- Faller på sin egen orimlighet att polisen skulle skrämma upp hela sjukhuset med att dela ut larm vilket var den vilt fabulerande TinnaNinna85s bete i avsikt för trådens mer tank och hjärtlösa deltagare att nappa på.
- Det lyckades överhövan ty dom på förhand dömande svalde i sin lynch-iver inte bara betet utan även resten av reven spöt och t.o.m den svårsmälta rullen. Vill påstå dom fortfarande inte förstått dom lurats om dom någonsin gör det
Vem har sagt att någon delat ut larm?
Vem har sagt att någon skrämt upp hela sjukhuset?
Stefan är inte min källa. Jag vet inte om han skickat några SMS men han hade ingen telefon förrän i slutet på sommaren. Han äär en tramsig, flamsig färgklick, men korkad är han inte så han skulle inte ha skickat SMSM om han var som vanligt. Har han mördat så kan han säkert ha spårat ur och tänkt oskickligt, men inte så oskickligt skulle jag tippa.
Jodå, han blev hörd som vittne 15/5. Samma dag som han senare blev anhållen.
Har för mig att det va media som fick svaret av föräldrarna att dom
inte viste något om resan.
Dom kan ha dragit till med det för å slippa följdfrågor å annan skit.
Håller med Dig om att något stått i media... att föräldrarna inte visste något om var dom var.
Han är hörd upplysningsvis iom att han tidigare hade ett ärende där LW var målsägande.
Vid det läget var rubriceringen människorov om jag inte missminner mig.
Hur har du lyckats tolka nedan till att Tinna har varit i kontakt med HDs föräldrar för att fråga om USA-resan?
Bra uppställt Norns!
Ja ni ser va rörigt det var med denna resa, inget är helt klarlagt ännu.
Det kan ju ha varit som så att det var SD och HD som hade tänkt att åka från början, men som framgått så var förhållandet stormigt och planerna ändrades och LW fick erbjudandet istället. Kanske tackade hon ja till en början, men av någon anledning så väljer hon att hoppa av i sista stund, kanske med konsekvenser. Frågan återgår då till HD som då trots allt säger ja, försöker då i all hast att få till allt på mycket kort varsel. Men att chansa på att få ett godkänt ESTA på vägen till Arlanda, låter i mina öron som ett mycket obegåvat beslut. Har man inte ett ESTA i handen så behöver man inte ens tänka på att ställa in resväskorna i bilen!
Han är hörd upplysningsvis iom att han tidigare hade ett ärende där LW var målsägande.
Vid det läget var rubriceringen människorov om jag inte missminner mig.
Stämmer säkert.
Modesty frågade Medinsyn om "vittne till vad" och taxen svarade "Mord"
men mord var det inte den 15/5
Intressant veta tiden när polis kontaktade MGM tisdagen den 15/5. Om MGM var ledig den dagen från arbetet och hade måndagen varit arbetsdag?
Är larm-tiden (klockslag) offentlig när polisen fick in första anmälan om att LW var försvunnen på tisdagen den 15/5? Ringde UW eller son MGM innan de anmälde försvinnandet?
Jag tror att det gick till ungefär så här.
Polisen blev utlarmade till LWs bostad, där förhörde/pratade dom med UW.
UW tipsade polisen om SD, vilket blev polisens nästa stopp, där pratade/förhörde dom honom.
In på huset och gjorde slagningar på SD och LW, där hittade dom
bil å bullbråket plus den återtagna anmälan.
ÅK beslutade å anhålla SD, in med honom, sannolikt gjordes kroppsbesiktning
plus att han topsades.
Antagligen gjorde man husis hos SD samtidigt.
Jag tror också att man buggade både bil å bostad.
Ut med honom å det bär iväg till USA med HD.
Hur bra det gick vet vi.
Väl hemma igen så beslutar ÅK om anhållan och häktningsförhandling.
Jag tror att polis/ÅK lagt så gott som allt krut på SD redan från första början,
det kanske inte va det bästa beslutet, jag vet inte, men att det skitit sig ordentligt
är det väl ingen tvekan om.
Jag hoppas att man gjorde en kroppsbesiktning då, den 15/5.
Man kan väl göra en sådan trots att det bara var ett anhållande?
I nästa vända, då det var en häktning (29/5), då har det ju redan gått två veckor och eventuella mindre sår kan ju ha läkt utan vidare.
Funderar fortfarande över de bilder som SD lagt ut på geocachingloggarna om sin rivsår på benen. Det är väl det jag kan isf tänka mig att han kan ha haft.
Om LW hade rivit sin baneman så att hon hade haft hudavskrap under naglarna, då kanske man skulle ha funnit DNA som skulle kunna fria eller fälla mgm redan. Det tror jag inte på.
En maj kväll, har man kanske en jacka eller liknade på sig så att armar och hals kanske är mer skyddade mot avvärjningsskador (både offer och gm).
Däremot kan gm ha haft på sig shorts och antingen rivit sig på buskar vid brottsplatsen eller vid flykten från bp. Från offret kanske han kan ha fått sparkar, skrapmärken, men inte så mycket mindre rivsår?
Ja ni ser va rörigt det var med denna resa, inget är helt klarlagt ännu.
Det kan ju ha varit som så att det var SD och HD som hade tänkt att åka från början, men som framgått så var förhållandet stormigt och planerna ändrades och LW fick erbjudandet istället. Kanske tackade hon ja till en början, men av någon anledning så väljer hon att hoppa av i sista stund, kanske med konsekvenser. Frågan återgår då till HD som då trots allt säger ja, försöker då i all hast att få till allt på mycket kort varsel. Men att chansa på att få ett godkänt ESTA på vägen till Arlanda, låter i mina öron som ett mycket obegåvat beslut. Har man inte ett ESTA i handen så behöver man inte ens tänka på att ställa in resväskorna i bilen!
Ett grundantagande som många här i tråden gör är att det är SD som är gärningsmannen. Tydligen finns inga vittnen som har sett honom, och det finns ingen teknisk bevisning som binder honom till brottet. Det verkar också vara oklarheter kring hur och var LW dog. Det är mot den här bakgrunden begripligt att det läggs så mycket möda på att försöka konstruera en begriplig motivbild, för annars finns det ju ingenting alls.
Ett av de många möjliga motiv som har föreslagits är alltså att SD skall ha försökt få med sig LW till USA. Eftersom hon sedan ändrade sig och inte ville följa med slog han ihjäl henne bakom ett bullerplank, och tog i stället med kort varsel med sig sin fru HD, som nu hastigt fick sjukskriva sig från jobbet för att följa med som LW:s stand-in.
Den här teorin tycks bygga på ingen annan saklig grund än en uppgift om att HD i all hast skall ha fyllt i sin ESTA-ansökan i bilen på väg till Arlanda. Teorin låter lite långsökt, och det verkar dessutom vara oklart varifrån uppgiften om det här ESTA-ifyllandet i bilen härstammar. Kanske bara en spekulation det också, som det mesta i den här konstiga tråden?
Ett grundantagande som många här i tråden gör är att det är SD som är gärningsmannen. Tydligen finns inga vittnen som har sett honom, och det finns ingen teknisk bevisning som binder honom till brottet. Det verkar också vara oklarheter kring hur och var LW dog. Det är mot den här bakgrunden begripligt att det läggs så mycket möda på att försöka konstruera en begriplig motivbild, för annars finns det ju ingenting alls.
Ett av de många möjliga motiv som har föreslagits är alltså att SD skall ha försökt få med sig LW till USA. Eftersom hon sedan ändrade sig och inte ville följa med slog han ihjäl henne bakom ett bullerplank, och tog i stället med kort varsel med sig sin fru HD, som nu hastigt fick sjukskriva sig från jobbet för att följa med som LW:s stand-in.
Den här teorin tycks bygga på ingen annan saklig grund än en uppgift om att HD i all hast skall ha fyllt i sin ESTA-ansökan i bilen på väg till Arlanda. Teorin låter lite långsökt, och det verkar dessutom vara oklart varifrån uppgiften om det här ESTA-ifyllandet i bilen härstammar. Kanske bara en spekulation det också, som det mesta i den här konstiga tråden?
Håller med om varje ord. Den här tråden påminner om en sån där historia där man skriver några meningar och lämnar vidare till nästa i leken.
Jag tror att tråden hade sett helt annorlunda ut om inte anonym 74.. hade bestämt vad som skulle stå i de första 20 inläggen. Samt om Metro inte hade publicerat det obekräftade svartsjukemotivet.
Modesty frågade Medinsyn om "vittne till vad" och taxen svarade "Mord"
men mord var det inte den 15/5
Intressant veta tiden när polis kontaktade MGM tisdagen den 15/5. Om MGM var ledig den dagen från arbetet och hade måndagen varit arbetsdag?
Är larm-tiden (klockslag) offentlig när polisen fick in första anmälan om att LW var försvunnen på tisdagen den 15/5? Ringde UW eller son MGM innan de anmälde försvinnandet?
Larmet kom väl på morgonen när sonen gick upp och mamma var borta. Men hämtades SD in redan den 15:e? Har för mig att sonen ringde en kvinnlig vän till LW
För oss är det inte känt hur eller var hon dog, utom det vi fått förmedlat av pressen och MV. I pressen har man sagt att man har klart för sig hur hon har avlidit. MV har sagt till oss att mp och fp är samma. Sedan är det ju upp till var och en att bestämma vilken tilltro man har till MV.
Att det skulle för polisen vara oklarheter runt hur och var LW dog, det vet du inget om.
Min tro är att det inte är några oklarheter runt detta.
På en kropp och på många andra fynd, kan man se om en kropp har flyttats. Frömjöl och annat kan också avslöja om en kropp legat en kortare eller längre tid, beroende på hur det ser ut under kroppen och på kroppen. Bara några exempel.
Man har ju tidigt gått ut med att man vet hur LW avlidit, men det är inget som man delgett offentligt. Förmodligen av förundersökningssekretess.
Som jag ser det så är motivet en förlorad kontroll över offret (och kanske HD). Det som kallas svartsjuka, men inte alls har att göra med den svartsjuka som har att göra med äkta kärlek.
Denna kontroll/svartsjuka kan triggas av vad som helst. Behöver inte ens ha att göra med en potentiell rival. Det kan vara att offret vill ha ett eget liv, ta en skilsmässa, åka på en resa, gå på en fest, träffa vänner.
USA- resans alla eventualiteter verkar vara svåra att reda ut helt och hållet.
Men för mig verkar det vara det avstånd LW ville ha mellan sig och SD som utlöste det hela. Hon ville resa med någon annan än honom till ett annat land.
Det blev för mycket för honom...
Ett tips till alla:
Jag tror att jag kommit på ett sätt att hålla länkar som kommer att låsas öppna.
Medan artikeln ännu är olåst, kopierar man in länken på: unv.is/.
Detta gör man alltså innan artikeln är låst.
Kopiera sedan in hela nya URL:et i ditt inlägg, så trorjag att man ska kunna få artikeln läsbar även efter att den låsts.
Testade nyligen med en artikel och det verkar funka (hittills).
Senast redigerad av notknapparen 2018-10-24 kl. 14:52.