.
OBS::: Har inget med mordet att göra

Nu har du/ni gjort många nyfikna. Alltså, om saken ni funderat på. Flera än jag kommer be om att få veta vad den saken handlar om. Har det med SD eller HD att göra, så blir det intressant för tråden - bådas beteende har ju hittills visat sig vara minst sagt märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in